Skocz do zawartości

Ursus 1224-Bicie i opór w kierownicy po instalacji orbitrolu


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam z racji zastosowania ładowacza czołowego w ursusie 1224 1989r produkcji zainstalowałem orbitrol i mam z nim problem mianowicie mam dziwne bicie w kierownicy podczas skręcania nie ważne czy na miejscu czy w transporcie czy zna ktoś może przyczynę takiego zachowania wspomagania? dodam że orbitrol chodzi tak jak serwo bez tura sądziłem że komfort będzie nieporównywalnie większy orbitrol AGTECH 160. wymieniłem filtr ominęłem zawór bezpieczeństwa, olej w wspomaganiu nie był zmieniany na inny w serwie był lux 10 i taki olej zastosowałem do orbitrola chociaż mam wątpliwości czy to może być przyczyna. pompę wspomagania raczej mam dobrą dla świętego spokoju wymieniłem w niej usczelniena dodatkowo podmieniałem pompę od u 912 nie było żadnej zmiany... jeśli zna ktoś przyczynę tego problemu proszę o odpowiedź bo spodziewałem się czegoś więcej po 2 tysiącach wpakowanych w ten układ

Opublikowano (edytowane)

Lux do wspomagania ?? to profanacja tego układu. Poza tym orbitrol z agtech to kiepski wybór. Danfos powinno pisać na takim urządzeniu.

A olej do wspomagania to boxol albo l-hl a nie Lux. ATF czerwony pewnie był by niezły.

Zrobiłem dokładnie taką modernizację jak u ciebie i działa super lekko czy z turem czy bez nie widać różnicy.

Edytowane przez leszekd
Opublikowano

dziękuję za odpowiedź! no właśnie czy lux może być przyczyną tego szarpania? skręt nie jest płynny kierownica drży . jakby układ był gdzieś zapowietrzony a odpowietrzałem go wiele razy. a dodatkowo olej jest jest biały tzn napowietrzony, jakby spieniony .

Opublikowano

Wlej zykły hydrauliczny olej...np. taki jak do cyklopa. ATF jest moze troszeczke zbyc,,cienki" jest on stosowany do hudraulicznych skrzyn biegów,np.Wózki widowe...LUX totalnie odpada. Napisz jak dokładnie wygląda załozony przez Ciebie układ:)

pozdr

Opublikowano

dziękuję za odpowiedź! no właśnie czy lux może być przyczyną tego szarpania? skręt nie jest płynny kierownica drży . jakby układ był gdzieś zapowietrzony a odpowietrzałem go wiele razy. a dodatkowo olej jest jest biały tzn napowietrzony, jakby spieniony .

 

 

Ja już x lat mam Lux w układzie wspomagania i nie ma żadnego problemu, spieniony/napowietrzony olej to problem z pompą lub za gęsty olej. Masz możliwość zmierzenia ciśnienia pompy ?

 

Zakładając w MTZ wspomaganie też olej był spieniony i winą był gęsty olej ale to było zimą, dziś nie powinno mieć to miejsca.

Opublikowano

ja mam troche inny problem.

 

mam dwa 1014. jeden wlasnie w tym roku dostal przodek i co idzie w nastepstwie nowy tłok (grubszy). poprzednio na miekkim przodzie był orbitrol ale na cienkim tłoku. pod koniec uzytkowania miekkiego przodu zaczely sie problemy ze skretem. po założeniu przedniego napedu i założeniu grubszego tłoka problem sie uwidocznił bardziej. tak wiec zaczely sie wymiany - najpierw nowa pompa, pozniej nowy orbitrol. tłok z uwagi na jego "nowość" nie był brany pod uwagę i wymieniany. A objawy są takie:

przekręcenie kół z lewej na prawą wymaga prawie 10 obrotów kierownicą (a w drugim 1014 zaledwie 4obroty), jeszcze nadmienie ze po przekreceniu z jednej strony na drugą kierownica kreci sie nadal a koła stoją.

 

jesli chodzi o olej to wlany jest HL 68

Opublikowano

W starych była kostka z zaworem. W nowych tego nie ma. Wszystko można inaczej sprawdzić. Zamień węże na tłoku lub przy orbitrolu.Wtedy dowiesz się co siedzi.

Ale jak koła są skręcone na max i ty dalej kręcisz to coś siedzi. I to nic że jest nowe. Buble nowe też się zdażają.

Ale orbitrol ma być 160 a nie jakaś 100 lub 90. Na dole na tabliczce piszę. Zwróć uwagę jakie masz w oby dwóch ciągnikach te orbitrole. Czy są takie same. Przede wszystkim chodzi o dół. Wysokość. tych "pierścieni" skręcanych śrubami.Im grubsze tym ma wydajność większą. 100 mają małe a 160 z raz grubsze.

Opublikowano

pompa jest druga (nowa) - na poprzednim orbitrolu nową pompe rozsadziło stad podejrzenie ze orbitrol stary sie wykonczył. załozyłem nowy orbitrol i nową pompe. zmienila sie tylko siła krecenia. jeszcze jedno - jak przekrece do konca kierownica a ona nadal sie kreci to orbitrol wydaje taki dziwny dzwiek jak by ssał powietrze :(

Opublikowano

wszytsko sie chyba wyjasnilo. jak pisaliscie. sprzedali mi 100. wywalilem ja im sprowrotem na lade i jutro jade odebrac 160. jak sie poprawi skret jak pisze tomek73 to napisze - ale czuje ze to bedzie to

 

p.s. w drugim ursusie mam 160 danfossa

Opublikowano (edytowane)

Witam, niedawno zamontowałem do ursuska orbitrol i niby miało być tak wszystko ładnie jednym paluszkiem się kręcić kierownica, a to jednak lipa , kierownica działa tak , jakby na paruletnim serwie, mam porównanie z 1614 od kolegi i jemu nawet serwo lżej chodzi niż mi ten orbitrol. co może być przyczyną tego ,że niema takiego efektu jak powinien być... kupowałem zestaw z allegro , zapłaciłem coś koło 1600 zł . zwrotnice lekko chodzą, bo wymieniałem łożyska już na nich, pompa nie jest nowa, ale na manometrze była sprawdzona i daje prawidłowe ciśnienie. wie ktoś może co jest przyczyną , że ten orbitrol jednak nie działa jak to się chwalą, że można "paluszkiem" kręcić ?

Edytowane przez azifelek115622

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez bimberpoludnie
      Cześć. Wiosna założyłem orbitrol do mojego 1224. Cały układ. Wymieniłem jeszcze pompe na nową, bo na starej i serwie na wolnych obrotach ciężko kierownicą kręcić było. 
      Zaworu w zbiorniczka nie zaślepiłem, a wkręciłem go na regulacji na max. Układ zalany czerwonym ATF
      Po wymianie przez pierwsze 50 godzin rewelacja. Później na wolnych obrotach przestało działać skręcanie w lewo. Koła trochę wkręcany, potem kierownica luźno się kręciła. Po dodaniu gazu koła skrecaly, jednak przy maksymalnym skrecie kierownicą nie miała oporu, jakby orbitrol puszczał. 
      Kontakt ze sprzedającym --;wysłałem orbitrol na reklamację a że ciągnik potrzebny kupiłem u niego drugi. Założyłem i od. Razu to samo co było, plus to, że kierownica raz działa lekko, a raz ciężko - niezależnie od obrotów. Jak działa z oporem i skręcę maksymalnie w prawo, to przez jakis czas działa lekko. Zrobiłem na tym juz 10 godz ale pracować się z tym nie da.
      Co sprawdzić? Pomocy
    • Przez pawel
      Witam wszystkich czy już ktoś dokonywał takiej przerobki i jak to rozwiązaliście. Za wszystkie podpowiedzi i uwagi na ten temat z gory dziękuję.
    • Przez Łukasz98
      Witam . Chciałbym zrobiszc wspomaganie na orbitrolu. Ma ktoś może wymiary i rysunek podstawy orbitrola ? I oczywiście mile widziane zdj,jakies radyitp.
    • Przez Michal385385
      1) Witam, otóż pierwszym moim pytaniem jest - gdzie dostanę taki filtr do wspomagania C385 DE LUXE? Po odkręceniu w środku znajduje się kilka małych okrągłych sitek. Czy będzie tu pasował filtr wkręcany bodajże PP 8.4 ?
      2) Jak prawidłowo powinno się zalewać nowy olej, a następnie odpowietrzać wspomaganie serwomechanizmu? Bo według instrukcji jest napisane, aby kręcić po 10razy w lewo i prawo do oporu, lecz problemem jest to, że po chwili kręcenia w lewo, czy też prawo powstaje tak ogromny opór, że za chiny dalej nie chce się przekręcić kierownica.
      Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam i miłego dnia / wieczoru życzę!


    • Przez Maciekkkk
      Ursus 914 wyrzuca olej ze zbiornika oleju od wspomagania i ciężko sie kręci, czy to moze być wina pompy wspomagania ? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v