Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

moja matka kiedyś smarowała maszyne do szycia olejem jadalnym i potem zostawiła ją na jakieś 2 miesiące, olej wysechł i pięknie posklejał wszystkie części, przesmarowałem (odmoczyłem) ją penetrusem ale już nie pracowała jak kiedyś.

Opublikowano

No dobra ale czy można dokupić przystawkę do t25, aby zamienić tego bąka na pp? jak ktoś już wcześniej pytał? Bo można by było samemu przerobić ale czasu brak. Pomijając dewagacje na temat wyższości bąka nad pp, ja chętnie bym wywalił bąka. Zrobiłem to kilka lat temu przy zetorze.

Opublikowano

Filtr odśrodkowy zawsze powoduje straty ciśnienia w układzie.

Po pierwsze przez dysze które go napędzają.

Po drugie przez zużycie się tulejek na których pracuje.

Jak na pierwsze nie mamy wpływu to drugie należny kontrolować, w instrukcji pisze jakie luzy ma mieć bąk i jak sprawdza się jego właściwą pracę.

 

Czyli jest pewne, że bąk nie ma mieć luzu góra dół? Robiłem zmianę oleju i jest tam na bąku ta gruba podkładka ale ona dochodzi do końca gwintu i do niego dopiera a bąk jest niżej i ma luz góra dół. Nie wiem czy ma mieć bo wcześniej nie zwracałem uwagi .

Raczej dołożyć mu tam jakąś podkładkę chyba nie bardzo bo będzie ocierać o bąka pewnie?

Opublikowano

Jest pewne, że nie powinien mieć luzu poprzecznego.

Luz osiowy 04-1 mm.

Pasowanie tulejek wirnika do jego ośki ma być praktycznie jak wału korbowego i panewek. inaczej będziemy mieć straty ciśnienia.

 

Kolego @Waldus25 to musiałeś mieć nieźle zasyfiony filtr skoro pojawiły po czyszczeniu ujawniły się spadki ciśnienia.

Nie zatykaj dysz bo ona maja być drożne inaczej filtr nie będzie właściwie działał.

Raczej zajmij się kontrolą luzów wirnika i jego regeneracją, a ciśnienie powróci.

Zmierz średnicę otworów w dyszach.

Opublikowano

Ten bąk ma się swobodnie (lekko) kręcić. Delikatny luz góra dół dopuszczalny. Przez ten luz ciśnienia nie polepszysz niestety. Jeżeli ciśnienie na rozgrzanym motorze się zapala zobaczyłbym zawór ciśnieniowy, być może np pękła sprężynka i dobrze nie domyka więc przepuszcza znikomą ilość oleju przez cały czas. A jeżeli on jest dobry to doraźnie można też zalać nieco inny olej np coś z 15W50 lub nawet 60. Ta druga liczba oznacza, że po rozgrzaniu silnika oliwa jest trochę jakby "bardziej gęsta".

Opublikowano

Witam. Mam ten sam problem w sensie bączek się u mnie wogóle nie kręci. Odpalam silnik i nic. Olej jest czarny i lepki. Dysze w bączku już przeczyściłem, więc to nie to. Ciśmnienie pokazuje 2,8-3 bar. O co może chodzić?

Opublikowano

Witam- nie może być tak aby wirnik filtra, tgz. bączek się nie kręcił, jeśli się nie kręci to znaczy nie oczyszcza oleju, a zatem tak jak by go tam w ogóle nie było to siła odśrodkowa wirnika sprawia że zanieczyszczenia zawarte w oleju przyklejają się na ściankach filtra.Wirnik koniecznie musi się kręcić ,aby spełniał swoją rolę :rolleyes: Pozdrawiam.

Opublikowano

Na zimnym silniku ciśnienie oleju około 3 atm, na gorącym 1 atm. A bąk kręci się bardzo wolno - oceniam na około 200 obr/min. Wszystko czyste, sprawdzone kilka razy, luzu na bąku nie ma, ręką kręci się bez zacięć. Pytanie do tych co rozbierali silnik i znają magistralę olejową - co może być przyczyną. Pomiar ciśnienia jest na końcu magistrali, bąk jest wcześniej - te 3 atm ciśnienia powinny dać mu kopa i obrotów kilka tysięcy. Jakie powinny być obroty tego bąka przy nominalnych obrotach silnika.

Opublikowano

Witam wszystkich. wczoraj rozebrałem se filtr oleju we władku ale pierwsze rzecz jaka mnie zdziwiła ze filtr powinien si ekrecic swobodnie ale tez nie chodzi gora dół i co zauwazyłęm na osce jest zerwany gwint co przykreca sie filtr do oski aby byłna stałe w jednej pozycji i krecił sie swobodnie .teraz pytanie do kupie tak oske bo szukałem na allegro ale niema. nieche kupował całego filtr i bo tylko oska mi jest potrzebna.. prosze o odpowiedz...

Opublikowano

Powinny być w sprzedaży, ale to dość rzadko wymieniana część. W dobrym sklepie powinni mieć albo zamówią.

Filtr może mieć luz góra- dól od 0,4 do 1mm.

Jeśli uszkodzony jest tylko gwint i tylko w jednym miejscu to może wystarczy dołożyć druga nakrętkę, jeśli oczywiście wystarczy miejsca pod pokrywą filtra.

 

przykreca sie filtr do oski aby byłna stałe w jednej pozycji i krecił sie swobodnie

To albo na stałe w jednej pozycji, albo kręcił swobodnie. Jestem za, a nawet i przeciw. :P

Opublikowano

Powinny być w sprzedaży, ale to dość rzadko wymieniana część. W dobrym sklepie powinni mieć albo zamówią.

Filtr może mieć luz góra- dól od 0,4 do 1mm.

Jeśli uszkodzony jest tylko gwint i tylko w jednym miejscu to może wystarczy dołożyć druga nakrętkę, jeśli oczywiście wystarczy miejsca pod pokrywą filtra.

 

 

To albo na stałe w jednej pozycji, albo kręcił swobodnie. Jestem za, a nawet i przeciw. :P

 

 

 

filtr niemoze sie podnosi bo inaczej olej bedzie wyciekał, ale krecic sie swobodnie tylko teraz musze poszukac tej oski aby kupic a jak nie znajde to pojade do tokarza i mi napawa i nagwintuje...

Opublikowano

Podałem książkową tolerancje luzu. więc nie pisz że luzu ma nie być.

Olej będzie wyciekał jeśli tulejki i ośka w miejscu pracy będą zużyte, ale nie przez minimalny luz góra - dół.

Troszkę oleju musi wydostawać się między osią a tulejkami bo inaczej nie były by smarowane.

Jeśli masz możliwość, ja bym naprawiał starą.

A danie dwóch nakrętek nie wystarczy? Aż tak popsuty jest gwint?

Opublikowano

 

 

filtr niemoze sie podnosi bo inaczej olej bedzie wyciekał, ale krecic sie swobodnie tylko teraz musze poszukac tej oski aby kupic a jak nie znajde to pojade do tokarza i mi napawa i nagwintuje...

Widze że się znasz na rzeczy możesz powiedzieć co zrobić u mnie filtr ma duży luz góra dół ciśnienie oleju jest słabe dodatkowo wycieka olej z pod pokrywy filtra wymieniałem uszczelkę ale na nic bo podczas pracy silnika pod ta pokrywą jest pełno oleju .Próbowałem pod filtr dać dodatkową podkładkę ale wtedy się kręci było kilka mechaników ale każdy mówi że jest to nie do zrobienia 

Opublikowano (edytowane)

Miało być 100 zł ale zdrożało do 170. Cwaniak z Ukrainy zarobił na mnie. Wiózł od września.

A co do montażu- zrobię to w 2018... Nowa uszczelka, victor reinz i zakręcić. Filtr założę chyba bardziej firmowy

 

I zamontowane, Różnica w ciśnieniu duża, musiałem zawór poluzować.

Edytowane przez volvo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v