Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A skąd Ty Mirek? Tanie toto , to nawet w wysyłki szkoda się bawić .

Opublikowano
8 minut temu, agrofix224 napisał:

Takie felgi jeszcze w latach 90-tych występowały w sprzedaży jako "surowe", nie miały one roztoczonego otworu pod piastę, ani wywierconych otworów pod śruby, u tokarza się je wytaczało pod konkretne piasty. Tu możesz szukać:

 https://www.olx.pl/oferta/16-felgi-skrecane-rolnicze-woz-CID5-IDE2Nng.html#3a8539fc55

https://www.olx.pl/oferta/felga-16-tka-do-traktorek-ogrodniczy-felgi-skrecane-uniwersalne-opona-CID757-IDEvzdT.html#4422827331

https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-felgi-16-skrecane-CID757-IDDALXC.html#755f78957d

Co do opony to ten rozmiar występuje np w zetorze 7211 tyle, że będzie to opona prowadząca od ciągnika. 

Dziękuję za sugestie. Z tym pierwszym sprzedawcą pisałem - większy rozstaw śrub. Trzecia wydaje się interesująca. Ta moja felga była montowana w latach 90 i pochodzi prawdopodobnie od wozu (piasta 10 cm, średnica obwodu śrub 14 cm, miedzy śrubami 7 cm)

8 minut temu, Pafnucy napisał:

A skąd Ty Mirek? Tanie toto , to nawet w wysyłki szkoda się bawić .

Podkarpackie. Kuriera mogę zlecić - odbierze. Kwestia żeby to wsadzić w jakiś karton.  Ale tak jak pisałem, jeżeli wymiary przynajmniej rozstaw śrub

będą ok możemy się dogadać.   Przyczepki dostałem z dobrodziejstwem inwentarza - samoróbki z lat 90, żal przydają się od czasu do czasu , niestety z częściami 9ogumienie i felgi ) jest problem.

Opublikowano

Nie rozumiem problemu z ogumieniem . A zresztą . Felgi to też nie problem . Tokarz wszystko zrobi , przerobi .

jutro to raczej nie obiecuję zobaczyć . Mogę nie mieć czasu . Nieprawdopodobne , a jednak ...

Ale zobaczę , zmierzę i dam fotki .

Opublikowano

Używane "wąskie" opony "wysoko-profilowe"  np od żuka czy nysy w dobrym stanie i cenie są trudno dostępne.  Cena nowych o zbliżonych wymiarach to kosmos.  Są dostępne nowe w akceptowalnej cenie, np.  KABAT,  ale to są typowe opony kół prowadzących.  Taka przyczepka czy wóz dziwnie by wyglądała z takimi kołem z jednej strony więc wypadałoby założyć dwie lub cztery (wóz) -  a to już spory wydatek.  Dlatego szukam podobnych felg czy opon aby zminimalizować koszty wymiany.

Opublikowano

 A taka opona jak na zdjéciu , ta pooszukiwana . to ile warta ?

Opublikowano
1 godzinę temu, mirek4321 napisał:

Używane "wąskie" opony "wysoko-profilowe"  np od żuka czy nysy w dobrym stanie i cenie są trudno dostępne.  Cena nowych o zbliżonych wymiarach to kosmos.  Są dostępne nowe w akceptowalnej cenie, np.  KABAT,  ale to są typowe opony kół prowadzących.  Taka przyczepka czy wóz dziwnie by wyglądała z takimi kołem z jednej strony więc wypadałoby założyć dwie lub cztery (wóz) -  a to już spory wydatek.  Dlatego szukam podobnych felg czy opon aby zminimalizować koszty wymiany.

Felgi skręcane były przy wozach konnych 16 cali jaki problem założyć z żuka 6.50x16 czy busa .na kapciarniach tego od groma leży za grosze i do tego wzmacniane

Opublikowano (edytowane)

Potrzebna jedna felga skręcana nie opona,  cel osiągnięty - wiemy już od czego szukać. A opona 7.50-16C do innego koła. po prostu są dwie takie same na osi , jedna jest uszkodzona z boku  Zamysł jest taki aby znaleźć podobną,  pojazd w jakim była używana.  Poniżej archiwalne zdjęcie z allegro koła na którym taka opona była używana. Oczywiście jeżeli nie znajdę nigdzie takiej opony wymienię obie na mniejsze. Obecnie giełdy nie działają, część kapciarni również więc nie jest to takie oczywiste.

opona 2.jpg

Edytowane przez mirek4321
Opublikowano

Witam zamawiam przyczepe skorupową 18 t  osią skrętną i mam dylemat czy opony 600/55r 26,5 czy warto doplacic 10 tys i wziąć 710/50 r 26.5 ? jakie wasze opinie? bedzie az taka różnica w jezdzie?

Opublikowano

Teoria:

11,5*2,54 = 29,2 cm 

29,2 * 80% = 23,4 - wysokość boku (od rantu do bieżnika)

15,3 * 2,54 = 38,9 cm - felga

Wysokość całe opony 2*23,4 + 38,9 = 85,7 cm

 

40cm * 60% = 24 cm

15,5 * 2,54 = 39,4 cm

Wysokość całej opony 2*24 + 39,4 = 87,4

 

Teoretycznie wysokość koła z oponą 11,5/80R15,3 będzie niższa o 1,7 cm  od koła z oponą 400/60R15,3

 

Praktyka:

To zależy od producenta, modelu opony i pewnie żadna lub pomijalna :D

Opublikowano
2 godziny temu, akmaly napisał:

Teoretycznie wysokość koła z oponą 11,5/80R15,3 będzie niższa o 1,7 cm  od koła z oponą 400/60R15,3

wysokość koła, zakładając to na maszynę dzielimy taki wynik na pół, czyli różnica nieznaczna

Opublikowano

Dziękuję za tak dokładne wyliczenia ale z matmy zawsze byłem dobry i tyle to umiem policzyć... Prosiłbym raczej o praktyczne zmierzenie tych szerszych kół.

Z góry dziękuję,

Opublikowano

może to odrobinę pomoże Wymiary: Szero. x Wysok. 235/75r17.5 22cm x 79cm 265/70r17.5 25cm x 80cm 295/55r22.5 28cm x 86cm 265/70r19.5 26cm x 86cm 295/60r22.5 28cm x 89cm 385/55r19.5 37cm x 89cm 315/60r22.5 31cm x 93cm 315/70r22.5 30cm x 98cm 385/55r22.5 37cm x 98cm 295/80r22.5 27cm x 101cm 385/65r22.5 37cm x 103cm 315/80r22.5 30cm x 105cm Wymiary mogą się różnić +/- 2cm biorąc pod uwagę zużycie bieżnika oraz producenta.

  • Thanks 1
Opublikowano

Witam. Odswieze temat bo nie znalazlem 100% odpowiedzi. Czy na felge z pierscieniami i opona 8.25-20 mozna zamontowac opone z ciezarowki? Oczywiscie z kolnierzem i detka. Mam przyczepe d43 i czas kupic nowe opony. Czy trzeba wymianiac felgi na te pozbawione pierscieni?

Opublikowano
4 godziny temu, izydor6280 napisał:

jeśli opona z ciężarówki też 20 to oczywiście założysz

Rozumiem ze z fartuchem i dętką?

Sprawdzone?  Pierscienie w niczym nie przeszkadzaja?

Opublikowano

Oczywiście że z dętką. Pierścień w feldze ma takie zadanie jak rant w feldze, tylko pierścień służy do łatwiejszego zakładania. Ważne aby ta nowa opona nie była dużo szersza od starej tj. żeby szerokość starej felgi była podobna do tej która jest dedykowana do danej opony. Pamiętaj żeby oczyścić dobrze pierścienie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam.
      Mam pytanie odnośnie opon do Johne Deere 6310 ponieważ mam założone opony 13.6-24 i 18.4-34.
      Czy istnieje możliwość założenia opon nieco szerszych i ewentualnie wyższych do tego ciągnika?
      Może ktoś z forumowiczów ma taki ciągnik i może podpowiedzieć a pytam dlatego iż słyszałem że musi się zgrywać oś ale dokładnie nie wiem o co chodzi i nie chciałbym niczego zepsuć.
    • Przez JD1052
      Czy ktoś ma doświadczenie z zakładaniem węższej opony na felge niż sama felga? Konkretnie chodzi o założenie opony 16.9(420) na felge 18 cali.
    • Przez maniek05
      Witam mam do wymiany opony 420/70/r24 czy Turecka firma OZKA zda egzamin moze jakaś opinia ,dużo jeżdżę po asfalcie  jake opony polecicie
       
    • Przez Sztuk
      Witam szukałem w internecie info pytalem trochę znajomych ale kazdy mowi inaczej. Otóż chodzi o opony na przód do zetora. Mialem 12.4 na 24 i chyba 29 szerokości.. I sie rozsypaly.. Teraz pytanie jakie opony. Takie same czyli kartoflaki 650zl sztuka czy moze juz radialne najtańsze 950 zł sztuka. Ciagnik do wszystkiego pole łąka opornik itp... Jedni polecają radialne drudzy diagonalne... Co najlepiej do tura.. 
       
      Ps te radialne byłyby 32 cm a sa jeszcze 36 ale trochę droższe chyba 1100
    • Przez zetorxxx9
      witam 
      Mam pytanie mam zetora 10145  z przodu mam opony 320 85 24 continental a tył 18.4r34 goodyear do wymiany są mocno spękane . Chcę kupić używki ale nie czy wziąść 460 85 34 czy 520 70 34 czy 520 wejdą na felgę tylnią do zetora  i czy wtedy będzie się też zgrywał przód z tyłem. felga tył WL15. Proszę o podpowiedź
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v