Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Mam problem z mf 3060 z 1993 roku w wersji bez przedniego napędu. Niedawno zakupiłem maszyne i jeszcze jej nie poznałem. Do tej pory było wszystko ok. tarktor pracował na 10 ha uprawie zbóż i od jesieni stał nie ruszany. Wczoraj po solidnym rozgrzaniu po przejechaniu 70 km na podwórku zobaczyłem dużą plamę oleju. Olej po odpaleniu silnika widać że leje sie jak z konewki z przewodu i wyciska go tymi dwoma otworami którę są o obu stronach zlokalozowane pod kabiną. Zwracam sie z prośbą o pomoc w rozwiązaniu tej sprawy. biegi,hydraulika wszystko działa bez problemu ale czym może być spowodowany ten wyciek, już myślałem czy tam może jakieś zaślepki wypadły z tych otworów ale to chyba niemożliwe zeby wszystkie wypchneły.

Opublikowano (edytowane)

Pod kabiną pod drzwiami z obu stran są dwa okrągłe otwory. i właśnie nimi uciekł olej. wieczorem wrzuce zdjęcia z dokładną lokalizacją. Po prawej stronie do jednego z otworów wchodzi metalowy przewód. Po uruchomieniu silnika w tych otworach widać jak się sączy olej a potem go wyrzuca. Podejżewam ze jakiś przewód hydrauliczny mógł puścić.

Edytowane przez MF3060r1993
Opublikowano

No mam taki sam są zaślepki i nie interesowało mnie co jest pod nimi zaciekawił mnie jedynie przewód metalowy co wchodzi przez jeden z otworów i jest otoczony gumową uszczelką tak jakby

Opublikowano

Właśnie wróciłem z garażu. Odkręciłem od dołu tą pokrywę pod tarczą sprzęgłową i wylałem z tej komory olej. Jak sie okazało olej sączy sie po ściance zza tarczy sprzęgłowej. Lecz to nie jest olej z silnika a ze skrzyni biegów. Teraz spodziewam się uszkodzonego zimeringu albo łożyska oporowego. Spotkał sie ktoś może z takim przypadkiem???/

Opublikowano

Nie wiem czy dobrze zrozumialem posty, ale chyba mialem kiedys bardzo podobny przypadek, wypchnelo mi uszczelniacz miedzy walkiem pierwszego a drugiego stopnia, tyle ze olej lecial tylko od dolu no i sprzeglo sie slizgalo

Opublikowano (edytowane)

Zdjęcia

Witam masz twarde uszczelniacze tulei sprzęgła ,czeka cie rozpoławianie ciągnika.Te uszczelniacze pasjóm od jakiegoś tłoka od wywrotu .Udaj się do jakiegoś warsztatu co regeneruj hydraulikę z tą tulejom a, pomieżom dokładnie jaji wymiar a podbiorą za parę groszy bo w serwisie koszt około 600 1000 zł

 

 

Pomyliłem się z tym wyćiekiwm jak się leje olej w obudowie sprzegła skrzyni to rozszczelniwszy się przewód olejowy doprowadzając olej pod ciśnieniem do przyspieszacza.

Edytowane przez JANCZAK1176
Opublikowano

Chyba dotarłem do przyczyny wycieku. zimering na wałku pierwszego stopnia całkiem zsadziło i olej poszedł do komory sprzęgła. Dobrze że wcześnie to zobaczyłem i olej na sprzęgło nie poszedł. Dzięki wszystkim za pomoc

Opublikowano

Panowie, nie chcąc zakładać nowego tematu podepnę się tutaj... chodzi o wyciek w 3070 z elementu oznaczonego na zdjęciu...co to takiego i czy można to spokojnie odkręcić i wymienić tą uszczelkę?? Czy tam jest coś na co trzeba uważać? Jaky ktoś wiedział jaki to będzie nr uszczelki byłbym bardzo wdzięczny.... i Kolejne pytanie od czego są te czujniki oznaczone na zdjęciu (1 i 2)?? nie mam na nich żadnych wsuwek..... Bardzo dziękuję z góry za pomoc !

 

821j.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano

1-to chyba przebitka zolw/zajac

A jesli chodzi o wyciek to z tego co zaznaczyles na zdj. leci spod (nie wiem jak sie fachowo nazywa) ale jest od hamulca hydraulicznego przyczepy, bodajze 3 sruby na imbus i masz oringi zadnej uszczelki

Opublikowano

Dzięki Panowie, już teraz wieem po co mam dorobiony przełącznik pod plastikami przy dźwigni od biegów.. to on przełącza mi kontrolki... a ten najwyraźniej uszkodzony jest .... bo działają mi kontrolki przy siedzeniu ;) super.. wyjaśniło się...

a 2 umieszczona jest pod filtrem hydrauliki... ale od czego dokładnie jest?

Opublikowano

Witam mam mam wyciek w mf 3090 dokładnie to wymiennik ciepła (chłodnica oleju) cieknie z niego olej może ktoś wrzucić jakieś zdjęcie z katalogu jakie tam są uszczelki nie chce rozbierać jak są jakieś specjalne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Nasters
      Witam  mam problem Lamborghini 1060 otóż do 1 tys obrotów z odmy leci delikatnie biały dymek lecz pod za dużym ciśnieniem po zwiększeniu obtotów z odmy zaczyna kapać olej czym większe obroty więcej oleju ?? ktoś może już to przerabiał ?? uszczelka ?? pierścienie ??
    • Przez damianXXL
      Witam. 
      Mf 3060 dymi z odmy. Zaolejona również na wyjsciu. Oleju jest stan miedzy min/max. 
      W czym może być problem? Pierścienie już się kończą czy może zawory? Ciśnienia jeszcze nie badałem.
    • Przez ursusikc330m
      Zauważyłem dzisiaj wyciek z tylnej prawej zwolnicy w Zetorze 8145 i mam pytanie czy do wymiany jest uszczelniacza czy może coś jeszcze jest uszkodzone nie wiem za bardzo jak rozebrać tą zwolnice
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v