Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wirnik na zdjęciu pochodzi z alternatora rosyjskiego? Jeżeli tak to spotkaliśmy się z dwoma różnymi rozwiązaniami i stąd nasz spór.

Tak z czystej ciekawości: jak rozwiązana jest stabilizacja napięcia w tym altku (prostownik tyrystorowy)?

Nie wiem czy dobrze zauważyłem, ale na zdjęciu magnesy trwałe ułożone są naprzemiennie z biegunami wykonanymi prawdopodobnie z ferromagnetyka - czy na stojanie jest dodatkowo uzwojenie wzbudzenia? Magnesy trwałe pełniłyby wtedy funkcję wzbudzenia altka oraz wzmacniały pole magnetyczne wirnika. Ciekawe rozwiązanie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Regulator jest tradycyjny, zasila on nieruchomą cewkę wzbudzającą. Ten alternator montowany jest w Pronarach. Cena 260 zł w autoryzowanym serwisie.

Opublikowano

UrsusCzesio spotkałem się kiedyś z podobnymi objawami jak u Ciebie, rozwiązaniem było napięcie paska. Pisku nie było słychać. może dlatego. że ciągnik jest głośniejszy od samochodu. Alternator w ciągniku, z reguły, ma też mniejszą prędkość obrotową w ciągniku.

 

 

 

Czyli nie uważasz już, że radziecki alternator ma magnesy w wirniku?

Każdy alternator który ma wbudowany prostownik będzie się wzbudzał dzięki namagnesowaniu szczątkowemu, podobnie jak prądnica. Alternator i prądnica mogą (chociaż nie powinny) pracować bez zasilania z zewnątrz i będą wytwarzały napięcie. Nie rózni się więc, w tym elemencie, od prądnicy.

 

Tylko z drugiej ja mam alternator adaptowany do MTZ czyli mniejsze koło pasowe. Zoabczymy jak kupie MTZ to przełoże ten alternator i juz i wtedy bez wielkiego szperania będę wiedział jeżeli w MTZ będzie to samo rbił to alternator ma wine jeżeli nie to trzeba w mały ruskim szukac powodu

Opublikowano

Panowie, zamiast się rozpisywać na 4 strony nie lepiej zamontować alternator od samochodu, polecam el mot z poloneza, mocowanie trzeba lekko przesunąć w przód i wsio pasi ;)

Opublikowano

A czy to jest jakaś wielka różnica czy z samochodu czy oryginalnydo ciagnika powtarzam alternator ma rok z groszami nie wywale go napewno a nawet nie wiem czy to z ciagnikiem nie tak czy z alternatorem. Czasu brak i pogoda nie taka ;)

Opublikowano

Na szrocie masz pełno alternatorów, my zakładamy u siebie od mercedesów 123 i dwie c-360 i ciapek śmigają z 10 lat chyba bez awari tylko szczotki wymieniamy raz na ruski rok ale to normalne, polecam gorąco taka modyfikację ;)

Opublikowano

Jeżeli występują chwilowe braki ładowania to doszło do urwania się jednego z końców uzwojenia stojana prawdopodobnie od mostka prostowniczego. Bądź inne przerwanie które wraz z wibracjami pracuje łącząc się na nowo.

Alternator po pracy przypadkiem nie jest gorący?

Wymień żarówkę w kontrolce ładowania, bo po to ona jest by wskazywać pewne niedomagania układu ładowania.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie możesz po prostu zrobić tego od czego powinieneś zacząć skoro z zewnątrz nie da się wykryć usterki? Mianowicie rozbierz alternator i organoleptycznie stan uzwojeń i połączeń. Bo inaczej możesz sobie tu pisać 10 lat a i tak to nic nie pomoże.

Opublikowano

witam jak w temacie mam problem z ladowaniem w t-25, wymienilem alternator na nowy i dalej nie ma ladowania, ale jak czytalem wczesniej alternatory byly 2 rodzaje 400w i 700w, wczesniej mialem 400w a teraz zalozylem 700w (chcialem miec lepsze ladowanie) ale co wczesniej pisaliscie stary mial regulator osobno a nowy 700W ma juz w sobie czy to moze byc przyczyna ze nie laduje akumulatora (alternator mierzylem daje prad

Opublikowano (edytowane)

Następny w kolejce jest amperomierz, może nie mieć przejścia i nie ładuje, dalej do sprawdzenia instalacja. :D

Edytowane przez Elektrotechnik
Ort.
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Alternator jest prawidłowo podłączony? Co masz na myśli pisząc "daje prąd"? Podłączałeś go do obciążenia i sprawdzałeś wydajność prądową?

Opublikowano

witam jak w temacie mam problem z ladowaniem w t-25, wymienilem alternator na nowy i dalej nie ma ladowania, ale jak czytalem wczesniej alternatory byly 2 rodzaje 400w i 700w, wczesniej mialem 400w a teraz zalozylem 700w (chcialem miec lepsze ladowanie) ale co wczesniej pisaliscie stary mial regulator osobno a nowy 700W ma juz w sobie czy to moze byc przyczyna ze nie laduje akumulatora (alternator mierzylem daje prad

 

Ale czy ten nowy wygląda identycznie jak ten stary czy jest troche dluższy? I czy wystaje kilka śrób do połączenia czy tlyko 2 czasami 3 wersja dla MTZ elektroniczny licznik. Jeżeli wystaje ich kilka i nie ma takiej zabudowy ten stary to jest bez regulatora jeżeli jest dłuzszy i ma pokrywe od strony kabiny to jest z wbudowanym.

 

No ja zrobiłem mojego. Rozebrałem alternator wszystkie połączenia dockręciłe wyczysciłem i zmieniłem regulator B) A za żarówką musze pojeździc gdzies indziej bo nie mogłem dostać takiej w agromie :lol:

Opublikowano

Mój T-25 z 85r ma alternator 14V 700W. Ostatnio zaczął słabo ładować (13,45V na alternatorze) więc pomyślałem, że go przeczyszczę, no i się zaczęło. Najpierw urwała się cewka wzbudzenia i musiałem ją przezwoić. Dziś go złożyłem i nie ładuje wcale. Podpinam wszystko jak było i nic, nawet kręcić nie chce. Jak podłącze ten cieńszy kabelek do jego obudowy to wtedy zapali ale i tak nie ładuje. Ten grubszy kabel podłączam tak jak był. Co to może być?

Opublikowano (edytowane)

Mój też jest z 85r i mam 400W.

 

A w środku wszystko dobrze podłączyłeś?Raz tylko rozbierałem ten alternator i jest on banalnie prosty. :)

 

Nie masuje może gdzieś.

Edytowane przez Piotruniu25
Opublikowano (edytowane)

Chyba dobrze. Mój jest dokładnie T25A2. Te kable wszystkie podłączyłem jak były.I jak do tych dwóch cieńszych śrubek dotykam ten cienki kabel to się masa lekko żarzy, a jak dotknę do obudowy to się zapali i mogę go odpalić

Edytowane przez michal1993
Opublikowano

podepne sie pod temat włąsnie tez mam pewien problem bo woltomierz mi pokazuje ze mam 14 volt, ale i tak mam rozladowany akumulator... nieiwem za bardzo co o tym myslec poprostu masakra... niewiem jak to sprawdzic a momentami mysle o zamontowaniu alternatora z poloneza z ostatniej serii produkcji...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v