Skocz do zawartości
jamakazi

problem ze sprężarką mf 255

Polecane posty

jamakazi    0

Witam

Mam pewien problem od jakiegoś czasu

sprężarka chlapie mi olejem

pomyślałem że to może pierścienie już słabe ale po wymianie nie ma różnicy

cylinder wydawał się cały, nie korzystam z instalacji pneumatycznej a sprężarki używam do pompmowania kół

Jakieś sugestie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukaszBoda    0

Cylinder cały ale pewno jajowaty w przekroju czyli do wymiany, chyba że da sei go stoczyć i inne pierścienie dopasować ale chyba raczej bez sensu kombinować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

akmaly    185

Starość:) Niestety ale tak się robi z tymi spręzarkami jak pracują cały czas. Ja u siebie mam wkręcony kawałek przewodu i wolny wylot. Też puszcza olej ale narazie tak jeżdżę bo nie używam wcale sprężarki a nowa to koszt ok 1000 zł. Naprawić ją raczej taniej nie będzie - cylinder do szlifu, dpoasować jakiś tłok i pierścionki, a nie wiadomo co w wałem więc tu raczej też nic nie zaoszczędzimy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jamakazi    0

wał był oglądany przez mechanika i był dobry

jedynie problem z tym olejem

czy te nowe cylindry są dobre jakościowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

W tej sprężarce cylinder jest razem z całą obudową bez podstawy i głowicy. Koszt to ok 400 zł no może trochę mniej ale do tego musisz kupić jeszcze tłok, pierścienie, tulejki no i nie wiadomo w jakim stanie głowica. Wydaje mi się że dużo nie zaoszczędzisz w porównaniu z nową.

Jak kupisz oryginał to zapewne posłuży długie lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Na twoim miejscu wyrzucił bym tą sprężarkę, bo więcej z nią problemów niż pożytku, zwłaszcza ze tylko do napompowania koła używasz.za te pieniądze kup sobie w sklepie elektryczną. niż tą naprawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Tomek73 ma rację. Te sprężarki są już dosyć stare i mocno wyeksploatowane, jak nie tulejki wyrobione to wał pierścienie itd. U mnie ona jak chodzi na luzie ( wolny wylot ) to wiadomo troche wyrzuca oleju, a jak czymś zaślepię i zacznie pompować to rzuca wałem przez co wyrabia uszczelniacz i rzyga olejem na alternator ( Wymiana uszczelniacza co 1 rok ). Więc jak ci zależy na pneumatyce w ciągniku, to lepiej kup nową bo w tą według mnie nie warto inwestować a wiadomo co nowe to nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Mi padła sprężarka kupę lat temu, kupiłem nową i za długo nie chodziła. Dostała wibracji po roku, aż blok pękł przy mocowaniu sprężarki.

Wyrzuciłem i ząłożyłem z 912 ze rączką żeby włączać można było.

Po paru latach tak zerdzewiała od nie używania że wyrzuciłem i teraz od 4 lat nie mam wcale.

Leżą na półce dwie stare, nic nie warte. Z 912 sprzedałem.

 

Jak by ktoś chciał to mam nowy cylinder, blok sprężarki do MF, też leży z 20 parę lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    20

Jeśli interesuje wyrzucenie sprężarki to mam zdjęcia przeróbki przy zastosowniu tego samego altenatora przerobiłem już kilkanaście ciągników użytkownicy są zadowoleni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jamakazi    0

nie interesuje mnie wyrzucenie

cylinder nabyłem od kolegi 20-letni oryginalny, wymieniłem tulejki, pierścienie, i zmieściłem się w 170 zł. a sprężarka jak nowa.

W przyszłości bd myślał o instalacji pneumatycznej więc po co mam ją teraz wyrzucać jak potem potrzebna będzie

 

Jeszcze raz dzięki za wszystkie sugestie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bsa    0

ASOGCURSUS możesz przybliżyć przeróbkę z wywaleniem sprężarki sam mam zamiar to zrobić i chce zobaczyć jak to wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel_btm2    0

U mnie juz ladnych pare lat wypieta razem z orginalnym alternatorem a zalozylem alternator z regulatorem napiecia z fiata 125 i tez jest ok

Edytowano przez pawel_btm2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    82

Ojciec ominął paskiem koło pasowe od sprężarki, a alternator założyliśmy po lewej stronie tak jak jest to w Ursusach 3512. Alternator 50zł sprawny ze szrotu. Kilka płaskowników i elektrod leżało w garażu. Najdroższa jest pompa wody. Trzeba ją wymienić bo ma koło pasowe na 1 pasek, a musi być na 2 ;)

Oczywiście sprężarka zużyta i nie naprawiamy bo nie potrzebna nam pneumatyka.

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/461875-silnik-mf-255/

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/461876-silnik-mf-255/

Edytowano przez samczyk1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pemikan    0

demontaż sprężarki fotki:

post-148026-0-58227800-1425281529_thumb.jpg

post-148026-0-62380000-1425281543_thumb.jpg

post-148026-0-70568400-1425282048_thumb.jpg

post-148026-0-58025100-1425281554_thumb.jpg

koszt alternatora 36zł z wysyłką (26zł+10zł) i działa B)

>>> używka z allegro <<<

w odpowiedzi dla kolegi robi57362

"edit 03.03.2015"

 

+ nowy kranik

post-148026-0-30150400-1425281602_thumb.jpg

koszt 57zł

 

 

Edytowano przez pemikan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Dlaczego? Używany alternator od auta z rozbiórki tyle kosztuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    56

to jestem pełen podziwu dla takich ludzi jak ty którzy potrafią z niczego zrobić coś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uriel7    0

Panowie mam problem z cieknącą sprężarką od strony alternatora rozebrałem wszystko odkręciłem śrubę mocującą sprzęgło na sprężarce ale sprzęgło nie chce zejść może macie jakieś sposoby aby to ściągnąć i tym samym dostać sie do uszczelniacza celem jego wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tumek19
      Posiadam ursusa c360 3p. Mam zamontowaną w nim sprężarke od stara(foto w dziale wynalazki).
      Ale zaczyna się psuc. Przykładając ręke do odolejacza pojawia sie olej.. I to dośc dużo.
      Co może byc winne? Prosze o pomoc.
    • Przez lukasagro111
      Witam  jak  w temacie, mam zamiar kupić nowego  maseya serii 5608 i chciałbym się dowiedzieć od ludzi znających ten sprzęt  jak ciągniczek się sprawuje. Jedni mówią że silnik 3 cylindry  i masa 5 ton to porażka, inni że skrzynie padają i remont 30 tyś a jeszcze inni że tylko maseya brać. Sam już zgłupiałem co robić  ale ciągnik ma służyć jako pomocniczy do opryskiwacza , rozsiewacze i  kombajny ziemniaczane więc myślę że 3 cyliindry to ne problem.  Użytkowników proszę o napisanie co i jak brać pod uwagę , z góry wielkie dzięki za każde info
    • Przez 235Ferguson
      Siemanko.
      Jakie macie opinie na temat traktorka Massey Ferguson 5425 ze skrzynią DYNA 4? Traktor z 2009 roku. Czy ta skrzynia często się psuje i jaki jest koszt naprawy? Proszę o odpowiedzi. Przymierzam się do kupna takiego ciągnika i chcę wiedzieć co o nim myślicie.
    • Przez Kredens1337
      Witam,
      Mam problem z hydrauliką w Claasie Aresie 826. Objawia się on wolno podnoszącym przednim tuzem i ciężko działającym wspomaganiem. W momencie skręcenia kierownicą do oporu zaświeca się kontrolka niskiego ciśnienia oraz piszczy brzęczyk. Czasami zdarza się to losowo zazwyczaj na małych obrotach. Na wyświetlaczu EHR miga co ok 1 s. kłódka. Co do pracy rewersu i półbiegów nie mam większych zastrzeżeń.
       
      W traktorze zostały wymienione filtry (puszka, 2 duze wklady, 1 maly) oraz olej. Stan oleju był tragiczny, po zalaniu nowy olej od razu zabarwił się na czarno, z filtrach od razu pojawiły się opiłki - świeci się kontrolka zapchania filtra. Moje pytanie - czy wymieniłem wszystkie filtry, może coś pominąłem i stąd ta kontrolka ? Dodam że mały filtr umieszczony był pod kabiną - nie jak w instrukcji, tj. po prawej stronie traktora. 
       
      Kolejne pytanie to jak sprawdzić ciśnienie jakie generuje pompa. Gdzie się wpiąć, jakie wartości są poprawne. 
       
      Pozdrawiam!
       
    • Przez TopAgroPlus
      Witam
      Mam pytanie ile czynnika wchodzi do układu klimatyzacji w John Deere 7730 i dlaczego zamarza rurka niskiego ciśnienia przy sprężarce?
       
×