Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.

Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?

  • Like 1
Opublikowano

moze jakos zle zamontowana i poprzez drgania coś się ułamuje i cieknie ? albo jaki lipny materiał

 

 

 

Moze i lipny,tak jak wszystko teraz,ale za kazdym razem nowa kupowac to nawet najgorsze chinskie rzeczy dluzej wytrzymuja.A montaz raczej dobry zreszta tam nie ma co pomylic- dwa przewody,dwa kolanka.

Opublikowano

jak masz nowa to uwazaj na szklane drzwi lubia same pekac bez powodu i piec stow w plecy a wracajac do tematu nagrzewnicy to czy mozna ja jakos zaspawac bo ma dziure juz sprawdzalem powietrzem.

Opublikowano

Jak wiadomo rozgrzewająca się ciecz powiększa swoją objętość i w druga stronę też stygnie kurczy się. Więc aby nam nie rozwaliło chłodnicy od nadmiaru cieczy w układzie korek chłodnicy ma zaworek a nawet dwa(Przynajmniej w większości samochodów). Jednym wypuszcza powietrze gdy temperatura wzrasta ciecz się rozszerza więc i ciśnienie rośnie, Korek chłodnicy ma za zadanie utrzymywać odpowiednie ciśnienie w układzie. Jeśli źle działa ciśnienie jest za duże i może rozsadzić, rozszczelnić najdelikatniejszy element chłodnice- nagrzewnice.

A drugi zaworek ma za zadanie wpuszczać powietrze z powrotem do układu gdy temperatura cieczy spada więc ciecz się kurczy.

 

To taka moja krótka :lol: :rolleyes: teorja dlaczego psuje ci się nagrzewnica

 

Jak ciepły ciągnik chodzi to przyjrzyj się czy węże chodnicy nie są jakoś bardziej naprężone, spuchnięte.

Opublikowano

Dzisiaj odebralem stara nagrzewnice - mechanik mi ja zalutowal i zaloze ja i zobaczymy. Zamiezam tez wymienic caly płyn,. bo podobno tez moze byc to przyczyna,chociaz ten na ktorym chodzil ma jak byk napisane ze :do chłodnic aluminiowych.Jak bedzie działac przyjze sie jeszcze tym wezykom-nowa oddana do sklepu ciekawe jaki bedzie werdykt?

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Znalazłem identyczny problem jak mój opisany na tym forum w listopadzie 20011 o przeciekającej nagrzewnicy, lecz odpowiedzi się nie doszukałem. Założyłem już trzecią i po miesiącu się rozciekła, płyn wymieniłem, korek otwiera się przy 1,5at, dokładnie tak samo jak w innej Proximie z tego samego roku, bo mam dwie. Może ktoś miał podobny przypadek bo raczej to niemożliwe żebym trafił na trzy sztuki z wadami fabrycznymi. Dodam że na nagrzewnicach pisze Delphi Made in Poland.

Skoro znalazłeś taki temat to trzeba było w nim zapytać, a nie zakładać 2 kolejne nowe tematy ¬¬ Połączyłem z istniejącym, a Ty otrzymujesz ostrzeżenie

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano
kolego cieknie przed zaworem czy za, o ile dobrze myślę masz taką sama jak u mnie w 7341 wymieniales sama nagrzewnice czy całość z obudową ? wydaje mi się że to jednak części słabej jakości są i z tad taki syf idzie masz gwarancję to wymieniaj do skutku aż ci dadzą sprawna najgorzej że jest sporo pracy aby to wymienic
Opublikowano

Cieknie z cieniutkich rureczek w części grzewczej. Na nagrzewnicy pisze Delphi Madein in Poland, na drugiej pisało coś innego ale po wygooglowaniu okazało się że to ten sam zakład tylko nowy właściciel. Trzecią kupiłem razem z obudową silnikiem itd. była opisana Zetor. Wszystkie wyglądają identycznie w najmniejszych szczegółach.

Opublikowano

U nas też tak było, oryginalna wytrzymała 10 lat a dwie następne nawet miesiąca. Ojciec się wkurzył i znajomy z rurek miedzianych wyspawał nam "nagrzewnice" i przynajmniej nie kapie w kabinie

Opublikowano

Szukam przyczyny, coś musi być nie tak, nie sądzę żeby fabryka produkowała same buble, firma Delphi jest znana a na następnej było logo firmy podległej Webasto, to też nie kogucik.

Opublikowano

Od nowości był Fridex, dopiero teraz przy trzeciej wlałem inny i też się rozciekła. Znasz kolego takie przypadki z proximami czy zgadujesz? Jeżeli znasz i wiesz że to przez płyn napisz, wymienię jeszcze raz z powrotem na Fridex. 

Opublikowano (edytowane)

Powinien być fridex bo jest do aluminiowych układów zaleca to zetor. Teraz jest tak że jak nie stosujesz tego co zalecane to niema co s się dziwić że jest źle. Z przeciekającą nagrzewnicą jeszcze się nie spotkałem jednak chłodnice ciekną i to często. Ja jeszcze nie dolewałem płynu a już by się należało muszę gdzieś kupić ten fridex innego nie doleję. 

Zetor teraz robi traktory z bardzo kiepskich materiałów więc niema co się dziwić że to wysiada jednak aż nie możliwe że przez kilka miesięcy i cieknie. Niema innej opcji jak chemiczne zniszczenie tej nagrzewnicy ciekawe co by było jak by ją zalał płynem jaki nalewasz do układu i zostawił poza ciągnikiem czy po jakimś czasie by przeciekła. 

A jaki płyn stosujesz/

Edytowane przez leszekd
Opublikowano
1 godzinę temu, leszekd napisał:

Płyn chłodzący fridex wyraźnie pisze w instrukcji.

Każdy nowoczesny pojazd ma aluminium w układzie chłodzenia, Nie znam płynu który by nie mógł być stosowany w tych układach. Problem jest jeżeli zmienisz płyn ze starego tzw. krzemianowego na nowszej technologi, ale to problem zupełnie inny. 

Opublikowano

A jaki to ten krzemianowy ??

Może i każdy płyn ma inhibitory korozji aluminium jednak nie wierzę że płyn za 20 zł za 5 litrów jest taki sam jak ten który kosztuje 20 zł za 1 litr.

Opublikowano (edytowane)

mam 5 lat nagrzewnicę (kompletną z nawiewem z aukcji Allegro) ,ale włoskiej firmy Diavia  (montowaną fabrycznie  przez Zetora)  i żadnych przecieków .Także może spróbuj takiej poszukać . W układzie płyn Prestone

 

Edytowane przez DarekD
Opublikowano

Na pierwszej i trzeciej pisze "DELPHI hearter gd 20 DIAVIA Made in Poland" i data produkcji, na drugiej było coś co po wpisaniu w google przekierowywało na stronę Webasto.

Płyn oryginał Fridex Stabil i shell efekt ten sam.

Nadal nie mam jasnej odpowiedzi jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia chętnie przeczytam. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v