Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W ciężarówkach jest Adblue i nie ma z tym większego problemu. Czytałem kiedyś artykuł dot Adblue vs filtr cząstek stałych. Traktor z technologią Adblue spalił dużo mniej paliwa. Doliczając koszt mocznika to i tak sie okazuje że traktor z Adblue jest tańszy (koszt ON + mocznik) w swojej pracy!!
Traktory posiadające DPF muszą wypalac ten filtr z sadzy. W sytuacji gdy kilku krotne wypalanie filtra nie powodzi sie lub a my przerwiemy proces wypalania poprzez wyłączenie silnika. To w tym momencie niespalone paliwo dostaje sie do oleju w misce olejowej poprzez ścianki cylindrów i pierscienie. Dochodzi do rozrzedzenia oleju, zwieksza sie poziom "oleju" i konieczna jest wymiana oleju.
Z tego co wiem to zbiornik z mocznikiem jest ogrzewany i dawkowany po około 10-15 minutach. 

Opublikowano

Bez adblue i bez dpf (za to z bezobsługowym katalizatorem DOC) 120 km to chyba zostały tylko ciągniki z grupy SDF, np. Deutz-Fahr 5120, 5120C, 5115.4G.

Opublikowano

Witam,

Szukam ciągnika 100 konnego koniecznie 4 cylindry który byłby ciągnikiem do ciężkich zadań w gospodarstwie, orka, uprawa, ew prasowanie, itp. cena to około 40 tys, wiem że to niedużo, ale mam nadzieję że coś się uda znaleźć. Ciągnik byłby z czasem wyposażony w ładowacz. Wiem że w tej cenie są dostępne ZETORY i URSUSY typu 1014 itp. ale dobija mnie w tych ciągnikach skrzynia niesynchronizowana, mam U 912 i prasowanie to istna męczarnia, aż uszy bolą od zgrzytów, Więc ciągnik żeby był jak najcięższy, tani w naprawie, ale możliwie cywilizowany, czekam na Wasze propozycje i opinie

Opublikowano

Ja też proponuję zobaczyć renault ale może też 106.14 ? Co prawda 6 cylindrów ale z tego co piszą właściciele to właśnie w cięższej pracy spali podobnie a na pewno nie dużo więcej a kultura pracy w 6-cyl lepsza. Do tego ten model ma już ramę więc do ładowacza nawet lepiej ale 103.14 też jest dobra opcją, silniki fendt-a zbierają bardzo dobre opinie a do tego są dość oszczędne więc na pewno warto rozważyć.

Opublikowano

4 cylindry bo mam sprzęty du u 912 i c 360,, więc trochę śmiesznie by było ciągnik 6 garowy np do prasy, albo do tura, wolę 4 cylindry, dzięki za propozycje, ale nie wiem czy się pchać w elektronikę w tak "wiekowych" ciągnikach


renault 103 14 wygląda dość delikatnie jak na ciągnik do ciężkich prac, ciężkich w cudzysłowiu, na nasze gospodarstwo oczywiście, choć szybka skrzynia mile widziana


Case Maxxum 5120 tylko ze 90 koni ale komfort w kabinie jest przyzwoity i te modele mogą miec rewers elektrohydrauliczny.

 

Case spoko tylko za 40 tys ciężko, a boję się też o ew części bo słyszałem że drogo

Opublikowano

Renault nie jest taki delikatny, z resztą jaka ciężka praca skoro będzie zaczepiany do maszyn pracujących z c360 i 912. Widziałem jak ten ciągnik pracuje w polu i radził sobie bez problemu. Ma mocny udźwig bo latał z 4 skibową obrotówką, wcale nie taką lekką i radził sobie dobrze chociaż nie wiem jakby sobie radził na cięższej ziemii bo tam była IV, V średnia a nawet lżejsza więc dużego problemu nie było. Jeżeli bez elektroniki to też pasuje bo jest sporo z rewersem mechanicznym i ciągnik ogólnie mechaniczny. W masseyach serii 30XX są skrzynie które mają sporo elektroniki ale jeżeli dobrze się użytkuje i wymienia olej na czas to raczej nie ma z nią problemów a za to mają popularne perkinsy które również są dobrymi silnikami i przynajmniej w nich łatwiejszy dostęp do części.

Opublikowano

a co z silnikiem MWM w renówce? jakie opinie? mówię że delikatny dlatego że wygląda na lekki i nie zauważyłem ramy przy silniku, więc ciekawe jak to z turem by wyglądało


widzę ze są dość tanie bo za około 30-35 tyś można wyszukać

Opublikowano

Nie wiem czy dobrze pamiętam ale ten ciągnik ważył około 5 ton (jeśli nawet nie trochę więcej) więc na pewno nie jest lekki. Znajomy u którego oglądałem i widziałem pracę sam go sprowadził z francjii i kupił tam w dobrym stanie, przez 2 lata z silnikiem nic się nie działo. Co do silników jeśli tylko nie kupi się trupa to raczej nie ma żadnych obaw bo to dobre jednostki fendt-a, z resztą też nie miał problemów. Tylko raz coś robił w skrzyni, chyba wodziki bo już się wyrobiły a poza tym bardzo chwalił ten sprzęt. 103 właśnie nie ma ramy, 106 ma ale to już 6-cyl jak pisałem i jeśli do mniejszych maszyn to rzeczywiście nie bardzo. A U912 nie dawał rady czy po prostu zmiana a coś bardziej komfortowego?

Opublikowano

ursusy dają radę, tylko mówię, irytuje mnie ta skrzynia w 912, mam prasę bez odrzutnika bel, więc przy każdej beli trzeba cofnąć, a przerzucenie z szosowych na wsteczne bez zgrzytu to cud, w tym ciągniku sprzęgło wymyślili chyba tylko po to aby ruszać, mechanicznie jest ok, bo już wiele lat bez poważnych napraw, bardzo toporny ciągnik i mało zwrotny, tym bardziej na miękkim przodzie bez napędu do tura nie ma szans. a c 360 trochę przymały sprzęt, no i przestarzały nie ma co ukrywać

Opublikowano

Rozumiem, też mam podobnie w mtz 82 jak nie gorzej jeśli kojarzysz układ biegów w "rusku" ;-) No to np z renault jest też 95.14 (85km ), trochę mniejszy, też masywny ale też bardziej uniwersalny i inne podobne modele. O innych markach za dużo nie powiem bo nie chcę pisać o ciągnikach z którymi nie miałem bezpośredniej styczności. Za to dużo czytałem i ludzie polecają massey ferguson-y np. 3060 lub 3070 lub jego odpowiednik Landini 8880, dosyć solidne, komfortowe, silniki perkinsa - często tańsze części niż inne "zachodnie" i te starsze też mają nieskomplikowane skrzynie bez żadnej elektroniki np. seria 5XX lub 6XX.

Opublikowano

ursusy dają radę, tylko mówię, irytuje mnie ta skrzynia w 912, mam prasę bez odrzutnika bel, więc przy każdej beli trzeba cofnąć, a przerzucenie z szosowych na wsteczne bez zgrzytu to cud, w tym ciągniku sprzęgło wymyślili chyba tylko po to aby ruszać, mechanicznie jest ok, bo już wiele lat bez poważnych napraw, bardzo toporny ciągnik i mało zwrotny, tym bardziej na miękkim przodzie bez napędu do tura nie ma szans. a c 360 trochę przymały sprzęt, no i przestarzały nie ma co ukrywać

To  dorób  sobie odrzutnik , chyba mniej  zachodu niz  zmieniac  traktor  :P

 

Nie wiem czy dobrze pamiętam ale ten ciągnik ważył około 5 ton (jeśli nawet nie trochę więcej) więc na pewno nie jest lekki. Znajomy u którego oglądałem i widziałem pracę sam go sprowadził z francjii i kupił tam w dobrym stanie, przez 2 lata z silnikiem nic się nie działo. Co do silników jeśli tylko nie kupi się trupa to raczej nie ma żadnych obaw bo to dobre jednostki fendt-a, z resztą też nie miał problemów. Tylko raz coś robił w skrzyni, chyba wodziki bo już się wyrobiły a poza tym bardzo chwalił ten sprzęt. 103 właśnie nie ma ramy, 106 ma ale to już 6-cyl jak pisałem i jeśli do mniejszych maszyn to rzeczywiście nie bardzo. A U912 nie dawał rady czy po prostu zmiana a coś bardziej komfortowego?

 

 

Ja też proponuję zobaczyć renault ale może też 106.14 ? Co prawda 6 cylindrów ale z tego co piszą właściciele to właśnie w cięższej pracy spali podobnie a na pewno nie dużo więcej a kultura pracy w 6-cyl lepsza. Do tego ten model ma już ramę więc do ładowacza nawet lepiej ale 103.14 też jest dobra opcją, silniki fendt-a zbierają bardzo dobre opinie a do tego są dość oszczędne więc na pewno warto rozważyć.

Coś  ty sie uparł na te  siniki fendt-a  ??  FENDT nigdy nie robił silników :P  :D  

Opublikowano

z własnego doświadczenia polecam case 1056xl(6cyl)...za 40tys bedzie na prawde w dobrym stanie...mimo że 6 cyl pali podobnie do proximy100...jest też dużo bardziej zwrotny...ciagnik bez elektroniki(poza włącznikiem przedniego napędu)...a jesli koniecznie 4cyl to jego mniejszy brat 856xl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v