Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

W Topie wyczytałem że w 2013 Największy model forty może by przystosowany do silnika 6 garowego :) W tym roku ma by jakiś system do podnośnika,znacznie ułatwiający np. orkę-utrzymujący stałą głębokośc i coś tam jeszcze ,Forty mają by bardzo bogato wyposażone i te nowe ciągniki>>major<< które mają miec bardzo duże kabiny takie jak 7211 . W tym roku foty będą miały szerszy o 10 cm rozstaw osi a w 2013 o 20 cm :)xD -seryjnie mówię

Opublikowano (edytowane)

Gdyby zetor zmodernizował np serie 3320-7340 to wcale nie buło by problemu ze sprostaniem norm emisji spalin.

Belarus zmienia osprzęt silnika dokłada commonrail'a zmienia głowice dodaje elektroniki i nagle powstaje 820.4 czyli ciągnik prosty, wprost z pod siekiery ale dalej ta sama skrzynia kabina są tylko drobne zmiany jak maska filtry ale układ napędowy posiada maksymalną ilość części produkowanych od kilku dekad.

Nie chce mi się wierzyć że zetor nie mógł by produkować serii np 3320-7340 modernizując silnik na potrzeby norm euro.

jako że w prosty sposób rozwiązali problemy takie jak włączanie napędu/blokady - elektro-pneumatyczne

i jest tutaj na af jakaś osoba z zetora niech pokaże to kolegom konstruktorom

równie dobrze mogli by wprowadzić:

 

gaszenie kluczykiem (jak niewiedzą to niech napiszą

rozruszniki z przekładnia jak np w proximie

klimatyzacje

przenieść dźwignię zmiany biegów na prawą stronę (jak niewiedzą w jaki sposób mogę im dwa sposoby pokazać byle się odezwali)

spryskiwacz tylnej szyby

przenieść tłumik na słupek kabiny a na drugi rure ssącą do filtra powietrza)

zamontować podnośnik mita jak w proximie( a nawet prosty ehr zamontować lub przycisk szybkiego podnoszenia na max wysokość)

załączanie WOM przyciskiem i hamulec WOM

deska rozdzielcza kmgy jak w np xx41

w pełni zsynchronizować skrzynie i reduktor

rewers w standardzie

przenieść dźwignie reduktora i wom z podłogi na podest siedzenia (linki bowdena panowie)

zrobić porządny układ filtracji oleju skrzyni biegów (jak w obecnych proximach).

zamiast tych tulejek na wale przedniego napędu niech pojawią się krzyżaki (lub o 5 cm przedłużyć tuleje)

i dodać jeszcze odrobinę komfortu

 

 

Można by jeszcze sporo dopisać ale niestety

Panowie z Zetora i tak nie posłuchają użytkowników a później zdziwienie że sprzedaż spada jeżeli konkurencja już to ma... ale... trochę chęci panowie i zetor wróci do dawnej świetności

Edytowane przez 6441Marcin6441
Opublikowano
w pełni zsynchronizować skrzynie i reduktor

rewers w standardzie

O ile pozostałe to faktycznie raczej 'kosmetyka', to synchronizacja skrzyni i rewersu to praktycznie inna skrzynia. Musieliby ją dać z innego modelu lub zbudować od podstaw...

 

Na pewno byłoby wzięcie na to, czego przykładem jest NH - najwięcej sprzedaje serii TD. Tyle, że zetor już oferuje ciągniki na tej samej półce. Jedyna sprawa z majorami to sentyment dawnych użytkowników. Bo o tej trwałości co dawniej, to można zapomnieć.

Opublikowano

Wydaje mi się że trzeba poczekać do jakieś większej wystawy, mam na myśli AgroShow 2012, może do czego czasu coś przygotują.

 

Szukałem jakiś bardziej szczegółowych informacji u naszych południowych sąsiadów ale też cicho.

Opublikowano

ja mam takie marzenia żeby wygrać w totku parę milionów i jechać do zetora żeby mi wyprodukowali nówke zetora 7211 , obojętnie ile by kosztował , byle by był wyprodukowany tak, jak w tamtych czasach , dla tego byłbym za aby odświerzyli stare modele zetora, bo nawet iż są stare to do dziś górują na gospodarstwach, a gdyby znów je produkowali to według mnie nie ośmieszyliby się na rynku a może i nawet wzbiliby się do góry , bo brakuje tych 50-70 konnych ciągników

Opublikowano (edytowane)

 

Dobra, a więc ogarnijmy ten temat.

 

 

 

 

Na Agro Show 2012 został zaprezentowany nowy Zetor Major 80.

 

 

 

Ciągnik w wersji podstawowej kosztuje 107 tyś Brutto.

 

 

 

Foto:

 

 

 

dscf09122erlr.jpg

 

 

 

 

Specyfikacje:

 

 

 

 

skanowanie0001rpob0.jpg

 

 

 

 

skanowanie0003t6pz9.jpg

 

 

 

 

Kabina nie jest żadna Koja tylko oryginalna zetorowska. Po prostu poszli po kosztach i tak wyszło, Mi się bardzo podoba.

 

 

Edytowane przez rotor32
Opublikowano (edytowane)

Prawdę mówiąc liczyłem, że nowy Zetor będzie prawdziwym "ciągnikiem dla ludu". No i rozczarowanie... Mam nadzieję, że jeszcze doczekam się ciągnika, który oferując zetorowską jakość będzie kosztował "normalne" pieniądze.

Edytowane przez stasiex
Opublikowano

@rotor32 a jak masz przekładnię 12x12 to jak wyglądają biegi jeżeli nie ma rewersu? Na dźwigni masz 4 pojedyncze biegi do przodu i do tyłu? :P Jak masz układ o takiej samej liczbie biegów przód-tył tu tam jest rewers.

Opublikowano (edytowane)

@rotor32 Kabina jest produkcji Koja i nie rób ludzi w konia. Bardzo prosto poznać, że jest to polski wyrób, bo jest bardzo podobna do kabin jakie są montowane w Farmtrac'ach/Ursusach czy Farmerach

A szczególnie lusterka, które są identyczne jak mam w Farmtrac'u :)

Edytowane przez Ursusc385

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v