Skocz do zawartości
SLAWEK1203

wibracje w belarusie 820

Polecane posty

SLAWEK1203    0

Witam panowie potrzebuje pomocy. Od jakiegoś tygodnia mój belarus 820 dostaje dużych wibracji gdy silnik przekroczy 1000 obrotów i do około 1500 a później się uspokaja. Wiem że musi drżeć ale nie aż tak że zegary się odkręcają.

Kupiłem go nowego w 2007 ma 1625 motogodzin. Niby z ciągnikiem nic się nie dzieje ale jest to denerwujące. Więc proszę o podpowiedź co morze być przyczyną.

 

Pozdrawiam i przepraszam za moje błędy ale to mój pierwszy temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ksawery    26

ale na każdym biegu, tak jest?

Edytowano przez Ksawery

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamil496    39

Ale jak mówi że to się dzieje zależnie od prędkości obrotowej silnika a nie od prędkości jazdy to przedni napęd, wal od przedniego itp. to odpada. Ja bym się bardziej skupił na sprzęgle i elementów z nim współpracujących

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SLAWEK1203    0

Dzięki za podpowiedzi.

Dobra sprawdzę jeszcze jedno kolega padre1989 mówi że przeciw waga na wale czy koło zamachowe to ciągnik będzie skakał na obrotach czy coś takiego? A jeszcze wczoraj cały dzień orałem to zdawało mi się że czasami mniej wibrował.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    9

nie bedzie skakal tylko wibracji dostanie .albo jeszcze tutaj kolega mowil o poduszce silnika też jest taka opcja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SLAWEK1203    0

Dzisiaj sprawdzałem tom poduszkę i niestety wygląda dobrze cała nie widać popęknięć. Myślę że to chyba sprzęgło bo znajomy regulował je jakiś rok temu i mówił że są łapki strasznie zdarte morze to jest przyczyna jak myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

Co do sprzęgła to może być tłumik drgań skrętnych czyli dwumasówka. jak się nie mylę to ruscy dają zamiast sprężyn gumowe wałki co według mnie jest błędem bo guma się starzeje i traci swoje właściwości. To też może być przyczyną drgań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    9

ja niewiem dlaczego tak te sprzegła wam siadaja ja mam niecale 5000godzin i przy wymianie trybu od wstecznego przy okazji wymienilem łożysko wyciskowe i nic po za tym i chodzi jak nowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Kolego Adrian ta "dwumasówka" jak to określiłeś to dwumasowe koło zamachowe. Nic takiego w mtz-cie nie ma. Jest tłumik drgań skrętnych w tarczy sprzęgłowej ale nie ma to nic wspólnego z dwumasem.

Co do sprzęgła... za dużo gadania a żadnej reakcji. Odkręć pokrywkę pod obudową sprzęgła. Sprawdź czy nie leżą tam jakieś części lub kawałki tarczy sprzęgłowej. Przekręć dookoła kilka razy silnikiem i szukaj dziwnych rzeczy, rozregulowania, braku zawleczek, wysuniętych bolcy, mimośrodowego ułożenia tarczy pod dociskiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

Nie mogę się z Tobą zgodzić. Koło zamachowe dwumasowe to tylko przeniesienie tego właśnie tłumika drgań skrętnych w koło zamachowe z tarczy sprzęgłowej. Inaczej mówiąc koło zamachowe dwumasowe to jest tylko i wyłącznie tłumik drgań skrętnych. Tyle tylko że o większej sprawności jak to zastosowane w tarczy sprzęgłowej.

 

Powracając do mojego posta to mogę napisać tylko tyle że trochę źle to wyraziłem bo powinno być "czyli jak dwumasówka". Lecz nie zmienia to faktu zasady działania i że zamysłem firmy Luka było przeniesienie tłumika drgań skrętnych w koło zamachowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SLAWEK1203    0

Dzisiaj ściągnąłem miskę olejową i wszystko wygląda ok. Dodatkowo ściągnąłem kolesia który pracuje w serwisie i po godzinach ma robić belarusa. Dzięki za podpowiedzi i jak będę wiedział co się rozsypało to napisze morze ktoś inny będzie miał taki problem pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SLAWEK1203    0

Witam wszystko sprawdzone koleś rozkłada ręce nie wie co to morze być jedyna możliwość to koło napędzające alternator i pompę wody. Wygląda jakby było krzywe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Silnik nic nie osłabł? jak wszystko poskręcane to wtryski do sprawdzenia, może cię któryś przycina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

Spotkałem się kiedyś z wibrującą pompą wodną, ale nie ciekła co dziwne a luz chwytając wirnik 1 cm. Ale nie podejrzewam że z tego takie wibracje. Sprawdź osłuchowo gdzie ta wibracja występuje. Daj na obroty w jakich się to ujawnia i słuchaj dotykaj może dojdziesz bliżej punktu wibracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SLAWEK1203    0

Witam chodziłem sprawdzałem dotykałem i wygląda jakby wibracje szły od silnika. Możliwe żeby to była wina wału? Jak pisałem wcześniej że koło pasowe napędzające pompę i alternator wygląda jakby było na mimośrodzie razem ze śrubom mocującą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

Jeżeli koło pasowe na mimośrodzie to tylko od nowości takie wibracje. Nie wyobrażam sobie aby wyrobiła sobie inny kształt w trakcie eksploatacji i wibrowała. Naprawdę ciężko w tej sytuacji wywróżyć coś z fusów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez robi57362
      Witam, posiadam MTZ82 rocznik 99 (od 2 tygodni). Mam problem ze skrzynią biegów po prostu nie ma żadnego biegu, dzwignia chodzi dobrze tak jakby wchodzila normalnie na biegi ale biegi nie dzialaja. Jak mozna to odblokować. prosze o pomoc i z góry dziękuje.
    • Przez ziomekq
      Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam
    • Przez tuning86
      Mam taki problem mój blok z koparki zostal z woda i wysadzilo korki, po wyjeciu tulei widac pekniecia miedzy nimi i dostaje sie woda do oleju. Z zewnatrz nie ma sladu zadnego. Gdzie moge dostac nowy lub uzywany blok moze ktos ma?
    • Przez maniana
      Witam. Posiadam jumza i z rurki pod pompą paliwową kapie ropa. Zależy to od "humoru" ciągnika. Od czego jest ta rurka i dlaczego jest przeciek.Jak go usunąć. Zaznaczam tą rurkę na przykładzie z mtz. Pompa z jumza jest taka sama tylko odwrócona.

    • Przez zbyszekbrzuze
      Witam, tak jak w temacie jak jest zrobione uszczelnienie walu korbowego od strony sprzegla w Jumzie. Mianowicie rozpolowilem Bialoruske z powodu awarii sprzegla, Zatarte lozysko, cale spilowane i stopione oraz pogiete lapki, oraz spalona tarcza. Chcialbym przy okazji wymienic uszczelniacz walu korbowego, lecz nie mam zadnego katalogu i nie moge znalezc opisu co za uszczelniacz tam siedzi. Koncowk walu jest wieksza od uszczelniacza tak jak w Bizonie, ale nie zauwazylem tam zadnej pokrywy.
      Prosze o garsc informacji.
×