Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

  Ale jest sprawny, a raczej do tej pory był? i czy czasem nie jeździłeś sobie na nim jak na półbiegu non stop?

Edytowane przez KORSARZ1
Opublikowano

nie wiem , bo ciągnik mam pierwszy rok, nie wiem czy był spawany czy nie, ale było go slychac, wiem ze nie powinno, na polbiegach raczej nie jezdzilem, chociaż od dłuższego czasu przy przelacznaniu biegow były zgrzyty, nie wiem czy to ma cos wspólnego z polbiegami.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie nie mylisz pojęcia, ten ciągnik nie ma pół biegów tylko co niektórzy używając nadmiernie wzmacniacza wmawiają sobie że je ma.

Jeżeli był zaspawany to i tak go na wolnych obrotach będzie słychać, mogło Ci zwichrować tarczę sprzęgłową, hamulec synchronizatora może być też źle wyregulowany no i tak jak Kolega Tomek pisze jeżeli na łapki to mogła pęknąć śruba. 

Słoneczko nie ma żadnej regulacji i wygląda tak      https://www.google.pl/search?q=sprz%C4%99g%C5%82o+ursus+912&hl=pl&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=n109VP2cE8nVarn6gJgM&ved=0CCsQsAQ&biw=1280&bih=571#facrc=_&imgdii=_&imgrc=9422vTnnc7QKYM%253A%3BGBqHaEhZXpSIvM%3Bhttp%253A%252F%252Fzetory.pl%252Fp%252F2014%252F01%252Fsprzeglo-docisk-sloneczko-tarcza-sruba-ursus-zetor-3-3851323064.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fzetory.pl%252Fgaleria%252F%253Fsprzeglo-docisk-sloneczko-tarcza-sruba-ursus-zetor-3%3B1024%3B768

Opublikowano

zolw zajac u mnie na pewno nie dzialal, wiec na pol biegach nie moglem jezdzic. tak czy owak nie obejdzie się bez rozpoławiania ciągnika, orjentuje się ktoś jakie sa koszty robocizny, i ewentualnej naprawy tej awarii, tak w przybliżeniu? 1000zl czy raczej bliżej 2 tys z robota?

 

Opublikowano

Witam, przy moim ursusie nie dawno zaczeło szwankować sprzeglo, otóż problem polega na tym, ze kiedy wrzuce 1 bieg i zaczynam po woli puszczac sprzeglo ursus nie startuje normalnie tylko zaczyna szarpac. Prosze o pomoc, moze jest jakaś regulacja czy cos?

Opublikowano

witam. mam taki problem, że często mi pękają widełki co dociskają łożysko oporowe. Na wiosnę to się stało i teraz również...wymieniłem cały kosz sprzęgłowy bo pewien mechanik doradził,ale nic to nie dało. Ma ktoś pomysł? bo mam już dość rozpoławiania ursusika.

Opublikowano

witam

jak ustawić sprzęgło nowy typ cztery łapki?

tzn chodzi mi jaka powinna być odległość od tarczy (metalowej jej części ) do pierścienia oporowego.

Opublikowano (edytowane)

Witam, rozpolowilem swojego ursusa c-385 i wymienilem czesci takie jak: lozysko oporowe, tarcza sprzegla i srubki regulacyjne problem powstal w kiedy go skrecilem i zaczalem regulowac sprzeglo otoz biegi zgrzytaja ale rusza dobrze tylko, ze tarcza powinna byc luzno gdy nacisne sprzeglo a tak nie jest i nie wiem czy zle wsadzilem tarcze czy dobrze. Dzis rozebralem go ponownie i dokupilem sprzezyny bo reszta jest w dobry stanie. Chcialbym wiedziec czy dobrze wkladam ta tarcze czy strona 1 ktora jest na obrazku czy 2? Ktora strona do silnika???

 

        1      post-160214-0-93252100-1467282809.jpg

            2     post-160214-0-61619600-1467282815.jpg

 

 

Edytowane przez Rafal99
Opublikowano

Oczywyście Jak wciskasz sprzęgło to nie wyspszęgla i ciągnie Zastanawiam się jak to spasowałeś Rozkręć i sprawdź żeby kosztów nie narobić .

Kiedyś sam naprawiałem Teraz nic nie robie bo lepiej niech każdy robi to najlepiej umie ,wtedy będzie ok .Jak robisz wszystko nie robisz nic .

Opublikowano

Ogólnie to wczoraj wszystko zostało złożone i wyregulowane :) Kiedyś miałem remont wału i sprzęgła i robił mi to pewien mechanik, wymienił mi tylko wał a sprzęgła nie ruszał bo nie mógł wyregulować, sprzęgło po remoncie chodziło gorzej niż było i dlatego rozebrałem tak z 3 miesiące po robocie mechanika i z tego co mi napisałeś to tarcza powinna być krótszym końcem do koła zamachowego a mechanik był jakimś idiotą i wsadził odwrotnie... Na dodatek musiałem przerabiać cięgno popychacza widełek, które za mało popychało kosz i teraz jest wszystko dobrze :) biegi wskakują bardzo dobrze :) Oczywiście pojechałem do tego mechanika i opierdzieliłem go jak wejdzie. 

  • Haha 1
Opublikowano

Witam drogich Forumowiczów.
Ostatniego czasu borykam się z problemem "wyjącego" sprzęgła w ursusie 1012. Sytuacja najczęściej występuje gdy ciągnik nie jest rozgrzany.Gdy pochodzi dłuższy czas problem zanika, ale nie całkowicie.Dźwięk najmocniej występuje podczas włączonego biegu lub podczas powolnego puszczania. Gdy bieg nie jest włączony dźwięku nie słychać. Proszę o pomoc.Łożysko wcyskowe i wał po którym chodzi były smarowane. Wszystkim udzielającym odpowiedzi dziękuje.

Opublikowano

teraz robią takie tarcze ;) u mnie jest to samo. Każdy kto robił sprzęgło tak już ma, ale tak sie dzieje po pewnym czasie id zrobienia. Nic mu nie będzie.

 

Tarcze nie były jeszcze wymieniane a ma przebieg powyżej 4000 mtg

Opublikowano (edytowane)

Jaka tarcze sprzegla do 385 polecacie? przegladalem i widac ze jest kilka rodzai. Musze wymienic bo sie pali. (sprzeglo na 3 łopatki).

Edytowane przez kojot629
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Witam. Odświeżę trochę temat może ktoś tu jeszcze zagląda. Mój problem polega na tym, iż mam Zetora 16145 biegi wchodzą dość dobrze natomiast podczas ruszania gdy puszczam sprzęgło to ciągnik nagle zrywa nie idzie płynnie ruszyć tylko jest dość mocne szarpnięcie (na wstecznym jest ok tzn płynnie rusza). Co to może być? 

Dodam że sprzęgło puszcza przy samej górze.

Edytowane przez Pawelek998
Opublikowano

Witam. Dwa dni temu w ursusie 1204 sprzegło stary typ na 3 łapki zerwała mi sie 1 sruba w sprzegle ta na klucz 22 traktor niewysprzeglał. Po wkreceniu nowej sruby dociagneła ona ta łapke do łozyska oporowego i łozysko kreci sie cały czas. Sprzegło wysprzegla dobrze, biegi tez dobrze wchodza. Pytanie- czy moge poluzowac ta srube na klucz 22 zeby odsunac łapke od łozyska czy ta sruba ''22'' musi byc mocno dokrecona??? a luz trzeba zrobic tymi srubami w łapkach...? Dodam ze te sruby w łapkach sa w kiepskim stani i dostemp jest słaby. Przed awaria sprzegło pracowało b.dobrze. Prosze o szybka porade...

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v