Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mój pierwszy post, zatem witam wszystkich serdecznie.

Od niedawna jestem właścicielem mtz 82 z 1979r.

Technicznie ok, ale dość mocno zaniedbany optycznie, elektrycznie.

W wolnych chwilach doprowadzam go powoli "do ładu" :)

Użytkowany będzie głównie jesienią i zimą, więc chcę opanować również ogrzewanie.

I tu moje pytanie i prośba o pomoc:

Gdzie przy silniku podłącza się nagrzewnicę - jedno wyjście jest od strony kabiny, wspominane nieraz tu na forum (pełni również rolę kranu), ale nie wiem, gdzie jest drugie.

Podejrzewam korek 3/8 w pompie wody, ale nie jestem pewien, obdzwoniłem też kilka sklepów i nikt nie ma ewentualnie króćca w to miejsce, więc jestem w przysłowiowej kropce.

 

Używałem szukajki, ale nie znalazłem taj informacji. Jeśli ktoś mógłby wrzucić fotkę z tym wyprowadzeniem, byłoby super.

Opublikowano

Zdjęcia są bardziej niż wystarczające, tylko brakuje właśnie tego miejsca podłączenia, na którym mi najbardziej zależy - przy pompie.

 

Jeśli chodzi o literaturę, to mam oryginalną książkę obsługi i katalog części.

Ale dzięki za info, będę pamiętał:)

Czyli dobrze kombinuję, że miejsce powrotu jest w pompie zaślepione korkiem opisanym w katalogu jako po prostu korek 3/8?

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za info, schemat też ok:)

Postaram się znaleźć jutro chwilkę i wrzucić zdjęcie pompy - potwierdzicie, cz to to miejsce.

Po za tym już chyba wiem wszystko, teraz trochę wolnego czasu i powinno zadziałać.

Dodam jeszcze, że będę adoptował tylną nagrzewnicę z sharana, w sumie zmieściła by się w oryginalnej obudowie bez przeróbek, ale chyba trochę ją skrócę.

 

 

post-70084-0-21274500-1371204142_thumb.jpg

 

Wreszcie znalazłem chwilkę ;)

Czy powrót ogrzewania to właśnie ta śruba??

Edytowane przez corejack
Opublikowano

Przepraszam za post pod postem, ale nie wiem, czy na tym forum edycja jest widoczna jako nowa odpowiedź w temacie, a zależy mi na info odnośnie tej śruby na zdjęciu.

Ktoś mógłby zerknąć i upewnić mnie, czy to jest powrót?

Opublikowano (edytowane)

Odnowie bo po co nowy temat zakładać,
a mam pytanko na temat używania nagrzewnicy w mtz z dużą oryginalną kabiną.
chodzi mi głównie o dwie kwestie
czy potrzebny jest termostat do poprawnej pracy nagrzewnicy?
dodam że u mnie jest pod dachem tzn wysoko,są dwie po obu stronach kabiny każda ma swój własny wentylator.
Druga rzecz co się dzieje po odkręceniu kranu
puszczam wodę to automatycznie w chłodnicy ubywa płynu dolewa się jakoś tego płynu po odpaleniu ciągnika
jak to się odbywa ?
może głupie pytanie ale zastanawia mnie jak to działa.
a moja jeszcze nie jest sprawna brak przewodów i tych kranow plastykowych

Edytowane przez robert983
Opublikowano

Kraniki czy kolanka spustowe potrzebne nie są to bardziej gadżet.
Termostat powinieneś mieć wymusza on ruch wody w małe obiegu. Bez niego woda płynie tam gdzie ma najlżej czyli chłodnica i silnik omijając wysoko położone nagrzewnice.
A że płynu ubywa po odpaleniu to gdzieś masz powietrze i gdy woda ruszy trafia w jego miejsce.

Opublikowano

Sorki że piszę post pod postem .
Dziś podłączyłem nagrzewnice jak silnik się zagrzał i dawałem w pedał gazu to rurka na zasilaniu robiła się ciepła ,ale nie mogło przerzucić na górę wody , w teorii powinien być termostat ale jak się płyn rozgrzeje to termostat sie otwiera i jest duży obieg, więc i jakoś wtedy woda też musi iść na górę.
Co z tym zrobić,
rozgrzać go mocniej dłużej i popracować na wyższych obrotach aby tą wodę przerzuciło?
mam myśl że jak nie nic nie poradzę wymontuje nagrzewnice i zamontuje nisko w kabinie, jak jest w wersjach eksportowych.

Opublikowano

Teoria teorią a w praktyce układ odpowietrzy się gdy woda z pełną parą jest kierowana na mały obieg pompa-blok silnika. A i ciebie tej pełnej pary nie ma więc i nie odpowietrzy się. Po prostu nie jest wstanie wytworzyć takiego ciśnienia by wycisnąć wodę na wysokość nagrzewnicy. Załóż termostat.

Opublikowano

Termostat musi być ! bo ma się nagrzewać tylko blok na początku no i nagrzewnica a jak nagrzewnica nie zdąży wychłodzić wody czy płynu to dopiero powinien zacząć się otwierać termostat i duży obieg z chłodnicą dlatego zimą lepiej mieć płyn tym bardziej jak w układzie chłodzenia jest nagrzewnica bo może być tak przy dużym mrozie że nagrzewnica tak będzie odbierać temperature cieczy że termostat może być cały czas zamknięty i wtedy gdy woda w układzie to zamrozisz chłodnice i po zawodach (nowa chłodnica)

Opublikowano

Sewerynie jutro obejrzę tą obudowę dokładnie i napisze szczerze nie przyglądałem się jej zbyt szczegółowo.
Kolego klj to że musi być płyn na zimę a nawet jesienią to ja wiem ,ale na testy to i woda może być w razie jakichś przecieków mniejsza strata

Opublikowano

Tak ale najlepiej tylko na testy jak wszystko ok i sprawdzone bez wycieków to najlepiej zalać płynem i spokojnie jedzesz i śpisz w nocy bez latania że przymrozek złapie :-)

Opublikowano

klj,

piszesz jakbyś właśnie zalał ciągnik płynem po 20 latach i chciał się tym pochwalić. To jest oczywiste, że ma być płyn.

" jak nagrzewnica nie zdąży wychłodzić wody czy płynu to dopiero powinien zacząć się otwierać termostat i duży obieg z chłodnicą "

Termostat ma pilnować temperatury silnika a nie czy nagrzewnica chłodzi czy nie.

Opublikowano (edytowane)

Termostat jest starego typu ten mój.
myślę kupić nowego typu , dobrze będzie

pojechałem na pole zobaczyć jak zboże powschodzilo , a jednak grzeje;-) wystarczy że popracuje trochę dłużej i na wyższych obrotach , teraz mam inny problem z chłodnicy ubywa dość sporo wody,
z powrotu leci całą rurą a woda jest ciut wyżej niż żeberka.
może tak być ? Nie uszkodze głowicy jak będzie taki stan podczas używania nagrzewnicy .

Edytowane przez robert983
Opublikowano

Dzięki Seweryn upewniles mnie co do stanu wody w chłodnicy, a ja już parę razy ugotowalem ciągnik z racji ubytku wody z układu (przeważnie pękał przewód gumowy, nigdy z mojej winy wodę sprawdzam co dzień ) , termostat i tak kupie i zaleje płynem , choć mtz w zimę będzie stał, nie chce wody lać do układu bo więcej szkody z niej niż korzyści ,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez case135
      Witam:) Mam takie pytanko, czy wie ktoś co może być powodem nie działania nagrzewnicy w kabinie?? Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedz:)
    • Przez sparta
      Witam. mam problem z ogrzewaniem w mf 3095. odkąd kupiłem ciągnik nie było ogrzewania, rozkręciłęm u góry wszystko zeby posprawdzac i wiem ze wogole tam woda nie dochodzi, czy mogły ktos podać schemat lub informacje jak to ogarnąc aby było? bo za tydzien musze ze zbożem jeździć i nie chce zmarznąc ^^
    • Przez misieq
      Witam wszystkich forumowiczów. Mam takie pytanie dotyczące wyżej wymienionego typu silnika tak jak w temacie: dlaczego w kolektorze ssącym zamontowano tam nagrzewnicę przez którą płynie płyn chłodzący silnika. Co może spowodować wymontowanie tej nagrzewnicy, jakie ona ma znaczenie. Zgóry dziękuje za zainteresowanie. Pozdarawiam.
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez jonygo
      Witam.
       
      Szukam alternatywy dla wysłużonej już C330,coś zamiast,czytałem kilka podobnych tematów ale nic dla mnie konkretnego nie było,proszę forumowiczów o pomoc
       
       
      Miejsce pracy:
       
      Szkółka drzew i krzewów,plantacje choinkowe,lekkie prace (opielacz,brona chwastownik,glebogryzarka,czasem opryskiwacz 300 l,glebogryzarka do międzyrzędzi,generalnie praca w międzyrzędziach,czasem lekki transport wewnątrz szkółki) areał 30 ha,gleby bardzo zróżnicowane od II klasy do "VII"
       
      Wymagania:
       
      - bez przedniego napędu (mam jeszcze 2 inne ciągniki z napędem CASE JX 70 oraz MTZ 82) potrzebny dobry skręt,najlepiej ze wspomaganiem,mało miejsca na uwrociach i drogach technicznych.
       
      - kabina (mile widziane ogrzewanie)
       
      - rozstaw kół jak w C330 i pozostałych moich ciągnikach (szerokość) dlatego też odpadają wszelkie mikrociągniki typu yanmar,kubota,wersje do winnic,sadów itp choć to będzie następny zakup
       
      - nie potrzebuje jakiegoś szczególnego udźwigu na podnośniku 
       
      - komfort przydałby się wyższy niż w C330 (najwięcej czasu spędzam w najmniejszym ciągniku)
       
      - maksymalnie prosty,bez zbędnej elektroniki,żebym mógł też ewentualnie posadzić pracownika - coby zbyt wiele nie zniańczył
       
      - im oszczędniejszy tym lepiej,ciągnik pracuje u mnie zakresie 800-1200 obr/min, 80 % czasu
       
      - im młodszy i mniej wypracowany tym lepiej
       
      - coś z czym nie byłoby problemu jeżeli chodzi o dostęp do części (nie muszą być od ręki jak do naszych poczciwych ursusów,kilka dni zawsze mogę poczekać na sprowadzenie)
       
      - budżet do 80 000 zł
       
      - im młodszy tym lepiej
       
      Mam nadzieję,że podałem sporo informacji,jeżeli coś by kogoś nurtowało albo trzeba coś doprecyzować to proszę pytać od razu odpowiem.
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v