Skocz do zawartości
MarcinO10

belarus 820 turbina

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
MarcinO10    6

Witam

Trafiłem na aledrogo na gotowy zestaw montażowy turbiny: aukcja

Ciekawi mnie, czy pozostałe części silnika wytrzymają? Są takie same jak w wersji turbo? Pewnie należy zwiększyć dawkę paliwa na pompie wtryskowej?

W aukcji jest mowa o przyroście mocy na poziomie 25 KM, realnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelzaza    5

Nie radziłbym. Turbina w krótkim czasie może zjeść ci silnik w krótkim czasie jeśli jest on nie przystosowany. Jeśli się jednak zdecydujesz to należy wyregulować pompę pod tym kątem. Co do przyrostu mocy to liczyłbym na ok 95KM ale wyraźnie wzrośnie również moment obrotowy. Mimo wszystko moim zdaniem nie warto robić takiej przeróbki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Silnik teoretycznie niczym sie nie różni, znajomy do MTZta założył trzy lata temu turbo, zostawił 2200 obr i nic sie z nim jak na razie nie stało, a pracuje jako ciągnik główny na czterdziestu ośmiu hektarach.


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

SZYMANOX    377

Silnik w wersji turbo i normalnej to jedno i to samo .Przy montażu należy pamiętać o zwiększeniu dawki paliwa a także luzu zaworowego na zaworach wydechowych i dodaniu chłodnicy oleju .Jeśli jest to taka sprężarka jak w 1025 to 25 KM jest możliwe . :)

Edytowano przez SZYMANOX

Powered by BELARUS 952///FIAT 880 DT /// ZETOR 7211/// URSUC C-330/// WŁADYMIREC T-25///
Wiceprezes KPK Kumurun Team

Księga życzeń i zażaleń na PW/GG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

952 podkręć z 1800 do 2200 to zobaczysz wtedy co sie z nim będzie działo xP


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    377

Podkręcę jak sobie ochraniacze słuchu kupię :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :


Powered by BELARUS 952///FIAT 880 DT /// ZETOR 7211/// URSUC C-330/// WŁADYMIREC T-25///
Wiceprezes KPK Kumurun Team

Księga życzeń i zażaleń na PW/GG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

nie zapominajcie że doładowane silniki MMZ miały tłoki pokrywane jeszcze czymś (zapomniałem czym) także jest różnica i czasami zwykłe mogą nie wytrzymać :blink:


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slaw17    22

Powinny być inne tłoki i końcówki wtryskiwaczy, poza tym w silnikach z turbiną tłoki są dodatkowo chłodzone olejem przy pomocy dodatkowych kanałów.


antyfan AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

W tłokach do turbo jeśli się nie myle pierwszy pierścień jest osadzony w metalowej wtopce. Patrząc na katalog części to kupa podzespołów różni się numerem katalogowym ale czy są między nimi różnice to nie mam pojęcia. Tyrbiny są w wersji TKR-6 i TKR-7. Ta druga ponoć mocniej ciśnie. Na YT kupa filmów jak zakładają do mtz-ta turbiny. Wiekszość to węgry i z tego co widać to silniki chodzą. Więc może nia ma aż tak znaczących różnic.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

tylko mtz z turbo mają:

 

- większą chłodnicę

- chłodnicę oleju i wymiennik ciepła przy filtrze oleju

- silnik wykonany z mocniejszych materiałów

- + żeby była ta moc +20KM to musi być też dawka paliwa zwiększona, tak jest w MTZ Belarusie 1025 którego jestem posiadaczem, silnik prawie ten sam co w 820, ale dawka paliwa większa, obroty też i silnik lepiej wykonany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    13

Znajomy do mtz 82 dołożył turbo z tego większego, dorobił chłodzenie - chodzi już 5rok, i nic sie nie psuje. miły gwizd podczas pracy jest :D

Moc nie do porównania, minimum 20km wiecej. wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie piotrze:)


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101
i co wam z tych 20 km więcej jak i tak to samo będziecie ciągnąć 1025 jak i 820

no cóż - wiele nie da ale czasami potrzeba te 10-15KM aby nie redukować pod górkę z przyczepami, czasem się przyda jak się wpadnie na ciężki ił którego jest może z 10-15 metrów i trzeba by redukowac a tak uda sie przeciągnąć brony czy agregat nie naciskając sprzęgła.

Sam stałem przed wyborem 820 czy 952, wybrałem 952 m. in ze względu na większą moc której zawsze lepiej mieć więcej niż mniej.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    49

Odpowiednio eksploatowany 820 daje radę z pługiem 4x43(obrotowym)na ciężkich glebach IIkl.A ile koni ma Ursus 904 bo miał co robić z pługiem 4x40(zagonowym)na podobnej glebie.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Jestem ciekaw jak mój z 4x40 pójdzie zagonie. Silnik nie wydaje się byc wyje*** Bo nie kopci na czarno niby, zobaczymy. Piotr jakim biegiem orzesz ?


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1489

widze kontrowersyjny temat

ja mowie ze silnik do turbo musi byc delikatnie odprezony wieksza komora spalania ale to mozna uzyskac poprzez grubsza uszczelke pod glowice (tak jest fabrycznie ) wymagana jest chlodnica oleju

chlodzenie denek tloka jak rowniez i tloki powinny byc inne (pierscienie na tlokach rowniez pierwszy chyba nawet zatopiony jak to juz ktos wczesniej pisal)

korbowody i wal jako tako powinny wytrzymac chociarz jak by byly wzmocnione te zeczy to by bylo kapitalnie juz

i oczywiscie inne wtryski dawka paliwa ale to juz wiadomo inaczej bez tych zabiegow nie uzyskamy za wiele mocy mocy a silnik bedzie sie niszczyl i bobrze by jeszcze bylo jak by taki uklad posiadal intercooler

takie jest moje zdanie

Edytowano przez Uziu92

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Kupię opony 480/65/R28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

mam mtz 952 on ma dokładnie 1900 obrotów na max i niby 90 km co by było jak bym zwiększył obroty na 2200 jak mają wszytkie modele mtz? miało by to jakiś wpływ na silnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1489

turbina mogla by wytworzyc za duze cisnienie jezeli nie posiada zaworu upustowego co by za dobre dla silnika napewno nie bylo


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Kupię opony 480/65/R28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

pierdu, pierdu napewno 820 nie pójdzie w pługu obrotowym 4x43 w orce na zimę w glinie - mój w zagonie 4x40 w orce na zimę ma co robić ( ja mam 1025) na glinie to do 6km/h a na innych ziemiach do 7km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    13

widze kontrowersyjny temat

ja mowie ze silnik do turbo musi byc delikatnie odprezony wieksza komora spalania ale to mozna uzyskac poprzez grubsza uszczelke pod glowice (tak jest fabrycznie ) wymagana jest chlodnica oleju

chlodzenie denek tloka jak rowniez i tloki powinny byc inne (pierscienie na tlokach rowniez pierwszy chyba nawet zatopiony jak to juz ktos wczesniej pisal)

korbowody i wal jako tako powinny wytrzymac chociarz jak by byly wzmocnione te zeczy to by bylo kapitalnie juz

i oczywiscie inne wtryski dawka paliwa ale to juz wiadomo inaczej bez tych zabiegow nie uzyskamy za wiele mocy mocy a silnik bedzie sie niszczyl i bobrze by jeszcze bylo jak by taki uklad posiadal intercooler

takie jest moje zdanie

 

to albo to, przecież intercooler chłodzi turbine. wink.gif a chłodnica oleju silniku to już inna baja, nie tak potrzebna jak ICR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Stopień sprężania jest chyba inny. Jeśli się nie myle to wolnossący 16 a turbo 15,1. Czyli pierwsza różnica większa komora sprężania. Dawka paliwa musi być większa o tyle o ile więcej powietrza jest upchane w cylindrze turbo, do tego dochodzi podciśnieniowy korektor który akurat można zamontować na zwykłej pompie bez problemu. Patrze na schemat smarowania silnika d-240 i d-245 i nie widze jet-oil. Według mnie mógł by sprubować. Przyrost mocy fabryczny do 90 koni to nie wiele i mało ważne bo przyrost momętu jest kolosalny z 296 na 396. To dane z instrukcji 920 wolnossącego i 950 doładowanego. Ciekawe jest że w ruskiej instrukcji jest mtz 100 i 102, ma doładowany silnik d-245, obroty silnika 2200 a nie jak w 950 1800 i moc 73,50kW. Czyli ponad 95 koni. Ma też mocniejszą sprężarke tkr-7. Myśle że ryskie wiele nie kombinowali zakładając turbine i jeśli chodzi o silnik to ma zapas żeby to spokojnie wytrzymać.

 

Kolego inter... nie chłodzi turba tylko rozgrzane powietrze wychodzące z turbiny zanim trafi do silnika. A turbine chłodzi olej a bardziej obciążone szczególnie w silnikach benzynowych dodatkowo woda więc jak najbardziej chłodnica oleju silnikowego jest wskazana. WE mtz-cie jest chłodnica oleju pytanie tylko czy na tyle wydajna.

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    49

Jestem ciekaw jak mój z 4x40 pójdzie zagonie. Silnik nie wydaje się byc wyje*** Bo nie kopci na czarno niby, zobaczymy. Piotr jakim biegiem orzesz ?

Zawsze 1500-1650 obr.silnika prędkość 7,5do 8,1 bieg to VI zając, lub VII żółw, lub VIII żółw,


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

a ja akurat patrzyłem do książki którą dostałem jak kupywałem 1025 i tam jest napisane w danych technicznych że 820 i 1025 mają taką samą komorę spalania, stopień sprężania też tylko spalanie większe czyli te 20 koni jest wymuszone zwiększoną dawką paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r niesprawności w nim to nie działający przekaźnik wom oraz problem z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgla od razu opadają. Czy ktoś mógł by mi poradzić jakie mogą być przyczyny tych usterek? 
    • Przez Lukasz9696x
      Witam kupiłem ciągnik jumz ktory poprzednio był koparko spycharką przerobiłem go na ciągnik rolniczy i mam problem ktory dotyczy przeglądu mianowicie jest napisane ze to pojazd specjalny i nie moge nigdzie w okolicy zrobić przeglądu czy mozna coś z tym zrobić ?
    • Przez emergency12
      Witam, Planuje kupić belarusa 952.6 (identyczny jak 952.5 tylko z podwójnym wtryskiem ad blue). Jak oceniacie ten ciągnik? 952.5 kosztował 123 tys brutto, 95km. warto dokładać pieniędzy do lepszego ciągnika na 20ha?
    • Przez czesio200
      witam mam problem z ładowaniem w moim mtz 82 z 2000r ładowanie jest ale słabe wymieniłem regulator na nowy i dalej jest to samo czyli bez świateł jako tako ładuje a na światłach wcale. miernikiem wyszło że ładuje na 11 z groszami i na zegarze pokazuje podobnie. co może być przyczyną jeśli alternator to jaki kupić nowy tzn są różnej mocy 700 i 1000W który kupić? do alternatora ida tylko 2 kable gruby i cienki. Aku są 2X 12V 125ah
×