Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@Adam16482, ufaj kolegom tak tak.u nas ojciec gospodarza to miał niby dobrego kolege.mają łąki obok siebie.tylko ze jak ten "dobry kolega" zaczął robić fałszywe donosy na syna jego kolegi to juz takimi dobrymi kolegami nie byli.i ten "dobry kolega" to każdemu ten sam kit wciskał ile to ten jego sprzet nie wytrzyma.wiec nie ma co wierzyc "dobrym kolegom"

Opublikowano

Czyli silnik żuka 2.1benz 70km spali mniej niż 1.6 75km vw ? :) Słyszałeś o czymś takim jak jednostkowe zużycie paliwa, sprawność, straty energii itp? Jednej krowie dasz wiadro paszy i da 15l mleka, innej dasz tyle samo paszy i da tylko 8

Opublikowano

witam zapodam wam ceny zetorkow ceny brutto

 

MAJOR 80 4X4 114800 zl z jednoobwodowa pneumatyka

PROXIMA70 4X4 133100 80-135550. 90-140550.100-145340.

PROXIMA PLUS90-140550.100-160650.110-166050.

PROXIMA POWER90-162170.100-168290.110-173390.120-178490

FORTERRA100-193790.110-201540.120-208100.130-215820.140-222350

FORTERRA HSX100-214190.110-216840.120-223370.130-232150.140-239650zl CENY BRUTTO

moja specyfikacja cenowa na FORTERRE HSX140 wyszla tak

FORTERRA HSX140-239659,00

P.TUZ 9931.00

P.WOM 10597,00

KAB LUX 108424,00

RADIO 484,00

KP420/70R24 1402,00

KT520/70R38 1099,00

OB 350KG 2924,00

 

razem 276911,00

minus rabat 10911,00

do zaplaty 266000,00

Opublikowano (edytowane)

Z racji tego że wiele osób pyta jak tam Major... To troszkę postaram się o nim napisać ... Major ma na blacie już ponad 85mth ... No ale nie ukrywam że najwięcej robi z całej trójki ... Najpierw napiszę o ciągniku potem o turze ... Wiadomo jest to najtańszy ciągnik z oferty Zetora... Mój jest z ładowaczem, dodatkowymi obciążnikami, kogutem, radiem, listwą dolną, osłoną na wał napędowy krokodylem i szuflą, szerszymi oponami radialnymi za którego dałem 124600zł ... Cena myślę korzystna jak na 77KM pod maską, tym bardziej rewers mechaniczny w standardzie. Kabinka Polska Koja ... Brak szyb atermicznych a wnętrze strasznie plastikowe ale idzie się do tego przyzwyczaić, siedzi się optymalnie, fotel nawet wygodny tylko po raptem 15mth się rozkręcił ale imbus i do dzisiaj dzień jest spokój... Skrzynia chodzi naprawdę fajnie jedynie sprzęgło mogło by chodzić znacznie lżej, skrzynia zsynchronizowana nic nie zgrzyta rewers chodzi ciasno i uważam że to jest spora zaleta... Silnik proximy z turbiną i IC bardzo żwawy aż niekiedy za żwawy :D i nie łakomi się jakimiś super ilościami paliwa ... Co do podnośnika nic nie powiem akurat bo nic ciężkiego nie podczepiałem, ale za to haki w standardzie :) Ciągnik muszę pochwalić za całość mechaniczną bez zbędnej elektroniki... Wkurza jedna rzecz załączanie napędu jest w dźwigni ale zapomnieli zrobić jakieś kontrolki sygnalizującej kiedy jest załączony i często można o nim zapomnieć ... Ktoś na forum pisał że jest on głośny szczerze muszę powiedzieć że nie jest tak jak w aucie ale jest znacznie ciszej niż np. w Zetorze 7211... Co do mocy 77KM naprawdę nieźle sobie radzi w tej obudowie woziłem nim ququ to sąsiad głową kiwał jak wjeżdżałem że nawet kołami nie obrócił... Co do tura to tak naprawdę ma tylko naklejkę Zetor System, faktycznie jest to Metal-Fach... Tur już tak może nie zachwyca, mimo że wysoko podnosi, że fajnie ten joy chodzi to wyciągnięcie bolca przy jego demontażu z ciągnika od strony szybkozłączek i wężów graniczy z cudem i trzeba się nieźle nagimnastykować... to strasznie mnie irytuje tym bardziej musieliśmy go całego tak naprawdę jeszcze raz poskręcać bo zapomnieli o tym w Agromie ... Udźwig bez obciążenia tyłu nawet spory, ładowałem obornik krokodylem 1,5m i szczerze raz mi tył poderwało do góry... Czyli wypiszę wady i zalety tak w skrócie jakie zauważyłem przez to 85mth:

Zalety:

- cena

- cały ciągnik mechaniczny

- stosunkowe niskie spalanie

- spora moc i siła

- niezła skrzynia biegów z rewersem mechanicznym

- szklany szyberdach (super sprawa w turze)

- dobre opony po tych 85mth nawet nie zdarły się na karbach napisy z rozmiarem

- haki na ramionach podnośnika w standardzie

- wysokość ciągnika (dla mnie to ogromna zaleta)

- pewnie o wielu rzeczach zapomniałem :D

 

Wady:

- skręt mógłby być większy

- brak szyb atermicznych

- plastikowe wnętrze

- brak kontrolki od załączonego napędu

- fatalne ściąganie tura

- ciasno działające sprzęgło

 

Na razie bez żadnych awarii i oby tak dalej ;) Na pewno za jakiś czas dopiszę jeszcze co u Majora słychać :)

 

Uważam że Major 80 jest idealnym ciągnikiem dla mniejszych gospodarstw za wysłużone C-360 czy Zetory serii 7XXX ... Myślę że nawet gdy coś padnie za parę lat naprawi się to samemu tak samo jak w wyżej wymienionych ciągnikach ... Mimo kilku niedociągnięć Major oferuje naprawdę dużo sam rewers jest do np. tura niezbędny... Może to nie jest jakość dawnego Zetora ale cena moim zdaniem rekompensuje wszystko nawet te drobne niedociągnięcia które np. po gwarancji można uzupełnić (np. kontrolka od załączonego napędu) ...

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

formalnie 1200kg udźwigu ale podnosiłem z przeciwagą ostatnio 1500kg

Opublikowano

Zwiększ rozstaw ciągnika, i wtedy możesz wkręcić ogranicznik do tego stopnia aż błotniki przy maksymalnym skręcie nie będą kolidowały o ramę tura. TO NAPRAWDĘ DUŻO DAJE. A i ciągnik przy turze będzie bardziej stabilniejszy przy zwiększonym rozstawie (sprawdzone na PROXIMA 65)

Opublikowano

Witam,

Od dwóch dni jestem w posiadaniu nowego Zetora Majora.

Chciałem się podzielić pierwszymi uwagami odnośnie spalania.

Stan początkowy licznika: 1,75 mtg

Bak zatankowany do pełna weszło 71,169 litrów

Ciągnik od dilera miał do przebycia odcinek drogi 83 km (asfaltem)

Obroty podczas jazdy były w granicach 1700-1800 obr./min

Po przebyciu tego odcinka wystukało dokładnie 5,75 mtg i ciągnik ponownie został zatankowany do pełna – weszło dokładnie 18 litrów .

Spalanie 4,5 l/mtg.

Jeśli macie inne dane odnośnie spalanie Majora 80 to proszę się nimi podzielić.

Opublikowano

agrotechnicZ165 i masz rację :D modelowo wygrał bezapelacyjnie ... Do tej pory jest wielki szał na te ciągniki ... U nas w rodzinie po nas jak zobaczyli to teraz też zakupili :P Ostatnia sztuka na okolice w dobrych pieniądzach z 2013, od stycznia 2014 ceny ciągników poszybowały w górę ... Jak się pytałem u dilera to cena na tą chwile podskoczyła o prawie 10 tysi za podstawę ... Przez to nawet mieli zrezygnować z niego znajomi ale udało mi się ostatnie sztuki wyczaić z tamtego roku jeszcze :P I mają co prawda droższego ode mnie ale bez porównania z tym rokiem...

Opublikowano

Zetor zaryzykował i to była jego najlepsza decyzja. Wiadomo, tani ciągnik to i nie ma oczekiwać po nim jakiejś kosmicznej jakości. Jak wprowadzą modele 50, 60 i 70 to dopiero wtedy pojawi się ich więcej. Jak na razie powiedziałbym że 80-tka była eksperymentem czy się przyjmie na rynku.

 

Nie żebym jechał inne firmy ale jak rodzimi producenci chcą nadgonić to niech się postarają. Zwłaszcza firma która przeniosła się do Lublina i poza "legendą" nie oferuje za wiele. :P

Opublikowano

Zetor Major 80 z ładowaczem to traktor dla małych i średnich gospodarstw rolnych.

 

Zetor wprowadzajac wiersie 50,60,70 Majora rozkwitnie na polskim rynku - zależy też od ceny...Major 80 z ładowaczem to wydatek 130 tys. PLN brutto - nie dużo/nie mało ale nowy...

 

Ja sam bym był zainteresowany zakupem jeszcze Majora 50 w wersji 2WD - zastąpić całkowicie Ursus-360.

Opublikowano

witam jestem w posiadaniu Zetor Major odkilku dni ciągnik spoko ale żeby go odpalić to masakra przy obecnych mrozach, może coś pomoże instalacja grzałki której zapomnieli mi włożyć u dilera. W porównani z farmtrac 675 ciągnik dużo bardziej zrywny i lepiej wyważony

Opublikowano

alf25 odpalić?? -15 stopni u mnie ciągnik od 3 dni stoi na dworze dzisiaj podchodzę podgrzałem 2 razy świeczki i zapalił od strzała bez najmniejszego ale ... Może masz jakąś lipną ropę??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v