Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Folenka    1

Mam pytanie - jak powinna być prawidłowo założona tarcza sprzęgłowa dłuższą stroną piastki do silnika czy do skrzyni biegów?

Dodam, że to Ursus 912.

Dzięki za odpowiedźi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kelek    0

w instrukcji napraw jest pokazane że dłuższą stroną do silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Folenka    1

A ktoś może miałby "pomysł" dlaczego tarcza sprzęgłowa "brała' 2cm brzegiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



zts    1

Coś musi być nie tak z dociskiem i sprężyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


wojtek2008    0

Mam taki problem w moim ursusie. Gdy naciskam sprzegło i włanczam bieg to troche zgrzyta skrzynia, a wmomencie puszczania sprzegła tak mocno szarpnie ze za przód podrywa. W żaden sposób nie da sie ruszyc bez zrywu. Czy moze mi ktos powiedziec jak sie sprzegło roguluje , czy jest tam jakas sruba regulacyjna czy trzeba rozpołowic ciagnik. Jaki jest wogle typ sprzegła w ursusie C-385 słoneczko czy łopatki ?? (rocznik 1976)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafal13113    96

oryginalnie słoneczka w tym modelu napewno nie było a regulujesz dociskając łożysko oporowe a to że ci skrzynia zgrzyta to może masz za słabo ustawiony hamulec skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

arassso    3

tam jest sprzegło jak w bizonie i starze ono samo sie reguluje a podciągnij hamulec skrzyni bardziej sprzegło bedzie cięzej chodziło ale zgrzytwó nie powinno być tak duzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wojtek2008    0

No ale jak to sprzegło podciagnać ??? Umojego sasiada to jak puszczam sprzegło to ciagnik po malutku rusza a jak u siebie puszcze to az go poderwie <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krzych2007    0

Masz tam 3 łopatki które musisz wyregulować do łożyska wyciskowego. Słoneczko (czyli samoregulujący wycisk) jest tylko w dużo młodszych ursysach .

Całkiem możliwe ze bedziesz musiał rozpolowić ciągnik i wymienić spręzyny w docisku sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafal13113    96

możesz mieć też nierówno starte główki śrub na łopatkach i jak puszczasz sprzęgło to docisk może nie brać równo i szarpie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sqadak    0

Witam, mam taki problemik porozbierałem Ursusa 385 w celu wymiany sprzęgła i wzmacniacza, ale sprawa się delikatnie skomplikowała, bo ja rozebrałem sobie sprzęgło i odłożyłem wszystko ładnie na stół, ale niestety następnego dnia mój Tato przyszedł i pooglądał sobie to sprzęgiełko odkładając tarcze na inne miejsce, i teraz ani ja ani on nie wiemy, którą stroną ma być założona ta tarcza. Czy ktoś mógłby mnie wspomóc w tym problemie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zakrzewiak    6

Jeśli ta wkładka z frezami co jest w tarczy wystaje tyle samo z lewej jaki z prawej strony to nie ma różnicy jak ją założysz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafal13113    96

tarcza ma być założona większym wypustem do docisku od strony koła zamachowego ma iść mniejsza główka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jktuning    18
Witam, mam taki problemik porozbierałem Ursusa 385 w celu wymiany sprzęgła i wzmacniacza, ale sprawa się delikatnie skomplikowała, bo ja rozebrałem sobie sprzęgło i odłożyłem wszystko ładnie na stół, ale niestety następnego dnia mój Tato przyszedł i pooglądał sobie to sprzęgiełko odkładając tarcze na inne miejsce, i teraz ani ja ani on nie wiemy, którą stroną ma być założona ta tarcza. Czy ktoś mógłby mnie wspomóc w tym problemie?

Tarczę sprzęgłową zakładasz w ten sposób że jeśli stoisz z tyłu silnika i patrzysz na włożoną tarcz to musisz widzieć kołnierz tulejki z nitami a nie same nity

:lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



wojtek2008    0

Ale mam dokrecic na tym cięgle czy na tej sróbie na która jest przy tym wałku na który jest założony pedał ?? (po co własciwie jest ta sróba?? )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

arassso    3

ta śruba to jest własnie rekulacja hamulca skrzyni podciagnij ją ciezej bedzie sie wciskało sprzegło ale sgrzytów takich nie będzie. a z tymi śrubami to tez racja mogły sie główki zetrzeć u mnie tak było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wojtek2008    0

już sie wyjasniło ! były starte sróbki na łopatkach ( na jednej to juz prawie gwint brało :P ) Kupiłem nowe i tarcze tez tylko teraz mam jeszcze jeden problem , jak ta tarcze wysrodkowac ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafal13113    96
już sie wyjasniło ! były starte sróbki na łopatkach ( na jednej to juz prawie gwint brało ;) ) Kupiłem nowe i tarcze tez tylko teraz mam jeszcze jeden problem , jak ta tarcze wysrodkowac ??

 

ja u siebie robie to stary, wałkiem który wywaliliśmy ze skrzyni bo się sypnął ale frez i końcówę ma dobrą więc wkładam go do tarczy i koła zamachowego i dopiero dociskam sróby później wyciągam a tarcza nie spadnie bo docisk ja dociska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wojtek2008    0

no a jak sie takiego wałka nie ma ?? moze jakis z drewna dorobic albo kupic gdzies taki trzpien centrujacy ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez przem
      Witam moze ktos z Was przerabial skrzynie z wolnej na szybka w ursusie, chce przerobic w 1014 i zastanawiam sie jaki jest koszt takiej przerobki i czy nie beda sie dzialy jakies dziwne rzeczy z przekladnia. Predkosci na ktorych biegach sie zmienia i czy nie zacznie brakowac biegow do prac polowych, np. teraz orze 4 terenowa, a jak to bedzie wygladalo po przerobce?
    • Przez saymon
      chciałbym aby ktoś powiedział mi jak używać wzmacniaczy aby go nie popsuć.
    • Przez Rafal99
      Witam, przy moim ursusie nie dawno zaczeło szwankować sprzeglo, otóż problem polega na tym, ze kiedy wrzuce 1 bieg i zaczynam po woli puszczac sprzeglo ursus nie startuje normalnie tylko zaczyna szarpac. Prosze o pomoc, moze jest jakaś regulacja czy cos?
    • Przez Szmyksu1014
      Witam mam problem w ursusie otóż gdy rozgrzeje się olej w skrzyni podczas orki,cofając na 2 biegu,bieg tak jakby się ślizga czyli że rusza pomału a potem przyspiesza.Co może być przyczyna? Napęd i wałek wom działa wzorowo
    • Przez tata1
      Witam
       
      Robiłem ciągnik tamtego roku - wymieniałem pompę hydrauliczną, ą wewnątrz skrzyni. Wzmacniacza nie ruszałem bo było wszystko OK. Teraz się wzmacniacz odezwał. Tarczki ciągną - idzie jak automat, czym ma ciężej tym wolniej idzie (to nie sprzęgło bo robiłem). Teraz żałuje jak ...........że od razu tam nie zajrzałem.
      Wiem że części do półbiegów wychodzą dużo, a czy ktoś zamiast kosza półbiegów zakładał wałek zastępczy, są takie w sprzedaży. Na kanał olejowy zakłada sie zaślepkę. Całość wychodzi 450zł i znikają problemy razem ze wzmacniaczem. Można by zaspawać kosz, ale dalej będzie strata ciśnienia oleju. A tak bym wzmacniacz wrzucił na półkę, a zastąpił go rozwiązaniem zastępczym - czy to się sprawdza - robił to ktoś?
×