Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Folenka    3

Mam pytanie - jak powinna być prawidłowo założona tarcza sprzęgłowa dłuższą stroną piastki do silnika czy do skrzyni biegów?

Dodam, że to Ursus 912.

Dzięki za odpowiedźi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wojtek2008    0

Mam taki problem w moim ursusie. Gdy naciskam sprzegło i włanczam bieg to troche zgrzyta skrzynia, a wmomencie puszczania sprzegła tak mocno szarpnie ze za przód podrywa. W żaden sposób nie da sie ruszyc bez zrywu. Czy moze mi ktos powiedziec jak sie sprzegło roguluje , czy jest tam jakas sruba regulacyjna czy trzeba rozpołowic ciagnik. Jaki jest wogle typ sprzegła w ursusie C-385 słoneczko czy łopatki ?? (rocznik 1976)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    102

oryginalnie słoneczka w tym modelu napewno nie było a regulujesz dociskając łożysko oporowe a to że ci skrzynia zgrzyta to może masz za słabo ustawiony hamulec skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

tam jest sprzegło jak w bizonie i starze ono samo sie reguluje a podciągnij hamulec skrzyni bardziej sprzegło bedzie cięzej chodziło ale zgrzytwó nie powinno być tak duzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek2008    0

No ale jak to sprzegło podciagnać ??? Umojego sasiada to jak puszczam sprzegło to ciagnik po malutku rusza a jak u siebie puszcze to az go poderwie <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzych2007    0

Masz tam 3 łopatki które musisz wyregulować do łożyska wyciskowego. Słoneczko (czyli samoregulujący wycisk) jest tylko w dużo młodszych ursysach .

Całkiem możliwe ze bedziesz musiał rozpolowić ciągnik i wymienić spręzyny w docisku sprzęgła.


Ursus 1014, c-385, c-360, MTZ-82, DT-75, koparka Białoruś, Agregat Rabe Werk 250, Claas Mercator 60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    102

możesz mieć też nierówno starte główki śrub na łopatkach i jak puszczasz sprzęgło to docisk może nie brać równo i szarpie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sqadak    0

Witam, mam taki problemik porozbierałem Ursusa 385 w celu wymiany sprzęgła i wzmacniacza, ale sprawa się delikatnie skomplikowała, bo ja rozebrałem sobie sprzęgło i odłożyłem wszystko ładnie na stół, ale niestety następnego dnia mój Tato przyszedł i pooglądał sobie to sprzęgiełko odkładając tarcze na inne miejsce, i teraz ani ja ani on nie wiemy, którą stroną ma być założona ta tarcza. Czy ktoś mógłby mnie wspomóc w tym problemie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zakrzewiak    6

Jeśli ta wkładka z frezami co jest w tarczy wystaje tyle samo z lewej jaki z prawej strony to nie ma różnicy jak ją założysz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    102

tarcza ma być założona większym wypustem do docisku od strony koła zamachowego ma iść mniejsza główka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18
Witam, mam taki problemik porozbierałem Ursusa 385 w celu wymiany sprzęgła i wzmacniacza, ale sprawa się delikatnie skomplikowała, bo ja rozebrałem sobie sprzęgło i odłożyłem wszystko ładnie na stół, ale niestety następnego dnia mój Tato przyszedł i pooglądał sobie to sprzęgiełko odkładając tarcze na inne miejsce, i teraz ani ja ani on nie wiemy, którą stroną ma być założona ta tarcza. Czy ktoś mógłby mnie wspomóc w tym problemie?

Tarczę sprzęgłową zakładasz w ten sposób że jeśli stoisz z tyłu silnika i patrzysz na włożoną tarcz to musisz widzieć kołnierz tulejki z nitami a nie same nity

:lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj poluzować sróbe od sprzęgła, tam pod kabiną z lewej strony masz moze to cos da:D


Pozdrawiam wszystkich rolników z AF:D
Liczy sie siła i potęga Ursus 1014, Deutz Fahr Agrotron 130 i Claas Tucano320
Moc i Wytrzymałość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek2008    0

Ale mam dokrecic na tym cięgle czy na tej sróbie na która jest przy tym wałku na który jest założony pedał ?? (po co własciwie jest ta sróba?? )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

ta śruba to jest własnie rekulacja hamulca skrzyni podciagnij ją ciezej bedzie sie wciskało sprzegło ale sgrzytów takich nie będzie. a z tymi śrubami to tez racja mogły sie główki zetrzeć u mnie tak było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek2008    0

już sie wyjasniło ! były starte sróbki na łopatkach ( na jednej to juz prawie gwint brało :P ) Kupiłem nowe i tarcze tez tylko teraz mam jeszcze jeden problem , jak ta tarcze wysrodkowac ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    102
już sie wyjasniło ! były starte sróbki na łopatkach ( na jednej to juz prawie gwint brało ;) ) Kupiłem nowe i tarcze tez tylko teraz mam jeszcze jeden problem , jak ta tarcze wysrodkowac ??

 

ja u siebie robie to stary, wałkiem który wywaliliśmy ze skrzyni bo się sypnął ale frez i końcówę ma dobrą więc wkładam go do tarczy i koła zamachowego i dopiero dociskam sróby później wyciągam a tarcza nie spadnie bo docisk ja dociska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez DawidPatek
      Witam,
      Od 1984 w gospodarstwie posiadam ciągnik ursus 1212. Niestety w czasie ostatniego sezonu czterokrotnie urwaniu uległy widełki wyciskowe łożyska oporowego. Traktor jest z turem ale od jakichś 10 lat więc myślę, że to nie ma wpływu, bo nic takiego wcześniej się nie działo. Ciężko znaleźć mi przyczynę takiego stanu rzeczy. Nie było takiej awarii przez ponad 30 lat, a teraz taka czarna seria. Mechanik rozkłada ręce. Dodam jeszcze, że oczywiscie łożysko działa bez zarzutu.
      Liczę na Waszą pomoc.
       
      Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam wszystkich serdecznie,
       
      Chciałbym się dowiedzieć jak 4 biegowa SZYBKA skrzynia spisuje się w pracach polowych. Ciągnik miałby wykonywać orkę, gruberowanie, bronowanie, sianie. Aktualnie miał zamontowaną 3 biegowa i brakowało biegów głównie pod brony i siane a przy obrotach 1800 na 1ii jechał prędkością 9km/h, 3 i wynosi 7km/h. Chciałbym wiec zamontować 4-biegowa szybka skrzynie, gdyż potrzebuje biegów poniżej 10km/h i powyżej co umożliwi mi 4i(połowa), stad tez moje zainteresowanie owa skrzynia.
      Mam wiec kilka pytań do was drogich użytkowników i prośbę by nie wysłać postów jeżeli nie macie w 100% pojęcia, interesują mnie czyste fakty, gdyż na ich podstawie zapadnie decyzja.
      A mianowicie:
      —> jakie sa mniej więcej prędkości na 4biegowej szybkiej skrzyni koła 38r chodzi o 3polowa, 4polowa, 1szosowa, 2szosowq
      —> czy wszystkie biegi 1,2,3 ( oprócz 4) są takie same jak jak w zwykłej wolnej szkrzuni biegów czy tez są duzi szybsze 
      —> czy można zamontować synchronizator do skrzyni 4 biegowej nie synchronizowanej która nie posiada owego synchronizatora np od 3 biegowej, lub nowo kupionej
      —> Ursus ten posiada sprzęgło hydrauliczne czy możliwe jest wiec wymontowanie całego osprzętu, który już posiadam do sprzęgła hydraulicznego, i przerobienie skrzyni która była na pedałach zwykłych ( nie na hydraulice, tak jak w ursusie 1614) 
      —> czy po prostu zamontować skrzynie 4 biegowa wolna tylko nie rozumiem o co chodzi z skrzynkami typu 25,30,35 i która z nich byłaby najlepsza 
      —> w 1634 posiadam oryginalny żółw który w pełni funkcjonuje mogę go zastosować w 4 biegowej czy musze kupić typowo pod 4 biegowa żółwia 
    • Przez CIAPEK1981
      Witam, jako że nie mogę znaleźć jakiegoś posta na temat wyciągnięcia wzmacniacza momentu więc pisze nowy temat. A więc chce usunąć wzmacniacz momentu i wstawić wałki. Pytanie jest następujące jak to zrobić? Rozjechać ciągnik, odkręcić skrzynie pośrednią, odkręcić i wyciągnąć wzmacniacz w miejsce wzmacniacza momentu wstawić dwa wałki zastępcze (sprzęgłowy i taki krótki) podobno trzeba jeszcze coś zaślepić, żeby olej nie leciał i zrobić coś z podstawą wzmacniacza (wybić tulejke i coś odciać). W pokrywie górnej skrzyni biegów z tego co wiem jest rozdzielacz który rozdziela olej podawany z mikropompki na wzmacniacz momentu i sprzęgło WOM. Czy trzeba zaślepić ten przewód który idzie do wzmacniacza momentu żeby olej nie leciał do wzmacniacza którego tan naprawde juz tam nie ma? Według instrukcji obsługi ursusa 912 (schemat str 148) olej z wzmacniacza oleju idzie znowu do rozdzielacza (po co) i czy to też trzeba zaślepić. I następna sprawa w pokrywie skrzyni biegów jest rozdzielacz tam jest taka sprężyna (taka dosyć duża ze śrubą przechodząca przez środek z dużą podkładką i nakrętką ) czy jest to zawór bezpieczeństwa, który przy zbyt dużym ciśnieniu w rozdzielaczu upuszcza nadmiar oleju? Bo jeżeli bym miał zaślepić jakis przewód (jeszcze nie wiem jaki) to żeby ten olej czegoś nie rozsadził w przypadku gdy bym przez przypadek przestawił dźwignie na żółwia.
      To moze jeszcze jedno pytanie a mianowicie na zimnym oleju (lato ranem, jesień, zima) podnośnik mi nie podnosi albo podnosi skokowo (szarpie ale podnosi) latem jest prawie dobrze ale jesienia albo zimna to nie raz nie podnosi. Jak jest zimno olej jest gęsty i nie ma siły zaciagnąć i zaciaga gdzieś lewe powietrze tylko gdzie? Tylko niech mi nikt nie mówi że to filtry albo pompa albo podnośnik bo wszystko zrobione. Jak odkręciłem śrube zaraz za pompą olejową to olej był taki jakiś szary i z pęcherzykami powietrza. Wieć zaciąga gdzieś lewe powietrze. Na starej pompie było tak samo jak na nowej czyli pompa odpada.
       
      Z góry dziękuje i pozdrawiam.
    • Przez patrykmmt
      Witam.Posiadam  ursusa 904 ,od jakiegoś czasu gdy ciagnik już trochę pochodzi i  chce ruszyć słychać dziwny dzwięk ,tak jakby wycie z okolic skrzyni biegów.Dodam ,że ciagnik wtedy ma problem z ruszeniem tak jakby coś go trzymało ,najgorzej jest na 1 i 2.Na zimnym tego problemu nie ma ,słyszałem że może to być wina mikropompki ale chce się  upewnić ,może ktoś miał podobny problem .Pozdrawiam .
    • Przez frytass
      Cześć! Kilka tygodni temu kupiliśmy Ursusa 914 z 1989 i teraz poprawiamy go trochę wizualnie i przy okazji wymieniamy to co zepsute do około. Do rzeczy... chcemy wymienić koło pasowe na wale z przodu silnika. Niestety po zapięciu biegu silnik dalej się obraca tak jakby sprzęgło nie trzymało w ogóle i nie mogę odkręcić śruby która trzyma koło. Przed rozkręceniem przodu ciągnik normalnie jeździł i nie wykazywał zużycia sprzęgła. Nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia z taką maszyną i nie mam pojęcia czy tak ma być czy sprzęgło jest do wymiany czy co? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.