Skocz do zawartości
Mateusz Macura

Ursus C-330 4x4

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

W miejscowości Łętownia w woj małopolskim spotkałem Ursusa C-330 4x4.

Przedni dyfer pochodzi od "Uaza", wał wychodzący ze skrzyni biegów pochodzi od "dużego Fiata". W chwili obecnej cena takiego napędu wynosi ok. 5 tyś. zł.

Rozmawiałem z właścicielem tej maszyny i mówi, że w górach przedni napęd w "30" jest niezastąpiony.

a544652041527c57m.jpg 32d1483f8b5a8003m.jpg 201826468e9b6db4m.jpg b226e09e9be11928m.jpg 9e091f574c55e06em.jpg eee6e2730d3d12ffm.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    17

5 tys naped do 330??Jak tak to nawet nie drogo..Przydatny napewno jest.Zastanawia mnie czy jest tam jakas blokada machanizmu..Wogue nie jeździłęm ciągnikiem z napędem..Więc nie wiem jak to jest z tą blokadą.Gdyby w fabryce Ursusa były produkowane 330 z napędem...Pewnie miałbym 330 4*4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

ciekawe jak jest teraz ze zwrotnością, czy można by założyć tura (oś wytrzyma????)

Jaki to za rozmiar kuł? bo to chyba nie są 6.00-16 (takie jak w kosie, kosiarce konnej)


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

samo    3

wątpie żeby przód był zsynchronizowany z tyłem. można wyłączyć napęd??

wg mnie trzydziestka jest za słaba do przodniego napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    17

@samo czego uwazasz ze 330 jest za slaba do przodniego napędu...??Przeciez w polu zrobi więcej z napędem niz bez

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

może i słaby ciągnik ale jak wpadniesz przodem w jakieś mokre miejsce na polu to bez napędu możesz nie wyjechać sam a tak to załączasz napęd i wyjeżdżasz. Już kilka razy tak siadłem, gdybym miał napęd to bym sam wyjechał. Jak kopałem piasek to sama trzydziestka nie mogła wyjechać z dołu bo przednie koła siadały w piasku a tył był lekki (pomimo dociążenia). Do wyjeżdżania używałem 3512 i linki. Ja jeździłem ciapkiem a tata ferdkiem mnie wyciągał. Wolałem tak niż bym miał szpadlem kopać :P . jak bym miał napęnd to bez problemu bym wyjechał.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

jak sie nasmaruje i nie jeździ bez powietrza to będzie się lekko kręcić. Ja mam w ciapku mam po 4,5 atmosfery w przednich kołach :P


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kluch369    9

mi osobiście się bardzo podoba ten napęd w 30 :P tylko ten ktoś kto to robił to mógł lepiej ze sobą połączyć bo nie wyglada mi to na zbyt solidne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samo    3
może i słaby ciągnik ale jak wpadniesz przodem w jakieś mokre miejsce na polu to bez napędu możesz nie wyjechać sam a tak to załączasz napęd i wyjeżdżasz. Już kilka razy tak siadłem, gdybym miał napęd to bym sam wyjechał. Jak kopałem piasek to sama trzydziestka nie mogła wyjechać z dołu bo przednie koła siadały w piasku a tył był lekki (pomimo dociążenia). Do wyjeżdżania używałem 3512 i linki. Ja jeździłem ciapkiem a tata ferdkiem mnie wyciągał. Wolałem tak niż bym miał szpadlem kopać :P . jak bym miał napęnd to bez problemu bym wyjechał.

zgadzam się w 100% ale ciapek to zawsze ciapek. rozumiem 360 to już można przodek dołożyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tadeusz1212    2

No C-330 nawet fajnie wygląda, ciekawe jak się sprawuje w polu i transporcie ??? Ale mojim zdaniem C-330 jest trochę słaby jak do przedniego napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

są ciągniki o mocy 15 km z napędem 4x4. Napęd przydał by sie do bronowania a dokładnie do zawracania. Nie ściągało by przednich kół.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy można by założyć TURa, co do rozmiaru kół to są 16, tylko nie wiem jak szerokie.

Napęd można wyłączyć, właściciel ciągnika pracował już nią w lesie i "30" świetnie się sprawowała.

Podobno, że kręci się lekko-założony jest układ kierowniczy od U C-360.

Co do solidności, skoro "30" pracuje w lesie i napęd wytrzymuje to chyba musi być solidny.

C-330 4x4 w polu sprawuje się bardzo dobrze-dodam, że pracuje w górach.

Do transportu też się nadaję, szczególnie że do tej "30" właściciel ma jeszcze przyczepę z napędem na oś przekazywanym przez WOM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Przedni napęd i napęd do przyczepy a po czym wy jeździcie po wodzie? Mam c330 i wiem z doświadczenia że z wozem konnym wjedzie wszędzie na bagnie w lesie i pójdzie tam gdzie 914 utopi się na amen, ostatnio wałowałem łąke po podsiewie i szła jak burza ugrzęzłem z 10 razy ale odpinam wał i sama wyskoczy (czego nie da się powiedziec o mf 255), napewno napęd przydał by się ale tylko w takich sytuacjach, w polu i tak uciągu na te 30 km nie brakuje, a znajomi którzy mają zetory 5245 żadko używają przodu w polu bo tylko więcej pali a w ekstremalnych warunkach się dusi.

Jeśli ktoś pracuje ciapkiem w lesie napęd się przyda ale nigdzie poza tym. A na marginesie podobno stronami bardzo popularny jest T25 z przodem może ktoś coś na ten temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nitram92    1
A nie wiecie chłopaki ile może kosztować napęd do C-360?? Przydałby się :P

 

 

Urzytkownik zetor6340 podal gdzies nr telefonu do firmy ktora to robi, cos kolo 7 tysiecy to kosztowalo z wszystkim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531
A na marginesie podobno stronami bardzo popularny jest T25 z przodem może ktoś coś na ten temat?

 

T25 z przodem to T30. Były produkawane seryjnie(nie wiem w jakiej ilości)


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gumis32    1
Urzytkownik zetor6340 podal gdzies nr telefonu do firmy ktora to robi, cos kolo 7 tysiecy to kosztowalo z wszystkim

 

Dzięki coś będziemy myśleć nad napędem 4x4 w C-360 :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój wujek ma przedni napęd w C-360, ta przyjemność kosztowała go coś około 7tyś zł. Napęd ma z firmy z Łętowni, numer telefonu do tej firmy (018) 2773064.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash0    1

Ja osbiście mam 4x4 w c360 i sprawuje sie to FANTASTYCZNIE jest to całkiem inny ciągnik. Wiecie jak wygląda cofanie zwykłą 60.... a tu nawet z samozbierającą cofam gdzie trzeba a teren u nas jest BARDZO górzysty. A działa to tak że normalnie załącza się przedni napęd podczas jazdy tylko żeby go wyłączyć trzeba sie zatrzymać. Ogólnie jest to wspaniała rzecz. minusy to troche słaby skręt(krzyzaki) i ciężko chodzi kierownica ale ja zakladam wspomaganie i nie można załączać przodku na terenowych biegach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

Co do tej trzydziestki to powątpiewam w wytrzymałość przedniej osi z turem, most Uaza znam od podszewki i nie jest to konstrukcja specjalnie wytrzymała (w dokumentacji technicznej nośność przedniej osi wynosi 960kg). Ciekawe jaki ma typ zwrotnic, kulkowe czy jeszcze na tulejach. Na pierwszych lżej sie skręca ale są mniej wytrzymałe, drugie odwrotnie. Nie wiem jak zgrał przełożenia, najprościej sprawdzić to na asfalcie załączając napęd i jadąc prosto, przód może nawet lekko nadbiegać, ale nigdy wolniej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Podol000
      Panowie, jakiej długości i grubości siłownik muszę zastosować, aby przerobić tura z linki na siłownik?
    • Przez kiro67
      Witam, zastanawiam się nad zamontowaniem w swoim ttaktorze-Ursus c328 wspomagania elektrycznego. Widziałem na Youtube filmiki z takimi modyfikacjami w c330, gdzie ludzie wstawiali do ciągników wspomaganie elektryczne z scenica II. W związku z tym mam kilka pytań:
      -Czy w c328 również będzie można takie coś zamontować?
      -Czy będzie trzeba przyciąć zbironik paliwa? A może też coś innego?
      -Czy będzie z tym dużo zabawy? Czy komuś z Was udało się tego dokonać właśnie w c328?
      -Od jakiego samochodu najlepiej wykorzystać wspomaganie-scenic II czy może jakieś inne?

      Z góry dziękuję za odpowiedzi i rady.
      Pozdrawiam serdecznie!
    • Przez Damian71311
      Moja mała modyfikacja  

    • Przez Chochlik
      Witam, posiadam C-330, jakiś czas temu pękło mi łaczenie skrzyni z silnkiem więc kupiłem skrzynie od c-328 ale ona nie posiada wyjścia na licznik obrotów. Posytanowiłem że przewierce się przez skrzynię i wyprowadzę linkę ale okazało się że jest ona za krótka, może ktoś wie od czego mogę dopasować inną linkę albo podpowiedzieć inne rozwiązanie.
    • Przez Seba092000
      Witam wszystkich forumowiczów. Mam pewne pytanie. Chcę w swoim ursusie c330 założyć rozdzielacz do tura. Chodzi mi o coś takiego: http://www.agro-tur.com/wp-content/uploads/2015/06/DSC_0489-1024x681.jpg
       
      Chciałbym aby to było na zasadzie że dźwignie sterujące turem były usytuowane w pozycji "do góry" a wejścia do węży były pod spodem, ponieważ bym sobie puścił te węże takim okienkiem które mam w kabinie i by było wszystko ładnie. Rozdzielacz miałby być zamontowany po prawej stronie kierownicy.
      I zupełnie z innej beczki pytanie. Czy na takim rozdzielaczu jakbym założył to tur będzie lepiej podnosił niż na tym co jest pod siedzeniem?
      Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję
×