Skocz do zawartości
slaw17

Rozrzutnik obornika TANDEM 6T

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
slaw17    22

Witam!

 

Chce kupić rozrzutnik obornika 6T, na szerokim ogumieniu, wałkami ślimakowymi z burtami do zielonki. Właściciel zaśpiewał mnie 27tyś. za niego.

 

http://allegro.pl/nowy-rozrzutnik-obornika-tandem-6t-prod-gwar-ce-i1705143390.html

 

Czy ktoś z was użytkuje ten rozrzutnik?

Jak się sprawuje?

 

P.S. Proszę nie pisać komentarzy typu kup sobie apollo lub warfamę ponieważ ma tylko 27tyś do wydania z mr i interesuje mnie tylko nowy sprzęt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel20    49

Żelastwo od prywaciarza to nie to samo co stare warfamy, czy wyroby z Dobrego Miasta. Jeśli masz zamiłowanie to majsterkowania to ja bym proponował Ci kupić za te 8/9 tyś używane 6t i to odszykować, ale jeśli interesuje Cie tylko nowy sprzęt to zadzwoń do Igametu, tam przynajmniej jest to w ocynku i są chyba wersje 8t.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubu365    1

ja kupilem owijarke od tego faceta i nie polecam jest zrobiona byle jak i wszystkie czesci sa niskiej jakosci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dyczko0    22

A czego się można spodziewać za 27 tyś. nie powiem bo sprzedaliśmy kilka takich rozrzutników i klienci zbytnio na nie narzekają.

A za 27 tyś. nie spodziewaj się w nim super wykonania i super części, tyle ile dajesz za coś kasy tyle dostajesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slaw17    22

@dyczko wiem że za 27tyś. nie mogę się spodziewać jakości Warfamy czy Metalfacha. Interesuje mnie bardziej to czy to nie jest totalny bubel który po kilku sezonach należy zezłomować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielek24    2

ja na jesieni tez planuje kupić 6t.I jak się tak rozglądałem to za prywaciarza z chamulcami i fakturą wychodzi prawie 29tyś a ostatnio byłem na składnicy i stała warfarma n218 i odziwo z nadstawkami kosztuje 35 tyś brutto.Więc za te 5-6 tyś które dokładamy nie dość,że mamy nadstawki to jeszcze i markę a nie jakies rzemiosło na sztuki klepane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyczko0    22

slaw17 : zależy ile będziesz tego używał, jak będzie jeździł na okrągło cały rok to i po roku by czekał go remont, plusem jego jest to, że jest wzorowany na starych modelach rozrzutników a co za tym idzie duża część części pasuje do niego od starych rozrzutników które są dostępne w większości Agrom bądź na drugi dzień na zamówienie

 

A jeśli będziesz go używał kilkanaście razy w roku to spokojnie przepracuje kilka bądź kilkanaście lat przy odpowiedniej konserwacji i przeglądach.

 

danielek24 : sprawdź rocznik tej Warfamy bo coś cena trochę za niska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielek24    2

nie no nówka sztuka,sam po chwili jeszcze raz chodziłem zapytac czy oby nie jest to cena netto a on na to,że brutto 35.300 bo kosztuje 37,500 ale z miejsca 2tyś upustu(pierwszy raz tam byłem) ale składnica konkretna,unia,valtra itp... a nadstawki ponoć są w standardzie,lecz mi wydaje się że mu sie zmylało z pionowym adapterem ale nie wiem na pewno. mimo wszystkoacenka spoko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slaw17    22

Dokonałem wyboru i zamówiłem "Moskita 3" http://moskit.kalisz.pl/ .

@Dyczko0 zaproponował mnie rozrzutnik Zbych za 30tyś. (6T, wałki ślimakowe, nadstawki) ale po namyśle wybrałem Moskita. Za 30tyś. mam wałki pionowe i wszystko w ocynku. Postanowiłem również wziąć tylną klapę i napęd hydrauliczny (to sam zalecił producent ponieważ mechaniczny napęd często nawala).

 

Całkowity koszt rozrzutnika to 34tyś. z dostawą i rabatem. Zakup w Agromie Sępólno.

 

Dziękuję wszystkim za porady.

 

Warto porozglądać się po różnych ofertach i nieraz dołożyć kilka tyś. aby później nie męczyć się g....m.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SLAWEK1987    2

masz szczęście że wybrałeś moskita. tam przynajmniej będziesz miał szerokie opony, a nie to co w tej samoróbce.ja osobiście mam warfame n218/2. z szerokimi kołami. i to jak mokro to zaczyna siadać, a co mówiąc o tych, prawie dwa razy węższych. co do tej warfamy za 35000. nowa to może i jest ale w sensie że nieużywana... bo rok to wątpliwe czy chociaż 2010. pewnie jeszcze starszy... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SLAWEK1987    2

niestety w sprawie metal fachu Ci nie pomogę. mam tura, tej firmy, kumpel belarkę i owijarkę, ale rozrzutnika w okolicy nikt nie ma. ja z warfamy jestem zadowolony (szczególnie jak już się zakopie) :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krupekf16    6

Też mam na oku tandem 6 ton oglądałem w makowie u producenta to wydaje siemasywniejszy od warfamy, a dla zainteresowanych w łomży stoji tegoroczna warfama na szerokich oponach wałki ślimakowe i nadstawki 40cm za 38000 brutto wiec mysle ze dobra cena w agro rolniku śpiewają za taki 46000 wiec chyba warto a jakie u was ceny takich maszyn zarowno prywatnych jak i warfama

Edytowano przez krupekf16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krupekf16    6

Ja bym go już kupił ale boje sie o papiery bo to na młodego rolnika i nie wiem czy bedzie spełniał wymogi a może ktoś wie jakie dokumenty musze mieć do rozrzutnika na MR, a co do rozrzutnika to oglądałem już kilka producentów i chyba maków jest najsolidniejszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slaw17    22

Mój rozrzutnik też jest na MR. W ARiMR powiedzieli że wystarczy faktura. Ja jednak bym Ci radził zadzwonić do swojego OT ARiMR i się spytać bo co jeden oddział to inne interpretowanie prawa.;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SLAWEK1987    2

a w tych agencjach to też różnie. do MGR mój kumpel musiał dowozić numery fabryczne chwytaka, łyżki i krokodyla. ja nie musiałem, bo kto inny wniosek sprawdzał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krupekf16    6

Dokładnie jak SLAWEK1987 pisze każdy wój na swój strój kto nie odbierze to inaczej gada z ojciec z prowem tez tak mial raz tak a raz inaczej ale juz sie dowiedzialem potrzebna jest:

1 Faktura

2 Certyfikat zgodności (unijny)

3 Hamulce

wiec zamowilem rozrzutnik za dwa tygodnie bedzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SLAWEK1987    2

a ja się dowiedziałem po dwóch latach że mam nawet powietrze w układzie hamulcowym nabite. nigdy ich nie podłączałem i dopiero przy myciu i składaniu do kukurydzy pociągnąłem za "dzyndzel" w zaworze i zablokowało koła. dobrze są malowane w warfamie, bo farba pod myjką nie odstaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slaw17    22

Witam po przerwie.

 

Sprawa z moim moskitem zaczęła się robić interesująca. Rozrzutnik był obiecany na 15-20 sierpień a przyszedł dopiero 12. września.

Ogólnie wygląda fajnie i dość przemyślanie ale w trakcie docierania ( producent zaleca 2h pracy na sucho) i dokładniejszych obserwacji wyszło szydło z worka.

Na produkcji spaprali mój egzemplarz i wyszły wady fabryczne:

- trzy z czterech wałków roztrząsających są krzywe (brak wyosiowania)

 

- pęknięta obudowa łożyska od wałka (widoczne ślady uderzenia młotkiem) oraz brak możliwości przesmarowania trzech łożysk

 

-adapter roztrząsający przesunięty w lewą stronę

 

- osłona przekładni wałków roztrząsających ociera o wały napędowe

 

- wyciek z przekładni wałka roztrząsającego ( uszkodzony semering)

 

- ceownik nośny przekładni wałków roztrząsających podczas pracy wpada w wibracje

 

- ceownik góry wałków roztrząsających posiada dodatkowe niepotrzebne otwory ( w fabryce kilkukrotnie zmieniano ustawienie łożysk)

 

-brak powłok ochronnych na niektórych spawach

 

- dwa kształtowniki ramy nośnej przyspawane tylko dwoma spawami, nie posiadają zabezpieczeń przed wytarciem przez łańcuchy jak inne kształtowniki.

 

Tak więc zgłosiłem pisemnie reklamację i mój nieużywany rozrzutnik odstawiłem w krzaki aż przyjedzie serwis z Kalisza.;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro30    10

Ja posiadam prywatną 8 na szerokich kołach.Na razie wszystko OK.Na 1ha potrzeba 6 do 7 rozrzutników. Ciągnik nie ma w nim lekko ale 85 km daje radę .KŁADĘ na niego do oporu i nic się na razie nie dzieje.Rama jest masywna .Ale na dzień dzisiejszy kupił by FORTSCHRITA po odbudowie to jest porządny rozrzutnik .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SLAWEK1987    2

więc lipa wyszła z moskita. czas roboty, a sprzęt stoi i się marnuje. ja na szczęście nie miałem problemów żadnych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slaw17    22

No niestety cały adapter spaprali. Może to dlatego że Pani z Agromy przycisneła ich aby się streszczali z terminem dostawy? Moim zdaniem powinni rozrzutnik wymienić na wolny od wad.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Wojtas777
      Witam koledzy mam problem z rozrzutnikiem otoz ma on tasme podwujna czyli 4 lancuchy za kazdym jednym przestawiaja sie listwy dodam ze zebatki  nowe nie moge dojsc z nim do ładu napinacze z  przodu stoja krzywo ze niema jak juz naciagnac z jednej strony skrucic łancucha nie ma jak bo musza miec tyle samo ogniwek moze mial ktos taki problem co jeden rozrzutnik musze ustawiac listwy

    • Przez creative1agh
      Witam,
      nabyłem drogą kupna rozrzutnik jak w temacie. Konstrukcja i materiały wydają się być bardzo solidne. Niejasne jest dla mnie rozwiązanie hamulca.  Widzę, że jest hydrauliczny od zaczepu idzie rurka do tylnej osi i tam rozchodzi się na oba koła. Niestety przy zaczepie przechodzi w elastyczny wężyk, który oczywiście jest urwany. Do tego ( tak przynajmniej myślę) patrząc od przodu, po lewej stronie na ramie zaczepu jest uchwyt w który włożona była : pompa hamulcowa zintegrowana ze zbiornikiem na płyn/olej. Nie mam nic więcej, nie spotkałem się nigdy z takim rozwiązaniem. Ma ktoś może zdjęcie, wie jak to ma działać? Co wyzwala hamulec?
    • Przez krystek1992
      Jak w temacie. DO tego rozrzutnika wziąłem dodatkowy rozdzielacz bo w ciągniku mam tylko 2 wyjścia hydrauliczne. Po podłączeniu hydrauliki za pomocą linek z ciągnika obsługuje rozrzutnik. Jedna dźwignia od podnoszenia i opuszczania klapy i druga od posuwu przód tył. Problem w tym że posuw idzie tylko wtedy gdy trzymam ręką wciśnięta dźwignie. Gdy dam na zaskok posuw przestaje iść. Przecież nie bedę na polu jechać i jedną reką trzymać kierownice a drugą dźwignie od posuwu. Ktoś pomoże?
    • Przez popec
      Witam!
      Zwracam sie do was użytkownicy AF z następującym pytaniem: jaki rozrzutnik wybrać??? W grę wchodzą 3 marki Joskin, Miro albo Fliegl. Ładowność to ma byc...i tu jest problem bo najlepiej by było żeby ciągał go traktor o mocy 72KM ale to mało, mam i 100 konny ale on pracuje przy turze więc te podpinanie i odpinanie chyba by sie nie opłacało. Dlatego może niech będzie 9 tonowy nie ładowany na max!? Da rade ten Ursus 5314?? Rozrzutnik raczej jedno osiowy z duzym kołem. Najbardziej to mi sie podoba Joskin Siroko 9T- http://www.agrofoto....skin-siroko-9t/ . Dobrze by było żeby jakis użytkownik takiego przedstawił swą opinie. Z góry dzieki za podjęcie tematu!
       
       
       
      Przeniesiony!
    • Przez kamilk19912
      Koledzy mam dylemat który rozrzutnik wybrać, musi być 4 bębnowy pionowy adapter ponieważ mam większość wąskich działek (2 bebnowy potrzebuje więcej koni, ponoć), cenę mają podobna około 75 tys brutto. Rozrzutnik będzie również do wożenia kuku. Konie pociągowe to 90 koni(tytan) lub 155(metalfach)Dodam ze w większych tytanach nie ma adaptera 4. Kolega ma metal facha 8 na tandemie to narzeka(wpuklone burty, przeskakuje taśma,farba słaba) o tytanach słyszałem dobre opinie. Na dzisiaj będą rozwozić około 300 ton ale w przyszłości będzie 3 razy więcej. Słucham porad...
×