Skocz do zawartości
janeczek

Class 88 silnik perkins się przegrzewa

Polecane posty

janeczek    0

Mam problem z silnikiem perkins 6 cyl. 150 kn turbo. Temperatura ciągle podchodzi pod czerwony wskaźnik podczas koszenia jak i nawet podczas jazdy

drogą. Chłodnica i przepustowość sprawdzona, wszystko o.k. Pompa wody jest nowa. Termostaty nowe. Płyn w chłodnicy nie podnosi się, ani też go nie brakuje. Góra chłodnicy jest cieplejsza niż na dole, nie wiem czy tak powinno być. Bez termostatów nie da rady jechać. Nie wiem dlaczego temperatura rośnie jeszcze bardziej. Miałem wyciągniętą pompę wtryskową do remontu, nie wiem czy to może miało wpływ na przegrzewanie się. A silnik jest po remoncie. I od tego czasu się tak dzieje.

proszę o pomoc, o odpowiedzi na forum lub telefonicznie 506843268.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepaku1    8

a czy wentylator jest ten sam co przed remontem czy ciagnie przez chłodnicę powietrze czy przypadkiem nie dmucha w chłodnicę ciepłym powietrzem z silnika takie przypadki były w bizonie (odwrotnie wygięte łopatki na wentylatorze; nieodpowiedni wentylator ) czy napewno się grzeje a może żle zegar wskazuje ,paski klinowe prawidłowo naciągnięte,termostaty sprawdzić po wyjęciu w gorącej wodzie również sprawdzić początek otwarcia termostatu powinno pisać na termostacie jaka temperatura może niewłaściwe termostaty i za pużno się otwierają ,znałem taki przypadek że myszy zrobiły gniazdo zimą w chłodnicy bo nie było korka na chłodnicy ,jak remontowałeś silnik czy u ciebie myszy nie zrobiły gniazda w chłodnicy lub w przewodach silnika ,woda w chłodnicy powinna od góry być cieplejsza jak na dole ale jeśli u góry jest bardzo gorąca a na dole ciepła to może być słaby obieg wody a jak różnica jest niewielka to obieg powinien być prawidłowy ja bym raczej stawiał na nieodpowiednie termostaty jeśli masz stare sprawdż początek otwarcia na starym i nowym byc może nowy zaczyna się otwierać przy 90 stopniach i choćby pracował na postoju to temperatura bedzie wysoka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Sprawdziłeś prawidłowość działania wskaźnika temperatury?

Zmierzyłeś temperaturę innym zewnętrznym termometrem?

Pasek napięty? Nie stary, wytarty?

Duł chłodnicy powinien być chłodniejszy czyli płyn jest w niej prawidłowo studzony.

Tak działa chłodnica, tak samo grzejnik w CO góra gorąca, a duł chłodniejszy.

Jak z siłą i apetytem na paliwo? Jak zapala i pracuje?

A teraz najważniejsze czy ustawiałeś poczatek konta tłoczenia przy montażu pompy wtryskowej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

johenek    3

możliwe jest że jest uszkoczony czujnik temp. albo wskaźnik

Ale istnieje też możliwość że jest założona zła uszczelka pod głowicą(np. brakuje jakiegoś otworu... ja tak miałem w bizonie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam , jeśli jest zła regulacja zaworów to może być przyczyną przegrzewania się silnika, (zbyt mały luz na zaworach), zawsze po remoncie silnika, w niedługim czasie trzeba ponownie przeprowadzić regulację zaworów, albowiem ułoży się uszczelka i głowica, i luz zaworów robi się automatycznie mniejszy :rolleyes: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenas    6

:rolleyes: najważniejszą informacją jest to, że pompa była wyciągana, nie zrobiłeś chłopie cech i tera masz problem :o tzn. zbyt wczestny wtrysk paliwa, stąd ta temp. :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janeczek    0

Termostaty mam nowe, sprawdzałem je w garnku z gorącą wodą, a czujnik sprawdziłem też w garnku razem z termometrem i pokazywało 96 stopni. Paski klinowe są nowe. Wentylator jest ten sam, powietrze prawidłowo dmucha. Uszczelkę pod głowicą wymieniłem, założona jest prawidłowo, zawory są ponownie wyregulowane. Kombajn zapala bez żadnego problemu, szybko.

Nie ustawiłem początku konta tłoczenia przy montazu pompy wtryskowej, tak jak ją wyciągnołem to i tak z powrotem założyłem,bo sobie zaznaczyłem. Ale mechanik który wcześniej przede mną wyciągnąl pompę niewiadomo czy to zrobił.

Wydaje mi się że to chyba będzie problem właśnie z ustawieniem tej pompy wtryskowej.

Dziękuję za pomoc.

A czy może ktoś wie jak można to ustawić?

 

W kombajnie mam załozone dwa filtry powietrza. A maszyna miała tylko jeden duży filtr. Włożyłem również mały, tak mi doradzali koledzy. Nie wiem czy to mogło by miec również wpływ na grzanie się silnika??? .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audia3    0

filtry nie , ale jak masz wszystko ok, to pozostaje ustawienie zapłonu , jak bedzie zle ustawiony to tak bedzie z ta temperatura , skad jestes ,bo jak z bliska to bym CI to ustawił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
herbpio    6

albo zapłon na rozrządzie przestawiony albo zawory albo wał korbowy za mocno ściśnięty panewkami, słabe dopasowanie!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Konrad2277
      Witam
      Czy ktoś może mi pomóc z wyborem silnika??
      postanowilem zakupić NH 1530 tylko nie wiem z jakim silnikiem
      Czy deutz będzie się mocno grzał??
      Jakie spalanie??
      Prosze o niezamykanie tematu bo mało kto na stare tematy wchodzi a dobór jest dla mnie bardzo ważny
      Prosze o szybkie odpowiedzi
      Z góry dzięki
    • Przez mathewc385
      Panowie mam problem z moim Fahrem otoz gdy wykosze okolo 0,7 ha silnik lapie temperature i musze sie zatrzymac . Wymienilem filtry,wyczyscilem chlodniczke oleju i dalej sie grzeje . Prosze o porady .
    • Przez rafal2511
      WITAM.
      Od niedawna posiadam deutza fahra dx 4.51. mam problem gdyz sie strasznie grzeje pracach polowych . jak na ciagnik 85 km to powinien sobie dawac rade bez problemu z siewnikiem amazone d7 3 metry a ty szok strasznie sie grzeje dochodzi prawie do konca. podobnie z agregatem uprawowym 3 metrowym. nie daje sobie zbytnio rady. znajony na podobnej mocy ciągnik i bez problemu sobie daje rady z zestwem uprawowo-siewnym 3 metry a moj ma problemy z samym agregatem . pdobnie z siewka do nawozy jedno osiową gdzie nasypie tone nawozy i juz jest priblem a stara sześdziesiątka sobie daje rade bez problemu. co może być z nim?

      PROSZE O PORADY
    • Przez kokosik12
      Witam serdecznie. Mam Władimirca z 87r. jest to bardzo dobry i wdzięczny traktor lecz ma jedną (małą) wadę. :mellow: . Dlatego więc chciałbym spytać co myślicie o podwyższeniu mocy poprzez wymianę silnika na piękny cztero cylindrowy z mercedesa w123 ''beczka''. myślę że poj. 2.4-3.0 powinna wystarczyć. Ma on ok. , z tego co pamiętam od 60 do 125 KM przy ok. 4000 obr/min. Wiem ze skrzynia biegów może tej mocy nie wytrzymać lecz gdyby zrobić ogranicznik wciśnięcia pedału gazu to może udało by się uzyskać jakieś (przy silniku 125 konnym) 50-60 KM przy obrotach rzędu 1900-2000 obr/min. i to by były maksymalne obroty. oczywiście pomyślałem także o wałku sprzęgłowym , który należało by wzmocnić(pogrubić). poza tym oczywiście jakaś nowa rama pod silnik.
      Dzięki temu mój nie zastąpiony władzio miał by bardzo przyjemny dźwięk no i trochę więcej koni.to tylko jedna z przemian. w mojej koncepcji praktycznie sam korpus skrzyni bięgów i zawartość pozostaje seryjne. Może się uda.
    • Przez 12345678910
      Tak jak w temacie.Przy 10godzinach orki spala ok.2l oleju silnikowego brak wycieków , wydobywa sie dym z pod odpowietrznika miski olejowej i korka wlewu oleju wysoka temp. oleju 120stopniC według wskazań czujnika temp .oleju.
      z góry dziękuję.
×