Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Otóż mam mały problem ze skrzynią. Jest to skrzynia po remoncie tzn. wymiana wszystkich łożysk 4-bieg. Na każdym kroku wszystko było dokładnie sprawdzane Dobra a teraz problem a rozchodzi się o to iż gdy sobie jechałem na 1 i 2 (polowe i szosowe) zaczęło coś żynżolić na 3 czy 4 wszystko ok. Górna klapa w góre i zrobił się minimalny luz miedzy tymi biegami. I Co Tero ?? Znów rozkręcać czy może jakoś zaradzić bez. Kurde nie wiem Pomocy em4.gif

Opublikowano

Witam. Czy ktoś z posiadaczy ursusa 912 i podobnych mogłby zmierzyć ile długości ma bagnet do sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni biegów i podać wartości min i max mierząc od korka? Bo wymieniałem pompe podnośnika i wiadomo musialem troche spuścic oleju ze skrzyni i teraz nie wiem ile dolać bo poprzedni właściciel coś majstrował przy miarce i widać jakby była zeszlifowana. a i w ogóle ile litrów oleju wchodzi do skrzyni biegów i najlepiej jakim olejem zalać? i czy tylni most i skrzynia biegów mają wspólny olej czy jednak są to dwie oddzielne komory? z góry dziekuje

Opublikowano (edytowane)

miarka nie była przez kogoś zeszlifowana, poprostu ona ociera sie tam o inne częsci ma poprostu mało miejsca :D

Edytowane przez Matheos
Opublikowano

może masz i racje ale chciałbym własnie zrekonstruować tę miarkę bo nie wiem czy poziom oleju jest prawidłowy. tak więc będe wdzięczny jeśli ktoś mi poda te wartości i odpowie na pytania które podałem wyżej:)

Opublikowano

w skrzyni jest chyba ok 30 l oleju( ale nie wiem dokładnie musiałbym zajrzec do instrukcji)

A najlepiej to kup nowa miarkę to będziesz miał po problemie. ;)

Opublikowano

Dokładniej to jest 45 L. Najlepiej jest kupić nowy bagnet jak już wspomniano, ale nawet ten nowy trzeba odpowiednio "nagiąć? bo koliduje z elementami skrzyni.

Opublikowano (edytowane)

kolego, specjalnie dla Ciebie.

 

Tylko zwróc uwagę, bo w zależnosci od rocznika były dwie długości bagnetów (w nowszych traktorach, tak jak u mnie wystaje z podłogi, a w starszych trzeba było odkręcić dekielek w podłodze i tam szukać (wiec sią rzeczy był krótszy)

 

 

Panowie, co to sie ztało, ze nie moge załączyć zdjęc?

 

edit

tu masz zdjecie na obcej stronie, bo af coś nie chce przyjmować załaczników

http://pokazywarka.pl/ses3fx/

 

calówka, jak widać, zaczyna mierzyć równo z gwintem korka, a wiec tej wystajacej nakrętki nie mierzy.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

Nie mam ożliwości, chyba że wzmacniacz ciagnie.Skrzynia różnie się grubszymi wałkami sprzgłowymi, ijedną wiecej tarczą w wzmacniachy. Dyferencjał ma grubsze śruby. Nie 12 a 14.

Weż pompę wtryskową  zawieć do dobrzego pompiarza, tu tkwi problem.

Opublikowano

Byłem u pompiarza dawkę podniósł, wymieniałem wałek rozrządu, sprzęgło i skrzynię pośrednią, i już dawał rady o połowę mocy przybyło, ale i paliwa 12/h wrąbie, ale jeszcze w pługu 3 skibowym ma co robić, jak dość równe gleby, to nawet szybko idzie, ale glina albo górka trochę większa ma problemy( 1II ma co robić ) , więc myślę sobie że może coś w skrzyni siedzieć... a może łożyska są już zużyte i hamują, albo ktoś dyferencjał źle skręcił, JAK sądzicie może być taka przyczyna ?? Planuję go rozkręcać, więc się tak pytam, na co trzeba szczególną uwagę zwracać :) 

Opublikowano

to dobry popmiarz, że zamiast naprawiać to podniusł dawke... jak podniesiesz dawkę to wiadomo że trochę mocy przybędzie...

zawieź jeszcze raz, i niech zrobi tobie tak jak ma być zrobione, sprawdź luzy zaworowe , i filtr powietrza, może już zatkany jest i nie daje powietrza, przez co silnik się dławi... filtry paliwa również...  jesli to nie pomorze, to zostaje jeszcze taśma wamaczniacza momentu, ona tez lubi osłabiac ciągnik, no i sprzęgło dobrze wyrególowac... co do skrzyni to raczej nie powinno mieć znaczenia ,chyba ,że skrzynia jest 3 biegowa, ale 1202 raczej jest 4 biegowa...

Opublikowano

Sorki trochę w skrócie o tej pompie napisałem, dokładnie było tak że zawiozłem ją do regeneracji, oczywiście powiedział że wszystko sprawdził i że winne mogły być zużyte tłoczki, założyłem ją i trochę pojeździłem, mocy minimalnie przybyło, więc wyjołem ją ponownie i zreklamowałem, pompiarz przyjął zaprowadził mnie na halę i zaczął sprawdzać, pokazywał parametry w katalogu i na stole, wszysko się zgadzało, więc powiedział że oddaje ją albo jeszcze zwiększy dawkę, no to zgodziłem się na zwiększenie, bo był przyjechał z tym problemem co byłem, po założeniu było czuć różnicę, ale w pracach i tak był nawet słabszy od c-360, więc jak pisałem sprzęgło wałek i już było trochę lepiej, filtr co roku czyszczę nic w nim było poza pyłem i olejem brudnym, filtry paliwa też co roku wymieniane kompletne z gumkami, sprzęgło to jeszcze w galeri są zdjęcia jaki stan był, też dobrze zrobione, wzmacniacza nie ma, skrzynia jak nikt czegoś tam przede mną nie robił to raczej 4 biegowa, po tej dawce, to powinien te 80 KM bez trudu osiągniąć, a on tak jak nim pracuje ma 68 około,  Myślałem że można by było trochę jeszcze powalczyć coś z nim żeby coś tej mocy przybyło, ale jak teraz się dowiedziałem, to już nic wiele nie zrobię, oprócz turbosprężarki, a to za drogi interes.. Dzięki za pomoc :) 

Opublikowano

Ta co jest w galerii u ciebie to nie jest Zetor, bo z tego co wiem to Ursus nie miał takich drzwi.

Jaką masz pompę wtryskową, stary typ czy nowy, bo jak stary to szukaj nowy i będzie miał moc wtedy.

Na regulatorze obrotów masz taką dużą nakrętkę,  czy nic, płaski dekielek.

Opublikowano

Ja sam już nie wiem, tabliczkę znamionową i jest napisane Ursus 1202 i tym kieruje, chyba tej blachy nikt nie zmieniał :D Typ raczej nowy mam, bo ma centralne smarowanie nie mam tej nakrętki na regulatorze

Opublikowano

To już dobrze.

Ja bym tak z pompą zrobił, założył sekcję 9,5 mm z turbo, końcówki wtryskiwacza 4 otworkowe ustawione na 180 bar.

Tak ustawiałem w mojej 1224 i była duża różnica w sile i spalaniu, a nawet cichsza była.

Sprawdzić zawory, czy nie są wyrobione, to też  ma duży wpływ na siłę.

Miałem 385 i  z jakimś ciągnikiem kupiłem pompę z 912 i założyłem ją do  tej 385, i byłem w szoku, paliła  w zimie, i chodziła jak normalny ciągnik.

Siła tego ciągnika w 90 % zależy tylko od pompy, 10 % reszty to inne sprawy.

Niestety 902 nie wiele może pomóc różne cudawanie, i nie raz jest tak że 360 jest silniejsza.

Opublikowano

Głowica też była robiona i mechanki co ją robili mòwili że ona jest lepsza bo jest na uszczelniaczach, była wsadzana do 4 z turbo, Może ona jest za duża ? Na tą pezeròbkę to bym się może połasił

Opublikowano

a wtryskiwacze robiłeś??

 

jak masz zamiar bawić się w turbo to lepiej wstaw silnik 6 ... spalanie bedzie te same i mocy nie bedzie brakowac... ;)

http://olx.pl/oferta/silnik-na-czesci-szesciocylindrowy-nowy-typ-z-ursusa-1224-CID757-ID6gVKN.html#c00eeef97d

mój silnik z 1224 jak zamieniałem się na uturbiny ;) zdrowy i oszcżedny ;) jedyna wada to za pompa pęknięty blok, ale to w niczym nie przeszkadza jeździłem 5 lat i pochodzi jesze drugie 5 ;) a i jest okazja tanio kupić dobry i pewny silnik ;)

 

ewentualnie jeszcze zmień pompę paliwową na innego typu

Opublikowano

Też były sprawdzane, były ustawione na 140 atm, więc przy regulacji zostały podkręcone na większe ciśnienie, 160 atm ok W turbo jak pisałem nie będę się bawił, bo za kosztowne to jest, jedynie teraz zrobię mu to co potrzebne przeglądy jakie powinny być i to wszystko.  Silnika 6stki nie chcę bo ciągnik będzie dłuższy i za mało zwrotny A na pompie nie jest nabity jakiś numer żeby dopasować do silnika ? 

Opublikowano

Radził bym ci pogadać z pompiarzem żeby pożyczył ci inną pompę wtryskową, podmienisz to będziesz dużo wiedział.

Teściu tak w JD 8100 drugi rok się męczy, nie ma mocy, pompa dwa razy remontowana, raz przez serwis, sprawdzali moc, cuda robili, dopiero z innego na serwisie wyciągli to sie przekonał co ciągnik potrafi. Za remont dali 5 tyś a nowa 13 i raczej kupią nowa.

Opublikowano

Nie mam tutaj w pobliżu takiego pompiarza, żeby skupował i miał tych pomp dużo, temu co woziłem, i raczej by na to nie poszedł Gdyby wiedział jaka to ma być pompa do tego modelu silnika dokładnie to też bym się o nową pokusił może 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v