Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie. Mam taki problem iz w mx 135 wrzucam 4 pólbieg i  słychac szumy a ciagnik sie dławi. Na innych półbiegach jest wszystko okey tylko na tym jednym sa problemy. Wiecie co moze byc nie tak?

Opublikowano (edytowane)

tylko ze sprawdzałem cisnienia na kazdym półbiegu i wszystko jest okey miedzy 20-18 barami.  w momencie włączenia 4 półbiegu tylko na jego gnieździe pojawia sie cisnienie a na 3 półbiegu nie ma cisnienia. 

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

jeśli ciśnienia są prawidłowe, to najpewniej "zapieczone" tarczki, które trzymają nawet jak nie ma ciśnienia.


 

Edytowane przez grego
Opublikowano

Witam. Ostatnio w moim mx135 zauważyłem wyciek oleju ze skrzyni, a dokładniej w miejscu łączenia podnośnika ze skrzynią nad dolnym hydraulicznym zaczepem. Podczas pracy ciągnika olej zaczyna leciec a gdy stoi zgaszony wyciek ustępuje. Miał może ktoś z was podobny problem? A może jakieś rady? Ja podejrzewam poluzowane śruby. Musze ściągnąć zaczep i rzucić okiem. Za pomoc z gòry dziękuje

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich. Jak ciagnik pracuje na wolnych obrotach i przerzuca sie polbiegi na 1i 2 szumi a na 3 lekko stuka na 4 dosc glosno czy to juz zuzyte tarczki. Dzieki za informacje.

Edytowane przez mickboss
Opublikowano

Witam. Proszę o podpowiedz Case MX 135  ślizga sie na każdym biegu 3 półbieg wnoszę że to tarczki na którymś koszu no ale jeszce tego nie robiłem. Jutro zaczynam rozjeżdzać ale troche jestescie obeznani w temacie wieć co gdzie jak ?? z góry dzieki za podpowiedz. A i jeszce na w wyświetlaczy od podnośnika miga mi 5 jaki to błąd kto się orientuje??

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam.

Nie chciałem zakładać nowego tematu więc piszę tu. Mam taki problem: w moim MX100c zauważyłem opiłki w oleju, więc wypuściłem go do zera. Odkręciłem pokrywę od spodu skrzyni i wyjąłem filtr siatkowy, i włosy mi się zjeżyły bo znalazłem tam igiełki jakiegoś łożyska. Czeka mnie rozbiórka skrzyni, ale tak naprawdę nie wiadomo skąd te igiełki bo ciągnik chodził do końca i wszystkie funkcje działały. Jakby nie słabnąca pompa hydrauliki to nie wiedziałbym, że coś trzeba sprawdzić. Te igiełki były dość małe, ok pół cm długości i nie wyglądały na pocięte. Może ktoś ma jakieś pojęcie w którym miejscu takie coś występuje. Poza tym od kiedy go użytkuję, przy szybszej jeździe słychać wycie z tyłu skrzyni tak, że z otwartą tylną szybą nie dałoby się jechać. Pomóżcie koledzy.

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Tak w ciemno to cięzko wytypować, które to poszło. Chociaż może który by się pokusił jak dobrze zna budowę skrzyni. Na dodatek tam są jakby dwie skrzynie i trzeba zdecydować w którym miejscu go rozpołowić... Tam sporo igiełkowych łożysk siedzi, tylko coś mi długość tych igiełek nie pasuje.., ale ja tylko miałem do czynienia z pierwszą skrzynią od silnika tam gdzie półbiegi są, zakładając, że ich nie pocięło jednak.  Nie pamiętam jakie są możliwości przedostania się igiełek z poszczególnych skrzyń w okolice filtra, aby jednoznacznie stwierdzić w którym miejscu go rozjechać. Tam nie ma zbytnio dekielków aby cos stwierdzić, masz jakiś z dołu to możesz zobaczyć i jest jeszcze z boku, ale tam oprócz sprawdzenia przekładni biegów pełzających też niewiele chyba widać (o ile ja masz), ale też nie zaszkodzi zaglądnąć i chyba jeszcze możesz odkręcić dekielek z wodzikami od biegów w tylnej skrzyni. W tej przedniej cześci skrzyni takich małych igiełek nie kojarzę, więc bardziej prawdopodobne, że gdzieś z tyłu je przygnało, a to wariant gorszy w rozbieraniu... Możesz jeszcze sprawdzić dyferencjał i coś tam jeszcze odkręcając tylny plecak. Potem już tylko zostaje decyzja w którym miejscu go rozpołowić...

Edytowane przez grego
Opublikowano

Dzięki grego za odzew, zresztą nie pierwszy raz. Ja już mam zdjętą kabinę, bo brałem pod uwagę większą robotę i dzisiaj będę go rozpoławiał począwszy od silnika. Trudno, zima długa najwyżej powymieniam po drodze jakieś uszczelniacze, może tarczki itp. Martwi mnie dalej to wycie z tyłu skrzyni, które słychać wyraźnie przy większej szybkości, nie wiem czy te typy tak mają, czy to też usterka. Postaram się w miarę na bieżąco opisywać co i jak, może komuś się to przyda.

Jak na razie to klucze w dłoń i do dzieła :) 

Opublikowano (edytowane)

Jak wyraźnie z tyłu wyje to może dyferencjał albo przekładnia planetarna....pewnie jest to jakoś powiązane z tym łożyskiem. Dyf. łatwo sprawdzić odkręcając plecak z tyłu, no ale do rozbiórki i tak trzeba rozpoławiać. Coż czeka Cię szukanie w ciemno, trochę współczuje :) . Jakoś wątpie czy w tej skrzyni z tarczkami leży problem, ale jak masz taki plan to ok. Powodzenia

Edytowane przez grego
Opublikowano (edytowane)

W sumie nie nastawiałem się na wymianę tarczek, bo ćwiartki i rewers chodziły do końca dobrze. Czasami przy ruszaniu do tyłu wydawał trochę dziwny dźwięk i pomyślałem, że jak już będę miał to na wierzchu to porozbieram te sprzęgła i sprawdzę czy nie trzeba czegoś wymienić. Dzisiaj rozpołowiłem przy silniku i dostałem się do powershifta. Simering na wale silnika okazał się do wymiany a skrzynia od tej strony wygląda jak malina, trzeba dalej brnąć.

Przypomniałem sobie coś. W jakimś temacie pytałem się czy ktoś wie jak naprawić podświetlenie zegarów w MX, ale nikt nie napisał, może ktoś jednak wie.

Edytowane przez Rafik
Opublikowano

Tak mi się jeszcze  wspomniało o tych malutkich wałeczkach które wyciągnąłeś. Na koszach od półbiegów i rewersu chyba takowe są tyle, że służą jako łożyska oporowe, wiec na pierwszy rzut oko wszystko może wyglądać dobrze bo nic nie będzie latało (no moze minimalnie wiecej poprzecznie).

 

0036337429c82f60med.jpg

 

nr 20 i 26

Przyjrzyj sie temu jak juz masz rozkręcony powershift, następnie zabieraj się za tył tam gdzie jest rewers.

Opublikowano

Dzięki koledzy za porady. Siedziałem wczoraj do późna na stronce z katalogiem części i doszedłem do podobnych wniosków. Piję kawę i zabieram się za robotę. Jak ktoś wie, to może poradzi jak z naprawą podświetlenia licznika. 

Miłego dnia.

Opublikowano

Dobre :)

Tylko jak kiedyś wyjąłem te liczniki wyglądały jakby były sklejone i jednorazowe. Poza tym dzisiaj dużo nie nafikałem. Dorabiałem lampy w garażu bo stwierdziłem, że oświetlenie jest do bani, a potem atmosfera świąteczna dała o sobie znać w postaci żony z tekstem "....wa kiedy tę choinkę przywieziesz". I wszystko w temacie.

Pozdrawiam

Opublikowano

Kolego ja właśnie trzy tygodnie temu skończyłem remont skrzyni.Koszty nie małe.Tych łożysk jest sporawo,na pewno musisz rozebrać każdy powershift.na oko nie sprawdzisz czy jest dobrze.przy okazji zobaczysz jakie są tarczki i łożyska.

jeśli CI wyje skrzynia z tyłu ciągnika to musisz dostać się do kosza przedniego napędu.jest on na końcu skrzyni.może tam coś nie gra.

U mnie wszystkie tarczki i uszczelniacze wymieniłem na nowe.jak co to pytaj...

 

to co jest ważne czystość i tylko czystość...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v