Skocz do zawartości
Sebastian

Podpora posrednia walu napedowego

Polecane posty

Sebastian    0

Wal przed podpora sie kreci a za podpora juz nie . Moze ktos wie czy w podporze jest moze jakies sprzeglo czy cos takiego .

Dzieje sie to jak tylne kola sie kopia a przod nie kopie.Czy tak musi byc czy mozna cos z tym zrobic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    14
Wal przed podpora sie kreci a za podpora juz nie . Moze ktos wie czy w podporze jest moze jakies sprzeglo czy cos takiego .

Dzieje sie to jak tylne kola sie kopia a przod nie kopie.Czy tak musi byc czy mozna cos z tym zrobic.

 

mozliwe ze w tej podporze sie cos ukrecilo. Ja tak mialem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
Wal przed podpora sie kreci a za podpora juz nie . Moze ktos wie czy w podporze jest moze jakies sprzeglo czy cos takiego .

Dzieje sie to jak tylne kola sie kopia a przod nie kopie.Czy tak musi byc czy mozna cos z tym zrobic.

najprawdopodbniej tam jest sprzegło, jak naprawisz to daj cynka bo u mnie jak chce cofnąć pod poządnym obciązeniem to tez na tym sprzegle sliska i nie wiem jak podciągnąć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kserkses    2

Jest tam sprzęgło, trzeba je co jakiś czas dokręcać bądż dołożyć tarczek. Można też dokupić tuleję która zastąpi sprzęgło, ale wtedy może puścić co innego.

 

Niestety ten typ tak ma.

 

 

EDIT,

Kurde nie mogę sobie przypomnieć z której to jest strony, ale trzeba odkręcić wał przy podporze i z którejś strony powinieneś wyciągnąć wałek z tarczami i

- dokręcić nakrętkę

- jak już nie idzie dokręcić to trzeba odkręcić i podłożyć podkładkę - trzeba jakąś dobrać - bądź dokupić i dołożyć kolejną tarczkę.

 

@Marcin, jesteś pewny że masz włączony napęd na sztywno bo jeśli ciągnie do przodu to i do tyłu chybą powinien ciągnąć, na automatycznym włączaniu do tyłu nie ciągnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
Jest tam sprzęgło, trzeba je co jakiś czas dokręcać bądż dołożyć tarczek. Można też dokupić tuleję która zastąpi sprzęgło, ale wtedy może puścić co innego.

 

Niestety ten typ tak ma.

tu nie ma ,,niestety" sprzeglo musi byc :)

a gdy zastąpisz tyleją to musi cos puscic -a most bramowy predzej sie zerwie jak carraro :)

a co do podciągnicia to trzeba chyba odkrecic wal targana i tam bedzie nakrętka??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gigi    1
Wal przed podpora sie kreci a za podpora juz nie . Moze ktos wie czy w podporze jest moze jakies sprzeglo czy cos takiego .

Dzieje sie to jak tylne kola sie kopia a przod nie kopie.Czy tak musi byc czy mozna cos z tym zrobic.

Tam jest sprzęgło cierne wielopłytkowe. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sebastian    0

nom i byl dzis serwisant i podciagnol sprzeglo trzeba odkrecic krzyzak przy podporze (od strony skrzyni) i podciagnac nakretke

 

PS: teraz to maszyna wariat :) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    0

Tarczą może krzywdy nie zrobisz ale podporę może wyrwać albo coś ukręcić,lepiej z umiarem :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    16

koledzy w moim 3 miesięcznym 952,2 ostatnio zauważyłem że jest kropla oleju na podporze pośredniej więc dokręciłem wszystkie śruby i nakrętki jakie tam były i dalej sie poci, co może być tego przyczyną????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182

Ile dasz radę krzywdy raczej temu nie zrobisz :)

Podpory rzeczywiście nie ruszy, ale dalej jest układ różnicowy którego raczej szkoda.

Edytowano przez agromatik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co do pocenia to po odkręceniu wału przy podporze od strony przedniego mostu to wyciągnie się tuleję z kołnierzem i tam jest O- ring. Trzeba go wymienić. może pomoże. A siła dokręcenia sprzęgła- ktoś mi kiedyś napisał że ma być 70Nm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
momek    15

70Nmtylko niezamało u mnie jak przud nie ciągnoł to wykręciłem tom podpore dolałem oleju 75w80 jeszcze dorobiłem go ze smarem żeby był gęściejszy i śmiga :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jozin007    86

jakie oleje wlewacie do podpory i całego napędu ? ktoś pisał że leje superol 40 cc czy to odpowiedni olej ? chce uzupełnić braki ale nie wiem jakim olejem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karolt    0

J jak naprawiałem podpore to pózniej zalałem Agrolem przekładniowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    4

Witam. Odświeżam temat. Mam problem z podporą wału napędowego. Gdy jest włączony przedni napęd wałek przed nią się kręci gdy tylnie koła kopią a przednie stoją nieruchomo i wałek za podporą stoi. Rozebrałem ją i wszystko wygląda ok żadne frezy nie są pościnane problem jest w uszczelniaczach bo ucieka z niej olej ale nie może być to przyczyna że napęd nie działa. Jakieś pomysły co może z nią być? Z jednej i drugiej strony ruszają sie w tył i przód mocowania od wałów ale chyba tak ma być...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Dołóż tarczki lub podkładki możliwe że dokręcasz a skończył się gwint. Jeśli leje się olej producent pozwala na nabicie podpory smarem. Nabiłem i jeżdżę tak 6 lat bez problemu lato, zima.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sacrable    18

Też tak zrobiłem, wstawiłem w korku kalamitkę i nabiłem smaru. Kilka lat mam już spokój z podporą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kowal1108    4

Dołóż tarczki lub podkładki możliwe że dokręcasz a skończył się gwint. Jeśli leje się olej producent pozwala na nabicie podpory smarem. Nabiłem i jeżdżę tak 6 lat bez problemu lato, zima.

Kupiłem zestaw nowych tarczek ale jak się okazało są cieńsze niż oryginalne. Założyłem te nowe i dołożyłem kila starych i jest ok. A co do oleju to kupiłem nowe uszczelniacze ale to nic nie dało i tak leci gdzieś pewnie są już jakieś wżery i to dlatego. Nakładłem tawotu i jest ok. Przód ciągnie. Dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Kupisz nową leci, dasz zimeringi corteco leci, napchasz epx000  sucho. do napędu do przekładni kątowej też pcham.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kgal    2

Mam pytanko. Odkręcił się wał napędowy od strony skrzyni przy podporze pośredniej i na szczęście wizualnie nic się nie stało. Ale jak chciałem przykręcić to tą część od strony podpory – gdzie jest śruba do dociskania tarczek można wysunąć i wsunąć ok. 2 cm. Czy to tak ma być? Czy coś w podporze jest rozwalone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Pytanie w 3 tematach, kolega odpisał już w innym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×