Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciekawe czy można ją kupić ;Dnajlepsza jest tradycyjna przeróbka ;)

Opublikowano

Ja mam 914 ze skrzynia która wyciąga 38 km/h prz 2400 obr na kołach 18.4/34. Zima tego roku mechanik robił mi w skrzyni łożysko bo juz było podjechane, wzmacniacz momentu bo też był wyjechany i przy okazji jak była skrzynia rozryta zrobił mi szybka skrzynię. Mam wymienione wszystkie tryby. Cena ich to około 1000 zł. Ale przez to mam trochę poprzestawiane prędkości na 1 i 2 i jest mniejsza dziura pomiedzy 2 a starą 4 a nowa 3. Jak ta zmiana przełozyła się na prędkości pracy wydaje mi się że brakuje trochę mi tej starej 3 przy turze ale jak masz sprawny wzmacniacz momentu to bedzie OK. W transporcie się przydaje. Jak kolega który założył ten wątek ma 1014 to nie odczuje dużej różnicy bo moja 914 na najszybszym biedu przy obciażeniu górkę zaraz odczuje.

Opublikowano

to teraz masz 3 biegiTo jakby przerobić skrzynię na szybką w ursusie 1614 który fabrycznie ma 3 biegi to nadal miałby 3 biegi?Ile jechałby u 1224 na szybkiej skrzyni(on ma taką skrzynię jak 914 tylko większe koła)

Opublikowano

ja mam 1201 sprowadzonego z danii

wlasnie zamierzam go rozebrac w najblizszym tygodniu bo zakladam przod (most juz jest, teraz jeszcze tylko sprzeglo i wal)

brzmi zachecajoco ta szybka skrzynia, tylko nie wiem czy sie cos poprawi bo moj teraz prawie 40 smiga (jak jade zanim samochodem to przekracza mi 40  w aucie) a  za mf 3610 kumpla jakos nadazam

moze to dlatego ze mam kola 18,4 x 38 i na obroty wkreca sie niesamowicie (chyba jest podstawiony na pompie)...

Opublikowano
ja mam 1201 sprowadzonego z danii

wlasnie zamierzam go rozebrac w najblizszym tygodniu bo zakladam przod (most juz jest, teraz jeszcze tylko sprzeglo i wal)

brzmi zachecajoco ta szybka skrzynia, tylko nie wiem czy sie cos poprawi bo moj teraz prawie 40 smiga (jak jade zanim samochodem to przekracza mi 40  w aucie) a  za mf 3610 kumpla jakos nadazam

moze to dlatego ze mam kola 18,4 x 38 i na obroty wkreca sie niesamowicie (chyba jest podstawiony na pompie)...

A jaki masz układ biegów pod wzgledem prędkości bo to jest normalna skrzynia

1  3

2  4

czy taki (to jest układ szybkiej skrzyni)

1  4

2  3

Opublikowano

To panowie możecie już skonkretyzować?? może jakieś katalogowe części które są potrzebne?? Chce przerobic 12045 bo i tak musze do szkrzyni zajrzeć:)

Opublikowano

Musisz wymienić wałek którym idzie 4 bieg i tryby 3 biegu bo nimi osiagniesz wiekszą predkość. Możesz wymienić trybiki 1 i2 biegu aby mieć trochę bardziej dopasowane przełożenia. Przęslij mi na meila swojego to podeslę ci skany stron katalogu.

Opublikowano

lov rider muwiłes ze 4 i 1 bieg jest taki sam ja w swoich odczuciach zauwazyłem ze na 4 moje ciutke szybciej jedzie potem do redukcji w ciazkich robotach jest 1 szosowa i 3 polowa a i nawet jak by była ta sama predkość to inne przełozenie i wychodzi ze na 1 szosowej silniejszy jest niz na 4 polowa ale i tak najwygodniej jest na 4 polowej jakos leci szybciej odczuwam to ja i odczuwa to mój ojciec na 1 jest przy wolny np w pługu chyba ze ciazka zienmia to w tedy sie wybiera miedzy 4 polowa 3 polowa albo 1 szosowa najszybciej na 4 polowa potem 1 szosowa i najwolniej na 3 polowa

Opublikowano

wuja ma w ursusie 912 skrzynie przerobianą mówi że 40km/h bez problemu jedzie nawet moze troszke wiecej ale musi być dobra droga bo jak nierówna to ciezko jechac szybko

Opublikowano

Odświeżam temat

Właśnie odebrałem 16 od mechanika przerobił mi skrzynię biegów na tzw. szybką przy 2 tyś obrotów silnika jedzie 40 km/h. nie wiem jeszcze jak będzie się w polu spisywał bo do orki trzeba poczekać jeszcze jakiś czas ale wychodzi na to ze 1 szosowa będzie w sam raz. Inaczej są poustawiane biegi a dokładnie 3 i 4 zamieniła się miejscami. Jednak mam takie odczucie że obecna 3 jest mimo wszystko nieco szybsza od 4 tej z przed zmian. Natomiast na 3 czyli na obecnej 4 jedzie przeszło 40 km/h.

Zmianom uległo również skręcanie zostało przerobione na orbitrol oraz oszlifowano wal korbowy co poprawiło ciśnienie smarowania. Pozostał tylko facelifting ale to może zimą zobaczymy.

Opublikowano

Mam ursusa 902 i 1134. w 902 nie mam półbiegów a w 1134 mam i prawde mówac do tarnsportu szybsza skrzynia jest lepsza a do pracy w polu wole te stare ursusowskie skrzynie, bez półbiegów w ursusach ..34 to byłby koszmar na polu poprostu jest duza róznica przełozen

Opublikowano
Skrzynia '35' koła 18.4-34 2200obr/min

 

1 I 3,14

2 I 5,03

3 I 8,00

4 I 12,00

1 II 10,00

2 II 16,00

3 II 25,51

4 II 36,00

 

Tak mniej więcej to wygląda.

 

Skrzynia '30' (tragedia =( )

 

1 I 2,66

2 I 4,20

3 I 7,66

4 I 8,83

1 II 8,88 JA BYM COŚ TU WIĘCEJ DOŁOŻYŁ

2 II 13,99

3 II 25,51

4 II 29,40 I NA DOKŁADANIU SKOŃCZYŁ TU

 

Skrzynia '25' ( 3 biegowa)

 

1 I 2,97

2 I 4,85

3 I 8,13

1 II 9,33

2 II 15,21

3 II 25,51

 

 

Przepraszam, że odświeżam stary temat ale nie dawno dołączyłem do grona AgroFotowiczów, i interesuje mnie no bardziej mojego wujka przeróbka całej tej skrzyni i tak jak zaznaczyłem na czerwono 1 jest za wolna i to dużo powinna być przynajmniej o 3 szybsza następnie przyśpieszyć ok 2-3 trójkę a następnie dorzucić ok 4 - 5 do czwórki co wy na to ?

Opublikowano

Mi mechanik przerabiał skrzynie na szybką. Miałem wolną skrzynie 4-biegową. Teraz na 2000 obr/min jade ok. 40 km/h. Wymienili chyba jeden wałek i dwa koła zębate - koszt ok 1200zł. Z tego co wiem skrzyni 3-biegowej sie nie przerobi. Dlatego w 1614 jest to problem i ja załatwiłem sobie szkrzynie 4-biegową..

Pozdrawiam

Opublikowano

mam takie pytanie i to pilne jest dosyc: jaki olej powinien być w skrzyni biegow w 385? wiem że hipol ale nie wiem o jakiej lepkości. aha no i sory że tak ni z gruszki ni z pietruszki z tym wyskakuje ale to mi niezmiernie potrzebne po awarii wywrotki. z góry dziękówa!

Opublikowano
A z czego mechanik wziął te tryby ? Przecież najszybsza fabrycznie montowana skrzynia miała 35km/h

A z kosmosu ;)

 

 

przy kołach 18.4R34 i 2200 obr/min 36km/h

 

ale już dla kół 20.8R38 i 2450obr/min tak bliżej 45km/h

 

a dla kól 20.8R42 niewiele do 50km/h będzie brakowało........

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v