Skocz do zawartości
ZAKU

fotel do mtz 82 z samochodu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ZAKU    1

A więc tak jak w temacie chcę się zapytać czy może wstawiał ktoś fotel do mtz z samochodu . Najbardziej interesuje mnie od jakiego i co trzeba zrobić .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
binek    264

Nie znam dokładnie budowy mtz-a, moim zdaniem żaden fotel z samochodu osobowego nie nadaje się do ciągnika. Przepraszam za kolokwializm ale w fotelach z osobówek d*psko siedzi w dziurze. W ciągniku musisz mieć łatwy i wygodny dostęp do pedałów co zapewni fotel w którym uda będą układały się prostopadle do kręgosłupa. Szukaj wśród foteli z busów, ciężarówek i autobusów, resztę dobierz do budowy ciągnika tzn. z wysoką podstawą lub niską, pneumatyczny lub zwykły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    62
Napisano (edytowany)

Ja wstawiłem jakieś siedzenie dokładnie nie wiem nie mogę znaleźć nazwy ale od byle jakiego byle było w dobrym stanie. Najlepiej żeby miało regulacje od wysokości,oparcia i posuw fotela przód tył. Śrubami od siedzenia złap się tej blachy tylko tej co nie jest pod samym siedzeniem tylko tą co jest ta złapana. Najpierw włóż bez przykręcania i zobacz cz jest w miarę wygodnie. Musisz zobaczyć czy od się prosto siedzi bo robią mocowania jedne wyżej drugie niżej zależy od samochodu a jak jest źle to musisz dać jakąś podkładkę żeby się wyrównało. Tylko ostrzegam żeby robić trzeba sobie dobrze ustawić a poza tym oparcie jest trochę wysokie ale po drodze jest nawet wygodnie.

Edytowano przez jonkszi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    583

W mtz-cie się nie sprawdzi żaden fotel z wysokim oparciem. Szlag cie trafi przy zapinaniu jakiejkolwiek maszyny. Siedziałem w mtz-cie z takim fotelem. Amortyzacji taki fotel też nie posiada a sama gąbka nie zrekompensuje pracy najprostszego sprężynowego mechanizmu. Wszystko odczujesz na d*psku i kręgosłupie. Nie jest to dobry pomysł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marioo117    1

Jakiś czas temu sporo czasu jeździłem C-360P z fotelem z audi 80, wyżej kolega Seweryn opisał bardzo delikatnie zastosowanie takiego fotela.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Jeżdżę kupę po drogach szczególnie w zimie. Dwa lata temu urwało mi się w fotelu mocowanie amortyzatora. Fotel ganiał jak głupi góra, dół. Raz dostawałem w tyłek jak wpada w dziurę a drugi raz jak odbijał do góry. Po dwóch godzinach jazdy przy odśnieżaniu nie czułem kręgosłupa nie mówiąc o tym jak przeżyć 10-cie. A to tylko amortyzator.

Zaraz powiedzą a tam ja mam i jest super. Tak zgodzę. Ale ten co to pisze ma pewnie 16 lat. Co napisze za 10 jak zwyrodnienia kręgosłupa dostanie.

Oryginalny fotel dedykowany do ciągnika ewentualnie z ciężarowego lub busa z amortyzacją. I to nie za bardzo ze względu na wysokość oparcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Prawie nie przeszkadza. Zaglądnięcie na ramiona podnośnika wiąże się ze złamaniem kręgosłupa. Przerabiałem w 80-ce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się jak kupiłem swojego to miał oberwany amorek od fotela , na początku wmawiałem sobie, że mi to nie przeszkadza ale po kilku godzinach pracy bardzo szybko demontowałem fotel i na nowo spawałem wszystkie mocowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZAKU    1

dzięki za odpowiedzi chciałem się tylko zapytać czy ktoś już tak robił . To że każde siedzenie jest za wysokie to wiem ale trochę roboty i w takim razie ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Fotel samochodowy ta tańsza alternatywa fotela ciągnikowego. Choć to wcale nie to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobra ale co się stało ze starym? Ja mam dość rozklekotany ale na samochodówkę nie wymienię, choćby dla możliwości pochylania sobie siedziska używam przy orce jak koło w bruździe a siedzisko w poziomie i się tyłek nie zsuwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Nie zawsze da się stary uratować. niestety. Nic nie jest na wieki.

Mój trzyma się całkiem dobrze a czasem zastanawiam się czy nie wymienić go na lepszej jakości. Przynajmniej dolnej amortyzowanej podstawy.

Ogólnie czekam aż kumpel zezłomuje busa. W nie jednym są podstawy warte więcej niż reszta auta. Bo góry z wysokim oparciem nie założę do ciągnika. To porażka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie dzień w dzień kusi nowy na składnicy ale tysiaka wołają jak na razie to nie dam bo mam jeszcze trochę więcej innych rzeczy które są mi potrzebne więc fotel musi jeszcze zaczekać. Muszę się skupić na przednich laczkach. Kiedyś ładnych parę lat temu założyłem fotel od autobusu do Władimirca ale pojeździłem zaledwie dwa dni a dwa montowałem. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
binek    264

Po co wydawać tysiaka jak można mieć za 1/3 ceny http://tablica.pl/oferta/fotel-pneumatyczny-na-powietrze-CID5-ID2NV1F.html#2f93b0bb0c;r:;s: taki zamontowałem sobie w ursusie -http://tablica.pl/oferta/fotel-kierowcy-pneumatyczny-isri-CID5-ID2BLAD.html#2f93b0bb0c;r:;s: po trzech latach użytkowania bardzo dobrze się sprawuje i pewnie nic inaczej nie siedzi się niż na tym co jest za tysiąc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Ja do MTZ założyłem używanego gramera mechanicznego i po roku popsuł się, to kupiłem z Liaza pleumatyczny za 160 zł i to było to.

Zawór zablokowałem i założyłem na rurkę zaworek z dętki ciągnika,, pompowałem powietrza raz na 3 miesiące. To było najlepsze siedzenie jakie w nim było.

Podobne jak te w pierwszym podanym linku, a ten zawór wyrzuciłem i zaworek założyłem bezpośrednio do rurki na poduszce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48
Napisano (edytowany)

Co Wy z tym wysokim oparciem nie widzę większego problemu w podjeżdżaniu pod maszyny.ile razy dziennie zapinacie, odpinacie, podjeżdżacie,mam wysokie oparcie i w porównaniu z oryginałem to inna jakość komfortu pracy ,oparcie to nie wszystko amortyzacja pneumatyczna jest lepsza nie to co mechaniczna,

Dla miłośników oryginalnego taboretu z MTZ-a mam taki na zbyciu,za rozsądną cenę,wytrzymałem na nim tylko 500 godzin.

Edytowano przez S-Piotr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZAKU    1

na starym fotelu 17 lat odbiło swoje piętno . A więc od ramy chcę odkręcić siedzisko i oparcie ( wiem że to jedna część ale tak dla jasności ) i do ramy dopasować jakieś samochodowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
exploode    8

Możecie wrzucić fotki tego wentyla w wężyku z poduszki ? Ja próbowałem i nie udało mi się. Powietrze schodzi.

Jak wygląda sprawa wysokości fotela po napompowaniu ? W C-385 jest trochę za wysoko, co utrudnia wsiadanie.

Co do komfortu to się zgodzę, cena do jakości jak najbardziej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

 

Ja do ramy starego siedzenia MTZ-ta przykręciłem nowe siedzenie od C360,które wbrew zapewnieniu sprzedawcy Grene okazało się do 60-tki o wiele za wysokie.Dzięki temu uzyskałem siedzenie z podwójną amortyzacją i teraz po 23 latach bujania się na starym siedzeniu moj kręgosłup odpoczywa.Szczerze polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    48

Tak samo mam w U-914, czyli podstawa siedzenie od MTZ-a i siedzenie z c-360 oryginał Kunów. Taki zestaw lepiej się spisuje niż siedzenie czeskie, które pamiętam z 912-tki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielv40    0

Ja w swoim MTZ z 87r mam siedzenie z BMW e39, bardzo wygodne, regulacja przód-tył, góra-dół i oparcie. Dla mnie lepsze od tego starocia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek78    0

Ja się rozglądałem za jakimś fotelem pneumatycznym, zeby nie było wysokie oparcie. Takie pneumatyki podobno mają w sobie sprężarkę na 12v i się pompuje tylko ciężko coś znależć w rozsądnej cenie. Może ktoś coś zakładał podobnego niech się pochwali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez RaczekL
      Witam wszystkich forumowiczów. W swoim 6140 posiadam fotel pneumatyczny z którego schodzi powietrze. Mam pytanie czy jest ktoś na forum kto miał podobny problem? Czy da się to naprawić? Może wystarczy jakiś oring wymienić? Proszę o sugestie.
    • Przez Franke
      Koledzy mam problem z fotelem w Lamborghini R3 EVO 100. Otóż pożyczyłem go wczoraj od znajomego i nie wiem jak to się stało powietrze uciekło mi z fotela. Ja nic przy nim nie ruszałem. Widziałem że z przodu jest taki szary przycisk i jest na nim narysowany fotel i strzałki góra - dół. Jak napompowac powietrze do tego fotela aby nie był taki twardy. Fotel jest z firmy GRAMMER.
      Plis pomóżcie bo dziś wieczorem mam mu odprowadzic ciągnik i nie wiem co mam robic.
    • Przez 7891Firefox
      Witam wszystkich. Mam gorącą prośbę do wszystkich, Trochę jeżdzę za kółkiem i zawsze słucham radia, i zawsze jest tak ,że jak nie ma jakiejś fajnej piosenki to przełączam radiostacje dotąd aż coś fajnego się trafi. Ale trochę to uprzyksza życie powiem szczerze, i chciałabym stworzyć taką własną listę utworów które w czasie jazdy ładują pozytywną energię w człowieku. Chodzi mi o takie piosenki typu "country" lub "trucker song" polskie czy zagraniczne-nie ważne.
      Jak znacie jakies tytuły to bardzo proszę o wpisanie ich tu.
      A może znacie równie fajne innego gatunku których słuchacie w czasie jazdy?
       
      Dziękuję za odp. i szerokości dla wszystkich kierowców.
    • Przez andrejus
      Mieliście taki przypadek trzeszczącego fotela? tak piszczy że głowa pęka. próbowałem nasmarować te prowadnice suwaki itp ale nic nie pomaga.
×