Radek000111

Opony - dyskusja o ogumieniu w przyczepach.

Polecane posty

robercikj100    1010
12 minut temu, izydor6280 napisał:

takie 20 mają dla mnie dwie poważne wady, jedna to dętka a druga pierścień
za cenę opony masz całe koło czy nawet dwa, wszystko zależy od rozmiaru

dla mnie opona ciężarowa czy z dostawczaka ma więcej zalet niż rolnicze, choć wiadomo obie mają też wady, każdy sam powinien sobie odpowiedzieć czego potrzebuje, bo najlepiej wie w jakich warunkach najwięcej użytkuje maszynę

W sumie też się zastanawiałem czy lepsze tirowskie czy orginalne . 

Wybór padł na orginalne bo w ich cenie miałbym co prawda nowe felgi ale używane opony. 

Myślę że jak opona jest zdrowa i nie brak powietrza to raczej nic się nie dzieje ani z dętka ani z pierścieniem.

  • Like 1

AndrzejRo vel Anetka1 vel AleksanderX vel AndrzejLewoc to forumowy transwestyta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
50 minut temu, PRIMO napisał:

Na uj mi nośność opony jak może rama klęknąć. 🤨

Już wolę żeby oponę szlag trafił jak konstrukcję przyczepy. 

Mam przy rozrzutniku opony dostawcze i w polu ciężko się robi. 

Promilek i znów się zgadzamy 😉. Może jeszcze nic straconego i zostaniemy kumplami 🤭

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624
8 godzin temu, PRIMO napisał:

Opony tirowskie są poprostu za twarde w przeciwieństwie do typowo rolniczych. 

Kto wogule zakłada takie opony do D47 i większych?😩

Nie wiem jak D-47 ale D-732 też na takich wychodziły fabrycznie. Pamiętaj że kiedyś 11.5-15 były dużo wyższe i szersze niż teraz 11.5/80-15.3 jakiegokolwiek producenta, a taki rozmiar w D-47 występuje 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    584

Jeżeli zamontujesz oponę o porównywalnej szerokości , 265 , 285 lub 315 (mm)  z bieżnikiem napędowym ( krata) to różnicy nie będzie. Obecnie znalezienie dobrej opony 8.25-20 graniczy z cudem , a jeżeli już to za trzykrotną wartość używanej ciężarowej. Osobiście sprzedałem koła 20- ki a kupiłem 19.5 ( dorabiane ) za 1400 zł. Obecnie mam spokój z kapciami , ubytkami powietrza .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    788
andrzej78 napisał:

Jeżeli zamontujesz oponę o porównywalnej szerokości , 265 , 285 lub 315 (mm)  z bieżnikiem napędowym ( krata) to różnicy nie będzie. Obecnie znalezienie dobrej opony 8.25-20 graniczy z cudem , a jeżeli już to za trzykrotną wartość używanej ciężarowej. Osobiście sprzedałem koła 20- ki a kupiłem 19.5 ( dorabiane ) za 1400 zł. Obecnie mam spokój z kapciami , ubytkami powietrza .

Chyba bardzo dawno temu, obecnie to 450 to minimum za koło.

PRIMO napisał:

Kto wogule zakłada takie opony do D47 i większych?😩

To jakie według Ciebie są najlepsze do d47?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046
48 minut temu, pawlus224 napisał:

Nie wiem jak D-47 ale D-732 też na takich wychodziły fabrycznie. Pamiętaj że kiedyś 11.5-15 były dużo wyższe i szersze niż teraz 11.5/80-15.3 jakiegokolwiek producenta, a taki rozmiar w D-47 występuje 

W D-732 były montowane 10.0/75-15.3 a w D-47 11.5/80-15.3

8 minut temu, Grzechooo napisał:

To jakie według Ciebie są najlepsze do d47?

Takie jak w oryginale czyli 8.25-20 lub 11.5/80-15.3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robercikj100    1010
47 minut temu, andrzej78 napisał:

Jeżeli zamontujesz oponę o porównywalnej szerokości , 265 , 285 lub 315 (mm)  z bieżnikiem napędowym ( krata) to różnicy nie będzie. Obecnie znalezienie dobrej opony 8.25-20 graniczy z cudem , a jeżeli już to za trzykrotną wartość używanej ciężarowej. Osobiście sprzedałem koła 20- ki a kupiłem 19.5 ( dorabiane ) za 1400 zł. Obecnie mam spokój z kapciami , ubytkami powietrza .

W mojej okolicy komplet nowa felga używane opony tirowskie kosztują ok 2 tys. Komplet nowych opon 8.25 tyle samo.


AndrzejRo vel Anetka1 vel AleksanderX vel AndrzejLewoc to forumowy transwestyta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    788

8.25R20 to też ciężarowe, Stary, Kamazy na takich były. Ja osobiście w d47 mam 9.00 r20.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579
4 minuty temu, robercikj100 napisał:

W mojej okolicy komplet nowa felga używane opony tirowskie kosztują ok 2 tys. Komplet nowych opon 8.25 tyle samo.

wolał bym kupić felgi 19,5 i opony używane i w nosie mieć dętki i robotę. 6 lat temu kupiłem  takie za 1500 zł wszystko felgi nowe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robercikj100    1010

6 lat temu może tak dziś mówię cena jest taka sama za używane "tirówki" z felgami  jak za nowe dętkowe. 

Jeżeli opona jest nie po przecierana od środka i ma prawidłowe cisnienie  to złapać kapcia można  tylko w razie przebicia więc nie rozumiem tych obaw o dętki. 


AndrzejRo vel Anetka1 vel AleksanderX vel AndrzejLewoc to forumowy transwestyta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
17 minut temu, tomek73 napisał:

wolał bym kupić felgi 19,5 i opony używane i w nosie mieć dętki i robotę. 6 lat temu kupiłem  takie za 1500 zł wszystko felgi nowe. 

Bezdętkowe wzywasz mobilną wulkanizację czy tam zawozisz koło i palcem nie dotkniesz , tak samo można zrobić z r20 , więc problem żaden 🤷‍♂️

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

dlatego póki jeżdżą 825x20 to ja będę na nich jeździł a jak padną to wymienię na 19,5 ale nie chcą paść ;) A przyczepy robią u mnie tylko w żniwa.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

W wrześniu 2020  za felgi powiedzieli  mi 250 netto opona używana po 150 kupuję. 

Od 6 lat żadnego koła nie robiłem wiec w  czy problem, a problem miałem z  dętkami co roku robiłem jedno koło a fartuchy  i dętki nowe zawsze były. Dlatego zmieniłem na bez dętki. 

Druga sprawa szerokość 8,25 R 20 a 280 R 19,5 to jest niewiele wąższe od 11,5 a dużo lżej idą po po drodze, i mają dużo większą nośność, na polu nie siądaja tak jak 8,25, i podstawowa rzecz jest niższa przyczepa. 

Więc same plusy koła 19,5. Jedynie cena bo zawsze można kupić używaną 8,25 co graniczy teraz z dużym szukaniem.

A stare koła 20  z ładnymi oponami sprzedałem po 250-300, same felgi po 100 zł poszły.

Więc praktycznie koła 19,5 miałem za groszę. 

W tamtym roku  w Wieltonce poszły mi opony  nalewane to pojechałem przyczepą do wulkanizacji i zapłaciłem 800 zł za wymianę i opony 2 letnie nacinane. 

Edytowano przez tomek73
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624
50 minut temu, PRIMO napisał:

W D-732 były montowane 10.0/75-15.3 a w D-47 11.5/80-15.3

Takie jak w oryginale czyli 8.25-20 lub 11.5/80-15.3

W D-732 były fabrycznie 10.0/75-15.3 lub 11.5-15.3 (stara numeracja) lub 8.25-20.

Dane z instrukcji obsługi z 1987roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie wiem co trzeba robić żeby ciągle łapać kapce w r20 🤔 , u mnie taka przyczepa z pięć lat chodzi ,non stop , żniwa , belki zwozi , piach, gałęzi itd sąsiedzi pożyczają ,i  przez ten okres koła nie robiłem ani razu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046
3 minuty temu, pawlus224 napisał:

W D-732 były fabrycznie 10.0/75-15.3 lub 11.5-15.3 (stara numeracja) lub 8.25-20.

Dane z instrukcji obsługi z 1987roku.

W D-732 chyba raczej nie było 8.25-20 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    584
15 minut temu, Ursus932 napisał:

Bezdętkowe wzywasz mobilną wulkanizację czy tam zawozisz koło i palcem nie dotkniesz , tak samo można zrobić z r20 , więc problem żaden 🤷‍♂️

Pod warunkiem, że w miarę nie dawno było rozbierane w przeciwnym razie potrafi się pierścień zapiec. Widziałem w wulkanizacji  koło 20 od przyczepy , tak zapieczone , że jedynie zniszczenie opony mogło pomóc w rozbiórce.

5 minut temu, Ursus932 napisał:

Nie wiem co trzeba robić żeby ciągle łapać kapce w r20 🤔 , u mnie taka przyczepa z pięć lat chodzi ,non stop , żniwa , belki zwozi , piach, gałęzi itd sąsiedzi pożyczają ,i  przez ten okres koła nie robiłem ani razu 

To dobrze bo w mojej raz do roku musiałem uzupełniać ciśnienie w kołach.

16 minut temu, tomek73 napisał:

 

Druga sprawa szerokość 8,25 R 20 a 280 R 19,5 to jest niewiele wąższe od 11,5 a dużo lżej idą po po drodze, i mają dużo większą nośność, na polu nie siądaja tak jak 8,25, i podstawowa rzecz jest niższa przyczepa. 

Dodatkowo warto wybierać opony napędowe , są szersze od prowadzących i mają lepszy bieżnik .

10 minut temu, PRIMO napisał:

W D-732 chyba raczej nie było 8.25-20 ?

Były i są. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robercikj100    1010
22 minuty temu, Ursus932 napisał:

Nie wiem co trzeba robić żeby ciągle łapać kapce w r20 🤔 , u mnie taka przyczepa z pięć lat chodzi ,non stop , żniwa , belki zwozi , piach, gałęzi itd sąsiedzi pożyczają ,i  przez ten okres koła nie robiłem ani razu 

Stare opony, "przełamane" od środka, stary porwany fartuch będą przecierać lub "szczypać" dętkę . 

  • Like 1

AndrzejRo vel Anetka1 vel AleksanderX vel AndrzejLewoc to forumowy transwestyta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    788

Ja w swojej d47 burty 75cm wysokości, woziłem i piach i gruz, w żniwa kipruję pełną do tyłu i przez 10 lat w tym roku był kapeć jak stała pusta w stodole. I nie wiem co większość na tym forum ma do felg z pierścieniami czy dętkami a 550 zł za nowe opony 8.25 to cena bardzo dobra, ogólnie ruskie opony są bardzo wytrzymałe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28740
10 godzin temu, Ursus932 napisał:

Nie wiem co trzeba robić żeby ciągle łapać kapce w r20 🤔 , u mnie taka przyczepa z pięć lat chodzi ,non stop , żniwa , belki zwozi , piach, gałęzi itd sąsiedzi pożyczają ,i  przez ten okres koła nie robiłem ani razu 

kiedyś ojciec na D44 naładował z 6-6,5t piachu, bo mu szkoda było po pół przyczepy wozić

braciak to ciągnął, to jak na zakręcie koło mu wystrzeliło to pierścienia nie znaleźliśmy, cholera wie gdzie poleciał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8510
4 minuty temu, bratrolnika napisał:

braciak to ciągnął, to jak na zakręcie koło mu wystrzeliło to pierścienia nie znaleźliśmy, cholera wie gdzie poleciał

pewnie do dziś lata jako pierścień Saturna

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28740

wystrzelił w stronę łąki, z 2 godziny go szukaliśmy, ale nie szło znaleźć

może ten co kosił go znalazł...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Dopiero kurwował jak noże zapierdzielił 😜

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek1296    1680

Co wy macie z tymi pierścieniami. Mi nigdy nie wystrzelił, nigdy się nie poluzował. A tak z ciekawości: jakie macie ciśnienie w oponach 8,25x20 np. d47 przy 6t ładunku(bo przecież nikt mniej nie wozi).

Co do opon tirowskich, to jest dobre tylko na drogę, nie na pole. Kolega kupił nowego pronara 10t na oponach tirowskich ponacinanych w gruby "rolniczy " bieżnik. Młóciłem mu kukurydzę, troszkę popadało tak że słoma i wierzchnia warstwa gleby była wilgotna. Po wsypaniu 6t koła przestały się kręcić i robiły za spych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andpol    949
Dnia 3.03.2021 o 08:37, jacek1296 napisał:

Co wy macie z tymi pierścieniami. Mi nigdy nie wystrzelił, nigdy się nie poluzował. A tak z ciekawości: jakie macie ciśnienie w oponach 8,25x20 np. d47 przy 6t ładunku(bo przecież nikt mniej nie wozi).

Co do opon tirowskich, to jest dobre tylko na drogę, nie na pole. Kolega kupił nowego pronara 10t na oponach tirowskich ponacinanych w gruby "rolniczy " bieżnik. Młóciłem mu kukurydzę, troszkę popadało tak że słoma i wierzchnia warstwa gleby była wilgotna. Po wsypaniu 6t koła przestały się kręcić i robiły za spych.

Wczoraj miałem to samo tylko 5 ton nawozu a na drodze mokro i koła przestawały się kręcić te tirowskie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam.
      Mam pytanie odnośnie opon do Johne Deere 6310 ponieważ mam założone opony 13.6-24 i 18.4-34.
      Czy istnieje możliwość założenia opon nieco szerszych i ewentualnie wyższych do tego ciągnika?
      Może ktoś z forumowiczów ma taki ciągnik i może podpowiedzieć a pytam dlatego iż słyszałem że musi się zgrywać oś ale dokładnie nie wiem o co chodzi i nie chciałbym niczego zepsuć.
    • Przez JD1052
      Czy ktoś ma doświadczenie z zakładaniem węższej opony na felge niż sama felga? Konkretnie chodzi o założenie opony 16.9(420) na felge 18 cali.
    • Przez maniek05
      Witam mam do wymiany opony 420/70/r24 czy Turecka firma OZKA zda egzamin moze jakaś opinia ,dużo jeżdżę po asfalcie  jake opony polecicie
       
    • Przez Sztuk
      Witam szukałem w internecie info pytalem trochę znajomych ale kazdy mowi inaczej. Otóż chodzi o opony na przód do zetora. Mialem 12.4 na 24 i chyba 29 szerokości.. I sie rozsypaly.. Teraz pytanie jakie opony. Takie same czyli kartoflaki 650zl sztuka czy moze juz radialne najtańsze 950 zł sztuka. Ciagnik do wszystkiego pole łąka opornik itp... Jedni polecają radialne drudzy diagonalne... Co najlepiej do tura.. 
       
      Ps te radialne byłyby 32 cm a sa jeszcze 36 ale trochę droższe chyba 1100
    • Przez zetorxxx9
      witam 
      Mam pytanie mam zetora 10145  z przodu mam opony 320 85 24 continental a tył 18.4r34 goodyear do wymiany są mocno spękane . Chcę kupić używki ale nie czy wziąść 460 85 34 czy 520 70 34 czy 520 wejdą na felgę tylnią do zetora  i czy wtedy będzie się też zgrywał przód z tyłem. felga tył WL15. Proszę o podpowiedź
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj