Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podnośnik w moim Zetorze od jakiegoś czasu zachowuje się dziwnie. Gdy zaczepię coś cięższego to po rozgrzaniu na podniesionych ramionach opuszcza trochę i podnosi z powrotem do góry. Po prostu "faluje" maszyną na podnośniku. Po opuszczeniu ramion słychać w środku obudowy podnośnika specyficzne brzęczenie-syczenie. Po wyłączeniu pompy dźwięk ustaje. Gdy zostawię podniesione ramiona w górze i zgaszę silnik to powoli się opuszczają. Szukałem informacji na ten temat ale zdania się różne: rodzielacz lub oringi w nim, zespół tłoka z cylindrem lub zawór przeciążeniowowy lub filtr oleju. Czy ktoś zna 100% procentową przyczynę tego zachowania?

 

Drugie pytanie: Żeby dotrzeć do rozdzielacza trzeba kabinę ściągać?

Opublikowano

niestetnie nie da sie bez rozbierania na 100% powiedziec co est przyczyna. zeby dobrac sie do podnosnika trzeba wyjsc siedzienie, podloge pod siedzeniem oraz ta czesc kabiny miedzy blotnikami pod tylnia szyba i wtedy mozna spokojnie wytargac podnosnik

Opublikowano

ja u siebie w 5211 tez tak mialem tzn opuszczal i podnosil.... u mnie to byla wina tloka ale to ladnych pare lat temu bylo to nie pamietam dokladnie czy tam są jakieś pierscienia czy gumowe uszczelniacze w kazdym razie jak to wymienilem to bylo juz git... a dobrac sie do to tak jak wczesniej Arek pisal przez podloge z tego co wiem to w zetorach jest stosunkowo dobry i malo awaryjny...

pozdrawiam

krzysiek

Opublikowano

ja miałem to w 2 zetorach 7211 i wymieniłem tylko gumowe uczczelniacze no ale rozbierania troche jest dostaniesz sie tendy pod siedzieniem blache odkrecasz cała od kabiny a pózniej juz nie jest trudno :D

Opublikowano

Nie chce zakladac nowego tematu wiec napisze w tym :)

 

Mam uszczelniac ramiona podnosnika w zetorku 7011 i pomyslałem sobie z tatuskiem ze moze by tak calego uszczelnic :) Zeby nie opuszczal itp-ale nie wiem zupelnie jak sie za to zabrac :) Nawet nie wiem gdzie rozkrecac :P Mozecie dac pare wskazowek?

 

I jeszcze jedno ile moze kosztowac caly komplet uszczelek? :)

Opublikowano
Nie chce zakladac nowego tematu wiec napisze w tym :P

 

Mam uszczelniac ramiona podnosnika w zetorku 7011 i pomyslałem sobie z tatuskiem ze moze by tak calego uszczelnic :) Zeby nie opuszczal itp-ale nie wiem zupelnie jak sie za to zabrac :) Nawet nie wiem gdzie rozkrecac :) Mozecie dac pare wskazowek?

 

I jeszcze jedno ile moze kosztowac caly komplet uszczelek? :)

Kiedyś wymieniałem uszczelki w 5211. Trzeba rozkręcić podłogę , dalej robota prosta. Koszt pierścieni bardzo mały. Z tego co wiem to masz słabszy podnośnik, może w ramach remontu zmodyfikować do modelu 7211. Zakresy zmian nie znam, warto popatrzeć w katalog części.

Opublikowano

robota jest identyczna jak w 60 wiec nie ma problemu[oprocz rozbiorki polowy kabiny :P ] dwoch silnych chlopow i do roboty,co do przerobki to silownik trzeba gdzies umocowac[nie wiem czy dobrze pamietam ze one nie maja silownika wspomagajacego] rozdzielacz ,weze.a pompe mam pod chlodnica wiec sie nie wypowiadam.

Opublikowano

U mnie w 5211 tak samo sie działo, falował poprostu, góra dół.. wymieniłem pierscienie na tłoku i oringi i pomogło:D dobrze tez jest odrazu popatrzyc czy ten filter co zbiera metaowe zanieczyszczenia i go przeczyscic i sitko wymienic, on sie znajuduje pod spodem przed mocowaniami dolnego zaczepu ,taka duzo jak by sruba B)

Opublikowano

ja w swoim zetorze 7211 też niedawno wymieniłem bo też opuszczał tylko 2 manszety a pierścienia nie ruszałem bo był dobry a ze starych manszet tylko małe kawałki zostały a reszta nie wiem gdzie sie podziała

Opublikowano

ja mialem tak w 7745 przy ciezszej maszynie ktora byla na podnosniku to az caly skakal ciagnik majster mowil ze to wina rozdzielacza ale tego nierobilismy bo i tak byl do sprzedania. chyba rozdzielacz kosztuje cos 1400zl niewiem dokladnie

Opublikowano

rozłożyc latwo ale żeby złożyc i dobrze chodziło to druga sprawa.Sam robiłem ze 3 miesiące temu w 360 i te uszczelniacze i napsuł mi krwi ten podnosnik bo nieszło dojsc do ładu jak żłozyłem i musiałem drugi raz ściągać.Teraz ma sie juz dobrze i faktycznie wymiana pomogła.Przedte, to pute ramino opadły za 2min. a teraz zrobiłem teścik i zapiołem opryskiwacz(pusty) i juz 2 dzień trzyma i nie pusci

Opublikowano

Mam zamiar naprawić podnośnik w moim Zetorku,i mam pytanie jak wyregulować rozdzielacz żeby nie był taki czuły.To znaczy jak założe coś ciężkiego to jak troszke opuści to zaraz podnosi,albo jest tak że słychać że pompa podaje olej na rozdzielacz aż silnik lekko zchodzi z obrotów a podnośnik nie unosi.Uszczelniacze na tłoku raczej są w dobrym stanie jak zostawie z podniesioną maszyną to trzyma kilka godzin nim opuści 20 cm

Opublikowano

W całym zakresie tak masz ? Jak dasz dźwignię do samego końca to cofnij ją 1-2 cm bo jak zostawisz na samym końcu to tłok jest przy końcu i go wypycha i wtedy olej (nadmiar) leci nie tylko przez rozdzielacz ale i przez dziurę w cylindrze i się cofnie i tak w koło. A jak dasz te 1-2 cm mniej to nie doleci do końca tłok i nie powinno falować

Opublikowano

U mnie było podobnie, pompa dawała olej co było słychać a podnośnik ledwo co podnośił. Winny był zawór przeciążeniowy, który jest przy pompie na dole w deklu.Po wymianie wszystko się unormowało, a ten stary zawów rozebrałem z ciekawości i

środek był dosłownie wypolerowany przez sprężynę i kulkę.

Opublikowano

Tak się dzieje w całym zakresie i czy olej jest zimny czy rozgrzany,podnośnik dzwiga bez problemu nawet podniesie się mu przód tylko to ciągłe unoszenie lub wycie pompy mnie denerwuje.Lekko to on u mnie nie ma ale daje rade, kuzyn ma 7211 u niego opuści 5 cm podniesie i jest spokuj.Bez żadnego wycia pompy lub ciągłego podrzucania maszyny.

Opublikowano

Poszukuję części od podnośnika która mi ostatnio poszła przy podczepianiu pługa. Ta część znajduje się po prawej stronie podnośnika i umożliwia regulowanie ręczne podnośnika od wewnątrz kabiny. Gdzie mogę dostać tą cześć i jak ona się nazywa żebym wiedział jak się o nią pytać.

Tą część zaznaczyłem na czerwono

i10015_problem.jpg

Opublikowano

Witam kolegę - sory że się nie przywitałeś - co do części to na teraz mam przed sobą katalog części od zetora - zamówisz go na allegro ale jeśli potrzebujesz coś na wczoraj opisz jak to wygląda postaram się pomóc , w tym na czerwono jest sporo różnych drobiazgów ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
    • Przez Gospodarz18882
      Tak jak w temacie, podnośnik opuszcza po zgaszeniu ciągnika, po 5 minutach cięgna są już w dolnej pozycji. I z ciężarem i bez. Po rozebraniu siłownika na tłoku jest tylko jedna uszczelka i jej stan jest jak na zdjęciu, może być ona przyczyną? z tego co widzę można ją kupić tylko zamawiając z włoch.





    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?
    • Przez PiotrUrbaniak
      Witam grono, Chcę podnieść moc w moim Zetor Forterra HSX 110 mr.2013. Obecnie ma 107 km i bardzo dobrze sobie radzi, ale teraz potrzebuje podwyższyć moc do 137 km. Moje pytanie to: Jakie firmy polecacie do tego typu operacji? Ile płaciliście za podwyższanie mocy w Forterce lub Proximie? Jakie są efekty? i czy jesteście zadowoleni? Dodam że mój Zetorek ma mechaniczną pompe paliwa a nie Comon Rail. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v