Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wal przed podpora sie kreci a za podpora juz nie . Moze ktos wie czy w podporze jest moze jakies sprzeglo czy cos takiego .

Dzieje sie to jak tylne kola sie kopia a przod nie kopie.Czy tak musi byc czy mozna cos z tym zrobic.

Opublikowano
Wal przed podpora sie kreci a za podpora juz nie . Moze ktos wie czy w podporze jest moze jakies sprzeglo czy cos takiego .

Dzieje sie to jak tylne kola sie kopia a przod nie kopie.Czy tak musi byc czy mozna cos z tym zrobic.

 

mozliwe ze w tej podporze sie cos ukrecilo. Ja tak mialem.

Opublikowano
Wal przed podpora sie kreci a za podpora juz nie . Moze ktos wie czy w podporze jest moze jakies sprzeglo czy cos takiego .

Dzieje sie to jak tylne kola sie kopia a przod nie kopie.Czy tak musi byc czy mozna cos z tym zrobic.

najprawdopodbniej tam jest sprzegło, jak naprawisz to daj cynka bo u mnie jak chce cofnąć pod poządnym obciązeniem to tez na tym sprzegle sliska i nie wiem jak podciągnąć :)

Opublikowano

Jest tam sprzęgło, trzeba je co jakiś czas dokręcać bądż dołożyć tarczek. Można też dokupić tuleję która zastąpi sprzęgło, ale wtedy może puścić co innego.

 

Niestety ten typ tak ma.

 

 

EDIT,

Kurde nie mogę sobie przypomnieć z której to jest strony, ale trzeba odkręcić wał przy podporze i z którejś strony powinieneś wyciągnąć wałek z tarczami i

- dokręcić nakrętkę

- jak już nie idzie dokręcić to trzeba odkręcić i podłożyć podkładkę - trzeba jakąś dobrać - bądź dokupić i dołożyć kolejną tarczkę.

 

@Marcin, jesteś pewny że masz włączony napęd na sztywno bo jeśli ciągnie do przodu to i do tyłu chybą powinien ciągnąć, na automatycznym włączaniu do tyłu nie ciągnie.

Opublikowano
Jest tam sprzęgło, trzeba je co jakiś czas dokręcać bądż dołożyć tarczek. Można też dokupić tuleję która zastąpi sprzęgło, ale wtedy może puścić co innego.

 

Niestety ten typ tak ma.

tu nie ma ,,niestety" sprzeglo musi byc :)

a gdy zastąpisz tyleją to musi cos puscic -a most bramowy predzej sie zerwie jak carraro :)

a co do podciągnicia to trzeba chyba odkrecic wal targana i tam bedzie nakrętka??

Opublikowano
Wal przed podpora sie kreci a za podpora juz nie . Moze ktos wie czy w podporze jest moze jakies sprzeglo czy cos takiego .

Dzieje sie to jak tylne kola sie kopia a przod nie kopie.Czy tak musi byc czy mozna cos z tym zrobic.

Tam jest sprzęgło cierne wielopłytkowe. :)

Opublikowano

koledzy w moim 3 miesięcznym 952,2 ostatnio zauważyłem że jest kropla oleju na podporze pośredniej więc dokręciłem wszystkie śruby i nakrętki jakie tam były i dalej sie poci, co może być tego przyczyną????

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Co do pocenia to po odkręceniu wału przy podporze od strony przedniego mostu to wyciągnie się tuleję z kołnierzem i tam jest O- ring. Trzeba go wymienić. może pomoże. A siła dokręcenia sprzęgła- ktoś mi kiedyś napisał że ma być 70Nm

Opublikowano

70Nmtylko niezamało u mnie jak przud nie ciągnoł to wykręciłem tom podpore dolałem oleju 75w80 jeszcze dorobiłem go ze smarem żeby był gęściejszy i śmiga :o

Opublikowano

Witam. Odświeżam temat. Mam problem z podporą wału napędowego. Gdy jest włączony przedni napęd wałek przed nią się kręci gdy tylnie koła kopią a przednie stoją nieruchomo i wałek za podporą stoi. Rozebrałem ją i wszystko wygląda ok żadne frezy nie są pościnane problem jest w uszczelniaczach bo ucieka z niej olej ale nie może być to przyczyna że napęd nie działa. Jakieś pomysły co może z nią być? Z jednej i drugiej strony ruszają sie w tył i przód mocowania od wałów ale chyba tak ma być...

Opublikowano

Dołóż tarczki lub podkładki możliwe że dokręcasz a skończył się gwint. Jeśli leje się olej producent pozwala na nabicie podpory smarem. Nabiłem i jeżdżę tak 6 lat bez problemu lato, zima.

Kupiłem zestaw nowych tarczek ale jak się okazało są cieńsze niż oryginalne. Założyłem te nowe i dołożyłem kila starych i jest ok. A co do oleju to kupiłem nowe uszczelniacze ale to nic nie dało i tak leci gdzieś pewnie są już jakieś wżery i to dlatego. Nakładłem tawotu i jest ok. Przód ciągnie. Dzięki za pomoc.

Opublikowano

Mam pytanko. Odkręcił się wał napędowy od strony skrzyni przy podporze pośredniej i na szczęście wizualnie nic się nie stało. Ale jak chciałem przykręcić to tą część od strony podpory – gdzie jest śruba do dociskania tarczek można wysunąć i wsunąć ok. 2 cm. Czy to tak ma być? Czy coś w podporze jest rozwalone?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v