Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wspaniała sprawa,szczególnie jeśli na ciagniku założony jest tur.Ja zmieniłem ją 13 lat temu,gdy na swojego MTZ82 założyłem tura.Polecam.

Opublikowano

Albo przerobić na elektrohydrauliczne zmienianie tak jak jest w skrzyniach 24/12 Cena może wyjść za to nawet troche niższa ;) I to będzie o wiele wygodniejsze

W tej skrzyni musi być "czucie" , a więc odpada. Wybierak hydrauliczny daje wygodę pozycjonowania wybieraka i jego skoku. Można też zastosować wspomaganie, ale po co tyle zawodu. Myślę że w niedługim okresie czasu uda mi się zrealizować w ten sposób reduktor.

Opublikowano

Jak mu nie pozwolisz się zatrzymać to napewno będzie zgrzyt a MTZ mao tyle lepiej że starsze posiadały hamulec skrzyni biegów i żeby zazgrzytać trzeba było miec albo źle wyregulowane sprzegło, hamulec, lub po prostu być idiotą

Opublikowano

Kogo nazywasz zbokiem? :)

Miałem swego czasu wizję jak to przerobić ale na nie mam weny żeby się za to zabrać. Myślałem dać jakiś wałek i zrobić układ kilku dźwigni żeby sterować oryginalną wajchą tylko ją uciąć jak najniżej będzie to możliwe. Obawiam się tylko że w małej kabinie będzie za mało miejsca żeby to zrobić :/

Opublikowano

Jak dokładnie zrobisz i porządnego materiału odpornego na ścieranie to jest to do zrobienia. Wiesz jak wygląda drążek i lizak w 126P? Na takiej zasadzie przeniósł byś dźwignię w bok. I będzie zboku he he.

Opublikowano

Tylko wystąpił ostatnio mały problem bo jak ciągnik dłużej stoi, np przez noc to strasznie ciężko wbić jakiś bieg. Trzeba użyć bardzo dużej siły żeby ruszyć wodziki. Dopiero jak raz się któryś ruszy w dowolną stronę to już chodzi lekko do następnego dłuższego postoju. Co to może być? Jest tam jakieś osobne smarowanie czy jak?

Jeśli tego nie ogarnę to układ sterowania dźwignią musiałby być naprawdę solidny.

Opublikowano

Ściągnąłem ostatnio pokrywę skrzyni i całe jej wnętrze jest klejące. Pokrywa ją cienka ciemna warstwa czegoś dziwnego. Benzyna i rozpuszczalnik nie bardzo chcą to ruszyć, ale udało mi się wymyć suwaki bo też były klejące. Olej jak sprawdziłem to czyściutki jak nowy. Macie jakieś pomysły co to może być? Suwaki chodzą już lekko ale same koła zębate na wałkach też się kleją i ciężko je przesunąć. Olej nie jest klejący, rozcierałem między palcami i wydaje się dobry.

Opublikowano

Ściągnąłem ostatnio pokrywę skrzyni i całe jej wnętrze jest klejące. Pokrywa ją cienka ciemna warstwa czegoś dziwnego. Benzyna i rozpuszczalnik nie bardzo chcą to ruszyć, ale udało mi się wymyć suwaki bo też były klejące. Olej jak sprawdziłem to czyściutki jak nowy. Macie jakieś pomysły co to może być? Suwaki chodzą już lekko ale same koła zębate na wałkach też się kleją i ciężko je przesunąć. Olej nie jest klejący, rozcierałem między palcami i wydaje się dobry.

 

Zamiast oleju masz wlany jakiś pokost, który warstwa po warstwie obmalowuje i obsycha na elementach przekładni sklejajac i blokujac: sprzegła przesówne, koła zębate na wałkach, wodziki. Oszuści zamiast oleju sprzedają takie podróby nawet w markowych opakowaniach.Opróżnij, wlej jakiś rozpuszczalnik i jazda bez obciążenia byle nie za długo. Po opróżnieniu wlej dobry olej i to pomoże. Na tym, który masz teraz z pewnością utworzy sie na wierzchu naczynia zasychająca skorupa taka sama jak na elemantach w skrzyni. Powodzenia.

Opublikowano

Tylko rozpuszczalnik i benzyna nie chciały tego rozpuścić. Trochę zdrapałem, trochę smarowałem benzyną pędzlem i dopiero wycierałem do czysta szmatą. Pokrywę od spodu umyłem myjką ciśnieniową to bez problemu odchodziło. Boję się płukać skrzynię żeby nie dostała po tym luzów bo na razie chodzi dobrze i cicho.

olej kupiłem w sprawdzonym sklepie i był w bańkach a nie luzem. Teraz to już i tak nic nikomu nie udowodnię bo raczej paragonu nie znajdę.

Opublikowano

Nie, ciągnik kupiłem jakieś 4 lata temu a dwa lata temu robiona była skrzynia. Do remontu nie było problemu ze zmianą biegów dopiero po remoncie zaczęło się stopniowo coraz gorzej.

Opublikowano

Miałem kilka lat temu podobny problem z olejem silnikowym,który kupiłem w pewnym sklepie.Czyszczenie i remont silnika T-25 sporo mnie kosztowały.Okazało się,że rozlewała go pewna firma z Zambrowa i trafiła im się partia oleju silnikowego zmieszanego chyba z olejem roslinnym.Ponieważ uszkodzonych ciągników tym olejem było dużo więcej firma ta sądziła się z rafinerią-dostawcą tego oleju.Jaki był wynik tej batalii to nie wiem ale na moją reklamację zwrócono mi 100% kosztów remontu.Od tamtej pory kupuję oleje tylko orginalne ,znanej firmy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kombajnistaZ050
      Witam.Chciałbym sie dowiedziec po kolei jakie wajchy i do czego służą w kombajnie Fortschritt E 512. Z góry dzięki za odpowiedz.
    • Przez AdeXZet
      Witam mam rozdzielacz 3 sekcyjny na dźwignie przy przyczepie zamet t-635 i podczas pracy muszę mieć otwartą szybę w zetorze i przez większość czasu do środka leci mnóstwo syfu.
      Interesuje mnie czy każdy rozdzielacz można przerobić na linki, jeśli tak to czy jest to tylko kwestia odpowiedniego kołpaka, czy też sprawa jest bardziej skomplikowana, każda linka byłaby sterowana oddzielnie przez taką dźwigienkę http://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.grene.pl%2Fkatalogi%2Fhydraulika_silowa%2Ffiles%2Fassets%2Fseo%2Fpage65_images%2F0002.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.grene.pl%2Fkatalogi%2Fhydraulika_silowa%2Ffiles%2Fassets%2Fseo%2Fpage65.html&h=306&w=167&tbnid=9oMKrr5WOFF7KM%3A&zoom=1&docid=1hvRvH9fj-D2GM&ei=tKCzVJrMJcvzUtaMghg&tbm=isch&ved=0CFYQMyhOME44ZA&iact=rc&uact=3&dur=759&page=8&start=167&ndsp=26
    • Przez Artaban
      Cześć! Mam do was sprawę. Chcę stary budynek (schemat na dole) przerobić na oborę dla opasów, i tu moja prośba. Podpowie mi ktoś jak najlepiej to zrobić żeby było jak najmniej roboty z byczkami przy wyrzucaniu obornika, najlepiej turem ale jeśli się nie nie da to będą widły. A może ruszta? Dodam że chcę aby była to obora wolnostanowiskowa.
       
      Proszę nie pomijajcie tego, naprawdę zależy mi na waszych poradach.
       
      Zbieram wszystkie wasze uwagi, piszcie co byście polecili. Pozdrawiam
      Plan.bmp
    • Przez daf7160
      Witam, jestem tu nowy i nie wiem czy w dobrym miejscu piszę. A mianowicie posiadam Ursusa 1634 ze skrzynią trzy biegową, chciałbym ją przerobić na szybką ale się nie da dlatego mam zamiar zakupić i przełożyć skrzynię biegów z ursusa 912. Tylko rodzi się pytanie czy to w ogóle możliwe i czy wytrzyma. Proszę o szybkie i konkretne odpowiedzi. Pozdrawiam.
    • Gość
      Przez Gość
      Mam stary już od paru lat nie używany agregat ścierniskowy. Myślę by może odjąć wał i może kilka redlic oraz noże boczne i używać do głęboszowania. Jak myślicie? Czy jest w tym sens, czy to jednak byłaby zbyt słaba konstrukcja? 130 KM by to ciągnęło. 



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v