Skocz do zawartości
samsung335

Zetor 5211 problem z wyciekiem oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
samsung335    0

Witam wszystkich mam problem z olejeniem w zetorze 5211 wygania mi olej, a dokładniej wyciek znajduję się zaraz pod korkiem wlewu oleju i cały czas mi pali się olejenie, ale ciśnienie oleju na wskaźniku jest maksymalne olej cieknie jeszcze przez czujnik oleju co może być przyczyną wycieku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Tak się dzieje "od jakiegoś czasu" czy tylko przy tych mrozach - jeśli przy mrozach to być może zamarzła ci odma tzn. rurka pomiędzy filtrami oleju - tam jest przeważnie tłusta maź - i ciśnienie ze skrzyni korbowej ucieka tam gdzie ma lżej porywając ze sobą olej. Masz ponadto najprawdopodobniej uszkodzony czujnik ciśnienia oleju. U siebie wymieniłem i kontrolki nie zapalał ale też cieknął, dopiero następny był dobry (koszt około 11 zł). Co to znaczy "ciśnienie oleju na wskaźniku jest maksymalne"? Podłączałeś zewnętrzny manometr czy chodzi Ci o poziom oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinffff    10

czujniki w zetorze często przeciekają, a w niskich temp oleju podają że brak jest cieśnienia (mróz -30 :P) ja u siebie już go 2 razy wymieniałem. na korku od wlewu oleju często uszczelka sie "podwija" warto zwrócić na nią uwagę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

samsung335    0

Zaczeło się to dopiero dziać przy mrozach. Podłączałałęm zewnętrzny manometr. Kupię czujnik i uszczelkę to wymienię i problem powinien już zniknąć. Dziękuję za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wszystko pewnie raz przez mróz dwa ciagnik pracuje pewnie krótko i nie łapie temperatury a wtedy para się skrapla i robi się masełko, tak jak kolega wyżej mogło odme złapać, proponuje zastawić całą chłodnice tekturą szczelnie zawsze to szybciej ciągnik łapnie temp, a termostat też wskazany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Sprawdź koniecznie tę odmę - czy jest drożna, może zamarzło w śrubie, którą jest przykręcona? Jeśli nie będzie drożna to żadne uszczelnienie nie pomoże. Jak dobrze uszczelnisz korek to może wyrzucić olej np. uszczelniaczem od strony koła zamachowego, a tego byś chyba nie chciał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor52    0

witam. mam taki problem założyłem nową pompę i ciśnienie oleju tak zwiększyło sie że wyrywa aż kubki.prosze oporady jak zmniejszyć ciśnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DAREK    22

o której pompie piszesz ? Jak podnośnikowej to na deklu ,co jest zamontowana, jest obok zawór bezpieczeństwa , który decyduje o max ciśnieniu w układzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor52    0

założyłem pompe silnikową. nawolnych obrotach ponad 6 atmosfer.

 

założyłem pompe silnikową i powkręceniu zegara ponad 6 atmosfer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
olo1104    0
Napisano (edytowany)

doszleś z tym cisnieniem? bo u mnie to samo,na zimnym ok 8 i wycieka z kubkow i odmy?odpisz 

Edytowano przez olo1104

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tedi2
      co o nim sadzicie dane techniczne opinie wszystko o modelu
    • Przez olo1104
      Witam, pomuzcie!doslownie kapie z tej rurki między filtrami oleju,w zetorku 5245,cięzko nie pracuje,z początku nie moglem ustawic tych kubków olejowych bo pod nimi pojawial się olej teraz z tego odpowietrznika ,nie radze,co jest?
    • Przez amix
      Witam!!! Od niedawna posiadamy Zetora 7245 i w tym roku, po dopłatach planujemy wymienić opony przednie na 12.4/r 28 bądź 13.6/r 28 może zaszaleć i kupić 14.9/r 28 , a aktualnie mamy 9.5/r 28 i oto moje pytanie: Czy zgra się przód z tyłem? Dodam jeszcze, że z tyłu mamy 13.6/r 38, które również planujemy wymienić na 16.9/r 38, ale to już na następne dopłaty :angry:
    • Przez Pele94
      Witam. w kilku zdaniach przedstawię mój problem : 
      Ostatnio przeprowadzaliśmy remont skrzyni biegów oraz tylnego mostu w 7211, po złożeniu całego ciągnik   i przeprowadzeniu wszelakich prób wszystko działało jak należy , każdy bieg, wałek wom , podnośnik oraz pozostałe podzespoły. 
      Dziś niestety okazało się że coś poszło nie tak mianowicie nie działa wałek wom ani pompa, Dzwigienka załaczająca wałek wom oraz pompę ( ta po lewej stronie przy nodze )  ''Lata luźno'' bez żadnego oporu czy na włączonym silniku czy na zgaszonym ,  po odkręceniu wodzika widać że listwa przesuwa się bez żadnego problemu ale żadnej pozycji nie załącza, zauważyłem jedynie że działa w w pozycji ( wałek wom zależny od  skrzyni biegów ) wtedy wałek wom się kręci na każdym biegu  ale pompa i tak nie działa. W pozycji tz. luz z tyłu ciągnika wałkiem można swobodnie ruszać , po włączeniu na pozycje np. pompa oraz wałek wom wałkiem z tyłu nie można ruszyć ponieważ pompa robi ciśnienie i ciężko idzie ręką ruszyć. Więc wydaję mi się że  dzwignia załącza wszystkie pozycje jak się należy ale  nic nie działa. Regulowałem już linkę od tz sprzęgła 5 min ale to nic nie dało . Teraz linkę  całkowicie odłączyłem   .
      Wszystko działało bez zarzutów a teraz jest tak jak by cały czas sprzęgło było zaciągnięte 
      Problemem może być sprzęgło Wom ?  ( oglądaliśmy tarczę oraz łopatki były w dobrym stanie ) 
      Dziękuję za pomoc.   
    • Przez norgeg75
      Witam.
      Posiadam Zetor 5711C.
      Naprawiam elektrykę. Przyszedł czas na kierunkowskazy. Mam ciekawy przełącznik kierunkowskazów. Podobny do tego z rysunku 

      Czy ktoś wie jak go podłączyć?
       
      Może wie ktoś jak są opisane wyprowadzenia.
       
      Pozdrawiam Grzegorz
       
×