News
misieq

Dlaczego w silnikach typu A6.354.4 turbo w kolektorze ssącym znajduje się nagrzewnica

Polecane posty

misieq    0

Witam wszystkich forumowiczów. Mam takie pytanie dotyczące wyżej wymienionego typu silnika tak jak w temacie: dlaczego w kolektorze ssącym zamontowano tam nagrzewnicę przez którą płynie płyn chłodzący silnika. Co może spowodować wymontowanie tej nagrzewnicy, jakie ona ma znaczenie. Zgóry dziękuje za zainteresowanie. Pozdarawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    271

A to nie jest intercoler?? Tak jest w ZTS 18345.Stracisz trochę mocy.

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Silnik o którym mówisz posiada intercooler czyli chłodnice powietrza doładowującego. Jej zadaniem jest schłodzenie powietrza, które ogrzewa się podczas sprężania go przez sprężarkę. Chłodniejsze powietrze ma większą gęstość i przez to większą zawartość tlenu, którego obecność jest warunkiem zaistnienia procesu spalania. Usunięcie tej chłodnicy pogorszy parametry silnika.

Nie mogę sobie wyobrazić gdzie Ty widzisz tam dopływ płynu chłodzącego silnik. Albo jesteś laikiem w sprawach technicznych albo myslimy o czymś innym.


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Carlos4ever    3

Te laik jak się ochłodzi powietrze to raczej nie zwiększy się w nim zawartość tlenu tylko dzięki samemu ochłodzeniu zwiększa się gęstość powietrza. W tej samej objętości mamy większą masę.

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

NIe kombinuj kolega wyżej napisał dobrze. Obniżenie temp powietrza to większa gęstość a co za tym jdzie więcej cząsteczek tlenu potrzebnego do spalania np w jednym litrze powietrza.

Założycielowi tematu chodziło chyba nie o intercoler pisze coś o kolektorze ssącym. Nie widziałem tego motoru więc nie wiem za bardzo o co chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Te laik jak się ochłodzi powietrze to raczej nie zwiększy się w nim zawartość tlenu tylko dzięki samemu ochłodzeniu zwiększa się gęstość powietrza. W tej samej objętości mamy większą masę.

 

 

Czytaj kolego ze zrozumieniem. Nie napisałem, że ochłodzenie powietrza zwiększa zawartość tlenu tylko ochłodzone powietrze ma większą gęstość czyli więcej cząsteczek powietrza w jednostce objętości a co za tym idzie więcej owego tlenu.

 

Prośba do autora tematu o wrzucenie zdjęcia z elementem który autor nie wie po co jest. Będziemy mogli wtedy pomóc.

Edytowano przez Michufarmer

Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    114

najlepiej zrób zdjęcie ;) bo z tego co piszesz to dość ciekawe ale by podgrzewać tym kolektor to by musiała byc grzałka płynu elektryczna no chyba że to wersja na ekstremalnie niskie temp :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misieq    0

Użytkowniku Michufarmer tak do końca to ja laikiem nie jestem ponieważ posiadam ciągnik z tym silnikiem i go obsługuje, naprawiam. Niestety nie mogę zamieścić zdjęcia jak to dokładnie wygląda ale ten kolektor ssący składa się z dwóch części: części spodniej przykręconej do głowicy oraz części górnej w której jest bezpośredni wlot z turbiny. Rozkręcając go-kolektor ssący, zauważyłem że wewnątrz znajduje się tak jakby nagrzewnica-lub chłodnica do któtej wlotów podłączone są węże z układu chłodzenia silnika. Taka budowa oznacza że powietrze które trafia do komory spalania ma temperaturę silnika-płynu chłodzącego, może ktoś teraz mi wyjaśni dlaczego tak jest to rozwiązane??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    683

W samochodach poruszających się z duzą prędkością istnieje możliwość stosowania intercolerów suchych ponieważ podczas jazdy przepływ powietrza studzi lamele chłodnicy i co za tym idzie powietrze doładowania. W maszynach wolnobieżnych stosuje się intercolery mokre wykorzystujące obieg cieczy chłodzącej silnika. Wlot pewnie jest podłączony do zasilania cieczą schłodzoną w chłodnicy czyli o temperaturze niższej niż temperatura cieczy w silniku. Rozwiązanie takie wymusza mała prędkość z jaką poruszają się te pojazdu czyli brak możliwości studzenia przepływem strumienia powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez El_Chapo2812
      Witam, posiadam Ursusa 4512, od mniej więcejcpół roku zaczęły się problemy ze skrzynią biegów tzn. Podczas jazdy biegi wchodzą i wychodzą bardzo płynnie, bez zgrzytów. Natomiast podczas postoju i pod obciążeniem jest problem przy wyrzuceniu i wrzuceniu zwłaszcza jedynki oraz wstecznego. Przy wrzuceniu strasznie zgrzyta a przy wyrzuceniu trzeba dwoma rękami trzymać lewarek. Ciągnik chodzi głównie w prasie walcowej i agregacie uprawowym(ciężka brona z wałem).
      Proszę o wasze rady i uwagi co może być tego przyczyną i jak to naprawić gdyż jest to bardzo uciążliwe.
      Pozdrawiam
    • Przez Theprzemo205
      Witam! Posiadam kombajn claas cosmos z silnikiem cztero cylindrowym perkinsa. Do tej pory wszystko było ok. Z tlumnika zaczął lecieć bialawo niebieski dym jakby coś sie palilo. Po zgaszeniu musiałem poczekać trochę by go odpalic. Po odpaleniu silnik ładnie zaczol chodzić. Nic nie dymił ani nic aż po około 15 minutach znów zaczol schodzić z obrotów i dymić. Gdzie szukać przyczyny?
    • Przez radekFT675DT
      Witam mam problem z moim mf a mianowicie, ciągnik jeździ normalnie do póki wrzucę N na rewersie i ponownie chce ruszyć, wtedy wyskakuje błąd i nie chce jechać, ale wystarczy pobawić się rewersem kilka razy wcisnąć sprzęgło i załapie, dzieje się to tak raz na jakiś czas ale tylko wtedy gdy przełączę rewers w pozycje N, a gdy nie wrzucę rewers na N to jeździ cały dzień bez problemu, myślałem że to może czujnik dolnego położenia sprzęgła ale chyba to nie on bo mogę cały dzień używać sprzęgło i nic się nie dzieje do póki nie wrzucę N na rewersie Czy ktoś wie co to może być ?
    • Przez jarczes
      Witam. Poszukuję części do silnika Perkins v8 540T. Chodzi głównie o układ paliwowy. Może ma ktoś jakąś sprawdzoną firmę z częściami,? 
    • Przez michalc123
      Witam, szukam z jakim momentem trzeba dokręcić głowice w 2140 turbo oraz kolejność dokręcania.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.