Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Ziel

Case mx Alternator

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Ziel    26

Witam. Wczoraj przestał ładować mi alternator. Mam kupę pracy w polu i nie chce stawać w miejscu, moje pytanie brzmi czy nic sie nie stanie jak będę przekładał codziennie akumulatory chodzi mi bardziej o to czy jak akumulator się rozładuję czy to nie zaszkodzi na komputer. Podejrzewam że nie ale wole sie zapytać kogoś kto sie na tym zna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

No raczej nic nie powinno, ale wiesz jak jest.Jak będziesz odłączał to odłącz najpierw minus i odczekaj chwilę i połącz plus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

A więc. Elektryk wymienił mi szczotki w alternatorze bo były zjechane i alternator działa, Przedtem też działał. co jest. Wszystko działa akumulatory dobrze podłączone kable sprawdzałem wszystko gra a jednak nie ładuje mi akumulatorów. Miał ktoś kiedyś taki przypadek. Proszę o szybką pomoc bo robota czeka a ciągnik stoi w garażu z akumulatorami pod prostownikiem.

Edit.

Czytałem inne fora o samochodach. I ludzie pisali że może to być jakiś regulator napięcia i bezpiecznik jeśli tak to gdzie mogę go znaleźć?

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

grego    218

Elektrykiem nie jestem ale czegoś nie rozumie, tzn kable sprawdzone a alternator działa prawidłowo ale nie ładuje? Czyli elektryk sprawdzał alternator na stanowisku pomiarowym czy jak? mierzył ktoś napięcie ładowania na alternatorze i na klemach? Taką usterkę to każdy elektryk samochodowy powinien ustalić. Przecież tam nie ma jakiś cudów, bodaj B+ idzie na akumulatory, wzbudzenie D+ jest? ten regulator masz przymocowany na alternatorze

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

Tak elektryk sprawdzał alternator u siebie na stanowisku pomiarowym. Tam jest tyle kabli że nie sposób ogarnąć. Zmierzę jeszcze na klemach napięcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

Ładowanie na klemach powinno być powyżej 13 volt czy nawet 14, kontrolka od ładowania się świeci cały czas? Sprawdzić czy po przekręceniu kluczyka jest wzbudzenie na kablu D+ przy alternatorze. B+ czyli ładowanie idzie z alternatora na elektromagnes czyli na akumulator. Odłącz go przy alternatorze i sprawdź miernikiem czy jest napięcie (na zgaszonym). Sprawdź bezpieczniki 17, 25, 40 no i masy posprawdzaj

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Do tego alternatora dochodzi 3 kable.

Jeden do licznika, kontrolki i + z akumulatora.

Jak zapalisz i podłączysz miernik przy alternatorze to powinno wskazywać koło 14V, po zgaszenie powinno spaś do 13 może mniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Tam jest tyle kabli że nie sposób ogarnąć.

 

Kolego nie ma takiej możliwości że nie można ogarnąć potrzeba tylko wiedzy i czasu, bo w takim scenariuszu jak mówisz że nie można ogarnąć to ciągnik może trafić na złom bo ktoś nie potrafi zrobić ładowania.

W najmniej profesjonalny sposób można pociągnąć nową instalację do ładowania i problem powinien się rozwiążać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×