Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
tak tak dobre opony duzo daja bo jak sa juz zuzyte to nawet najlepiej zadbany silnik nic nie pomoze

 

Znów w drugą stronę...ekstra opony, a silnik dojechany... :D

 

Wszystko jest ważne...i dobre opony i dobry silnik... ;):D

Gość Profil usunięty
Opublikowano
Jak dbasz taki będziesz miał uciąg.

 

W jakim sensie? Chyba tylko przez utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia w oponach.

Opublikowano

widze ze ludzie tu piszacu nie znaja zasad urzywania przedniego napedu. krew mnie zalewa jak czytam te brednie:)

po pierwsze c 330 nie jest zasłaba do przedniego napędu wszystko zalerzy od dobrania przełorzenia jesli jest odpowiednio dobrane to wszystko bedzie ok

po drugie naped na przud moze być urzywany tylko i wyłacznie do prac polowych ciagnik niebedzie sie dusił jak tu ktos pisał jeśl dobierzesz mu odpowiednie przełorzenie

po trzecie naped na przud redukuje poślizg kuł podczas toczenia praca staje sie bardziej efektywna wiec ciagnik moze miec wiekszy uciag przy wiekrzym obciarzeniu. oczywista rzecza jest ze bedzie musiał wiecej wypic.

A ten kto kupuje ciagnik z przednim napedem i go nie urzywa to niepotrafi go wykorzystac albo chce sie pochwalic sasiada jaką mam fure:))))

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Lukasz84

Większość prac wykonuje się ciapkiem na 4 albo 5 i wtedy ciapek nie zagrzebie kołami, moc jest przenoszona na podłoże bez poślizgu. Na 3 ciapek zagrzebie kołami i wtedy napęd na przód zwiększy uciąg, ale na 3 nie wykonuje sie ciężkich prac. 330 jest stosunkowo ciężka jak na swoją moc i przy prędkości ok 6 km/h pod dużym obciążeniem nie będzie się ślizgał (w normalnych warunkach) tylko zadusi silnik. Co innego 360 która ma prawie 2x większą moc a masę większą o jakieś 500 kg, potrafi zagrzebać kołami przy 10 km/h.

Opublikowano

To pomiędzy 330 a 360 jest 500kg różnicy?? :rolleyes: Ciekawe-ale prawdziwe.Racją jest że 360 się zagrzebie a 330 sie zdusi :( Ale jest tak jak piszecie-większość prac wykonuje się na 4.A napęd dałby coś dopiero na 3 :rolleyes: A 3 jest za wolna do prac polowych i kicha.

 

Gdyby ciapek miał więcej przełożeń. :(

Opublikowano
widze ze ludzie tu piszacu nie znaja zasad urzywania przedniego napedu. krew mnie zalewa jak czytam te brednie:)

po pierwsze c 330 nie jest zasłaba do przedniego napędu wszystko zalerzy od dobrania przełorzenia jesli jest odpowiednio dobrane to wszystko bedzie ok

po drugie naped na przud moze być urzywany tylko i wyłacznie do prac polowych ciagnik niebedzie sie dusił jak tu ktos pisał jeśl dobierzesz mu odpowiednie przełorzenie

po trzecie naped na przud redukuje poślizg kuł podczas toczenia praca staje sie bardziej efektywna wiec ciagnik moze miec wiekszy uciag przy wiekrzym obciarzeniu. oczywista rzecza jest ze bedzie musiał wiecej wypic.

A ten kto kupuje ciagnik z przednim napedem i go nie urzywa to niepotrafi go wykorzystac albo chce sie pochwalic sasiada jaką mam fure:))))

Bez obrazy, ale mnie krew zalewa jak czytam Twoje posty :rolleyes: Moglbys sie choc troche poswiecic i przestudjowac SłOWNIK!!!!

I nie porownuj ciapka 4x4 z jakims 100-stu konnym ciagnikiem 4x4 bo to jest bez uzasadnienia. Moze od razu do c-330 zalozyc przedni naped i blizniaki na kazde kolo??!!

Opublikowano

powiem ci jedno oprucz ciapka w domu mam jescze solarisa 45 on ma nieco mocniejszy silnik ma naped 4x4 i szczeze to bez niego to niedało by rady nic zrobić. moim zdaniem w c330 naped jest dobty nie mówie ze nie i na 100% przydałby sie nawet na 4 biegu takie jest moje zdanie.

Opublikowano

tez sie zgodze ze naped przyda sie do 4 biegu

umnie na piaskach ciapek sie czesto kopie dlatego musze uwazac z wyborem drogi by sie nie zakopac

naped duzo by pomogl choc nie widze powodu by byl niezbedny bo jak ciapek juz nie moze to biore line podczepiam drugiego i na dwa sie mecze :rolleyes:

Opublikowano

Prawda ale między 3 a 4 też by się przydał ale 4-5 to najbardziej. Bo często bronowanie na 4 jest męczące i jak 5 wrzucę to czasami go przydusi a jak nieraz wejdzie na obroty to hoho a jak chcesz zmniejszyć obroty to znów zdusi go i tak w kółko ;/

Opublikowano
Między 3 a 4 w ciapku nie ma przepaści, ale miedzy 4 a 5 jest za duża i jeden bieg byłby jak znalaz.

 

tak to prawda potwierdzam jak dla mnie az za duza przerwa.

kiedys oralem 4 ale wydawalo mi sie to za wolno to wrzucilem 5 <_< a on zgasł. bo go zadusilem :) <_<

Opublikowano
Między 3 a 4 w ciapku nie ma przepaści, ale miedzy 4 a 5 jest za duża i jeden bieg byłby jak znalaz.

 

Bieg między 3 a 4 był by raczej biegiem siłowym (też przydatny)

 

 

tak to prawda potwierdzam jak dla mnie az za duza przerwa.

kiedys oralem 4 ale wydawalo mi sie to za wolno to wrzucilem 5 <_< a on zgasł. bo go zadusilem :) <_<

 

Prędkość orki (głębokiej jak przypuszcam) nie powinna być większa niż 10 12 km/h . A na 5 biegu masz chyba 15 -18km/h 9jeśli się mylę poprawcie)

Opublikowano

Ja mam 914 i mówiono mi że przedni napęd to większe zużycie paliwa, więc jeden sezon go nie używałem, następnie w drugi sezon wszystko w polu robiłem z włączonym napędem i poszło mniej paliwa.

 

Owszem w przeliczeniu na godzinę pracy to ciagnik zużyje więcej paliwa, ale różnica w poślizgu bez napędu jest widoczna, Z włączonym napędem można dużo szybciej zaorać, czy uprawić to samo pole. Różnica dochodzi do 30 %. Więc szybciej skończymy pracę w efekcie sumarycznie spalimy mniej paliwa.

 

Jak kupowałem ciągnik to mówiono że PRZÓD tylko dopiero do 6 silnika, że 4 to za słaby - a ja jestem zadowolony.

Dlatego uważam że napęd przedni do 330 ma sens, mniejszy poślizg - daje szybciej wykonaną pracę, tym samym mniejsze zuzycie paliwa w przeliczeniu na dane pole

Opublikowano

napęd by się przydał i nie ma co gadać. czemu zachodnie małe ciągniki mają napęd co. u mnie to 330 na 3 orze bo szybciej nie da rady a jak komuś na 4 za szybko to niech sobie zapnie większe brony albo pług.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mateusz Macura moglbys sie dowiedziec jak zrobic taki naped w 30 bo chyba omysle nad zrobieniem takiego w swojej:)z gory dzieki i pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykDawid
      Kupiłem nowy obrotomierz do C-330M ponieważ stary nie nabijał już motogodzin a traktor przechodzi przegląd i było to potrzebne. 


      Niestety dość znacznie przekłamuje on obroty, o około 400 względem oryginalnego, pokazuje 2400 przy normalnej jeździe zamiast 2000. Efektem jest też to, że szybciej nabija też motogodziny, i w niecałą godzinę nabił 1,2. Czy coś źle zamontowałem, czy jest to wada tego licznika? Jeśli jest to wada licznika, to czy ktoś mógłby polecić jakiś inny licznik?

    • Przez bart3k1998
      Cześć,
      MAm zamiar zrobić w swoim c328 zaczep dolny. W internecie ceny dolnego zaczepu dedykowanego do tego ciągnika wychodzą około 1200 zł. 
      Przeglądałem foty i znalazłem, że można tam zaadoptować wspornik od c355 i dorobić listwę.
       
      Czy ktoś posiada taką modyfikację i mógłby się wypowiedzieć na temat opłacalności wykonania?
    • Przez GrFicner
      Witam zainspirowany pomysłem od pewnego członka grupy o nicku jendrix jeżeli przekręciłem przepraszam i serdecznie pozdrawiam ,  borykaliśmy się z problemami a mianowicie w isarii 6050 3m bolączką była oryginalna skrzynia przekładniowa która była na plastikowych trybach niestety ulegały one uszkodzeniu,  wyłamywały się zęby zmienialiśmy tryby ale nic to nie dawało więc postanowiliśmy zmienić ją na bezstopniowa przekładnie z amazonki d7 zębatka zmieniona na 20 zębów z amazone przy piaście łancuch i super pracuje dalsze testy w polu pozdrowionka dla grupy trzymajcie się 😃


    • Przez torq1906
      Witam, 
      Jako że obecnie jestem na etapie generalnego remontu Ursusa C330 to zastanawiam się czy nie wprowadzić do niego odrobinę "luksusu" w postaci takiego zestawu wspomagania tylko zastanawiam się jak to wygląda od strony prawnej, czy mogą być jakieś problemy podczas badania technicznego? bo jednak jest to dość istotna ingerencja w układ kierowniczy.
      Czy takie zestawy mają jakąś homologację czy coś w tym rodzaju i nie ma się czym przejmować? 
    • Przez Mateusz2006
      Witam, mam pytanie mianowicie posiadam rozsiewacz amazone ZA-V 2200 z 2018 r. Do tego pory rozsiewacz chodził z nowej generacji ciągnikiem z systemem isobus, a teraz mam potrzebę zapięcia go do zetora 12245, ale z rozsiewacza wychodzi tylko kabel z wtyką do isobusa i nie wiem jak to zespolić z zetorem, dodam że oprócz komputera do isobusa, posiadam też komputer do rozsiewacza amatron 3. Proszę o jakieś wskazówki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v