Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Masa ciągnika się nie zmiemi, a on jest po prostu za lekki. I skrzynia nie jest do tej mocy projektowana. Można jeszcze dołożyć turbo do D-240 na 90KM ale w kwestii użyteczności ciągnika nic to nie zmieni.

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie potwierdzam to że ciągnik jest za lekki ja zamierzam dołożyć na tył jeszcze po dwa obciążniki na koło i może styknie a na przodzie wystarczy te 8 obciążników i waga tuza około 50kg 

Edytowane przez darekchmiel1991
Opublikowano

Panowie szybkie pytanko , na kole zamachowym mam jedna dziure co ten trzpień wpada , i on jest od górnego punktu tłoka czy poczatek tłoczenia paliwa ? Traktor mtz 82 z 1987r

Opublikowano

panowie chciałem dzisiaj sprawdzic ustawienie pompy. Odkręciłem przewód z pierwszej sekcji i odkreciłem ten kołek.. Otworu nie ma. gdy odkręciłem rozrusznik okazało się że jest po tej stronie co rozrusznik. o co kaman?

Opublikowano

ogarnąłem już ;) było wszystko jak należy prawie. Delikatnie przestawiłem pompe i o wiele lepiej pali. jeszcze luzy zaworowe musze sprawdzić. Jak wygląda sprawa luzów. Ustawia się na rozgrzanym i jaki luz? ).25 czy 0.3

Opublikowano

Witam 😉mam mały problem z odpalniem belarusa, problem jest gdy odpalam go 1raz długo kręci i daje biały gesty dym? Wystarczy że wyjadę z garażu zgaszę i pali od obrotu walu. Dodam że tuleje tłoki nowe głowica, wal, pompa po regeneracji. Kat wtrysku ustawiony poprawnie nawet lekko przyspieszony. Praca ładna miękka, dobrze się wkręca na obroty. Dodam że przed remontem miał tak samo. Moje pytanie takie czy może być przestawiony rozrząd? Bo składając nie ustawiałem na fabryczne znaki tylko tak jak się ustawiło? 

Z góry dziękuję za odpowiedź i jakieś podpowiedzi. 

Opublikowano
chrzan86 napisał:

Moje pytanie takie czy może być przestawiony rozrząd? Bo składając nie ustawiałem na fabryczne znaki tylko tak jak się ustawiło? 

Ty tak poważnie? Jakimś cudem z grubsza udało Ci się to ustawić. Skoro piszesz że przed remontem było to samo to raczej nie wina rozrządu. Ruski ciężko palą szczególnie w chłodne dni. Mojego np bez świecy to pewnie ponizej 10°C już bym chyba nie odpalił. Kręci, puszcza jasny dym a złapać nie może. Wystarczy podgrzać świecę i pali po kilku obrotach. Co gorsze, przed wymianą tłoków, pierścieni i uszczelki pali lepiej. Wszystko wskazuje na to że albo uszczelka jest grubsza albo tłoki mają większe komory spalania i teraz ma mniejszy stopień sprężania.

Opublikowano

Po prostu myślałem że to wina pompy wtrysków ale teraz wszystko jest ok więc wpadł mi do głowy ten rozrząd sprawdzę jak będzie plil z świeca. Dzięki za Odpowiedź pozdrawiam 

 

Opublikowano

Jeżeli chcesz go szybko odpalić, zatkaj wlot filtra powietrza, rozrusznik rozpędzi wał, powoli wpuszczaj powietrze. Nawet przy słabym akumulatorze tak odpalam.

Opublikowano (edytowane)

Czytałem wasze posty i nigdy nie robiłem w żadnym ciągniku ustawianie zapłonu. Ale zauważyłem że po regeneracji pompy w MTZ nie spala mi paliwa ale zapala ciągnik normalnie. kopci mocno nawet na ciepłym silniku.

Poprawce mnie jak coś źle zrozumiałem:

1. obracam ten trzpień

2. obracam kołem korbowym w prawo aż trzpień wpadnie

3. odkręcam całkowicie ten przewód pierwszego wtryskiwacza

4 zdejmuję pokrywę od pompy 3 śrubki

5. odbezpieczam dwie śruby i odkręcam całkowicie od tej tarczki z otworami nie zdejmując tarczy

6 obracam w prawo środkową śrubę co idzie w pompie aż drgnie paliwo w pierwszej sekcji?

7 Chcę ustawić wcześniejsze spalanie to przestawiam dwie śrubki w prawo kręcąc dalej pompą  o oczko na tej tarczy?

Edytowane przez MariuszKlim
Opublikowano

Przeczytałem, ale nie wszystko zrozumiałem.

Na poczatku jak chcesz ustawiać to daj dźwignię gazu ręcznego prawie do oporu czy tam na 3/4. Potem odkręć sobie rurkę od pierwszego wtryskiwacza. Następnie jak zakrecisz wałem korbowym w prawo i ruszy Ci się paliwo na pierwszej sekcji to możesz poszukać sobie w okolicach tego położenia koła zamachowego dziury na owy kołek. Jak już ucelujesz kołkiem to dla lepszych efektów wizualnych i dokładności można wykręcić rozrusznik i z jednej śruby zrobić wskaźnik na zęby wieńca i zaznaczyć punkt w którym wchodzi kołek( takie to ułatwienie, że nie trzeba we dwóch ustawiać i dobrze widać ile brakuje bo z tym kołkiem to takie macanie, ale do zrobienia). Jak już zobaczysz ile Ci brakuje to odkręcasz sobie trzy śrubki z pokrywki, a następnie dwie śrubki które blukują fasolki w środku. W którą strone się przyśpiesza a którą opóźnia nie powiem, bo już nie pamiętam, ale radzę robić to w jak najmniejszych ruchach bo jak wyprzedzenie będzie zbyt duże to bedzie fest twarda praca silnika lub wcale nie bedzie chciał chodzić. Jak już ustawisz to co teoretycznie chcesz to zrób próbę obracajac wałem korbowym i obserwujac drgniecie paliwa na sekcji i dziurę w kole zamachowym na kolem lub przy rozruszniku jeśli zrobisz sobie znak tam.

 

Minus ustawiania na fasolkach jest taki że nie zawsze ucelujesz idealnie w to co byś chciał gdyż jest to skokowe ze względu na konstrukcję. W c 360 można to zrobić bardziej precyzyjnie, ale co zrobić. Mam nadzieję że rozumiesz.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v