Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Spokojnie:) Taka jest moja opinia na ten temat jak ktoś przerobi sobie to niech jeździ:)

Gdy ma się skrzynię 4 biegową to na 3 biegu można jechać max 15km/h czy coś w tym stylu. Więc szału ni ma. No można jeździć wolniej na 4 biegu, zmieniając z 3 na 4 bieg popatrzcie czy wasz tłumik nie wybrał papieża.

Na początku może i ładnie pięknie, ale jak coś się przez to popsuje to tylko będzie płacz i zgrzytanie zębów

Edytowane przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano (edytowane)

Ja na 2 przy 1500 obr. silnika jade 10 km/h

Przy szybkiej szkrzyni jest nie tylko 4 szybka ale też i 3 wiec nie będzie takiej różnicy ze 4 jedzie 40 km/h a 3 15 km/h ;)

 

tutaj zobacz nie ma takiego duzego przeskoku z 3 na 4 ;) Musze kiedyś nagrac filmik jak jade pełną prędkością :) Edytowane przez Ursusc385
Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Ale zgrzyta ta skrzynia biegów

ja mam ten problem że jak się rozpędzam to wszystko ok ale jeżeli chodzi o redukowanie

biegu jak od razu nie wskoczy to trzeba się zatrzymać i dopiero przełożyć bieg ale miałem

zdjętą górną pokrywę od skrzyni to widełki i tuleje przesuwne były wybite ale na razie jezt za zimno na takie naprawy.

Edytowane przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano (edytowane)

Panowie tak czytam wasze mądre wypowiedzi i większość upiera się przy wymianie trybów w skrzyni ... A może tak zmienić tylko opony z 34' na 38' , jak dobrze pamiętam na 18,4-38 385 osiąga prędkość bliską 30km/h co już jest moim zdaniem wystarczającą prędkością do transportu :) Wszystkie biegi wtedy przesuną się "do góry" wtedy 1 bieg szosowy (na kołach 38) osiągałby prędkość podobną do 4 polowej (na kołach 34) .

Próbował ktoś takiej przeróbki ?

 

Gotowy zestaw do przeróbki skrzyni : http://allegro.pl/przerobka-szybka-skrzynia-zetor-8011-ursus-c-385-i2532701319.html

Edytowane przez pawlus224
Opublikowano

tryby 600 + pewnie coś jeszcze wyjdzie + wymiana oleju (45 litrów jak nic) + mechanik jak ktoś nie wie o co chodzi.

A koła? Mówisz o używkach oczywiście bo nowa opona radialna ....

 

Natomiast sama zmiana przy ciągniku 80KM nie wiem czy ma sens, przy 96KM owszem można się pokusić o szybką skrzynię i koła 18,4x38 a w szóstce i większe.

Opublikowano

Nie , no mówię o kołach / oponach albo używanych albo nowych , ale taki "interes" kalkuluje sie tylko gdy stare koła sprzedać można za parę złotych ;)

 

W swojej c-385 mam już łyse opony 16.9-34 (na nich to dopiero wolny jest) i zastanawiam się czy nie zamienić na jakimś szrocie z częściami do dużych ursusów moich kół na felgi '38 + kupić dwie nowe lub używane ale w bdb. stanie opony i zyskać trochę na prędkości ...

... ale sam nie wiem czy gra jest warta świeczki , czy nie zawracać sobie głowy i kupić znowu '34 ale 18.4 ? (ewentualnie jaki jeszcze więszy rozmiar by sie zmieścił ? )

 

 

Warto dodac ze do starego typu błotników tylnych '38 raczej się nie zmieszczą ;)

Opublikowano

na Twoim miejscu bym poszukał felg 38+używane opony niskoprofilowe w tym rozmiarze.

Tylko układ kierowniczy musisz mieć bez luzów - jeździłem przez kilka lat c-385 z kołami 18,4x38 i lekkim luzem na kierownicy i nie było to bezpieczne.

Opublikowano

No u mnie luzów raczej nie ma , jak jadę "pełnym gazem" to nie mam cienia problemów z utrzymaniem prostoliniowości jazdy , więc i na większych kołach nie powinno być problemu (wiadomo ,że z ładunkiem czy ciężką maszyną zawieszaną nie będę jeździł z maksymalną prędkością - trzeba zachowac umiar ) . Dzięki za wypowiedz w tej kwestii :)

Opublikowano

Panowie tak czytam wasze mądre wypowiedzi i większość upiera się przy wymianie trybów w skrzyni ... A może tak zmienić tylko opony z 34' na 38' , jak dobrze pamiętam na 18,4-38 385 osiąga prędkość bliską 30km/h co już jest moim zdaniem wystarczającą prędkością do transportu :) Wszystkie biegi wtedy przesuną się "do góry" wtedy 1 bieg szosowy (na kołach 38) osiągałby prędkość podobną do 4 polowej (na kołach 34) .

Próbował ktoś takiej przeróbki ?

 

Gotowy zestaw do przeróbki skrzyni : http://allegro.pl/pr...2532701319.html

 

Taka zmiana nie wiele da, po zmianie trybów możesz jechać 25-30km/h na pół gazu i oszczędzać paliwo.

Opublikowano

Tak sobie dłubałem jakiś czas temu w skrzyni mojego 1222/4 po tym jak się skończyła remont kapitalny ze starej skrzyni została obudowa dekiel i pręty prowadzące wodziki reszta jest nowa. Wywaliłem żółwia bo za często się sypał mam pytanie bo wiem że było możliwe dołożyć reduktor biegów pełzajacych zamiast żółwia czy ma to ktos zamontowane u siebie? wykonuje praca w których polówki są za szybkie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Panowie tak czytam wasze mądre wypowiedzi i większość upiera się przy wymianie trybów w skrzyni ... A może tak zmienić tylko opony z 34' na 38' , jak dobrze pamiętam na 18,4-38 385 osiąga prędkość bliską 30km/h co już jest moim zdaniem wystarczającą prędkością do transportu :) Wszystkie biegi wtedy przesuną się "do góry" wtedy 1 bieg szosowy (na kołach 38) osiągałby prędkość podobną do 4 polowej (na kołach 34) .

Próbował ktoś takiej przeróbki ?

 

Gotowy zestaw do przeróbki skrzyni : http://allegro.pl/pr...2532701319.html

może i dobry pomysł aleto i przud musisz wymienić koła a poza tym w gróbych błotnikach taka opona ci sięnie zmieści

Gość Profil usunięty
Opublikowano

tak oczywiście można przyspieszyć jazdę ciągnika tylko najpierw się zastanowić czy nie braknie biegów w polu lub ciągnik zobaczy górę z zapiętą karawaną i dosłownie wytoczy się na nią - lub nie,nie ruszy któryś z miejsca i z bekiem będzie przerzucał trybki z powrotem.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

zgadzam się z kolegą pawlus224-zależy kto co za sobą ciągnie,każdy robi wedle swojego uznania ipotrzeby,wolę wolniejszy i bez problemów w terenie,ale przyznasz że dość jest zapaleńców i potem problemy,

kiedyś myślałem że typowi mordercy ciągników wywodzili się tylko z firm państwowych z poprzedniego ustroju z miejsc takich jak np. tzw. haudy szlaki N.Huta i ZIB z M-ce gdzie zarzynali nowe wtedy ciągniki (4011,355,360,380,385 itd.) w transporcie,lecz można jeszcze tak owych spotkać,przychodzą i pojawia się u nich głupie pytanie że co się dzieje z pompą wtryskową-gdy spytasz o filtry paliwa to głupio się śmieje i mówi że kiedyś wyciągną,krew człowieka zalewa,popaprańcy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v