Skocz do zawartości
teohol

kiper do tylu 4.5t

Polecane posty

teohol    0

czy moze ktos wie dlaczego gdy sie kipruje do tylu to skrzynia w przyczepie nie idze prosto do gory tylko ucieka na bok,czy moze rama jest zgieta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    189

Na 99% rama zgięta. Jak podniesiesz to zobacz czy rama w pałąk nie jest zgięta, a stronę co przyczepa ucieka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    173

jeżeli jest to przyczepa typu d 47 to one są mało stabilne przy wywrocie do tyło wystarczy że nie równo stoi, ja w tym roku na równym betonie kipowałem pszenice (ok 4 ton ładunku) i też bujało, myślę ze słaba konstrukcja ramy myślę ze jak by w tym modelu typu d47 pozamykał ramy i je wzmocnił to myślę że było by lepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

D47 tak ma, to liche przyczepy niestabilne, na uszach mają luzy jak cholera, ramy same się wyginają jak chcą, na to nie ma lekarstwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Oczywiście że można.

Najpierw zobacz czy jest krzywa, podnieś najlepiej do tyłu, i popatrz się na górę czy jesy wygięta, lepiej sznurek przyłuż do ramy.

Jak jest krzywa to trza ściągnąć pakę, ponacinać wzmocnienia poprzeczne, te ceowniki w poprzek, ale tylko spawy co są w poziomie, z góry i z dołu, pionowych nie ruszać, bo inaczej nie pociagnie, stanąć w jakimś garażu, miedzy ścianami, jedną stronę zaprzec z przodu i z tyłu kołkami drewnianymi o ściane , a z drugiej strony lewarek na środek przyczepy i ciągnąć, najlepiej mechaniczny, ja ciągłem windą kolejową.

 

Ale jak będzie prawie prosta, to może być przestawiona na uszach w pace górnej, ja tak miałem w jednej.

Odcinałem uszy z jednej strony, a paki górnej i spawałem jeszcze raz. Bo mi ściagało przy kiprowaniu do tyłu, okazało się że z jednej strony ucho układa się z przodu, a drugie układa się z tyłu w dolnym sawiasie. Odcinałem przednie i tylne z jednaj strony i od nowa spawałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Same to się nie wyginają i ładunek do 6 ton zboża też wytrzymują, ramę załatwiają przeładunki jak i nierówne podłoże przy kiprowaniu głównie do tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    30

A jak na tym tle (kiprowania do tyłu) wypada D55? Bo faktycznie D47 ma takie straszne luzy na uszach że strach przy wywracaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomas1    0

Witam moja d47 także jak stoi na nierównym terenie to sie troche przechyla , ale na równym idzie prosto.Ale nurtuję mnie inny problem mianowicie prawe przednie koło się buja podczas transportu i niewiem czy felga czy ośka bo opony są nowe,mam dwie szt d47 i w obu to samo....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    484

obrecze na pewno nie sa proste, mozesz zamienic kola, choc watpie aby przy normalnym uzytkowaniu os sie wygiela, chyba ze miala jakies przygody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fabian777    3

kolego tomas1 koło dlatego ci się buja bo prawdopodobnie masz luz na piaście , w prosty sposób można to sprawdzić stań z boku przyczepy popchnij nogą górną część koła w stronę osi jak będzie wyczuwalny luz to musisz dokręcić piastę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomas1    0

kolego Fabian777 do luzu to nie dopuszczam wszystko posmarowane i podociągane , bardziej realnea wydaje się opcja z obręczami jak wspomniał izydor6280,pozostaje się pobawic i zamienic koła to coś się akaże .Dzięki za sugestie pozdrawiam........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Witam moja d47 także jak stoi na nierównym terenie to sie troche przechyla , ale na równym idzie prosto.Ale nurtuję mnie inny problem mianowicie prawe przednie koło się buja podczas transportu i niewiem czy felga czy ośka bo opony są nowe,mam dwie szt d47 i w obu to samo....

 

 

Jakby oś była ugięta to nie występowało by bujanie koła tylko ściąganie lub ścinanie opony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kapec22
      Witam myślałem nad tym aby przestawić zwolnice na śrubach aby zwiększyć prześwit z tyłu, tylko czy to nie wiąże się czasem z tym że tylne koła podsuną się trochę do przodu czym zmniejszy się rozstaw osi co za tym idzie będzie bardziej skłony do podrywania przodu w górę? Może ktoś ma przestawione zwolnice i napisze jak to jest i ile cm się podwyższa traktor ?
    • Przez aagusia1008
      Witam, z góry przepraszam jeżeli temat nie na miejscu i jak coś proszę o przeniesienie.
      Posiadam ciągnik Same Silver 90, 1998 r, po włączeniu rewersu do przodu ciągnik jedzie do tyłu, jak włączę rewers do tyłu to jedzie do tyłu.
      ale dlaczego nie chce jechać do przodu? nigdy nie było z tym problemu, a teraz jak są żniwa to musiało się to przytrafić. Proszę o pilne odpowiedzi
    • Przez grzesik65
      Witam od niedawna jestem posiadaczem ciągnika John deere 6220 skrzynia 4 polbiegi przełączanie dźwignią plus 4 zakresy a.b.c.d rewers obok kierownicy hydrauliczny mechaniczny na ewno nie elektro hydrauliczny. Ciągnik z 2006 roku. Otóż mam taki problem ruszając do przodu że sprzęgła czy też z samego rewers bez użycia sprzęgła ciągnik rusza pięknie wręcz książkowo bez żadnych szarpniec sprzęgło bierze i puszcza w połowie długości tak jak powinno być natomiast gdy chcemy jechać do tyłu i tu zaczyna się problem ciągnik jak by nie miał sprzęgła padał do samej podłogi i puszczając nawet delikatnie on już jedzie wręcz zrywa i na rewersie jest tak samo jak rewersem się wrzuci do tyłu to też zrywa wręcz od razu jedzie bardzo mnie to denerwuje wiem że tak nie powinno być raczej kalibracja tu nie pomoże bo tu nie ma żadnej elektryki czyżby to coś w skrzyni ?
×