Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :)

Chciałbym założyć światła na dach do swojego Ursusa 4514, ponieważ gdy jest ciemno ciężko pracuje się z ładowaczem przy standardowym oświetleniu. Poprzeglądałem trochę internet i chciałem się dowiedzieć jak sprawdziły by się takie światła w tej roli: http://moto.allegro.pl/swiatla-halogeny-listwy-dzienne-led-12v-i1857044236.html Zapewne ładnie by wyglądały ale czy doświetlały by chociaż na 3-5m przed ciągnikiem, żeby było widać dobrze łyżkę albo widły?

Opublikowano (edytowane)

Moim zdaniem nie widziałem takie światła w samochodach i one są tylko jako krótkie lub postojowe ale bardziej jako postojowe :D słabo świecą nigdy nie widziałem aby ktoś jechał na tych światłach jak jest ciemno :) a długość ich świecenia wynosi ok 1m

Edytowane przez piotrek6211
Opublikowano

Kolega @wojtal24 ma racje. To są światła do jazdy dziennej i na pewno nie nadają się do oświetlania obszaru przed ciągnikiem. Załóż porządne reflektory robocze i wykonaj do ich podłączenia odpowiednią instalacje i będzie dobrze.

Opublikowano

Załóż normalne reflektory robocze na żarówkę H3 i będzie ok. Nie kombinuj z ledami jak koledzy radzą, bo efekt może byc marny, ponieważ nikt jeszcze nie testował ledów do oświetlenia. Nie zapomnij tylko zainstalowac przekaźnika przed wyłącznikiem jak będziesz montował lampy robocze, bo jak podłączysz je bezpośrednio pod wyłącznik, to szybko Ci się on wypali (u mnie w sumie chodziło to z 5 lat i wyłączniki padły ale mało używam halogenów).

Opublikowano (edytowane)

Jak to nikt nie testuje ledów przeciez prawie wszyscy offroud'dowcy maja pazakladane ledy.Pobieraja malo pradu sa odporne na wstrzasy i maja bardzo wytrzymala obudowe i swieca o wiele lepiej niz zarowki.Tylko ich wada jest cena.Zwykla lampa ma ok 1500lumenow a led 20 ma chyba 3600 lumenow wiec chyba jest porownanie

Edytowane przez Bawidamek
Opublikowano

A halogeny ledowe zakładają do maszyn które dużo pracują w porze nocnej. I to co pisze kolega na offroadzie też mają ledowe.

 

Ja ostatnio w domu wkręcałem diodowe żarówki w miejsce energooszczędnych. Tzn wziąłem tak dla testu. Diodowa 2W świeci jak 40W w zwykłej żarówce a światło o niebo lepsze z diodowej.

Opublikowano

Jak to nikt nie testuje ledów przeciez prawie wszyscy offroud'dowcy maja pazakladane ledy.Pobieraja malo pradu sa odporne na wstrzasy i maja bardzo wytrzymala obudowe i swieca o wiele lepiej niz zarowki.Tylko ich wada jest cena.Zwykla lampa ma ok 1500lumenow a led 20 ma chyba 3600 lumenow wiec chyba jest porownanie

Miałem na myśli kogoś z naszego forum, kto mógłby się wypowiedzieć jeśli takowe testował.

Opublikowano

Witam.

Czy myślał ktoś z was o założeniu LEDowych ( lub niekoniecznie ) świateł do jazdy dziennej do ciągnika? Szczególnie myślę o założeniu takiego czegoś do ursusów ciężkiej serii bo tam te żaróki R2 mają niską trwałość i często się przepalają, a jeździmy dużo po drogach publicznych więc światła się swięcą.

Jak to podłaczyć, chyba trzeba osobny włącznik? Jakieś pomysły , sugestie macie?

Opublikowano

Światła do jazdy dziennej w samochodzie są zwykle tak podłączone, że zapalają się w momencie włączenia zapłonu. Gdy włączasz "zwykłe" światła, to tamte muszą zostać wyłączone.

W ciągniku najprostsze wyjście to tak jak piszesz, osobny włacznik i podpiąć się pod jakiś bezpiecznik, lub dać nowy i to by było tyle w temacie :)

Opublikowano

Cenna uwaga aczkolwiek wiedziałem już o tym. Policja jak zatrzymuje auta i ma dzienne to parzą na kloszu czy jest RL.

No na alledrogo jest pełno tych lampek, ale chodziło mi o jakiś polecany model co by dobrze świecił i nie spalił się po 2 miesiącach.

 

Generalnie większość tych lampek jest do siebie podobna są dwa typy

1)okrągłe - coś jak halogeny w autach w zderzaku

2) listwy diodowe - 2 listwy z różną ilością diód.

Co by lepiej pasowało do ciągnika. Niebardzo widze gdzie można by zamontować w ursusie 12xx takie lampy? jakoś w atrapie przedniej? Czy może gdzieś przy kabinie bliżej?

Opublikowano

no właśnie nie wiem czy będzie ok, bo w przepisach jest mowa o umieszczeniu świateł. Minimalna i maksymalna wysokość jest określona - to akurat byłoby spełnione. Ale odległość między lampami jest jakaś określona chyba 40 czy 60 cm i tu by był problem.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie może, bo nie ma homologacji. Jazda zakończy się zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nic to nie da, bo lampa ma homologację tylko w przypadku stosowania żarówek. Jeżeli zastosuje się cokolwiek innego zamiast żarówki, cała lampa traci homologację.

Opublikowano
Nie może, bo nie ma homologacji. Jazda zakończy się zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.

oczywiscie jesli kontrola to zauwazy, bo watpie aby kazali mi odkrecac szklo/plastik

zwykle patrza na to czy swieci, choc wielu jezdzi bez jakichkolwiek swiatel

Opublikowano

Podepnę się pod temat, bo pytanie mam z zakresu.

Chcę dołożyć dodatkowe światła do TC56. Miałyby być to halogeny na żarówce H3. Pytanie jest takie, czy dokładając po jednej lampie do już świecącej lampy bardzo nadwyrężę instalacje elektryczną?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

To nie jest pytanie z zakresu tego tematu i w zasadzie od razu powinieneś dostać ostrzeżenie. Co do Twojego pytania, to nie możesz dołożyć dodatkowych lamp. Przewody i tak pracują na granicy wytrzymałości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez waldek315
      można zamontować w ciągniku halogeny dalekosiężne??
    • Przez lemysz1
      Witam. Mam problem, poniewaz od pewnego czasu przestały działać mi halogeny na dachu oraz nie działa obrotomierz(mth liczy normalnie). Bezpieczniki są ok (przynajmniej te które znalazłem, żarówki też ok. Jak włącze światła to normalnie wszystko sie podświetla na tabeli przełączników tam gdzie włącza sie halogeny, ale jak włącze to nie działają. Cóz może być przyczyna? Może ma jeszcze gdzieś schowane bezpieczniki? Pozdrawiam
    • Przez Filtheor
      Przestrzegam przed kupnem lamp grzewczych firmy HELIOS o mocy 170W. Zakupiłem 10 sztuk, każda z nich niby ma działać 5000h...a działały max miesiąc. Niby atrakcyjna cena, chciało się zaoszczędzić, ale jednak nie wyszło. Główną "awarią" w tych lampach są nadpękające bańki.
       
      Odradzam
    • Przez Misiaul
      Chciałbym zakupic do moich przyczep takie lampy jak są na tej aukcji http://allegro.pl/przyczepa-brandys-9t-agro-bss-brandyska-i3207777248.html na zdjęciu nr 3,4,5. Szukałem ale nie mogłem znaleźc. Jakiego producenta są te lampy ? Opłaca się je kupowac ? Montował je ktoś czy nie ?
    • Przez Jurek12
      Witam mam taki oto problem posiadam w zetorku dwa reflektory robocze podłaczone pod przekaznik, a zasilanie do przekaźnika i włacznika mam od wycieraczki. Rzecz polega na tym, ze gdy odpalam ciągnik lampy na chwile sie zapalaja i gasną.
       
      Przy okazji drugą sprawa były ostatnio problemy ze stacyjka po włozeniu kluczyka zupełnie nic sie nie działo ani kontrolki ani wskaźniki nie działał, ale po wymianie bezpieczników jest ok.
       
      Wiec chciałbym poprosić kolegów o radę z góry dziękuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v