Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Ziel

Case mx Alternator

Polecane posty

Ziel    26

Witam. Wczoraj przestał ładować mi alternator. Mam kupę pracy w polu i nie chce stawać w miejscu, moje pytanie brzmi czy nic sie nie stanie jak będę przekładał codziennie akumulatory chodzi mi bardziej o to czy jak akumulator się rozładuję czy to nie zaszkodzi na komputer. Podejrzewam że nie ale wole sie zapytać kogoś kto sie na tym zna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

No raczej nic nie powinno, ale wiesz jak jest.Jak będziesz odłączał to odłącz najpierw minus i odczekaj chwilę i połącz plus.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26
(edytowany)

A więc. Elektryk wymienił mi szczotki w alternatorze bo były zjechane i alternator działa, Przedtem też działał. co jest. Wszystko działa akumulatory dobrze podłączone kable sprawdzałem wszystko gra a jednak nie ładuje mi akumulatorów. Miał ktoś kiedyś taki przypadek. Proszę o szybką pomoc bo robota czeka a ciągnik stoi w garażu z akumulatorami pod prostownikiem.

Edit.

Czytałem inne fora o samochodach. I ludzie pisali że może to być jakiś regulator napięcia i bezpiecznik jeśli tak to gdzie mogę go znaleźć?

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zetor7045xD    7

No bezpieczniki masz z boku kierownicy zdejmujesz tą obudowę po lewej strony i tam masz opisane jaki od czego jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    310
(edytowany)

Elektrykiem nie jestem ale czegoś nie rozumie, tzn kable sprawdzone a alternator działa prawidłowo ale nie ładuje? Czyli elektryk sprawdzał alternator na stanowisku pomiarowym czy jak? mierzył ktoś napięcie ładowania na alternatorze i na klemach? Taką usterkę to każdy elektryk samochodowy powinien ustalić. Przecież tam nie ma jakiś cudów, bodaj B+ idzie na akumulatory, wzbudzenie D+ jest? ten regulator masz przymocowany na alternatorze

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

Tak elektryk sprawdzał alternator u siebie na stanowisku pomiarowym. Tam jest tyle kabli że nie sposób ogarnąć. Zmierzę jeszcze na klemach napięcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    310
(edytowany)

Ładowanie na klemach powinno być powyżej 13 volt czy nawet 14, kontrolka od ładowania się świeci cały czas? Sprawdzić czy po przekręceniu kluczyka jest wzbudzenie na kablu D+ przy alternatorze. B+ czyli ładowanie idzie z alternatora na elektromagnes czyli na akumulator. Odłącz go przy alternatorze i sprawdź miernikiem czy jest napięcie (na zgaszonym). Sprawdź bezpieczniki 17, 25, 40 no i masy posprawdzaj

Edytowano przez grego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    244

Do tego alternatora dochodzi 3 kable.

Jeden do licznika, kontrolki i + z akumulatora.

Jak zapalisz i podłączysz miernik przy alternatorze to powinno wskazywać koło 14V, po zgaszenie powinno spaś do 13 może mniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    530

Tam jest tyle kabli że nie sposób ogarnąć.

 

Kolego nie ma takiej możliwości że nie można ogarnąć potrzeba tylko wiedzy i czasu, bo w takim scenariuszu jak mówisz że nie można ogarnąć to ciągnik może trafić na złom bo ktoś nie potrafi zrobić ładowania.

W najmniej profesjonalny sposób można pociągnąć nową instalację do ładowania i problem powinien się rozwiążać.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Oleksy
      Blokuje mi prawe kolo w case 5140 przy szybszej jezdzie. Trzeba czesto naciskac hamulec zeby nie blokowalo bo inaczej pedal robi se sztywny I staje kolo. Mam tez case 5120 . Brak hamulcy. Jesli dluzej sie wciskalo hamulec to z czasem sie znalazly I trzymaly ok dzien. Zmienilem.zestaw naprawczy pompki - hamulce byly tydzien I na tym sie skonczylo. Olej w zbiorniczku jest I doplywa, do skrzyni tex jest przelew. Macie sugestie?
    • Przez marcin21n
      witam mam kolejny problem z case. olej w skrzyni jest strasznie gorący po przejechaniu ok 15km. przewody od zalaczania przedniego napędu też. czy to tak ma być? pozdrawiam
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, mam problem z moim Belarusem 952, ładowanie alternatora następuje dopiero po uzyskaniu 1000 obrotów. Przedni regulator napięcia jest nowy. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Chciałbym sie dowiedzieć cos na temat Case Mx 100C. Czy jest godny polecenia czy też nie. Jego zalety, wady .
    • Przez pakitoo
      Witam, z góry przepraszam że zakładam setny temat o ładowaniu w mtz, ale nie znalazłem nigdzie informacji, jakie mnie interesują.
      Po zamontowaniu czterech halogenów i dwóch dmuchaw okazało się że oryginalny alternator(?) czy co to za wynalazek nie daje rady.
      Nie chcąc kombinować z zakładaniem altka od samochodu połasiłem się na  coś takiego: http://catalog.jubana.com/pl/alternator/143701011
      Stwierdziłem, że jak ma 1400W i 100A to musi ogarnąć ładowanie a ja nic nie muszę kombinować z napinaczami i mocowaniami jak w przypadku samochodowego.
      Podłączyłem to ustrojstwo, wywaliłem ten regulator co jest z przodu przy serwomechanizmie (bo ten nowy alternator ma mostek prostowniczy, czy jak to się nazywa) odpalam radośnie traktor i... Cóż. Obroty 600 - 11,9V na akumulatorze, 12,3 na wyjściu  z altka. Gaz w podłodze - na altku 14,1 na akumulatorach - zawrotne 12,7. Półtora V gdzieś po drodze coś zeżera. Poprawiłem instalację (na chłopski rozum). Kabel + z alternatora szedł gdzieś w stronę deski rozdzielczej więc go przełożyłem pod rozrusznik i puściłem taki sam kabel bezpośrednio z alternatora do rozrusznika, żeby ograniczyć straty na tych kilometrach ruskiej, zawiłej instalacji. Tym sposobem odzyskałem około 0,5V. Nie jest źle ale wciąż mało. Znajomy mi poradził że przy alternatorze nie może być wpięty amperomierz, bo skoro altek ma 100A a amperomierz -20/+20 to tylko  te 20 A przepuszcza a resztę  blokuje i żeby to prawidłowo działało to bym musiał 5 takich  amperomierzy równolegle ze sobą spiąć i podłączyć pod instalację. O dziwo, pomogło.
      Najnowsze wyniki:
      600 rpm:
      12.34 na wyjściu alternatora
      12.31 na rozruszniku
      12.31 na akumulatorach
      Straty opanowałem   Rozpisałem się na ten temat po to, aby uniknąć pytań o przeczyszczenie klem i przekroje kabli.
      Teraz to co mnie martwi.
      Realne ładowanie rzędu 14,2 bez obciążenia zaczyna się na 1700rpm i  w górę.
      Pod pełnym obciążeniem jest nieznacznie niższe, około 14,02.
      Przy 2300-2500rpm jest już bajka
       
      Panowie, co robić? Przecież nie będę non stop piłował na max obrotach.
      Alternator jakiś trefny? Czy coś pominąłem przy montowaniu? A może jednak  ta puszka z przodu (chyba regulator) powinna dalej zostać?
      Obwód koła na wale to ok 59cm, obwód koła na alternatorze jakieś 28cm. Z mojej niezbyt szerokiej wiedzy wynika że alternator przy ok 2000-2500 rpm powinien już dać trochę mocy rzędu 70% co przeliczając dawałoby jakieś 70A przy 1000-1300 rpm. A ten dziad poniżej 1500rpm  prawie nie ładuje.
      Może wytoczyć mniejsze koło żeby dawało stosunek  1:3 zamiast 1:2?  Da to coś?
       Proszę o dobre rady.
       
      Ps.  Nie mam instalacji 12/24. Wrzucone mam  dwie szóstki  po 215Ah 1150A.
       
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.