Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chodzić będzie jak tak ze trzy zimy przejeździłem ale mnie to wkurzyło. Przy każdym odpuszczeniu gazu ze świateł robiły się świeczki a napięcie na wolnych spadało do 11 V. Teraz spokój bosch założony i chodzi jak złoto.

Opublikowano

Do 14 nie dochodzi, ale mam ładowanie, bo przy 1000obr./min. i więcej wszystkie odbiorniki chodzą. Bez prostownika od roku i całą zimę.

To i tak słabo jeśli nie ma 14,4V, słabe ładowanie dość mocno wpływa negatywnie na żywotność akumulatorów

Opublikowano

Nie wiem czy nie masz przypadkiem alternatora z Passata b5. Ja dorwałem od takiego 120A tyle, że Valeo. Teraz światła standard + robocze i wentylatory i majonez. Ładowanie na poziomie 14.4v. Kosztowałem mnie całe 50zł bo miał rolkę rozdupczoną, a jak wiadomo rolka idzie w kąt.

Opublikowano

Z tego co widzę wirnik ma typową ilość "pazurków" i będzie pokazywał poprawnie, jak zachowasz stare koło pasowe. Czyli przełożenie musi być takie samo. Albo zastosujesz układ dopasowujący.

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem kto wymyślił tą instalację w mtz ale dla mnie totalna porażka tak samo w nowych Bela-rusach (dawno to powinno być zmienione). Ja mam altek od Opla ale kółko pasowe mam inne. Mam jeden akum. od Bizona pod schodami , nie mam włącznika masy. Rozrusznik wolno obrotowy. Inne pierdoły tupu rozłaczanie stacyjki lub to śmieszna regulacja napięcia zima/lato koło chłodnicy w koszu na złom.

 

Jak komuś się grzej przewód od akumu. to niech poprawi masę. Amperomierz jak wychyla się do oporu w lewo to jest zwarcie w prawo pobór prądu tak jak ktoś napisał wyżej.

Edytowane przez tespis17
Opublikowano (edytowane)

Z tym poborem prądu to chyba różnie. Ja mam Valeo 120A od B5 i w prawo wychyla się tylko wtedy gdy odpalę i ładuje w akumulatory. Jeśli włączam po kolei jakieś odbiorniki to tak to sobie jakoś bilansuje, że wskazówka zawsze jest przy zerze. W sumie to jeszcze zależy jak kto ma amperomierz podłączony. Ogólnie ten altek który mam po odpaleniu na obrotach koło 1000 daje tyle że na rosyjskim amperomierzu brakuje skali. Jeśli dobrze pamiętam to kiedyś pisałem chyba z Elektrotechnikiem i twierdził że wiele z tego 120A nie wynika bo na tym pasku nie uciągnie więcej jak 70A.

 

Tak swoją drogą te oryginały 1000W dają radę czy lipa? W ogóle W MTZ 52 miałem oryginał 700W i też problemów z ładowaniem nie było. Normalne oświetlenie + 4x55W i był majonez.

Edytowane przez Lukasz3991
Opublikowano

Amperomierz pokazuje tylko kierunek i natężenie prądu jaki płynie lub jest pobierany z akumulatora. Jeśli wskazówka nie wychyla ci się w lewo to znaczy że alternator zaspokaja wszystkie odbiorniki i prąd z aku nie jest pobierany. To dobrze.U mnie wychyli się w lewo jak włączę halogeny i to tylko na wolnych obrotach.

Opublikowano

Ja mam 700W org. i powyżej 1000obr. wystarczy na światła, radio, 2 robocze z tyłu i 2 halogeny z przodu. Wtedy pokazuje max. 0 A.

A poniżej 1000obr. przy samych światłach w lewo lekko odchodzi wskazówka.

Opublikowano

Sewerynie ja się z Tobą zgadzam i rozumiem o co chodzi, ale widziałem przypadki, że amperomierz był wpięty w ten oto sposób:


Alternator------>amperomierz-------->instalacja/aku    W Takim przypadku będzie wychylał się tylko i wyłącznie na +(no chyba, że odwrotnie podłączymy) niezależnie od tego co za odbiorniki włączymy. Będzie pokazywał to ile daje alternator, ale nie pokaże tego czy "daje radę". Wtedy człowiek myśli "ale daje", a w efekcie może brakować.

Opublikowano (edytowane)

A to dziwnie podłączony? W takim przypadku amperomierz pokazuje tylko przepływ w jednym kierunku do akumulatora i odbiorników bo sam alternator prądu nie pobiera.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Tak jest, właściwie mija się to wtedy z celem, ale widziałem chyba trzy takie egzemplarze i u mnie było tak po kupnie.

 

Swoją drogą to pewnie, że ta 700-setka daje radę. Jedyny warunek to musi być sprawna. Jak już wspominałem ja na swoją w drugim  MTZ nie narzekałem, a teraz to już się nowy właściciel buja z tym.

Opublikowano

Ja miałem jakiś czas ale szału szło dostać. Odśnieżam i w zimie  lampy przód, tył, halogeny przód, tył, kogut, dwa silniki ogrzewania i na wolnych obrotach ciemność była dosłownie. On jest dobry do samych podstawowych lamp i nic więcej. 

Opublikowano

Nie wiem jak można tak Amperomierz podłączać? Albo altek bezpośrednio na aku, a odbiorniki przez amperomierz. Ja doprowadziłem u siebie do ładu instalację po poprzedniku. Ale drugi raz chyba tak nie zrobię, za duże straty. Alternator 700W po tuningu, przekaznik kontrolki ładowania zamiast RB1, regulator wielkie pudło, podkręcony. Stacyjka z MF, zrobiłem cos w stylu nowych, że kontrolki i niektóre odbiorniki są po kluczyku, a świeca i rozruch na przekaznikach. W T25 mam altek z Opla, to padnięte aku regenuje na wolnych obr. Amperomierz i woltomierz mam i mam pełną kontrolę. Nie raz na wszystkich światach + oświetlenie na cyklopie widać po wskazówkach kiedy pasek nie wyrabia.

Opublikowano

Witam. Wymieniłem stary alternator 700w na nowy 1000w. Na wolnych obrotach ładuje na poziomie 12.4v a na wysokich powyżej 1400 ładuje na poziomie 13.6v. Na zegarze w ciągniku wskazówka wchodzi na 14v przy 1400 obrotach. Ale jak włączę światła mijania, nawet przy wyższych obrotach to ładowanie na zegarze spada do 0. Pasek jest nowy,odpowiednio napięty. Czy ten alternator musi się jakoś dotrzeć? Bo tak jakbym na zegarze zauważył że po kazdym uruchomieniu przy 1400 obrotach wskazówka jest delikatnie wyżej. Ale to może takie złudzenie.

Opublikowano

E no co ty nic się nie dociera od razu ma pracować jak należy. Miernik i sprawdzić napięcie na alternatorze i na akumulatorze.  Albo masz do bani woltomierz w ciągniku, albo alternator, albo podłączenie.

Opublikowano
Albo trzeba było nie przepłacać tylko kupić używkę z auta, zmienić szczotki i łożyska i mieć prądnicę mocną i niezawodną. Teraz w autach na szrotach są alternatory z 'sensorem akumulatora' to taki dodatkowy przewód mierzący napięcie na samym akumulatorze. Jeden taki montowałem, bardzo fajnie ładuje, instalacja może mieć mały spadek, ale na akumulatorze zawsze będzie te plus minus 14,4V. (tyczy się rusków z instalacją 12v bez przetwornicy)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v