Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niestety przy wyborze ciągnika popełniłeś błąd. Trzeba było wybrać ciągnik z katalizatorem doc zamiast dpf a. Z bardziej znanych firm tylko jd i kubota oferują klientom ciągniki z dpf. Taki mf 5608 ma jedynie katalizator doc. Najlepszy jest ciągnik z układem scr. Zapewnia najbardziej komfortowe i bezproblemowe warunki pracy nie zależnie od tego czy maszyna pracujemy na wolnych obrotach czy pod obciążeniem. Niestety scr w tak małych ciągnikach nie występuje.  Filtr dpf pewnie da się usunąć. mechaniczne wyjęcie go to żaden problem. Zachodu wymaga elektronika. Popytaj np w firmie 44tuning i podobnych. Za parę tysięcy powinni go usunąć.

Co do przełączania wom te modele kuboty to tanie i proste ciągniki. Zastosowane w nich rozwiązania też są tanie i proste. Ale czy komfortowe? Wszystkiego mieć nie można.

Opublikowano

Czy tanie? za taką Kubotę można juz spokojnie kupić JD serii R w podobnej mocy z dużo większym wyposażeniem. Wybór padł jednak na Kubotę ze względu na zwrotność oraz spalanie. Tak szczerze nie miałem pojęcia o jakiś DPF-ach scr-ach itd przy kupnie. To mój pierwszy nowy ciągnik i wtedy nigdzie o tym nie pisano. Teraz gdy już mam doświadczenie oczywiście wiem jak kupić drugi raz - na pewno bez DPF.

Opublikowano (edytowane)

dpf jest ustrojstwem dokładanym do silnika ,nie jest to element który odpowiada za dobrą prace silnika to tylko filtr i o ile na razie nie sprawdzają na przeglądach emisi spalin śmiało można go wywalić

mam kumpla który w zetorze 140 zakłada go tylko jak jedzie na przegląd

pozdrawiam

Edytowane przez grzen
Opublikowano

Może czapkę zakłada. Ale nie dpf. Nagadał ci bzdur a ty je tutaj powtarzasz. Wyjęcie dpf i ustawienie komputera tak by nie wywalał błędów spowodowanych jego brakiem to trudna i droga robota. Nie da się dpf wyjąc i włożyć. Bo tu często potrzebna jest szlifierka i spawarka. Można go wyjąć ale nie tak tanio i nie tak łatwo włożyć.

To, że dpf nie odpowiada za dobrą pracę silnika to kolejna bzdura. Nie masz pojęcia o czymś o czym chcesz tu pisać. Wymyślasz więc bzdury. Wypalanie dpf na postoju powoduje 2 - 3 krotne zwiększenie dawki paliwa. Podniesienie obrotów. Przerwane procesy wypalania powodują zapychanie samego filtra. Jak i przyrost poziomu on w oleju silnikowym. Dpf ma duży wpływ na silnik. Ot najzwyczajniej jako kolejna przeszkoda w wydechu dusi go po prostu.

Opublikowano

niby tak masz racie, z tymi błędami też  ale w zetorach ten filtr zamontowany jest na opaskach zaciskowych to demontaż jego trwa chwile tylko trzeba potem czymś wypełnić tą luke np. rurą .

Opublikowano

Jak ktoś jeździ jak ciapa boi się wcisnąć pedał gazu to bo mu zaraz ,,spalanie'' wzrośnie to nie dziwne że musi DPFa co 20-30 godzin wypalać . Ja mam kubotkę 9960 od 3 lat DPF wypalam średnio co 50 godzin trwa to od 15 max 20 minut a w każdej pracy przerwa jest wskazana :)

Opublikowano

Apropos firmy Kubota i jej obsługi wadliwych maszyn.

Jeżeli ktoś patrzy przychylnym okiem na Kubotę jako swój przyszły nabytek, z moich i wielu innych osób doświadczeń, ostrzegam przed tą marką. Jeżeli ktoś twierdzi że NAUŻERAŁ się z inną firmą  to jest w błędzie- KUBOTA POLSKA przebiła wszystkich. smile.png Ciągniki KUBOTA nie są wysokiej jakości produktem. Czytając doświadczenia innych użytkowników: niedomalowany, pękające szyby przez wadliwe uszczelki,pękające przednie błotniki, awarie rewersu, ukręcone ośki przedniego mostu czy instalacji elektrycznej. Firma oflagowana trzyletnią gwarancją leje nam pic na wodę. Mam G26, w planach był ciągnik do zabiegów ochrony roślin. Dźwignia od zmiany biegów która została w reku (urwałą się) w testowanym ciągniku ostudziłą zapał. Kosiarka po roku eksploatacji zaczęła się dosłownie sypać. Niedziałająca instalacja elektryczna,opadający dek tnący i na deser po przebiegu 200mth smarowana przed pracą oś przednia nabrała luzu. Firma przyznała się do błędu po czym próbowała naprawić wadę "po kosztach" spawając co dla mnie jest nie zrozumiałe i świadczy o wyobraźni mechaników. Nóż który miał być wytrzymały jak miecz samuraja pękł na pół. Oszczędność paliwa-haa smile.png. Silniki Kubota przy lekkiej pracy może są oszczędne ale przy ciężkich robotach mocno odstają od reszty. Dla przykładu kosiarka kuboty mająca trzycylindrowy silnik diesla zużywa 55 litrów ON do skoszenia 2,5ha parku-pali jak smok.

zachęcam do przeczytania tematu: http://www.agrofoto....ucentem-kuboty/

 
Opublikowano

powiem tak u nas we wsi w 2002 roku dwaj rolnicy zakupili sobie mtz nówki sztuki te już niebieskie z normalnym przednim mostem.

stan na dzień dzisiejszy tych ciągników jest bardzo odmienny.

 

(a)  brak części maski,brak podłogi w kabinie,brak kilku szyb,hydraulika nie działa,zalany olejami od mostu po chłodnice ,opona w drugim roku użytkowania została rozerwana [tylna] siedzenie połamane ,brak błotników ,lusterek ,brak tapicerek w kabinie z biegami też coś nie tak bo ostro harholą podczas zmiany.ten ciągnik wygląda już tak z 5-7lat

 

(b)  sprzęt zadbany wszystko na swoim miejscu nie połamane,cały w orginale.miał wymieniane sprzęgło. i pracował z ładowaczem  w dużo większym gospodarstwie jak ten pierwszy

tak se myśle że jednak sporo zależy od użytkowników :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez cezar1111
      jakie znacie awarie ciągników same
    • Przez krzycho88
      Witam.
      Przymierzam się do kupna takiego valmecika, ma on uszkodzony wałek wom gdy próbowałem włączyc to straszne zgrzyty było słychać i jeden z wałków (chyba ten 1000obr.) blokował się. Warto pchać się w taki ciągnik ?
      To że wyje podczas jazdy to normalne w nich ?
      Mieliście jakieś awarie w nich ?
      Jak wygląda sprawa mtg w silnikach SISU ? chodzi mi o żywotność 
      Wiem że mało kto posiada takie ciągniki ale prosiłbym o jakąs pomoc.
      Z góry dzięki i pozdrawiam
    • Przez MarcinOsucha
      Witam. Mój tata planuje zakup ciągnika o mocy około 80-90 KM. Poszukując takiego trafiliśmy na Deutz Fahra Agroplus 85. Tu chciałbym się zapytać czy ktoś posiada ,,Doicza'' z serii agroplus i zechciałby się podzielić opiniami na jego temat, np. wydajność, spalanie, wady/zalety, najczęstrze awarie i niedopracowania... itp. Liczę na pomoc.
      PS. to mój pierwszy post na forum
      Pozdrawiam.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam , stoję przed zakupem nowego ciągnika pomocniczego , w przedziale mocy 60-75km 
      Szukam czegoś o niedużych gabarytach , o niewielkim spalaniu , i dobrym skręcie .
      Ciągnik miałby pracować z rozsiewaczem 800l opryskiwaczem 650l sadzarką do tytoniu 2 rzędową , rozdrabniaczem 1,6m
      glebogryzarką 2m i w transporcie w obrębie gospodarstwa .
      Jeśli ktoś coś poleca chciałbym żeby uzasadnił swoją odpowiedz
    • Przez KierowcaJCB
      Witam chciałbym się dowiedzieć coś na temat skrzyni Autopower w jd 6920  , ile wytrzymują , czy często się psują oraz czy drogie są koszty naprawy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v