Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem przyczepę Warfama T-80.2 tandem 10 T sprowadzoną z Danii i tam są hamulce hydrauliczne i w moim traktorze z Norwegii mam tez takie hamulce no i dorabianą instalacje pneumatyczną taką jak wyzej jednoobwodową co chwile cos sie psuje żenada.

teraz moje pytanie jak to jest fabryczna instalacja traktor ma fabryczne takie hamulce nie ingeruje w nic tylko korzystam oprócz Niemiec i Polski wszystkie kraje tak jeżdżą sam jeździłem parę sezonów w Anglii nie zauważyłem jakiegoś dyskomfortu nie urwała mi sie przyczepa nigdy. to czy używanie takiego zestawu będzie niezgodne z przepisami??

Opublikowano

Panowie mam pytanie dotyczące hamulców hydraulicznych. W moim ciągniku nie ma pneumatyki a są hamulce hydrauliczne. Zakupiłem więc nowy rozrzutnik z hamulcami hydraulicznymi. podczas próby podłączenia za żadne skarby nie mogę wcisnąć wtyczki na wejście.

Czy jakoś specjalnie powinno się podłączać te przewody?

 

Przy ciągniku mam takie wyjście: http://nokautimg3.pl/p-b3-89-b389b9e88a0774f0545a6e370d43c24d500x500/szybkozlacze-wtyczka-hamulcowe-bp102n1522.jpg

a przy rozrzutniku taką wtyczkę: http://nokautimg2.pl/p-9d-de-9dde12a4b78c1f39d4c3b1546d4a40a9500x500/szybkozlacze-gniazdo-hamulcowe-bp101imf18.jpg

Opublikowano

Dość ciekawe rozwiązanie

http://allegro.pl/si...3041844903.html

 

 

Rzeczywiście bardzo ciekawe rozwiązanie. Ktoś już się z tym spotkał, użytkował, będę wdzięczny za wszelkie opinie.

Właśnie zamówiłem przyczepę i miałem dylemat jakie zamówić hamulce, a tu taka niespodzianka. Swoją drogą ciekawe jak z homologacją, gwarancją, przeglądem?

Opublikowano

Witam. Od niedawna posiadam ciągnik renault i są w nim hamulce hydrauliczne tylko nie wiem zbytnio które wyjście jest przeznaczone do hamulców hydraulicznych. Jeśli ktoś posiada taki ciągnik lub coś wie w tym temacie będę bardzo wdzięczny :) .

Opublikowano

Mam model 68-12 Twój jest nieco większy i z przednim napędem, ale układ złączy jest raczej taki sam. U mnie patrząc od tyłu złącze do hamulca hydraulicznego jest po lewej stronie przy gnieździe elektrycznym. Gniazdo oryginalnie było jakieś dziwne - takie płaskie, więc wszystkie przerobiłem na szybkozłącza.

Niedawno przerobiłem hamulce w Autosan D-50 na hydrauliczne - koszt ok. 1000 zł. Siłowniki 3x350 i 300 przewody, wtyczka i trójnik.

Wszystko działa poprawnie, ale z lekkim opóźnieniem. Myślę, że jest to spowodowane powietrzem, które jest w przewodzie, ale nie znam się za bardzo na hydraulice.

Kto orientuje się to może pomoże?

Czy może to być spowodowane :

- za długim przewodem

- Przewodem o za dużej średnicy

- powietrzem w przewodzie?

Opublikowano (edytowane)

WITAM

POTRZEBUJE POMOCY!!!! :)

MAM PRZYCZEPE NA HYDRAULICZNE HAMULCE A MÓ MF 3065 NIE MA WYJSCIA ANI HYDRAULICZNEGO ANI PNEUMATYCZNEGO... :(

POTRZEBUJE INFORMACJI JAK I GDZIE WPINA SIĘ TĄ RURKE Z WYJSCIEM HYDRAULICZNYMM NA PRZYCZEPE...

NIECH KTOŚ POWIE CO I JAK

POZDRAWIAM

 

Wyłącz Caps Lock!

Edytowane przez KRISTOFORn
Opublikowano

uzywa ktos takich silownikow, jak z jakoscia ?

 

po montazu takiego silownika zamoast zwyklego pneumatycznego mozesz spiac przyczepe z ciagnikami wyposazonymi w hydrauliczny jak i pneumatyczny ulkad hamulcowy

Opublikowano

Też właśnie przeglądam allegro i coś takiego znalazłem. Chcę kupić ciągnik z hamulcami hydraulicznymi i musiałbym przerobić przyczepę i beczkowóz na hydrauliczne i dlatego też moje pytanie, jaki ten siłownik kupić, taki jak podesłał kolega macko25, czy normalny? Zauważyłem również, że są różne średnice tłoków i ich skoki. Jak dobrać odpowiedni?

Opublikowano

Czy ktoś ma może w przyczepie lub innym sprzęcie instalację hamulców hydraulicznych zamiast pneumatycznych. interesuje mnie ile może kosztować przerobienie przyczepy na hamulce hydrauliczne.

witam mam Same explorer z hamulcami hydraulicznymi które załączają się po przez naciśnięcie pedała hamulca. A nie ma lepszych hamulców niż hydrauliczne, inaczej cały zachód miał by pneumatykę która jest bardzo kosztowna do założenia. a przerobić przyczepę to jest koszt jakieś 500 zł wystarczą dwa siłowniki z tyłu dwa przewody z trójnikiem i jeden długi przewód ze złączem do ciągnika.
Opublikowano

Całe Niemcy jeżdzą na pneumatyce czyli to już znaczna częśc zachodu... trzeba kupić traktor z Niemiec z oryginalną pneumatyką a nie potem mówić że jest kosztowna w założeniu, kupić golasa z Francji czy Anglii to nie problem, ale oprócz braku pneu. nie ma tam gornego zaczepu razem z sankami co na dzien dobry kosztuje od 2 tys wzwyż a dorabianie z Ursusa to pokazuje polska fantazje, Polacy robia czasami dziwne rzeczy, kupują określone maszyny specjalnie na zaperzone pola zamiast wykonać jeden zabieg glifo. za nawet nie 100zł/ha...hehe to jest inteligencja...

Opublikowano

Bawił się ktoś kiedyś w przerabianie hamulcy z hydraulicznych na hydrauliczne? Wiem, brzmi to co najmniej głupio, ale już tłumaczę o co chodzi. Mam przyczepę przerobioną z podwozia Stara 28 i tam były hamulce hydrauliczne, na płyn hamulcowy i teraz chce je przerobić na hydrauliczne, jak w nowych przyczepach. Czy mogę podłączyć wężyki bezpośrednio ze sobą, żeby zamiast płynu hamulcowego płynął olej do tłoczków? Czy olej zniszczy gumowe uszczelki w tłoczkach? Ma ktoś pojęcie na ten temat jak to zrobić? Pozdrawiam!

Opublikowano

Nie wydaje mi się by to działało prawidłowo. Mała średnica przewodów, gęstość oleju, cylinderki mogą nie wytrzymać wyższego ciśnienia bo pracują na jakieś 100atm, a ciągnik ma wyższe w układzie hydraulicznym, temperatura przy hamowaniu może źle wpływać na olej w układzie. Może zrób układ mieszany. W tym przypadku hydrauliczno-hydrauliczny. Siłownik hydrauliczny będzie uruchamiał pompę hamulcową na płyn hamulcowy.

Pytanie czy da się założyć rozpieraki i siłownik jak w przyczepie.

Opublikowano

A jak jest układ pneumatyczny jednoobwodowy tak jak w starszych przyczepach i ręczy mechaniczny (kolba), to jak ma zadziałać po odczepieniu przyczepy. posiadam hydrauliczne w przyczepie jednoobwodowe i nie narzekam. przy układach dwuobwodowych są inne siłowniki membranowo-sprężynowe ( nawet można powiedzieć dwumembranowe). I tak gdy ręczny jest zaciągnięty w żadnej z dwóch komór siłownika niema sprężonego powietrza to oddziaływanie sprężyny na tłok powoduje jego wychylenie tym samym przeniesienie siły dalej i zadziałanie układu hamulcowego w kołach. Gdy spuścimy ręczny sprężone powietrze przedostając się do jednej z komór powoduje przezwyciężenie siły sprężyny i tym samym cofnięcie się tłoka. Gdy naciskamy hamulec roboczy sprężone powietrze przedostając się do drugiej komory powoduje wychylenie tłoka czyli hamowanie. Tak w skrócie apropo tłok w takim siłowniku jest to konstrukcja nie jednolita trudno to wytłumaczyć najlepiej zobaczyć schemat budowy takiego siłownika. Idąc tym tropem można zastosować taki siłownik tylko zasilany hydrauliką i tu ręcznym czy postojowym hamulcem mogłoby być standardowe wyjście hydrauliczne. Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

A jak jest układ pneumatyczny jednoobwodowy tak jak w starszych przyczepach i ręczy mechaniczny (kolba), to jak ma zadziałać po odczepieniu przyczepy.

Tu chodzi o oto, jak ci się przyczepa odepnie to zawór sterujący wykryje spadek ciśnienia w przewodzie ciągnik przyczepa i puści powietrze z butli przyczepy na tłoki co poskutkuje zahamowaniem przyczepy. W przypadku hamulców hydraulicznych takiej zasady nie ma. A kolbą zabezpieczasz tylko na postoju gdy dłużej stoi i może zejść powietrze. I niema znaczenia czy nowy układ dwu przewodowy czy stary układ jedno przewodowy w momencie odpięcia się przewodu hamulcowego przyczepa staje. Co niema miejsca w przypadku hydraulicznych hamulców.

Edytowane przez DK94
Opublikowano

A jak jest układ pneumatyczny jednoobwodowy tak jak w starszych przyczepach i ręczy mechaniczny (kolba), to jak ma zadziałać po odczepieniu przyczepy. posiadam hydrauliczne w przyczepie jednoobwodowe i nie narzekam. przy układach dwuobwodowych są inne siłowniki membranowo-sprężynowe ( nawet można powiedzieć dwumembranowe). I tak gdy ręczny jest zaciągnięty w żadnej z dwóch komór siłownika niema sprężonego powietrza to oddziaływanie sprężyny na tłok powoduje jego wychylenie tym samym przeniesienie siły dalej i zadziałanie układu hamulcowego w kołach. Gdy spuścimy ręczny sprężone powietrze przedostając się do jednej z komór powoduje przezwyciężenie siły sprężyny i tym samym cofnięcie się tłoka. Gdy naciskamy hamulec roboczy sprężone powietrze przedostając się do drugiej komory powoduje wychylenie tłoka czyli hamowanie. Tak w skrócie apropo tłok w takim siłowniku jest to konstrukcja nie jednolita trudno to wytłumaczyć najlepiej zobaczyć schemat budowy takiego siłownika. Idąc tym tropem można zastosować taki siłownik tylko zasilany hydrauliką i tu ręcznym czy postojowym hamulcem mogłoby być standardowe wyjście hydrauliczne. Pozdrawiam.

 

Jesteś pewien, że w rolniczych też tak jest? Bo z tego co mi wiadomo tylko w samochodowych. W rolniczych są zwykłe siłowniki z jedną membraną i jak ciśnienie zejdzie ze zbiornika to nie ma hamowania jak w jednoobwodowym układzie.

Opublikowano

Witam, posiadam przyczepę "kaczuszkę" 4.5t, ma ona pracować przy ciągniku John Deere 2040 któy nie posiada pneumatyki (ciągnik sprowadzony z Niemiec), chciałbym założyć do niej hamulce hydrauliczne. od razu mówię że proszę darować sobie rady typu załóż pneumatyke w ciągniku/to nie przejdzie przeglądu/ odepnie się i nie zahamuje... bo prawda jest taka że 90%przyczep w Polsce nie ma hamulców w ogóle lub ma je niesprawne... ja chcę żeby moja hamowała na hamulcach hydraulicznych i koniec.

Tu moje pytanie, czy taki siłownik:

63647131_2_644x461_silownik-hydrauliczny-hamulca-do-przyczep-dodaj-zdjecia_rev003.jpg

 

 

http://tablica.pl/oferta/silownik-hydrauliczny-hamulca-do-przyczep-CID757-ID28nS9.html#ff1b14f9de

 

 

będzie pasował i spełni swoje zadanie?

jak się montuje takie siłowniki?

coś trzeba dorabiać czy to plug&play?

montował je już ktoś?

jeśli nie takie siłowniki to jakie/od czego?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v