Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Ja mam takie pytanie...

 

Czy ze skrzyni 3 biegowej można zrobić skrzynie 4 biegową?

 

Jeśli tak to co byście wybrali :

- Remont kapitalny posiadanej skrzyni 3 biegowej zmieniając ją na 4 biegową szybką

- Kupno skrzyni 4 biegowej i jej kapitalny remont z przeróbką na szybką

 

Bo mam taką łamigłówkę jak to rozegrać bo teraz moja szesnastka leci tak 27 km/h i chce ją trochę przyspieszyć...

Opublikowano

Ciężkie pytania. Za skrzynie dasz z 2-3 tyś i różnie bywa. Najgorsze że jest dużo typów i potem możesz nie dostać części do niej ja ci padnie.

A jak swoją 3 przełożysz na 4 szybką to podejrzewam że nie wiele drożej cie wyniesie a będzie wszystko nowe i dostępne. Do tego wszystkie filtry będą pasować.

Opublikowano

No właśnie ciężkie pytania i chciałem się naprawdę poradzić w tej że kwestii...

 

Czyli ze skrzyni 3 biegowej można zrobić 4 biegową?

 

Tylko teraz jakiego typu do ursusa 1614 żeby wytrzymywała?

Opublikowano

Skrzynia wytrzyma, gorzej z łożyskami. Podstawowa rzecz nie zakładać tych ZŁOTYCH łożysk po 20 parę złotych. Wytrzymają 20 godzin. My te łożyska zamawiali w sklepie z łożyskami i uszczelnieniami, miały być po 160 a były po 120. 6 lat temu. Ale u teścia już z 6 lat i nic się nie dzieje. A ja założyłem, bo nie chciało mi się czekać i po 20 godzinach do domu przyjechałem bez łożyska. Kolega to samo.

Na łożyskach niema co oszczędzać.

Opublikowano

Chyba jest możliwość taka jak nie zostało nic zmienione w budowie skrzyni.Musisz zobaczyć czy koło od pierwszego biegu wejdzie ci na wałek i czy nie będzie kolidowało z innymi trybami.Tam raczej nie było skrzyń zsynchronizowanych.Innej nie ma co kupować bo nie wiadomo w jakim stanie będzie.Jeżeli kupować to jak już się obudowy łożysk wyrobią...

Opublikowano

na łożyskach też nigdy nie oszczędzam i nawet o dziwo moim zdaniem polskie łożyska są najbardziej wytrzymałe...

 

na ten przykład w talerzówce miałem łożyska różnego pochodzenia: Made in China, Made in Japan, Made in Germany i Made in Poland

no i pierwsze padły chińskie potem japońskie następnie niemieckie i ileś hektarów później polskie :)

 

żeby przerobić skrzynie z 3 biegowej na 4 biegową to trzeba wszystkie wałki i tryby wymieniać czy nie wszystkie?

Opublikowano

No tak to jest z tymi łożyskami :)

 

Wie ktoś może jak wygląda taka przeróbka???

 

Chyba nikt tego nigdy nie robił :)

Opublikowano

Pytałem się dzisiaj znajomego mechanika. Nie ma żadnego problemu z taką przeróbką.

Skrzyni 4 synchronizowanej nie ma szans dostać.

Pytał się jakie masz sprzęgło, hydrauliczne czy nie i czy masz hamulec skrzyni. Tu może wystąpić problem. Jak masz hamulec to nie masz żadnego problemu.

Z 6 lat temu jeździłem do Czech i dolny wałek z trybami kupowałem cały złożony, ale do 3 biegowej.

Ale tam kupisz drożej i Polskie.

Opublikowano

Jeżeli chodzi ci o sprzęgło główne to mam zwykłe mechaniczne...

 

Pedał, dźwigienka, widełki, łożysko oporowe :)

 

hamulca skrzyni raczej nie mam bo mi biegi zgrzytają

 

Dzięki ci wielkie za takie zaangażowanie z moim problemem normalnie duże piwo leci :) :) :)

Opublikowano

Raczej nie da się. To jest pewnie do skrzyni 3 biegowej, i cała skrzynia jest inna.My za ten synchronizator w Czechach daliśmy chyba 1300 zł i to był Słowacki.

U ciebie tylko zostaje dobrze doregulować sprzęgło i hamulec.

Opublikowano

 

 

hamulca skrzyni raczej nie mam bo mi biegi zgrzytają

 

 

 

Hamulec jest na pewno bo występował we wszystkich skrzyniach począwszy od pierwszych osiemdziesiątek (pewnie jest zdarty lub niewyregulowany), nie wiem jak jest w skrzyniach ze sprzęgłem hydraulicznym bo się z takowym nie spotkałem w tych modelach.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Na 100% były synchronizowane 4 biegowe ale czy takie były 3 biegowe to nie wiem.

Synchonizację miały choćby Ursusy:932, 934, 1042,1044, 1132, 1134, 1232, 1234, 1634.Nie sprawdzałem, które z nich to "3" a które "4"

 

Przykład:

15689795310060781689.jpg

Edytowane przez KRISTOFORn
Opublikowano

No dobra wszystko ładnie pięknie tylko problem polega na tym gdzie to nabyć :)

 

No jest jest hamulec w mojej trójce :) :) :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Zauważyliście jakie osiąga prędkości na poszczególnych biegach?

Między 2 a 3 jest przepaść, a między 3 a 4 różnica raczej symboliczna.

Opublikowano (edytowane)

Nikita_Benet ma rację .W tych opisach wszystkie skrzynie są synchro (1614 też ma :blink: ), może synchronizacją ktoś nazwał hamulec , tak jak wzmacniacz jest nazywany często półbiegiem .

Edytowane przez fezoi
Gość Profil usunięty
Opublikowano
może synchronizacją ktoś nazwał hamulec , tak jak wzmacniacz jest nazywany często półbiegiem .

Nie, mam też dane techniczne U 1012 i tam jest taki opis:

Skrzynia przekładniowa

mechaniczna z kołami zazębionymi na stałe z hydraulicznym wzmacniaczem momentu o przełożeniu 1,34.

Liczba biegów przód/tył

16 / 8

Skanu nie wrzucę by nie zaśmiecać tematu.

Opublikowano

@ Kristoforn dzięki za poświęcenie i rozwianie wątpliwości.

@Slimak1614 to chyba żaden problem, jakiś czas temu Ursus rzekomo wyprzedawał graty w Wawie, a dokładniej pozostałości po fabryce.Jeszcze można poszukać na rynku wtórnym.

Znajomy miał jakieś 2 lata temu U1634 na 3 biegowej skrzyni synchro, mówił ze ciężko dobrać przełożenie do prac polowych.Ze względu na małą ilość biegów oraz ich prędkość.Wracając do tematu ''hamulca skrzyni biegów'', w moim Ursusie 912 czasami zazgrzytają biegi.Próbowałem regulować owy hamulec lecz nie zbyt wiele to pomogło biegi nadal czasem zgrzytną.Czy tak ciężko jest to wyregulować w praktyce ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v