Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolego Ah (amperogodziny) to jest pojemność akumulatora a nie prąd rozruchu - samo A oznacza prąd rozruchu. pozdr

 

Tak Kolego masz rację źle napisałem. 960A miało być.

Opublikowano

Witam,dobrze jest na zimę wlać do paliwa denaturat który rozpuszcza wodę i lód ,a denaturat w miarę dobrze miesza się z paliwem i po kłopocie, wszystko razem ładnie się spali i nie ma problemu z wodą w filtrach czy zbiorniku, ja to stosuje już około 30-ści lat i jeszcze problemu z paliwem nie miałem, a nawet w lato raz na kwartał flakonik ''błekitnej damy'' wlewam tak na ok. 50 litrów paliwa ,i nigdy wody w układzie paliwowym nie mam :rolleyes: Pozdrawiam.

Opublikowano

Koledzy. Nie lałbym denaturatu do ON (tym bardziej tego robionego w dzisiejszych czasach) a poza tym są depresatory.

Gdyby komuś się nadal grzały klemy lub palił się wyłącznik masy po wyminie akumulatorów lub wymiana akumulatora pomogła na krótko to pomogę. Pisać na PW.

Opublikowano

Witam,no tak "depresatory" i lataj chłopie i szukaj gdzie to dostaniesz, a jak już znajdziesz to za ile itd. , ja podaje najprostszy sposób i łatwo dostępny i tani, stosuje denaturat lub spirytus metylowy kilkadziesiąt lat i nie tylko ja,- bo u nas bardzo dużo ludzi leje do paliwa nawet do samochodów do bęndzyny, i jest ok i powiem więcej, że zapewne duża rzesza właścicieli traktorów pierwszy raz słyszy o czymś takim jak- "depresatory" ,no czasem ktoś dla samej w sobie reklamy może polecać różne wynalazki, bo leży to w jego interesie, a denaturat każdy zna, wie co to jest i wszędzie dostanie kupić, z resztą można już wnioskować po tym jak kolega- tespis17 się deklaruje pomocą, w sprawie klem ,włączników masy, czy też akumulatorów, jest to bardzo wymowne i zapewne owiane tajemnicą, że nie może tu na publicznym i społecznym forum napisać o tym, moje zdanie jest takie że chce tu kręcić jakieś własne interesy, takie to bynajmniej ja odnoszę wrażenie (chodzi o to, żeby aby nie służyć pomocą bezinteresownie innym) :rolleyes: Pozdrawiam kolegów służących pomocą bezinteresowną, ale i tych noszących się z zamiarem czerpania korzyści z porad na tym forum.

Opublikowano

Te depresatory czy jakieś takie dodatki do paliwa są na każdej stacji paliw i w większości sklepów samochodowych. Buteleczka na 1000l to koszt 10-20zł i co by nie mówić to pomaga przynajmniej w zapobieganiu wytrącania się parafiny z gorszych paliw przy ujemnych temperaturach. Denaturat to stary sprawdzony sposób zalecany nawet w starszych instrukcjach obsługi ciągników. Według mnie co kto woli :)

Opublikowano

Witam,z tego co ja znam ceny to 25zł buteleczka na 50l ON do neutralizacji wody w paliwie ,raz dałem się namówić kuzynowi na stacji paliw na ten wynalazek i to nie są tanie rzeczy że tak powiem, dla kogoś kto setki litrów jak nie tysiące kupuje paliwa w skali roku ;) Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj przerobiłem podłączenie masy. Zamiast oryginalnego włącznika kupiłem podobny do tego 294137972_xaphwrq.jpg Od klemy kabel idzie do niego a później prosto do obudowy skrzyni. Oryginalnie kabel szedł do włącznika i ten "puszczał" prąd na blachy kabiny a ta była połączona ze skrzynią miedzianą plecionką. Za dużo tych łączeń po drodze było i gdzieś "gubił" prąd. Teraz kręci jak szalony. Dwa dni temu przy +5 nie odpaliłem bez pomocy prostownika a dzisiaj przy -2, bez odprężnika obrócił może raz i zapalił :) w obu przypadkach grzałem świecą.

Edytowane przez mani51
Opublikowano (edytowane)

Pisałem kiedyś żeby dorobić sobie nową masę z kabiny do silnika tuż przy schodkach, nawet do samego rozrusznika. Efekt taki jak u ciebie.

Robiłem tak u klientów. Widok zadowolenia, bezcenny.

Edytowane przez mtracz
Opublikowano

Miałem właśnie zamiar dać kabel od minusa aku, aż do drzwi wejściowych kabiny, tam założyć włącznik i od niego do śruby rozrusznika ale jak zmierzyłem to potrzeba blisko 3m kabla. Wydaje mi się, że od skrzyni do silnika jest tyle śrub, że tu już prąd nie "zginie" i do tego wystarczył nie cały metr kabla - akurat taki kawałek miałem.

Rozważałem też założenie włącznika na kablu "plusowym" zamiast na masie bo odejście do zasilania instalacji elektrycznej i tak mam od zacisku przy rozruszniku.

Opublikowano

Ile należy grzać silnik ( 4 świece żarowe) żeby swobodnie odpalał? Ja mam 552 rozrusznik planetarny i jak świecami nie zagrzeje choćby 40 sec to odpalenie sprawia mu duży kłopot.

Opublikowano

Miałem właśnie zamiar dać kabel od minusa aku, aż do drzwi wejściowych kabiny, tam założyć włącznik i od niego do śruby rozrusznika ale jak zmierzyłem to potrzeba blisko 3m kabla. Wydaje mi się, że od skrzyni do silnika jest tyle śrub, że tu już prąd nie "zginie" i do tego wystarczył nie cały metr kabla - akurat taki kawałek miałem.

Rozważałem też założenie włącznika na kablu "plusowym" zamiast na masie bo odejście do zasilania instalacji elektrycznej i tak mam od zacisku przy rozruszniku.

Jak ja kupiłem MTZ-a to właśnie miałem tak zrobione, że wyłącznik masy był na "plusie" do tego lipne kable, które były wsadzone w wąż gumowy. Zrobiłem podobnie jak Ty i teraz problemu nie ma.

Opublikowano (edytowane)

Pisałem kiedyś żeby dorobić sobie nową masę z kabiny do silnika tuż przy schodkach, nawet do samego rozrusznika. Efekt taki jak u ciebie.

Robiłem tak u klientów. Widok zadowolenia, bezcenny.

 

Polecam również ten sposób, często robi się tak w 60 do tylnych świateł i ze zdjęcia hebel.

Edytowane przez tespis17
Opublikowano (edytowane)

W wakacje kupiłem Mtz 82 i nawet na prostowniku na rozruchu na początek września ciężko odpalalł. To może byc wina alternatora?

Edytowane przez rolbaska
Opublikowano

O tej porze powinien palić bez problemu i bez wspomagaczy (czytaj świeca płomieniowa). Alternator nie ma nic do rzeczy przy odpalaniu dopiero swoje zadanie ma spełniać przy odpalonym silniku. Maże masz aku walnięte? Ja tak mam we władku nawet prostownik już nie pomaga. Masz z czego podmienić aku?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v