Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
saymon

szybka skrzynia

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
saymon    0

czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć co to jest szybka skrzynia w zetorach lub ursusach pochodnych od zetora 8011. Nie wiedziałem gdzie ten temat wkleić ale wlepiłem do zetora chyba dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

Szybka skrzynia składa się trochę z innych zębatek niż taka zwykła i ma inne przełożenia... Ciągniki z szybką skrzynią nadają się bardziej do transportu niż do pracy w polu... Ciągnik nie ma takiej siły co potrzeba, żeby robić nim na polu i przy ciężkiej pracy może się skrzynia rozsypać... Nie wiem, czy to dokładnie tak jest, ale tak mi się przynajmniej wydaje... Jeżeli ktoś wie lepiej to niech mnie poprawi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik-k    0

szybka skrzynia to tylko to ze jedzie 40km/h i a reszta to to samo i sie nie psuje jak mowi @Marcin gdy bedziemy robic cos w polu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamil18fmr    11

W zyciu nie ma wiecej przelozen. z tego co sie orientuje to w 4 biegowych skrzyniach zamieniona jes miejscami 3 z 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

Niektóre ciągniki mają mniejszą liczbę biegów i obroty dostosowane do tych biegów... I nie jest to tak, że jedzie tylko 40km/h a więcej różnic nie ma... Skoro w moim zetorze są 4 biegi i jedzie ok. 30km/h, drugi będzie taki sam i bedzie miał skrzynie 40km/h to troche jest też różnica w uciągu... Dla porównania: ja przy oraniu na 1 bedę miał duże obroty, a wolniej jechał, a przy szybkiej skrzyni jak bedziesz chciał jechać tą prędkością co ja to obroty bedziesz miał mniejsze, a przy tym będzie ciężej dla traktoru... I to nie jest to samo, jak masz na 4 biegi rozłożoną prędkośc niecałe 30km/h, a 40km/h, bo przy 40km/h na każdym biegu osiągasz większą prędkość... Ale to nie tyczy się każdego ciągnika... W niektórych nie ma różnicy czy szybka skrzynia czy nie, a w innych jest tak, że róznica jest duża... Takie jest moje zdanie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nitram92    1

Z tego co ja wiem to te dziesiec km szybsza jest na 4 biegu ta skrzynia, poprostu jest duzy skok predkosci z 3 na 4 bieg . Podstawa przy szybkiej skrzyni to wzmacniacz momentu sprawny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateo13    0

U mnie ZETOR 5340 ma szybką skrzynie i dostaje ostro i nie ma problemu ze skrzynią :P

Edytowano przez Nikita_Bennet
literówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1
Z tego co ja wiem to te dziesiec km szybsza jest na 4 biegu ta skrzynia, poprostu jest duzy skok predkosci z 3 na 4 bieg . Podstawa przy szybkiej skrzyni to wzmacniacz momentu sprawny

 

Na każdym biegu jest szybsza i nie ma dużego skoku. Na każdym biegu szosowym jest różnica o około 10 km/h poczynając od jedynki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin23    0

tylko w ciągniku z szybką skrzynią ciężej jest dobrać obpowiednie biegi w ciężkich pracach w polu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
longerbycz    1
tylko w ciągniku z szybką skrzynią ciężej jest dobrać obpowiednie biegi w ciężkich pracach w polu :)

z tym to sie zgodze a co do szybszej jazdy na poszczególnych biegach to tak ale skoków nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54
ale w niej jest więcej przełożeń ????

 

Do 4514 jak gość proponował mi przy zakupie szybką skrzynię to miał mieć skrzynię (ilość biegów przód/tył) 12/8, a normalna skrzynia ma 8/2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

mam szybką skrzynie u siebie w zetorze, ciężko dobrać bieg w polu? zawsze cos znajdziesz skoro masz 16 do przodu i 8 do tyłu <_<

jakos nie widzę z tym problemu, a jak sobie jade po rownej drodze i depne to az milo patrzec jak odstawiam inne starsze traktory, ostatnio nawet koles sie zdziwil jak mnie wyprzedzil deutzem ze mu siedze na plecach:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
Na każdym biegu jest szybsza i nie ma dużego skoku. Na każdym biegu szosowym jest różnica o około 10 km/h poczynając od jedynki.

W jaki sposób ją przyspieszyli, tzn. czy koła zębate w skrzyni są inne, czy tylko zmieniono szybkie przełożenie reduktora? A może poprostu przekładnia główna (kątowa, tylny most, czy jak to tam jeszcze można nazwać) ma szybsze przełożenie a skrzynia jest ta sama? <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Zmienione jest przełożenie bezpośrednie w skrzyni i nowe koło na miejscu poprzednio 3 biegu dające prędkość max 35 km/h. Można także w reduktorze dodatkowo zmienić przełożenie i osiągnąć prędkość ok 55 km/h <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin23    0

35-40 km/h to chyba zależy na jakich kołach.Ale jak zmieni sie te przełożenie w reduktorze to bedzie jakaś duza różnica w polu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Trzeba będzie pracować na biegach terenowych, z dźwignią wzmacniacza w pozycji +. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koris    0

ciekawi mnie ta sprawa z ta szybka skrzynia bo mam na oku 914 z takim przelozeniem.Mam 7745 i ma 35km na godzine ale ma inne przełozenia na zwolnicach,a skrzynia ta sama co u kolegi ,ja daje w pługu 1 a on 2wujkom pomiata. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetortoja    0

W zetorze 7745 turbo mam szybką skrzynię i muszę przyznać iż orka 1 szosową to trudna sprawa. Czasami nie ma siły, i trzeba jechać 5 terenową. Z koleji w zetorze 7211 nigdy nie było problemu z prędkością, zawsze orało się 1 szosową i było git.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek6341    0
U mnie ZETOR 5340 ma szybką skrzynie i dostaje ostro i nie ma problemu ze skrzynią ;)

czy twoj zetor ma most carraro. przednia os ma hamulce.skrzynia 40km byla wstawiona fabrycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Znam faceta, który ma betoniarnie i wozi betony na przepusty Ursusem 912 z lawetą. Zawsze pomyka z nimi jak pershing, aż któregoś razu jadę autkiem za nim a tu 50km/h na zegarze ;) No nieźle mnie zaskoczył, kolega w Forterce ( ale nie chce powiedzieć, pewnie na reduktorze, albo na pompie) też coś chyba przekombinował, bo ,,wymiata" nią na trasie jak leci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

W u1614 mam szybką skrzynię w sumie już od roku, bo stara wymagała remontu a mechanik stwierdził, że warto by zrobić taką modernizację. Wychodzi na to, że wszystkie biegi są szybsze 1 ma prawie prędkość 2, 2 - 3, 3 ma prędkość 4 i jest na jej miejscu. Najszybszy bieg jest w miejscu starej 3 jest to przełożenie multiplikowane. Do nowych przełożeń trzeba się było przyzwyczaić orka, agregat najlepiej na 1 biegu nawet ta prędkość jest odpowiednia.

Max prędkość 45 km/h przy 2200 rpm mierzona autem. Na razie jestem zadowolony, a jakość to czas pokarze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×