Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kris14    261

Witam.

Przeglądając dzisiejszą dostawę fachowych czasopism rolniczych znalazłem informację że Zetor w "dalszej perspektywie" chce rozpocząć produkcję nowych, małych, prostych modeli które nazwie Zetor Major.

Miały by być to ciągniki o mocach 50-70KM.

 

Co najciekawsze, producent chce zastosować w nich silniki Zetor, Perkins i John Deere.

 

Myślę że ten temat będzie dobrym miejscem do dyskusji i zbierania wszystkich informacji o tej serii.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    1338

A jest jakieś zdjęcie w tej gazetce?Na polskim jest tylko chyba jeden cięgnik o mocy 48, jeśli zetor by zaczął robić ciągniki wiarę tanie to może popyt by miał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6530    0

W RPT był tylko krótki opis tych zetorków ale niestety żadnego zdjęcia nie było.


widły 50zł, śipa 40zł ,wyrzucanie obornika bezcenne!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomi382    99

jeśli byłby w cenie MTZ i mniej to byłby nr jeden na rynku i weięcej by zarobili niz z wysokimi cenami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro30    10

Z "pewnego" żródła wiem że ZETOR zamierza powrócić do produkcji modelu z przed paru lat czyli 5340 6340 7340 a co z tego będzie zobaczymy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    167

ale przecież tak robią wielkie koncerny samochodowe.

 

FIAT: był bravo i po jakimś czasie powrócił, była pięćsetka i powróciła była panda i od 2003 jest panda.

Pojazdy kiedyś wyrobiły jakąś markę i teraz starsi ludzie słysząc że pojazd wraca są nim zainteresowani.

A to że do pomysłu przywracania starych modeli sięgnął producent traktorów to zwykły marketing.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    61

Major fajnie sie kojarzy :)

ja pamiętam starego 3011 dawno temu u dziadka :)


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Informacja z RPT 1/2012

Pomyliło mi się, już poprawione ;)

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malopolanin64    399

Ale żeby jeszcze produkowali z tą jakością co wtedy. Ale co do silników to nie wiem jak rozwiąża normy spalania, czy te silniki nie stracą na tym bo jak wiadomo to już młodsze czy to 33xx, 53xx czy tam większe mają już takie tłumika w sobie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    263

ci japonczycy to maja dziwne pomysly caly swiat idzie do przodu a oni do tylu,japonia zawsze byla awangarda produkcji motoryzacyjnej wiec moze to wypali,sam bym byl chetny.

 

dla zdziwionych zetor to od paru lat japonska firma.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    382

W RPT 1/2012 też jest o tym wzmianka. Ogólnie potwierdzone są tam słowa użytkownika @Kris14.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETOR7711    1

fajnie by bylo jak do srzedarzy trafily by stare zetory. sam bym sie ustawil w kolejke po nowego 7745turbo na duzych kolach :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek45    17

Wydaje mi sie, ze to bedzie zetor antar. W Poradniku rolniczym nr 4 z 22 stycznia jest wykres i na samym dole jest zetor antar, to chyba jest ta nowosc.

Edytowano przez bartek45

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pirell    0

Antar to ciągniki dla krajów rozwijających się czyli afryka, bliski wschód. Np. do Iraku ma trafić bodajże 1500 sztuk. U nas te ciągniki są niedostępne ze względu na wysoki poziom emisji spalin Tier 2. Z tego co mi wiadomo to mają być to ciągniki takie właśnie jak 52xx-72xx, z tym że cena powinna być gdzieś taka jak za MTZ-a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale normy te dotyczą ciągników nowych o ile się nie mylę. Więc po zarejestrowaniu takiego za granicą będą trafiać do nas. Wszystko się da obejść.


FUNKMASTER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pirell    0

Oczywiście, ale wątpię że producent ciągników będzie się "bawił" w takie obejścia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez przemrolnik
      ZETOR 7211
       
      DaneTechniczne:
       
      Rok produkcji: 1987r.
      Silnik typu : Z7201 4cyl.
      Pojemność : 3595cm3
      Moc: 66km przy 2200obr./min
      Pojemność zbiornika paliwa: 70L
      Wysokość na kołach r28 to 265cm
      Wydatek pompy hydraulicznej to 30L/ 160Bar
      Udźwig TUZ to 2400KG
      Opony Tył/przód to 16.9r28/ 7,50-20
       
      Skrzynia biegów to 10/2, Bieg 4 i 5 synchronizowany.
      WOM zależny/niezależny 540/1000obr/min
       
      Ceny za taki model górują od 25tyś do 35-38tyś.
      Jest u mnie od nowości, czyli od 1989r.
      Pracuje z agregatem uprawowym 3m i pługiem 3skibowym UG.Jest to ciągnik główny,pracuje na 10ha.Mtg to ma około6-5,5tyś Niewiem ponieważ w tej serii zetorów często siadały te liczniki mtg.
      Remontu silnika nie było od nowości, ale już powoli się szykuję.
      Usterki: Usterek z winy ciągnika niebyło, były tylko z winy użytkowania. A mianowicie siłownik pomocniczy się posypał, tzn. od siania nawozów i płukania wodą ma wżery, i się nie nadaje już do niczego. Po 4tyś mtg. Około. Poszła tarcza sprzęgłowa. Po ponad 5tyś mtg, poszedł Simmering między skrzynią biegów a tarczą sprzęgłową, koszt to około300zł, z robotą.
       
      Koszt serwisowania: wymiana oleju kosztuje około 100zł. Filtry paliwa to groszowe sprawy.
       
      Kabina bardzo komfortowa, sczelna, cicha, duża. Praca w tej kabinie jest przyjemnością. Jest także w kabinie ogrzewanie, szyberdach.
       
      Silnik jest bardzo wytrzymały(jeszcze nie remontowany, i nie pali oleju) Około 6tyś mtg. Ma w obecnej chwili.
       
      Wom jest dobry, lekko się włącza.
       
      Spalanie, szacuję mniej więcej około 7-10 litrów na godzinę ciężkiej pracy.W transporcie spali około 5-6 litrów ON na godzinę.
       
      Opinia na temat 7211 wg. mnie jest bardzo dobra, Bardzo mało awaryjny ciągnik, komfortowy, łatwy dostęp doczęści.
       
      Plusy:
      +duża kabina,
      +wspomaganie,
      +szerokie opony,
      +zmiana prędkości reakcji tylnego TUZ,
      +trzy regulacje podnośnika, D M P. (D -siłowa M- mieszana P-pozycyjna)
       
      Minusy:
      -Spalanie.
       
      Ponowny zakup?
      Oczywiście że tak.
    • Przez radek5314
      Gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych w Zetorze 10540 w ktorym miejscu dokladnie?
    • Przez jafar21
      Panowie czy to objawy slizgajacego sie sprzęgła czy może wzmacniacz momentu?
      Może jest na to jakis sposób żeby uniknąć rozbiórki na części pierwsze. Pozdrawiam 
      20190402_120007.mp4
    • Przez lexiflexi
      Witam mam taki problem ze wspomaganiem, że cieknie mi olej z pompy wspomagania z pod tego dekielka co jest na śruby przykręcony... Tam jest jakaś uszczelka czy oring ??? I mam taki problem jeszcze że cięzko sie na miejscu kręci prawie jest to nie mozliwe... W 5211 serwo działa jak marzenie, jak orbitrol... Natomiast z silnikiem jest taki problem że cięzko pali ( pali troszkę lepiej jak sie go przepompuje ale NIEZNACZNIE), kopci na jasno niebiesko, nie ma takiej mocy jaka powinna być w tym ciągniku, OLEJU NIE BIERZE, na zimnym silniku po odpaleniu nie da sie jechać, jak się nie trzyma na gazie bo lekko się popuści pedał sprzęgła a on zaraz gaśnie, nie idzie go tez rozpędzić z małych obrotów na polu ( w kultywatorze 2,1 m cięzko to zrobić z obrotów ok 1200 bo go muli, trzeba dodać gazu tak na 1500 minimum i wtedy jakoś jedzie na 3 biegu nie ma mowy o jakiejkolwiek robocie, bo się dusi i spada z obrotów, dodam, że mam w nim koła z tyłu 16.9R28...) W silniku słychać na którymś garze stuki, jak się rozgrzeje słychać już mniej, ma problem w transporcie z przyczepą 4,5 t załadowaną żytem ... silnik także pracuje nie równo, kopci na jasno niebiesko niezależnie od temperatury silnika ( jak jest ciepły to dymi ale troche mniej, a na zimnym totalna lokomotywa, dla porównania mam 5211 on na zimnym tak do 65 stopni kopci na niebiesko , później już bezbarwne spaliny niezależnie od obrotów i obciażenia). W pługach 3 zwykłych polskich radzi sobie gorzej od 5211 mimo ze ma przedni napęd...Za wszelką pomoc dziękuję  Dodam jeszcze że korygowałem niedawno kąt wtrysku, dałem do roboty głowice ( 2 były pęknięte, więc kupiłem nowe ), tłoki mają komorę 54 mm, zmieniłem też pompkę zasilajacą bo ciekła i nie trzymała cisnienia... stan ciągnika poprawił się ale na taki stan, jaki opisuję powyzej ( wczesniej NIC nie dało się nim robić)
    • Przez tomek14
      Witam założyłem do zetora 7211 nową pompę oleju silnika i wymieniłem filtr bąk na pp i ciśnienie wzrosło do 6 na zimnym silniku a przy temperaturze silnika 70-75 stopni jest 5-6 . Czy ciśnienie nie jest za wysokie? bo słyszałem że wysokie ciśnienie może wypłukać panewki i że te modele nie lubią wysokiego ciśnienia.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.