Skocz do zawartości
LUKASZ82mtz

Mtz 82 ciężko pali

Polecane posty

LUKASZ82mtz    0

witam wszzystkich moze ktoś mi pomóz kupilem niedawno mtz 82 z 84 roku ładnie sie w miare jeżdzi ale strasznie ciężko pali a na pociąg to od razu zapala czy jest jakiś sposób zeby to poprawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

yahooo777    698

Hm, i tu sie pojawia ból MTZ, zawory ustaw, sprawdź pompe i wtryski, rozrusznik może sie grzać albo przewody, u mnie dużo tego było, podgrzewacz płynu założyliśmy rok temu no i w końcu ciągnik pali w każdy jeden mróz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ysy    32

Problem morze tkwić w tryskach lub pompie paliwowej tak miał właśnie teścia mtz po wymianie tykał jak talala tylko też może mieć małego kopa na rozruszniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

tak jak koledzy radza trzeba wszystko sprawdzic pokolei bo moga byc rozne przyczyny a kreci ci rozrusznik czy zaraz wszystko siada tak jakby nie bylo pradu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

tak jak koledzy radza trzeba wszystko sprawdzic pokolei bo moga byc rozne przyczyny a kreci ci rozrusznik czy zaraz wszystko siada tak jakby nie bylo pradu??

 

ja mam taki problem że rozrusznik przekręci ze 4 razy i brakuje prądu, co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

przeczysc klemy i styki rowniez przy heblu to po pierwsze a po drugie jak krecisz to slychac takie tykanie przy rozruszniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mustang261    0

mozna zalozyc inny rozrusznik z przekladnia lub jak u nas mowia planetarny ten rozrusznik szybciej kreci , mialem podobny problem jak rozebralem stary rozrusznik i zawiozlem do naprawy to gosci sam stwierdzil ze lepiej bedzie jak doloze 100 i kupie nowy . na nowym bylo o wiele lepiej ale i tak w mrozne dni bylo ciezko , zalozylismy tez podgrzewacz wody , ciagnik zalalismy plynem i juz byl spokuj . ogulnie jest opinia ze mtz ciezko pala w zimie moj byl z roku 86

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LUKASZ82mtz    0

no koledzy przekręci pare razy i sidad myslicie ze rozrusznik szybkoobrotowy by pomógł

 

mam jeszcze jedno pytanie odnośnie wspomagania . czemu sie tak przycina to ma tak być czy da sie cos z tym zrobic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

przeczysc klemy i styki rowniez przy heblu to po pierwsze a po drugie jak krecisz to slychac takie tykanie przy rozruszniku?

klemy przeczyszczone, tykania nie słychać, rozrusznik jest szybkoobrotowy a hebla nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LUKASZ82mtz    0

mam zwykly rozrusznik a ten montaż grzałki da cos jak to sie montuje

Edytowano przez LUKASZ82mtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gores    0

Grzalka to ci ulatwi sprawe przy duzych mrozach przy tej temp jaka jest teraz powinien palic na dotyk wedlug mnie masz slabe aku,ale sprawdz wszystko klemy,hebel i przewody a moga byc jeszcze tulejki w rozruszniku na nic u mnie tez na tulejki byly zużyte i slabo krecil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Zacznij od klem i przewodów, zobacz czy nie grzeją się, czy rozrusznik nie dymi przy rozruchu. U mnie sie topiły na starym rozruszniku, ogólnie w MTZ instalacja zostawia wiele do życzenia, w belarusie rozruch mamy na 24V i tam nie ma z niczym problemów. A grzałka nagrzewa płyn do 70 stopni, blok robi sie ciepły, w środku nawet jak włączysz nawiew świszcze ciepłym powietrzem więc to duże udogodzenie, nie męczysz akumulatorów ani instalacji,jeżeli będziesz wymieniał rozrusznik to nie bierz tego małego tylko kup taki jak jest w nowych belarusach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Wymieniałem końcówki wtrysków w t-25, stare otwierały się przy 13 MPa. Mechanik ustawił na nowych takie jak powinno być (17 MPa) i powiedział, że pompa wtryskowa może nie dać takiego ciśnienia jeśli jest zużyta. Zużytą pompę można poznać właśnie po tym, że silnik na rozruszniku nie odpali a na zaciąg odpali od razu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

Też jestem za tym co kolega yahooo777 nie zakładaj tego małego rozrusznika szybkoobrotowego bo moim zdaniem jest to tylko taka śćiema ze lepiej kręcą. Musisz z min uważać żeby za długo nie kręcić bo ci się przegrzeje i takie tam. A ten duży oryginalny to jest kąkretną rzecz która posłyży ci na wiele lat. A z tym że ci słabo zapala to na przyszłość już myśl założyć mu 12/24 rozruch. Znikają problemy z odpalaniem po tej nie wielkiej przeróbce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Mi poszedł stary rozrusznik i założyłem nowy, szybko obrotowy. I już to nie było to. Te stare rozruszniki są najlepsze. A jak miałem rozruch na 24V to nie było żadnych problemów. To że zaczyna kręcić i przestaje to wina akumulatorów, mają za mały prąd rozruchowy.

Najlepiej założyć stary ruski rozrusznik i rozruch na 24V. Tam są dwa akumulatory więc tylko kable trza przerobić. I może nie zapominać o używaniu Plaka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Tak jak wyżej słabe akumulatory, a rozrusznik nie może przez to osiągnąć odpowiedniej prędkości a silnik zapalić.

Jak by kolega miał prosty miernik mógł sprawdzić napięcie na akumulatorach podczas rozruchu.

Jeśli zaczęło by szybko spadać to by była pewność.

A miernik przydał by się do sprawdzenia napięcia ładowania bo z jakiegoś powodu akumulatory siadły(chyba że już bardzo stare).

A kontrola połączeń obowiązkowa, przynajmniej przed założeniem nowych akumulatorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Nasz szybkoobrotowy super mały rozrusznik miał tendencje do grzania sie i zacinania, rozruch na 24V to najzdrowsze rozwiązanie.Nie zawsze mocne akumulatory rozwiązują sprawę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Jest na pewno świeca płomieniowa. W kolektorze ssącym i osobny zbiornik na paliwo do niej. Taki sobie patent. Troche ruskie przekombinowały. Można było prościej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrcase85    1

kolego może przewód od masy masz słaby albo wyłącznik pradu wali sprawe miałem tak w jednym mtz kupiłem nowy wyłacznik i odpalał jeszcze gorzej niż na krótko po dłuzszym kreceniu się spalił normalnie sie goracy zrobił a teraz dokrecam mase na śróbke i pali na dotyk z rozrusnikiem szybkoobrotowym. a w 2 mtz mam odpalanie na 24V a instalacje 12V i akumulatory juz są 5 rok i pali na dotyk -20 nie robi większego wrazenia na nim tylko że mam orginalny rozrusznik, 24V najlepsza sprawa jezeli chodzi o mtz i jego odpalanie polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×