Skocz do zawartości

Jakie wartości cisnienia oleju powinien posiadać jumz z silnikiem d65


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam pytam dlatego ponieważ zalozylem czujnikm cisnienia mechaniczny i kontrolkę, na zimnym silniku pokazuje okolo 2,5 moze ciut wiecej na max obrotach okoo 3 , kontrolka oczywiscie gasnie ale na gorącym juz 1, ale ze mam zegar uniwersalny to wskazówka wacha sie miedzy czerwonym a białym polem, natomiast kontrolka na wolych obrotach zaczyna jazyć na czerwono.

Opublikowano

Jak ja kupiłem swojego jumza chyba z siedem lat temu to też się trochę przeraziłem, że mi na wolnych takie słabe ciśnienie pokazuje. Ale jak napisałem tyle lat pracuje z tym ciśnieniem i jest ok

Opublikowano

Witam-bardzo często przyczyną spadku ciśnienia w silnikach gdzie filtr oleju jest wirnikowy, jest zbyt duży luz osiowy wirnika, i tam właśnie traci ciśnienie, wystarczy podkładkami wyregulować luz odpowiedni i ciśnienie wzrośnie, w moim JUMZIE na wolnych obrotach spadało do 1 atm. po likwidacji nadmiernego luzu przy obrotach takich że ledwie nie zgaśnie trzyma na 1,5 i to przy temperaturze silnika 80 st.to samo miałem w małym IWANIE i też to podniosło ciśnienie, a, do odpalania w mrozy opalarka i nie ma mrozu aby nie odpalił :) Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam- do Luc 826421 jeżeli tak to czegoś ja tu nie rozumiem ,czyli tak- te same wartości ciśnienia były przed remontem jak i po, to znaczy że wał był dobry przed remontem jeśli miał takie same wskazania ciśnienia jak i po remoncie :rolleyes: Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

@wieslaw16: z moim jumzem była taka historia, że stał 5 lat w krzakach bez tłumika (woda na tłokach), kupiło się go jako koparko-spycharka i przerobiło na ciągnik rolniczy, oczywiście zdjęło się głowicę, wyczyściło rdzę i chodził tak przez ok 2 lata na starym komplecie tłoków i tulei, następnie zrobiło mu się kapitalkę (tłoki i tuleje) bo spod głowicy i z wlewu oleju szedł biały dym, ale wał korbowy nie był ruszany (stan bdb) :) Przed i po remoncie miał takie samo ciśnienie i taka samą moc ;) Na starym zestawie tłoków i tulei było znać zużycie, ale nie było aż tak straszne.

Edytowane przez Luc826421
Opublikowano

Witam- nie no teraz rozumiem, jednak wymiana zestawu góry przecież nie ma nic wspólnego z ciśnieniem oleju w silniku, ale powiem że to twarde i trwałe maszyny ,tak że jeszcze długo powinien Ci posłużyć :) Pozdrawiam.

Opublikowano

Najwidoczniej wał w Jumzie był w bdb stanie, o czym świadczą wartości ciśnienia. Zestaw górny może jedynie wpłynąć na sprężanie, kompresję i te sprawy. Białorusa sprzedałem kilka lat temu, ale kolejny nabywca jest zadowolony, czasami go widuję :)

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v