Skocz do zawartości
News
misieq

Dlaczego w silnikach typu A6.354.4 turbo w kolektorze ssącym znajduje się nagrzewnica

Polecane posty

misieq    0

Witam wszystkich forumowiczów. Mam takie pytanie dotyczące wyżej wymienionego typu silnika tak jak w temacie: dlaczego w kolektorze ssącym zamontowano tam nagrzewnicę przez którą płynie płyn chłodzący silnika. Co może spowodować wymontowanie tej nagrzewnicy, jakie ona ma znaczenie. Zgóry dziękuje za zainteresowanie. Pozdarawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    259

A to nie jest intercoler?? Tak jest w ZTS 18345.Stracisz trochę mocy.

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Silnik o którym mówisz posiada intercooler czyli chłodnice powietrza doładowującego. Jej zadaniem jest schłodzenie powietrza, które ogrzewa się podczas sprężania go przez sprężarkę. Chłodniejsze powietrze ma większą gęstość i przez to większą zawartość tlenu, którego obecność jest warunkiem zaistnienia procesu spalania. Usunięcie tej chłodnicy pogorszy parametry silnika.

Nie mogę sobie wyobrazić gdzie Ty widzisz tam dopływ płynu chłodzącego silnik. Albo jesteś laikiem w sprawach technicznych albo myslimy o czymś innym.


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Carlos4ever    3

Te laik jak się ochłodzi powietrze to raczej nie zwiększy się w nim zawartość tlenu tylko dzięki samemu ochłodzeniu zwiększa się gęstość powietrza. W tej samej objętości mamy większą masę.

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    627

NIe kombinuj kolega wyżej napisał dobrze. Obniżenie temp powietrza to większa gęstość a co za tym jdzie więcej cząsteczek tlenu potrzebnego do spalania np w jednym litrze powietrza.

Założycielowi tematu chodziło chyba nie o intercoler pisze coś o kolektorze ssącym. Nie widziałem tego motoru więc nie wiem za bardzo o co chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Te laik jak się ochłodzi powietrze to raczej nie zwiększy się w nim zawartość tlenu tylko dzięki samemu ochłodzeniu zwiększa się gęstość powietrza. W tej samej objętości mamy większą masę.

 

 

Czytaj kolego ze zrozumieniem. Nie napisałem, że ochłodzenie powietrza zwiększa zawartość tlenu tylko ochłodzone powietrze ma większą gęstość czyli więcej cząsteczek powietrza w jednostce objętości a co za tym idzie więcej owego tlenu.

 

Prośba do autora tematu o wrzucenie zdjęcia z elementem który autor nie wie po co jest. Będziemy mogli wtedy pomóc.

Edytowano przez Michufarmer

Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    99

najlepiej zrób zdjęcie ;) bo z tego co piszesz to dość ciekawe ale by podgrzewać tym kolektor to by musiała byc grzałka płynu elektryczna no chyba że to wersja na ekstremalnie niskie temp :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misieq    0

Użytkowniku Michufarmer tak do końca to ja laikiem nie jestem ponieważ posiadam ciągnik z tym silnikiem i go obsługuje, naprawiam. Niestety nie mogę zamieścić zdjęcia jak to dokładnie wygląda ale ten kolektor ssący składa się z dwóch części: części spodniej przykręconej do głowicy oraz części górnej w której jest bezpośredni wlot z turbiny. Rozkręcając go-kolektor ssący, zauważyłem że wewnątrz znajduje się tak jakby nagrzewnica-lub chłodnica do któtej wlotów podłączone są węże z układu chłodzenia silnika. Taka budowa oznacza że powietrze które trafia do komory spalania ma temperaturę silnika-płynu chłodzącego, może ktoś teraz mi wyjaśni dlaczego tak jest to rozwiązane??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    552

W samochodach poruszających się z duzą prędkością istnieje możliwość stosowania intercolerów suchych ponieważ podczas jazdy przepływ powietrza studzi lamele chłodnicy i co za tym idzie powietrze doładowania. W maszynach wolnobieżnych stosuje się intercolery mokre wykorzystujące obieg cieczy chłodzącej silnika. Wlot pewnie jest podłączony do zasilania cieczą schłodzoną w chłodnicy czyli o temperaturze niższej niż temperatura cieczy w silniku. Rozwiązanie takie wymusza mała prędkość z jaką poruszają się te pojazdu czyli brak możliwości studzenia przepływem strumienia powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Matikrzew24
      Witam wszystkich bardzo serdecznie.
      Posiadam w swoim gospodarstwie ciągnik IMT 577 z mocno uszkodzonym układem napędowym. Posiada on za to sprawny silnik Perkins s 44a po remoncie. Przez co zastanawia mnie kwestia przełożenia tego silnika do jakiegoś Massey Ferguson-a z nieopłacalnym do naprawy silnikiem Perkins A4.248. Konstrukcje są bardzo podobne, ale czy takie same ? Gdzie napotkam problemy ?
    • Przez dzikitadzik94
      Witam  
      Otóż mam taki problem, robiłem kapitalny remont silnika Perkins 3P. Wał do szlifu, nowe tuleje tłoki, pompa olejowa, planowanie bloku, regeneracja i planowanie głowicy itp. Rozrząd ustawiony na znaki, odpala na dotyk. Lecz po 40 motogodzina pękła mi dźwigienka zaworowa która była stara niewymieniana. Było ciśnienie wydychało mi uszczelkę pod głowicą. Ściągam głowice, moim oczom ukazały się obite zwory wydechowe na tłokach  . Nie wiem za bardzo co może dolegać, rozrząd dobrze ustawiony, blok splanowany razem z tłokami że nie wystają ponad tylko są na równo z płaszczyzną bloku. Ma ktoś jakieś sugestie ?
    • Przez RafaKluczyski
      Witam. Mam taki problem, a mianowicie po wymianie pompy wody przestało działać ogrzewanie. Szukałem na forum i się doczytałem, że trzeba gazować i powinno się samo odpowietrzyć. Dzisiaj próbowałem i przewód jeden zaczął robić się gorący. Wszedłem na dach, otworzyłem przednią pokrywę i też jeden normalnie zaczął się robić gorący, a drugi po pewnym czasie lekko ciepły. Wszedłem do kabiny i dziwnie, bo raz dmuchało ciepłym raz zimnym, znowu ciepłym i zimnym. Co może być? Miał ktoś taki lub podobny problem? Dzięki z góry za pomoc
    • Przez beton188
      Witam wszystkich. Jak w temacie szukam i szukam książki z insukcją napraw do ZETORA 10145 turbo. Znalazłem książkę do URSUSa 1014 ale nie jestem pewny czy to bliźniaczy model. Proszę o pomoc
    • Przez Laakiluk
      Koledzy mam takie. kupiłem wkład filtra oleju FILTRONA i tam w komplecie zamiast uszczelki o przekroju kwadratowym był normalny okrągły oring i myślę że założę jak producent dorzucil, poskladalem nalalem olej na full i do kabiny odpalić kombaj załapał ładnie czekam i czekam aż lampka ciśnienia zgadnie A ona nic i tak z 30 sekund i wtedy olsnienie zgasilem szybko lecę do filtra A tam kałuża oleju z 5l. I pytanie mogło coś się uszkodzić w silniku? nie gazowalem go, normalnie zgasilem. olej niby mial na chwilę. jutro lece kupic normalny filtr.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.