Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

rozdzielacz dostalem od wukja, jemu w mtz jak mial podpiety sprzet pod podnosnik to przez 8-10 godzin potrawil o okolo 0.5 m opasc. po tym incydencie sie wkuzyl i powymienial na wole rozdzielacz pod kierwonica i pod siedzeniem. Takze rozdzielacz jest kompletny na 100%. U mnie nie wazne na jakiej sekcji podepne to podniose na maxa opuszcze tez na maxa i drugi raz juz nie mam jak podniesc pompa chodzi ale silownik ani drgnie. bawilem sie wczoraj z zaworem przelewowym i jesli jest prawie na maxa wykrecony ( czyli najmniejsze cisnienie jakie mozna ustawic) to pochodzti powiedzmy po 3 razy gor i dol ale nic nie podniesie odrazu jak jest opur staje.

a jak wkrece go na max to ma sile ale tylko po razie w gore i w dol oba zawory tak jak wczesniej kazaliscie sprawdzic sprawdzilem i przeczyscilem. Nie widzialem zadnych smieci

Opublikowano

W rozdzielaczach jest różnica czy ma współpracować z regulatorem czy nie, znajomy kupił do LTZa nowy rozdzielacz i miał podobne problemy,

okazało się ze to wersja do pracy z regulatorem i bez niego nie działa dokupił regulator i chodzi jak powinno. Da się to wyczytać z oznaczeń na tabliczce.

Opublikowano

symbol P80-2320-121 to jest wytloczone na obudowie na tabliczce jesst p80-2/4-333 root 8754-80 cos podeobnego do Qy15

N 14493085 PHOM 140 PMAX 175 made in USSR to jest jedyne co moge podac o tym rozdzielaczu

Opublikowano

troche sie dzisiaj bawilem i jesli to cos pomoze to powiem co zaobserwowalem.

Uruchomilem ciagnik wlaczylem pompe proba do gory do dolu i nic wylaczylem pompe i dalem na maxa dzwignie w rozdzielaczu na dol zlapalem za gorne ramiona i na podnioslem troche do gory tlok w moim wypadlu sie wysunol ( w mtz jak sie podnosi tlok wchodzi w tloczysko)

i dzwignio na pozycje na srodek uruchomilem pompe i dalem na opuszczanie ( w dol) podnosnik sie opuszcza i tak probowalem przez okolo 10 minut i nie ma problemu z opuszczeniem jak go recznie podniose sprobuje zamienic w rozdzielaczu weze.

Opublikowano

Witam. Koledzy mam problem z podnośnikiem w swoim mtz-cie 93 rok. Otóż gdy chcę np. wykiprować przyczepę (pierwszą wajcha od kierownicy) najpierw podnosi się TUZ a potem dopiero powoli dźwiga przyczepę. A kiedy podniosę TUZ-a wajchą obok siedzenia i wtedy zacznę kiprować to przyczepa śmiga aż miło patrzeć. Dodam jeszcze, że regulator mam R50. Co może być przyczyną że tak to działa?

  • rep_up.png
  • 0

Opublikowano

U mnie jest podobnie. jak włączę dźwignie od kiprowania, nawet bez podpiętego przewodu do kipra, to podnosi sie tuz. Mi się wydaje że to wina rozdzielacza pod siedzeniem, bo ten rozdzielacz pod deską mam nowy. A rozdzielaczem pod siedzeniem nie mogę podnosić tuz. Spróbuj przy kiprowaniu najpierw cofnąć wajchę przy siedzeniu max do tyłu i trzymaj ją, a dopiero potem kipruj dźwignią rozdzielacza. Zobacz czy tuz się nie podnosi

Opublikowano

http://allegro.pl/ro...2103890022.html

 

Rozdzielacz z zaworkami jest stosowany do jakiegoś starego regulatora r50. Ty nie korzystasz z regulatora więc i zaworki nie są ci potrzebne. Ja w swoim nie mam tych zaworków i wszystko działa. Na ostatnim zdjęciu jest pokazany zaworek a na pierwszym widać miejsce w którym ma być wkręcona ta mała rurka. To mały korek na bocznej ścianie rozdzielacza. Na twoim miejscy przejrzał bym rozdzielacz czy coś się nie przycieło lub nie podaje non stop ciśnienia na jedno z zakorkowanych wyjść.

 

Kolego, jak wyjąłeś ten zawór z od spodu rozdzielacza, to wszystkie sekcje chodziły normalnie? Wiesz do czego konkretnie służy ten zawór? I czy po jego wyjęciu dalej jest konieczne podłączanie tego wężyka z prawego boku rozdzielacza?

Sorki za tyle pytań, ale myślę ze mi coś podpowiesz. ;)

Opublikowano

Zaworki o których pisałem wcześniej to jakieś dławiące wkręcone w to miejsce gdzie przykręca sie węże hydrauliki. Ten o którym ty mówisz od dołu pod płytką to przelewowy lub jakiś z nim powiązany. . Nie ma opcji by go wyrzucić. Jqa nie mam tylko tych dławików.

Opublikowano

Podejrzewam że zawór się zawiesił, ten dolny. Podszedł brud. U mnie też tak było, nagle tracił ciśnienie. Zwłaszcza po dolaniu oleju. Wyjmowałem zawór i było dobrze. Ja tam miałem gwint m8. Tam jest sprężyna i ten stożek.

 

 

W moim kiedyś działo sie to samo zawieszał sie ten dolny,okazało się że to wina pompy hydraulicznej kawałki plastiku ze srodka wypadały i zawiesały zawór na stożku

Opublikowano

Witam mam pytanie czy muszę wyjąść cały rozdzielacz żeby wymienić dolny zawór wraz z tulejką na stożek przy mtz 82 z 86roku. Jeżeli tak to jak to zrobić? proszę o pomoc

Opublikowano

Witam.

Ludzie drodzy potrzebna pomoc. 

Więc posiadam ten cud radzieckiej myśli technicznej(Mtz-82 Pronar roku pańskiego 1994). Dotej pory wszystko było cud miód malina. Poci się na siłowniku (już dwa razy dostał nowe uszczelniacze i tak się poci), regulator siłowy działa(wajcha przy siedzeniu nie załącza dobrze trzeba ją przytrzymać żeby podniósł maszynę). Ciągnik w rodzinie od 8 lat i dostał nową pompę i rozdzielacz pod kierownicą. Zegar podłączony na gniazdo zewnętrzne na zimnym pokazuje 130 bar na wolnych i 170-180 bar po dodaniu gazu, filtr wymieniony wczoraj.

Mój problem polega na tym że Mtz współpracuje teraz z agregatem uprawowo-siewnym 2.7m (waga 580kg przynajmniej tak mówi producent) oraz z siewnikiem Poznaniakiem (czyli łączna waga 1180kg zasypany). Mtz gotuje olej i po kilku godzinach pracy nie można wciągnąć nawet hydropaku na siebie. Przykład z dziś. od godziny 15.00 do 19.00 nie było problemu, o godzinie 19.00 siewnik zasypany i du... oraz ch... siewnik wciągnięty agregat w górę na pole i heja banana. Dwa przejazdy i teraz ciągnik z agregatem koczuje na polu. Z hydrauliki zero odzewu ani siewnika nie podnosi ani całego zestawu, ale docisk działa.

RATYJCIE!!!!! Co robić co wymieniać?? na zimnym oleju to hula jak się patrzy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v