Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Ja mam szybką skrzynie w zetorze zts 12245 4 biegową wyciąga przy ok 1900 obrotów 40 km/h i niemam problemu z ruszeniem chyba jeszcze nigdy nie ruszałem z 1 bo miałem problem z uciągiem chyba ze była taka potrzeba. wiadomo ze w zetorze jak i w ursusie po jakimś czasie czeba wymienić uszczelniacze na wzmacniaczu momentu. Mój przed wymianą miał duzego muła ale kiedyś mechanik coś tam robił i przy okazji wymieniał wszystkie uszczelniacze to się wydaje jagby doszło z 15 koni;)z tym rozpędzeniem to zapewne zalezy od stanu ciągnika ale wzyciu bym się niezamienił na wolną skrzynie ;]

Opublikowano

No ja też nie chcę wracać do wolnej skrzyni, całkiem inna jazda tylko trzeba mieć dobre hamulce, jak jadę z tyłu za NH czy zetorem forterra to on mi nie ucieka, jadę równo z nimi więc te 40 osiąga nawet z ładunkiem 25-28 ton netto, rozpędza się szybko, szybciej od forterry 10641, jak nawali skrzynia w 2 pozostałych ursusach to też odrazu na szybką zrobimy.

Opublikowano

Witam. chce do ursusa 1002 zastosowac szybka skrzynie. co musiał bym kupic czy tylko inne trybka 3 i 4 biegu czy cos jeszcze. czy takie czesci sa dostepne i gdzie mozn bez problemu kupic w woj. slaskim. czy w skrzyni trzeba soc przerabiac czy tylko powimieniac czesci.napiszcie jakie dokładnie czesci trzeba kupic. czy znacie kogos kto by zrobił taka szybka skrzynie w woj. slaskim i ile razem z czesciamy to bedzie kosztowac?

Opublikowano

Skrzynie rozbierasz całą.Wymieniasz 3 lub 4 tryby.Zależy czy koło 4 biegu masz z wtoczeniem czy bez.Jak byś chciał zaoszczędzić to koło 3 biegu dolne trza by było podtoczyć i mogło by zostać.To jest dolny wałek.Na górnym wałku zmieniasz wałek 4 biegu i koło 3 biegu.Koszt 3 trybów ok 550zł.Bez koła 3 biegu dolnego 420.

U nas te tryby na półce leżą.Np. Świdnicy pod Wałbrzychem.

Ale na pewno warto.

Opublikowano

Ja jechałem do 40 km/h.Mierzyliśmy Fendtem.W polu to się miesza biegami i dostosowuję.jest zamiana biegów z 3 na 4 i odwrotnie.

Jaszcze trzeba rozpiłować obudowę skrzyni o jakieś 1,5 mm bo wałek ma 25 trybów i nie wchodzi a przedtem miał 20.Ale to podobno zależy od skrzyni.

Opublikowano

Jest skala tylko do 3 i 4 szosowej, która i tak jest mało dokładna ze względu na możliwość zastosowania różnych opon, na pozostałych biegach już nie wiadomo nawet orientacyjnie ile się jedzie. Jedyne sensowne rozwiązanie to montaż elektronicznego licznika.

Opublikowano

To może ja sie włączę do tematu. Posiadam U902. Chciałbym zmienić skrzynię na szybka. Zastanawiam się tylko czy uwlekę się potem tą kobyłą? Jawiadomo z 2 na 3 bieg jest spory przeskok. Posiadam silnik nowego typu ten "mocniejszy".

Opublikowano

To może ja sie włączę do tematu. Posiadam U902. Chciałbym zmienić skrzynię na szybka. Zastanawiam się tylko czy uwlekę się potem tą kobyłą? Jawiadomo z 2 na 3 bieg jest spory przeskok. Posiadam silnik nowego typu ten "mocniejszy".

Moim zdaniem 902 może być trochę za słaba do szybkiej skrzyni - a jakie przyczepy ile ton chcesz ciągać? Bo ja 1212 ciągam 24-28 ton na szybkiej skrzyni i normalnie się rozpędzam po pełnej prędkości i do bez używania żółwia bo przez 2 lata był niesprawny. 6tka idzie od dolnych obrotów i jej ten przeskok między biegami nie przeszkadza, nawet teraz zółwia rzadko włączam mimo że już go naprawiłem, ale mam silniczek igiełka i pompa jest ustawiona tak że ciągnik więcej pali i trochę dymi ale moc ma bo w drugim ursusie 6tce nie ma tej mocy - wolna skrzynia i pod górke z tym samym ładunkiem co tamtym to musze redukować bieg lub dwa.

 

Do szybkiej skrzyni w 902 wskazane jest mieć w bardzo dobrym stanie silnik i sprawnego żółwia. I hamulce porządne bo to nie ma żartów.

Opublikowano

Dzięki yarecki12 za rzeczową odpowiedź. Skrzynię chciałem zmieniać przy okazji remontu żółwia. Przy przyczepach to on się nie zmęczy. Chodzi mi głównie o prędkość. Ciągnik pracuje przy pługu do śniegu, a skrzynia 25km/h strasznie ogranicza jego mobilność.

Opublikowano

Do szybkiej skrzyni nie wiem czy nie warto pomyśleć nad orbitrolem lub chociaż dobrze zrobionym serwem i likwidacją wszelkich luzów w układzie kierowniczym. Jeździłem C385 która miała z tyłu koła 18,4x38 i lekkie luzy w układzie kierowniczym i już trzeba było pilnować mocno kierownicy.

 

Poza tym sam sie zastanawiam czy nie zająć się pewnym ursusiakiem 902 w którym silnik był zrobiony a skrzynia od nowości nie robiona i czy by go nie wziąć i nie przerobić skrzyni na szybką właśnie do transportu, pytanie tylko ile faktycznie będzie lecieć ten ciągnik z szybką skrzynią bo jeżeli mniej niż 40km/h to nie warto się w to bawić.

Opublikowano

Z tego co się oriętuję to szybkie skrzynie tj.35km/godz. były montowane w ciągnikach z silnikami 6-cio cyl. z uwagi na więkrzą moc i chyba więkrzy rostaw osi. być może że na kołach 18,4-38 prędkość będzie więkrza.moja opinia na ten temat jest taka.osobiście posiadam fiata f 130 ma założone więkrze koła niż powinien mieć w orginale powinien jechać + - 40km/godz. mierzyliśmy go samochodem idzie ponad 50km/godz. i powiem szczerze w tym momencie żarty się kończą jak pisał przedmówca najmniejszy luz w układzie kier. i jest problem po równej nawierzchni to jeszcze w miarę jak asfalt nierówny to masakra. dodam jeszcze że układ kier. jest na orbitrolu na dwóch siłownikach czyli pozycja kierownicy się nie zmienia hamulce są na obie osie ale jazda ciągnikiem z taką prędkością to lekka przesada. 385 jest krótkim ciągnikiem i osobiście bym się zastanowił czy warto. na filmikach YOTUBE są zdjęci z wypadków ciągników (popatrzcie na nie) jak myślicie z jakiego powodu, ale decyzja jest indywidualna każdego z was Pozdrawiam

Opublikowano

MTZ jedzie 35 no i przy mocniejszych górkach redukuję na 25 można powiedzieć żółwiem, bo on ma taki reduktor.Ale myślę że jakby 912 miała dobrego żółwia to można się bawić w przeróbkę.

Co do szybkości to po przeróbce skuter pokazał ponad 45 a Fendt ok 40.Ale 1224 z pełnym obciążeniem od 16 nie jeździłem 40 bo jak się przód zaczął bujać to się bałem.Jeździłem na 1700-1800 obrotów na silniku i starczało,po co szybciej.I tak szybciej dojechałem niż przedtem a mniej spaliła.

To jest trochę inna jazda bo wszystkie biegi są szybsze.A ciągnik jedzie 40 i z ładunkiem z 40 dojdzie do 25 to już będzie na górze.

Opublikowano

Wypadki są przeważnie spowodowane głupotą obsługującego. Po przeróbce skrzyni (zakładając że ciągnik jest sprawny) to należy pamiętać że ciągnik jedzie szybciej niż kiedyś i można spokojnie się cieszyć szybszym dotarciem do celu.

Dodatkowo koniecznie pamięać o tym o czym pisał "yarecki12" a mianowicie sprawne hamulce i nie tylko w ciągniku ale też i w przyczepie/przyczepach a także to że czasem warto dołożyć dodatkową butlę do pierwszej przyczepy (ja tak mam).

 

PS: Na allegro jest kilka zetorków 10245 (4 garki) z tzw szybką skrzynią ok 40km/h.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v