Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
pawelsax

Jakie wartości cisnienia oleju powinien posiadać jumz z silnikiem d65

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Jumz
seweryn20    583

D-240 z mtz-ta ma na wolnych na wolnych 0.8 a na nominalnych 1-4 bara. szykałem coś na ten temat ale prawdopodobnie w d-64 jest to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawelsax    0

witam pytam dlatego ponieważ zalozylem czujnikm cisnienia mechaniczny i kontrolkę, na zimnym silniku pokazuje okolo 2,5 moze ciut wiecej na max obrotach okoo 3 , kontrolka oczywiscie gasnie ale na gorącym juz 1, ale ze mam zegar uniwersalny to wskazówka wacha sie miedzy czerwonym a białym polem, natomiast kontrolka na wolych obrotach zaczyna jazyć na czerwono.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafftti    2

Jak ja kupiłem swojego jumza chyba z siedem lat temu to też się trochę przeraziłem, że mi na wolnych takie słabe ciśnienie pokazuje. Ale jak napisałem tyle lat pracuje z tym ciśnieniem i jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam-bardzo często przyczyną spadku ciśnienia w silnikach gdzie filtr oleju jest wirnikowy, jest zbyt duży luz osiowy wirnika, i tam właśnie traci ciśnienie, wystarczy podkładkami wyregulować luz odpowiedni i ciśnienie wzrośnie, w moim JUMZIE na wolnych obrotach spadało do 1 atm. po likwidacji nadmiernego luzu przy obrotach takich że ledwie nie zgaśnie trzyma na 1,5 i to przy temperaturze silnika 80 st.to samo miałem w małym IWANIE i też to podniosło ciśnienie, a, do odpalania w mrozy opalarka i nie ma mrozu aby nie odpalił :) Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam -co do wskazań czujnika czy manometru też trzeba podchodzić z dystansem i ostrożnością, albowiem zawsze istnieje tolerancja błędu jego wskazań ;) Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luc826421    4

U mnie przed i po remoncie wskaźnik oscylował w granicach 2-4 atm ;) Ciśnienie nigdy nie przekraczało krytycznych granic B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam- do Luc 826421 jeżeli tak to czegoś ja tu nie rozumiem ,czyli tak- te same wartości ciśnienia były przed remontem jak i po, to znaczy że wał był dobry przed remontem jeśli miał takie same wskazania ciśnienia jak i po remoncie :rolleyes: Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luc826421    4

@wieslaw16: z moim jumzem była taka historia, że stał 5 lat w krzakach bez tłumika (woda na tłokach), kupiło się go jako koparko-spycharka i przerobiło na ciągnik rolniczy, oczywiście zdjęło się głowicę, wyczyściło rdzę i chodził tak przez ok 2 lata na starym komplecie tłoków i tulei, następnie zrobiło mu się kapitalkę (tłoki i tuleje) bo spod głowicy i z wlewu oleju szedł biały dym, ale wał korbowy nie był ruszany (stan bdb) :) Przed i po remoncie miał takie samo ciśnienie i taka samą moc ;) Na starym zestawie tłoków i tulei było znać zużycie, ale nie było aż tak straszne.

Edytowano przez Luc826421

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam- nie no teraz rozumiem, jednak wymiana zestawu góry przecież nie ma nic wspólnego z ciśnieniem oleju w silniku, ale powiem że to twarde i trwałe maszyny ,tak że jeszcze długo powinien Ci posłużyć :) Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luc826421    4

Najwidoczniej wał w Jumzie był w bdb stanie, o czym świadczą wartości ciśnienia. Zestaw górny może jedynie wpłynąć na sprężanie, kompresję i te sprawy. Białorusa sprzedałem kilka lat temu, ale kolejny nabywca jest zadowolony, czasami go widuję :)

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×