Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak przedłużysz dzwignie to nic złego nie będzie się działo tyle ze będzie lżej chodziło wystarczy odpowiednio podregulować aby miało troszke luzu albo załozyć można jeszcze łancuszek tyle ze to jest troszkę kłopotliwe bo lubi się wyciągać

Opublikowano

Masz racje zwiększy sie skok pedału ale nie do tego stopnia żeby niewysprzęglał. wiem jak taka przeróbka sie sprawuje bo sam mam taką i szczerze się przyznam u nas na wiosce rzadko kto ma na orginalnej dźwignie bo za ciężko chodziło sprzęgło

Opublikowano

a nie prościej będzie założyć od zetora np., 5211 pompki i i całej reszty?a ja nigdy nie włączam WOM ręką tylko jedna noga na sprzęgło a drugą dżwignię wł.

Opublikowano

a jak zaczepi pompke i siłowniczek co wysprzęgla trzeba jakieś uchwyty dorabiać,ja u siebie mam kawalek plaskowika przyspawane sprzęgło lekko chodzi i jest dobrze no morze skok troszeczczke jest dłuższy ale przecież to traktor a nie bolid F-1

Opublikowano

siłowniczek zaczepi na oryginalnych mocowaniach od zetora,a z pompką troche pokombinowac,może tak od hamulców zamontować, ja u siebie chciałem przerabiac na hydrauliczne ale też przedłużyłem pedał i pod innym kątem przyspawałem i jest ok.

Opublikowano

Może rzeczywiście przedłużenie dzwigni ułatwi włączanie.A do tego jakby dało się "adoptować" ręczne sprzęgło WOM z Zetora,jak to działa jest tam dodatkowe sprzęgło czy wykorzystany jest drugi stopień. ;)

Opublikowano

nasza 30 jest z 73r i lata jak złoto teraz ma troche wytchnienia ale w latach 80 obrabiała pół wsi w wszystkich pracach łącznie ze snopowiązałką, skrzynia nie była robiona od nowości w tym roku pierwszy raz zajrzeliśmy do tylniego mostu bo sie popsuł a jak sie okazało tylko sie rozkręcił, stare konstrukcje i części są nie do zdarcia

Opublikowano

jeśli wałek jest nawet z najlepszej stali to siły jakie na niego działają gdy nie jest współosiowy z łożyskiem na kolę zamachowym to i tak nie wytrzyma, a tak może sie dziać skoro autor tematu wspominał że wałek jest przesunięty względem obudowy

Opublikowano

Ten ciągnik jak i inne składali praktykanci w ZM Ursus... Tata napisał list na początku lat 80 ale do dziś nie dostał odpowiedzi, każdy który kupił z wadą fabryczną mógł dostać nowego w ramach gwarancji jeśli się zorientował. Niektórzy zaraz po kupieniu zakładali tury w którym ciapek ma ciężko i wychodziło na jaw a tata dbał o niego nie przeciążał go zbytnio w pierwszych latach po kupnie. Wiadomo-nowy=szkoda, a na pewno gdyby na początku go gniótł to dostałby innego :P pech to pech

Opublikowano

myślę że skoro awaria powtarza sie raz na średnio 6lat to niema jeszcze tragedii myślę że można darować sobie ten problem i Poprostu sukcesywnie wymieniać wałek jeśli sie rozpaskudzi, chyba ze chcesz to zrobić dobrze wtedy widze tylko jedną opcję wymianę obudowy skrzyni, (jeśli krzywo osadzony wałek jest winą obudowy) ale ciekawi mnie dlaczego drugi wałek wytrzymuje gdy ten od wom siada

Opublikowano

mam pytanie ;) piszecie ze luzny skok pedalu sprzegla powinien miec 35 mm Ok a moze ktos wie ile powinien wynosic calkowity skok ? tzn jaka jest ta odleglosc po calkowitym wcisnieciu sprzegla ;)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tego nigdzie nie podają, bo nie ma to żadnego praktycznego zastosowania, po prostu wciskasz do końca (lub do pierwszego oporu przy zmianie biegu).

Opublikowano

aha no chyba ze tak ;) bo kurcze mam chyba zle sprzeglo zlozone albo jakies lipne tarcze zalozone :/ objaw jest taki na poczatku pekaly te kapturki co na nie sie lapke zaklada a teraz ostatnio podczas pracy pekla mi sprezynka ktora trzyma lapke :/ i tak jest non stop myslalem ze moze sprzeglo wchodzi za daleko i za duza sila tam dziala i to peka ;) ale z tego co piszesz to raczej to nie jest przyczyna ;) no nic sie zobaczy co mechanik powie.

Opublikowano

no dokładnie dźwignia jest przedłużona rzeby się lżej wciskało ale dokładnie tak samo miałem zrobione wcześniej w 4011 i takie rzeczy się nie działy :-( ale nie wiem myślisz że przedłużenie dźwigni może być przyczyną ?

Opublikowano

kurcze sam nie wiem sprzęgło było w tym roku wymieniane nowe tarcze, sprężynki, łopatki. Jak by było źle złożone to nie dało by się go wyregulować. A wyregulowane było dobrze wszystko chodziło ładnie ;) tylko że najpierw zaczęły się zrywać te kapturki a w sobote mi pękłą sprężynka i trzeba go rozpoławiać teraz. tylko ciekawi mnie co w takim razie tam mogło być źle może faktycznie te tarcze jakieś lewe bo wiadomo jak oni teraz te części robią aby tylko sprzedać...

Opublikowano

Po całym dniu pracy zniknął mi podział sprzęgła na 2 stopnie.Czy moze to byc wina ze przestawiły sie łapki od pierwszego stopnia czy moze cos innego zostało uszkodzone

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
    • Przez Krystian2152
      Błąd T87? 
      Co to za błąd??
      Wyskakuje mi czasami
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v