Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mój 5465 w ostatniej jesiennej orce (to jego pierwsze poważne zadanie od zakupu :) ) przy ekstremalnie twardej i suchej glebie (ciężkie ziemie, sporo gliny) spalił ok 15-15.5 l/ha. Zważywszy na to, że tempo było nie najgorsze (10ha/6 godzin) przy czteroskibowej obrotowej uni, dość szeroko rozstawionej jestem niezwykle zadowolony. Dla porównania w johnie to było grubo ponad 20l/ha powiedział bym nawet że blisko 25-30...

A jeśli chodzi o bieg to głównie 3A-3B, do dwójki schodzić nie musiałem, na glinie pod górkę 3A starczało

 

PS: Dla jasności areał jaki podałem, to areał podany przez GPS przy ciągłej orce (bez wykańczania, poprzeczniaków itp,) Wiadomo że na wykończenie trochę czasu zejdzie, ale i na zupełnie innych obrotach i biegach się pracuje, więc cięzko porównywać spalanie.

Edytowane przez PrzeMo324
Opublikowano

5465 silnik perkins orka ug xls+wał 2m spalanie 20-23l na godz biegi od 2B do 3A bez wału to ok 15-16, siew bierny agregat ziemia przedtem uprawiona ok 10l na godz transport ok 38 km/h spalanie 15l u mnie gleby od mokrych glin po piaski :)

Opublikowano

MF 5465 + Pottinger Servo 35 + pacomat 2m na polu 3 ha o długości 750m -spalanie 14L/ha z wykończeniem pola .Orka trwała 2,2 godziny na głębokość ok 18- 20 cm.Gruber Unia Grudziądz 3m przy 1750-1800 obrotów/h ok 9 litrów.Agregat uprawowo-siewny 3m z pakerem + wał kroskil 3m,900 kg na przednim TUZ - 9L/ha.Z ciągnika jestem bardzo zadowolony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v