Skocz do zawartości

[Ursus C-360] Zalety i wady!


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

bobytempelton Wiem o co ci chodzi ale w tym ciągniku w przekładni ta zęby są prawie proste. Szybkom nabierają luzu, wyrabiają się i potem żadne ustawianie nie pomaga a nawet jeśli to na chwilę. Niestety. Wiem jakie są zasady ustawiania przekładni kątowej, przerabiałem to, w swojej 40-ce bawiłem się z tym ale ustawić to prawidłowo w 40-letnim ciągniku jest niemożliwe.

 

To niestety słaby punkt tego ciągnika i nic tego nie zmieni.

 

 

Opublikowano

Zgadzam się z przedmówcą, zbyt proste zęby to przyczyna nieszczęścia w tylnym moście u c-360. Regulacja jest bardzo trudna i wymaga mega dokładności, co w tym ciągniku jest wręcz nieosiągalne. Większy skos na zębach powoduje inną współpracę i łatwiej jest trafić z ustawieniem. Przykładowo w c-330 często mimo dużych luzów na przekładni głównej tylny most nie huczy tak jak w 60-tce. Nie wiem czy jest jeszcze jakiś ciągnik z przekładnią główną o tak prostych zębach? (prócz podobnych do c-360 jak zetor 4011)

Opublikowano

ok 380 zł kosztuje kpl koło talerzowe+tryb atakujący ursus 360 to jest totalne masło, alternatywą jest zetorowski zamiennik kosztuje ok 510 zł ma mniejszy moduł zębów bardziej zakrzywioną linie zarysu zęba , jest wykonany z materiału o niebo lepszego niż ursus i oczywiście pasuje do c360. nie pamiętam jaki to typ zetora w sklepie wam powiedzą. Ja jeżeli składam przekładnie kątowe to tryb atakujący maluje sprayem a później kręcę nim, w zależności od śladów jakie odbiją się na kole talerzowym koryguje ustawienie obu kół. I nie wyje i nie wycina zębów przynajmniej przez jakiś czas, dopóki nie pojawi się luz...

Opublikowano

Wady: głośny,zwonnice,słaby komfort w kabinie, wyjąca skrzynia biegów

Zalety: silny, dobry traktor na średnią gospodarkie, szybki , nadaje się do każdej maszyny np: Prasa (tylko nie zawielka) przyczepy pługi itp

Opublikowano

Największym minusem jest brak 4x4 :mellow: .Podomierz produkowali kiedyś 360 4x4 ale ruscy zabronili bo polacy nie mogli mieć czegoś lepszego :P ale nie wiem czy to prawda gdzieś to słyszałem :rolleyes:

 

PS.My mieliśmy c360 i zamieniliśmy go na zetora 6945 i uważamy że zetor przegrywa tylko zwrotnością :D

Opublikowano

Ciągnik fajny sam taki posiadam . Bo mam 14.9-28 Stomil które mają ponad ... 16 lat . Ale ciągnik nie był katowany i zostało jakieś 40% bieżnika . Na razie nie ma kiedy kupić opon i przełożyć bo zaczęły się żniwa i nie ma czasu a do mokrej podorywki pasuje zwiększyć uciąg . Przełożę z obciążniki z przodu , na tył ale to i tak mało . Ile można założyć obciążników ( pierścieni ) na koła z tyłu ?

Gdzie takie kupić po ile ?

Opublikowano

Pierscieni to możesz załozyc i 20 wystarczy odpowiednio dobrać długie sruby/pręty

Ja mam po 4 na kole, ale planuje jeszcze po 1 dołożyc (mam tura)

 

Od czego masz allegro ? trudno poszukać ?

Opublikowano

Mam pytanie czy opony 16.9R28 nie zaszkodzą c-360 ? Znaczy czy sprzęgło nie będzie cierpiało i czy zmieści się pod tymi nowymi kabinami . Bo nie wiem czy brać te czy oryginalne 14.9R28 ? Cena troszkę większa ale jakie korzyści . A i jeszcze mam pytanie . Jak bardzo przedni napęd w ursusie ogranicza zwrotność ?

Opublikowano

????

 

ja mam w ursusie szerokie koła o numerach chyba 14 na 28 i na 19 co takiego i na mokrych teranach to daja sobie radę ale mam ursus c 360 na woskich koła to tylko co wjade na pole i juz nim siedze a ty drugim co mam szerkie koła to 3 bieg i gaz do podłogi i idzie :P

 

co ty mam piszesz wolny podnośnik i głosiny u mnie jak wymieniałem pompę wzmacnianą w ursussie c 360 i mam agregat uprawowy 2,8 co on wazy tam 560 kg to ja spokojnie podniosę na wolnych obrotach a mozesz nie lejesz oleju do skrzyni to się nie dziw a jaki olej wlewasz do skrzyni bo ja wymieniałem pompę to sposzcziłem stary olej i zalałem go hipolem 6 przekładniowym i haduliczny jest taki

Opublikowano

"ja mam w ursusie szerokie koła o numerach chyba 14 na 28 i na 19"

16-letni kolego coś ci się pomyliło z tymi rozmiarami.Pewnie chodziło o 14.9/28 a to standardowe opony do tego ciągnika.

Opublikowano

Kolego pamiętaj że nie tylko pompa się wyrabia w układzie hydraulicznym i do każdego przypadku trzeba podejść indywidualnie. Wina pompy to MOŻE 40% przypadków niesprawnego podnośnika. Poza tym to nie jest pompa wzmocniona tylko pompa o PODOBNO wiekszym wydatku a to juz dwie różne sprawy.

Opublikowano

haha zwrotny. Dobre sobie. W oranym polu to jeździ jak chce i potrafi ręke urwać. Na orałem się dzisiaj sporo to jeszcze wiem jaki on skrętny. Czasem trzeba się po trzy razy ustawiać, bo kola jadą gdzie chcą, a nie tam gdzie są skierowane. Ogólnie uważam, że to do d..y ciagniki są, ale na lepszy mnie nie stać niestety. A co do tych wad, które nazywacie zaniedbaniami no to mam inne zdanie. Jak coś się regularnie psuje i trzeba to naprawiać co roku czy co dwa lata to jest przegięcie, a co do łatwości naprawy i tanich częściach to powiem tak, wolałbym, żeby się nie psuł i nie musiałbym go naprawiać, a te tanie części to składają i odlewają po pijaku chyba, bo taką tandetę jak teraz robią polskie zakłady to śmiech na sali.

Opublikowano

A ty może 60tki nie masz. Uważasz, że w zaoranym polu jest łatwo skręcić tym ciągnikiem? Ja nie potrafię, ale może za głupi jestem do tego ciągnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v